Archives

500-as hiba

500-as hiba

500-as hiba jelentést kapni az online világban egyáltalán nem szokatlan. Ez a hibajelentés arra utal, hogy a szerver valami miatt nem tudja teljesíteni az adott kérését. Alapvetően az 5xx hibák…

Tovább →
150 150 KissP
Above the fold

Above the fold

Egy weboldal azon része, melyet a látogató görgetés nélkül át tud tekinteni. A megkülönböztetés oka, hogy minden weboldal esetében ez a rész a látogató értelmezési képességét meghatározó legfontosabb terület. Amennyiben…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Acquisition-heavy marketing

Acquisition-heavy marketing

Az acquisition-heavy marketing olyan – rendszerint alacsony hatékonyságú – marketing megközelítés, mely csak az ügyfeleknek a saját oldalra irányításával foglalkozik, azzal már nem, hogy a látogatóból ügyfél is legyen. Rendszerint…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Ads

Ads

Az ads jelentése szó szerint: hirdetések. Az online marketingben leginkább a A kezdetben tisztán szöveges hirdetések számos kiegészítővel bővültek, ilyen volt például az azóta már beszüntetett expnaded text, mely 23%-kal…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
After-sales marketing

After-sales marketing

Az after-sales marketing, magyarul az értékesítést követő marketing tevékenység, mely magában foglalhat sok mindent, kezdve az ügyfél-elégedettség mérésétől egészen a termék-használat módjának oktatásáig, a lehetőségek promóciójáig. Egy vásárló ugyanis sokszor csak akkor…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Agency

Agency

Az agency jelentése: ügynökség. A polgári világban leggyakrabban marketing, PR, vagy szoftverfejlesztő ügynökségekre használják a kifejezést. Az első ügynökséget még 1786-ban Londonban alapította egy Willian Taylor nevű úriember. Egy másik…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
AI

AI

Artificial intelligence, vagyis mesterséges intelligencia. Az online marketing számos eszközében használt megoldás, mely az adatok gyors elemzésére, kiértékelésére építi gépi tanulási képességét, melynek eredményeképpen egy különböző akciókra képes mesterséges tudat…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Akvizíció

Akvizíció

Az akvizíció jelentése: megszerzés, beszerzés. Azt a cselekményt, vagy módszert takarja, melynek során szert teszünk bizonyos (általában gazdasági értelemben vett) javakra. Az üzleti életben jellemzően az online marketingben és a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Analytics esemény

Analytics esemény

Az analytics esemény jelentése: olyan mikrokonverzió a weboldaladon, melyet a Google Analytics felületén új oldalbetöltődés nélkül képesek vagyunk mérni. Az Analytics események a laikusok által gyakran elhanyagolt méréstechnikai lehetőségek, melyek…

Tovább →
150 150 Haaz Róbert
AOV

AOV

Az AOV jelentése: Average Order Value, azaz átlagos rendelési érték (a magyar szaknyelvben nagyon gyakran: Átlagos Kosárérték). A fogalmat hasznáják mind B2B-ben, mind e-kereskedelemben. Azt az átlagos összeget jelenti, amennyiért…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Attribúció

Attribúció

Az attribúció annak a vásárlói útnak az egyes lépéseit jelöli ki, aminek bejárásával a vevők eljutnak a végső konverzióig. Míg a performance marketing az attribúciós útvonal ismeretében általában az egyes…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám
Awareness

Awareness

Az awareness jelentése: ismertség - a marketingben leggyakrabban a márkaismertség (angolul: brand awareness) azonosítására használják. A célcsoport azon tulajdonságát írja le, hogy a potenciális vevőnek van-e egyáltalán tudomása az adott…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
B2B

B2B

A B2B jelentése: Business to business, azaz olyan vállalatok, melyek más vállalatoknak értékesítenek termékeket, vagy szolgáltatásokat, A B2B szektor sok szempontból különbözik a végfelhasználóknak értékesítő B2C (Business to consumer) entitásoktól.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Backlink

Backlink

A backlink definíciója A backlink jelentése visszahivatkozás egy másik weboldalról a te honlapod egyik oldalára. Ahol a linket elhelyezik, az a backlink forrás oldala, ahová vezet, az pedig a céloldala.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Benchmark

Benchmark

A benchmark jelentése: viszonyítási alap, összehasonlítási alap, referencia érték. Az üzleti életben nagyon széles körben használt fogalom, az értékpapírok teljesítményétől kezdve a teljesítményértékelésen és az értékesítésen keresztül a marketingig mindenhol…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
BoFu

BoFu

A BoFu jelentése: Bottom of the funnel és jellemzően az online B2B marketingben használt kifejezés. Azon technikák, tartalmak és eszközök összefoglalására szolgál, melyek a marketing tölcsér alján működnek. BoFu tartalom…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Bounce rate

Bounce rate

A bounce rate jelentése: visszafordulási arány. Százalékban kifejezett viszonyszám és azt a százalékát jelenti egy oldal látogatóinak, akik odakerülnek egy oldalra, majd interakció nélkül elnavigálnak az oldalról, vagyis otthagyják az…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Brand awareness

Brand awareness

A brand-awareness jelentése: márkaismertség. Egy olyan fogalomról van szó, amely azt méri, hogy a fogyasztók tudatában vannak-e egy adott márka létezésének, és ha igen, milyen arányban, illetve milyen érzelmeket csatolnak…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Broken link

Broken link

A Broken link jelentése: törött, azaz nem működő URL-re mutató hivatkozás. Mivel az internet nem egy statikus valami, hanem egy állandóan változó tartalomtár, így a törött linkek lényegében elkerülhetetlenek. Amennyiben…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Burn rate

Burn rate

A burn rate egy korai fázisú, általában bevétellel alig, vagy egyáltalán nem rendelkező vállalkozás készpénzállományának és havonta jelentkező költségeinek hányadosa. Azt mutatja meg, hogy az adott vállalkozásnak - amennyiben semmilyen…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CAC

CAC

A CAC jelentése Customer Acquisition Cost, azaz ügyfélszerzési költség, mely az egyik legfontosabb mérőszám a digitális marketingben és úgy általában a vállalati pénzügyek területén is. Szokták még CPA (Cost per Acquisition)…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CEO

CEO

A CEO jelentése Chief Executive Officer, ami hagyományosan a legmagasabb operatív vezető pozíció egy cégnél. Magyarországon és a balti államokban ebből a vezetők általában a Chief-et, azaz a Főnököt hallják…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Churn

Churn

Lemorzsolódás, user vesztés. Jellemzően olyan helyeken fordul elő egy oldalon, vagy appban, ahol érdeklődést veszíthetnek a userek és elhagyják az általad gondosan felépített felületet. A legismertebb “churn” a visszapattanási arány…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Click rate

Click rate

A click rate jelentése: kattintási arány. Speciálisan az e-mail marketingben, egy adott cselekményre használt fogalom. A click rate jelentése révén írja ugyanis le az e-mail marketing szakma azt az arányt,…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
CLTV

CLTV

A “customer lifetime value” (hosszútávú ügyfélérték) arra az értékre vonatkozik, melyet egy ügyfél monetáris értelemben képvisel a vállaltod számára, amíg az ügyfeled marad. Vagyis ha átlagosan nálad egy ügyfél 120 ezer forintot hagy,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CMO

CMO

A CMO jelentése: Chief Marketing Officer, azaz Marketing Igazgató. Hívják még Head of marketing-nek és Head of growth-nak is, mindegyik elnevezés a marketingért felelős C-szintű vezetőre utal. A CMO bármely…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Content

Content

A content jelentése: tartalom. A modern, inbound online marketingnek ez az alappilére, mely magában foglalja az írott, a képes és a mozgóképes tartalmakat egyaránt; sőt, az olyan interaktív tartalmakat is,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Content optimization

Content optimization

Tartalom-optimalizálás (angolul: content optimization), egy weboldal tartalmainak (cikkeinek, képeinek, videóinak) rendszerint apróbb technikai jellegű változtatása egy adott cél elérése érdekében. Például jobb keresési találati hely elérése, vásárlók jobb konvertálása, stb.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Cookie (Süti)

Cookie (Süti)

A cookie jelentése: süti, azaz egy olyan HTTP kód az online marketingben, amit közvetlenül a webszerver hoz létre a böngésző segítségével a felhasználó számítógépén. A süti a későbbi böngészési események…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Cornerstone technika

Cornerstone technika

A cornerstone (magyarul: sarokkő) tartalom egy, a tartalommarketingben használatos formátum és egyben keresőoptimalizálási technika. A technika pontos leírását megtalálod alább, vagy részletesebben a egyik kutatására épülő szá, tehát egyáltalán nem légből kapott.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CPL

CPL

A CPL jelentése a digitális marketingben: Cost per Lead és az egy beérkező inbound lead-re vonatkoztatott megszerzési költséget jelenti. Kizárólag B2B marketingben használatos fogalom. Kiszámítása: Az összes marketingre költött költséget…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CPM

CPM

A CPM jelentése: cost per mille (cost per thousand impression), azaz ezer megjelenésre vonatkozó hirdetési költség. CPM Értelmezése A 2$-os CPM azt jelenti, hogy ezer megjelenésenként 2 dollárt fizetsz a…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám
CRM

CRM

A CRM jelentése az angol Customer Relationship Management rövidítésből származik. Egy CRM szoftver segítségével könnyedén kezelhetjük ügyfélkapcsolatainkat, hiszen az alkalmazás elmenti és folyamatosan nyilvántartja az ügyfeleink és SalesFrorce a legjobb…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
CRO

CRO

A konverzióoptimalizálás egy rendkívül összetett folyamat, melynek az alapja a mérhetőség megteremtése. Konverziót csakis akkor tudunk mérni, ha a megfelelő konverziós pixelek és kódrészletek a megfelelő helyen vannak a landing oldalon és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Cross-selling

Cross-selling

A cross-selling jelentése: keresztértékesítés. Az értékesítésben használt terminológia arra a helyzetre utal, amikor az eredetileg megvásárolni szándékozott termék mellé az értékesítő a vásárlás apropóján képes más, kiegészítő, vagy kapcsolódó terméket…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CTA jelentése

CTA jelentése

A CTA jelentése: Call-to-action, vagyis olyan elem, vagy üzenet a weboldalon, mely valamilyen cselekvésre, tevékenységre próbál ösztönözni. Ez lehet bármilyen online, vagy offline felületen. A leggyakoribb előfordulása a weboldalakon és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CTR

CTR

A CTR jelentése: Click-through Rate, azaz átkattintási arány. Az online konverziós pontok egyik legfontosabb paramétere, mely egyfajta minőségi összefoglalóként is értelmezhető. Minél magasabb a CTR, annál biztosabb, hogy az adott…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Customer journey

Customer journey

“A vásárlói élmény útjának” lehetne fordítani, de nincs rá igazán jó magyar kifejezés – itt van még 

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
DA (Domain Authority)

DA (Domain Authority)

A domain autoritás (DA, vagy domain authority) egy olyan 1-100-ig terjedő skála, mely egy weboldal relevanciáját írja le egy adott tématika vonatkozásában. A Link Explorer, ami megmutatja, hogy milyen domain…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
DAU

DAU

A DAU jelentése magyarul: napi aktív felhasználók száma, ami az angol Daily Active Users szavak kezdőbetűinek összeolvasásából jött létre. Ez egy nagyon fontos mérőszám különösen akkor, ha előfizetéses modellt alkalmaz…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
DeepFace

DeepFace

Bevezetés a DeepFace-be A DeepFace egy neurális hálózat. Az algoritmus először korrigálja a kép szögeit úgy, hogy a képen a látható arc előre nézzen. A 2D modellezés segítségével a DeepFace először…

Tovább →
150 150 Molnár Erik
DKIM

DKIM

A DKIM, az angol Domain Keys Identified Mail szavak rövidítése. Ez egy hitelesítési technika, amely során a címzett ellenőrizni tudja, hogy az e-mailt valóban az adott domain tulajdonosától kapta vagy…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Drip kampány

Drip kampány

A drip jelentése olyan előre generált, konzerv tartalmakkal történő "csepegtető" kommunikációs stratégia, mely fokozatosan növeli a célcsoport elköteleződését. A modern online marketingben eleinte a tradícionális hírelvélküldő alkalmazásokat felváltó "okos" drip.com,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Dupla opt-in

Dupla opt-in

A dupla opt-in egy plusz lépést jelent az e-mail feliratkozási folyamatban, amely a felhasználót arra kéri, hogy az e-mail címét ellenőrizze és erősítse azt meg. Ennek a módszernek a célja,…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
E-commerce

E-commerce

Az e-commerce jelentése e-kereskedelem. Azokat a vállalatokat szokták az e-commerce alá sorolni, melyek bevételük jelentős részére az online térben tesznek szert egy, vagy több webáruházon keresztül. Az e-kereskedelem legnagyob szereplői…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
E-commerce bekötés

E-commerce bekötés

Az e-kereskedelmi funkció segítségével a Google Analytics-ben pontosan tudni fogod, hogy a webáruházadban miből mennyit vásárolnak, milyen értékben. Ezt a “Konverziók”/”Elektronikus kereskedelem” almenüpont alatt találod az Analytics fiókban, melynek bekötéséhez némi fejlesztői know-how…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
EDM

EDM

Az EDM jelentése: elektronikus direkt üzenet, ami az angol electronic direct mail szavak  rövidítéséből jött létre. Az EDM a digitális marketing egyik fontos eszköze,  ami lehetőséget teremt a cégek számára…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Empátia

Empátia

Az empátia jelentése az a képesség, hogy mások érzéseit képesek vagyunk megérteni és átérezni. Az empátia alapvető szociális képesség, mely kisebb-nagyobb mértékben majdnem minden emberben megvan. Az empátiára képtelen embert…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Engagement

Engagement

Interakció egy oldalon, vagy közösségi csatornán – komment írása, egy gomb megnyomása, termék kosárba tétele, b2b-ben kalkulátorok használata, vagy egy esettanulmány letöltése.

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Épített URL (Metatag-gelt URL)

Épített URL (Metatag-gelt URL)

Ez teszi lehetővé azt, hogy ha 10 hirdetést tesztelsz mondjuk Facebookon, akkor az Analytics-ban lásd, melyik hozza a konverziókat. Van a Google-nek egy saját URL építője, melyet 

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Exit

Exit

Az exit jelentése kiszállás. Leggyakrabban egy cég eladását jelenti, amikor a korábbi tulajdonosok kiszállnak, azaz eladják a részesedésüket. Egy cég tőzsdére vitele is exitnek számít, ami ugyancsak gazdaggá teheti az…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Exit-intent

Exit-intent

Az exit-intent magyarul kilépési szándékot jelent. Ennek a folyamatnak a során a weboldal érzékeli a felhasználó egér-mutatójának mozgását és görgetési viselkedését, ezáltal azt is felismeri, ha valaki el szeretné hagyni…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Facebook Pixel

Facebook Pixel

A Facebook Pixel (újabb nevén: Meta Pixel) egy egyszerű kódrészlet, amely lehetővé teszi, hogy a Facebook felületén hirdetéseket optimalizáljunk, célcsoportokat szabjunk testre és  konverziókat mérjünk. A Facebook Pixel elengedhetetlen része…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám
First name

First name

A first name jelentése: keresztnév. Angolul hívják még given name-nek és surname-nek is. Az angol nyelvben a név sorrendisége az úgynevezett Nyugati sorrendet követi, vagyis a név első tagja a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
FLoC

FLoC

A FLoC jelentése: Federated Learning of Cohorts. A FLoC a Google által létrehozott webes követési technológia, mely az érdeklődés-alapú hirdetések megjelenítését tette volna lehetővé a First-party Cookie-k kivezetését követően -…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Frequency

Frequency

A frequency jelentése: frekvencia, más szóval gyakoriság és az online display hirdetéseknél használt fogalomról van szó. Ez a rendkívül fontos mutató azt mutatja meg, hogy egy adott hirdetés átlagosan hányszor…

Tovább →
150 150 Haaz Róbert
Funnel

Funnel

A funnel jelentése: marketing tölcsér. A vásárlóknak az ismeretlenségtől a vásárlásig tartó elköteleződési fázisait szemléltei és majd' egy évszázada fogalmazta meg purchase funnel). Az azóta eltelt több, mint 120 évben…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
GCLID

GCLID

A GCLID jelentése: Google Click ID, azaz a Google Kattintási azonosítója. Ez egy URL paraméter (ne ijedj meg a csúnya névtől, tök egyszerű dolgoról van szó). A Google Ads, vagyis…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Growth Hacking

Growth Hacking

A  Napjainkban már azt tapasztalom, hogy kezd lecsapódni a kifejezésnek a valódi üzenete az üzleti életben és elfoglalta méltó helyét a marketing világában is. A growth hacking értelmét elsősorban a szemléletben érdemes keresni,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Hard bounce

Hard bounce

A hard bounce az a jelenség az e-mail marketingben, amikor valamilyen tartósan fennálló hiba folytán (leggyakrabban érvénytelen e-mail cím miatt) egy e-mail nem jutott el a címzetthez - helyette visszakerült…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
High-tempo testing

High-tempo testing

A high tempo testing jelentése: gyors tempójú tesztelés. Egy adatvezérelt online marketing módszertanról van szó, mely eslősorban a nagy forgalmú oldalak és applikációk optimalizálására szolgál. A módszer egy igen hatékony…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Impression

Impression

Az impression jelentése az online hirdetések területén az, hogy hányszor jelent meg a hirdetésed egy adott felületen. Mivel egy embernek többször is megjelenhetett  a hirdetésed, a megjelenítés mutató nem azt…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám
Inbound marketing

Inbound marketing

Az inbound marketing jelentése: bevonódásra, bevonzásra, bejövő forgalomra építő marketing. A Hubspot nevű vállalat által bevezetett fogalom, egy olyan marketing metódusra utal, ahol az ügyfelek problémáira adott válaszokon keresztül szerez…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Increase

Increase

Az increase jelentése: növekedés. A 14. század óta használt angol kifejezést használják minőségi értelemben, azaz például a hatékonyság növelésére, de konkrét fizikai dimenziók, mint például méret, vagy a súly növekedésének…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Influencer

Influencer

Az influencer jelentése olyan, nagy követőbázissal rendelkező, egy, vagy több közösségi média felületen aktív véleményvezér, aki érdemben képes befolyásolni követőbázisának vásárlási mintáit. Az influencer szó magyarra fordítva „befolyásolót” jelent és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Interruption marketing

Interruption marketing

Az inbound marketing ellentéte. Minden olyan platform marketing eszközei (hirdetések, popupok), mely platformokra a júzerek más célból érkeznek, nem azért, hogy a hirdetők hirdetéseit fogyasszák. Pl. Facebook hirdetés, a barátaid posztjai…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
JavaScript

JavaScript

A Javascript (JS) a ECMA for XML fejlesztése. Több ECMA verzió után és nem elhanyagolhatóan a Chrome térnyerésének köszönhetően végül a Microsoft is késznek mutatkozott az együttműködésre egy egységes standard…

Tovább →
150 150 KissP
Konvertálás

Konvertálás

A konvertálás jelentése a marketingben: egy látogató átlépése egy adott elköteleződési pontból egy nagyobb elköteleződést jelző állapotba. A konverzió általában egy arányszám és nagyon széles körben alkalmazzák az online marketingben,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Konverzió

Konverzió

Az online marketingben a konverzió jelentése az elköteleződés egyik fokáról történő előrelépés egy másik elköteleződési fázisba. Több fajta konverzió létezik, ezeket gyakran a miből-mivé kiegészítésekkel különböztetjük meg, például látogató/lead konverzió.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
KPI

KPI

A KPI jelentése: Key Performance Indicator, azaz kulcsfontosságú teljesítmény mutató. Az online marketingben rengeteg adat keletkezik, ugyanakkor nem minden adat lényeges egy adott üzleti kérdés megválaszolásához. Ami különösen fontos egy…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Kulcsszó

Kulcsszó

A kulcsszó jelentése az online marketingben egy olyan szó, vagy kifejezés, melyre rákeresve adott oldalakat szeretnénk megjeleníteni – akár fizetett forgalom formájában, keresőhirdetésekkel, akár organikus forgalom formájában, vagyis a keresők…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Lead

Lead

A lead jelentése: potenciális vásárló a vállalat számára. A lead kifejezés legtöbbször B2B vállalkozásoknál használatos, amennyiben kvalifikációja mind a marketing, mind a sales részéről megtörténik, úgy egy új potenciális ügyfelet…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Lead mágnes

Lead mágnes

A lead mágnes jelentése: olyan, általában nagyobb ívű, értékesebb tartalom, mely a látogató számára annyira értékes, hogy akár az e-mail címét is hajlandó megadni érte. A B2B marketing fontos elemei a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Lead scoring jelentése

Lead scoring jelentése

A lead scoring jelentése tulajdonképpen nem más, mint az érdeklődők egy előre meghatározott  pontozási rendszer segítségével történő különböző kategóriákba sorolása. Ez a módszer segítséget nyújt a sales és a marketing…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Lead time

Lead time

A lead time jelentése az az időszak, ami egy folyamat elejétől a folyamat eredményének leszállításáig tart. A fogalom a Toyota termelési know-how-jából ered, eredetileg a gyártás kontextusában használták, ma már…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
LMS

LMS

Az LMS jelentése Learning  Management System, azaz tanulásmenedzsment rendszer. Olyan mid-funnel tartalmak kezelésére való speciális szoftver, mellyel egy egész kis online akadémiát nyithatsz fillérekből. Kezeli a marketinget, sales-et, fizetési kaput,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Long-tail kulcsszó

Long-tail kulcsszó

A long-tail, azaz „hosszú farok” kulcsszavak olyan keresőkifejezések, amelyek jellemzően több szóból állnak és kifejezetten konkrét kereséseket feltételeznek. Long-tail kulcsszavakat általában azok a felhasználók használnak, akik közelebb állnak a konverziós…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám
Lookalike közönség

Lookalike közönség

A Facebook hirdetéskezelő fiókjában a lookalike célközönség igen erős és hatékony Az új célközönség létrehozásához kattints a > Create Audience gombra. Négy lehetőséged van egyedi célközönség létrehozásánál: > Custom Audience (egyedi célközönség) >…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám
LPO

LPO

Az LPO nem más, mint a landing page optimizálás (nincs köze a technikai SEO optimalizáláshoz), csak lusták vagyunk kimondani minden egyes alkalommal, amikor megkérdezik, hogy mivel is foglalkozunk még a PPC menedzsmenten…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
LSI kulcsszó

LSI kulcsszó

A LSI kulcsszó az angol “Latent Semantic Indexing” szavak rövidítéséből jött létre. Jelentését tekintve olyan kulcsszavak és formailag összefüggő kifejezések, amelyeket a keresőmotorok a weboldalak tartalmának mélyebb megértésére használnak. Ezek…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
LTCR

LTCR

Az LTCR jelentése: Lead-to-close Ratio (az angol szaknyelvben hívják még Average Close Rate-nek is, magyarul gyakran: Zárási arány). Azt jelöli, hogy a beérkező lead-ek hány százalékát zárja sikerrel a sales…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Marketing automatizáció

Marketing automatizáció

Olyan fejlett, elsősorban viselkedési adatokra épülő kommunikációs logika, mely a felhasználó tevékenységéhez és a róla rendelkezésre álló információkhoz igazítja a kommunikáció csatornáit, módját és üzenetét. Legismertebb marketing automatizációt gyártó cégek…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Marketing funnel

Marketing funnel

A marketing funnel jelentése: marketing tölcsér. Az eredetileg az értékesítés folyamatára kidolgozott séma több, mint 100 éves, még az 1800-as évek végén használták először. A marketing funnel (tölcsér) formája abból…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Marketing mix

Marketing mix

A marketing mix fogalma úgy írható le, mint marketing taktikák kombinációja, mely egy adott termék, vagy szolgáltatás marketing céljának elérését szolgálja. Eredete A marketing mix fogalma még az offline marketing…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Marketing pszichológia

Marketing pszichológia

A marketing pszichológia jelentése: a vásárlói magatartás tudatos befolyásolásának művészete pszichológiai technikák által. A marketing pszichológia története Az 1900-as évek elején a marketing pszichológiai vonatkozású elemzése az amerikai marketing guruk…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Martech

Martech

A martech jelentése: marketing technológiai eszköz. Általában olyan szoftver eszközök összefoglaló neve, melyek segítenek elérni egy adott marketing célt, vagy amelyek különböző marketing taktikák kivitelezését teszik lehetővé. Martech eszközök példál…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
MAU

MAU

A MAU jelentése magyarul a havi aktív felhasználókat jelenti, akik az utóbbi 30 nap alatt használtak (honlapok esetében: meglátogattak) egy adott applikációt. A fogalom pedig a Monthly Active Users angol…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Mérés-alapú

Mérés-alapú

Ha nem ABC-sorrendben mennék, ez lenne az első az online marketing szótár szócikkei között, mert ennek kellene lennie az alapnak, mikor bárminek is nekiállunk, ami marketing. Sajnos sok esetben ez…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Metric

Metric

A metric jelentése metrika, azaz méréstechnikai egység. Az online marketingben és általában üzleti kontextusban leggyakrabban a marketing és az értékesítés hatékonyságának mérésére használnak metrikákat, vagy KPI-okat (Key Performance Indicator); a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Mikro-elköteleződés

Mikro-elköteleződés

Olyan, kisebb-nagyobb interakciót igénylő UI elem a weboldalon, mely pszichológiailag egy nagyobb elköteleződés irányába viszi a látogatót. Írtunk róla egy egész cikket, hogy milyen 

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Mikro-szegmentálás

Mikro-szegmentálás

A mikro-szegmentálás egy online marketing taktika, mely geolokációs, korcsoportos, viselkedési és pszichológiai ismérvek metszetében alakít ki nagyon jól targetálható célcsoportokat. Lényegében egy rendkívül alapos és pontos célcsoport meghatározás – inkább hirdetési…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
MoFu

MoFu

A MoFu jelentése nem más mint, a sales tölcsér közepe, ami az angol middle of the funnel kifejezésből jött létre. Van még két hozzá hasonlóan csengő kifejezés, ami a ToFu…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
MVP

MVP

Az MVP jelentése: Minimum Viable Product, azaz ha minimálisan is, de már életképes termék. Jelentősége abban rejlik, hogy anélkül, hogy egy teljes termékfejlesztési ciklus költségét el kellene költeni, az MVP-vel…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
MVT

MVT

A multi-variant testing azt a tesztelési módot jelenti, amikor nem csupán 1 dolgot tesztelsz 2 hirdetésen (Merthogy ez az A/B teszt), hanem több mindent egyszerre. Ilyenkor jellemzően sok képet összeeresztünk számos…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Niche

Niche

A niche jelentése A niche jelentése: szűk, speciális tulajdonságok alapján megkülönböztethető piaci szegmens. Niche piac például a fogathajtó ostorok piaca, mivel a teljes népesség relatíve kis részének van manapság szüksége…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Nofollow

Nofollow

A nofollow link jelentése az, hogy egy webes hyperlink, ami X oldalról az Y-ra mutat, kapott egy úgynevezett nofollow cimkét, ami a keresőrobotok számára azt üzeni, hogy ne kövesse tovább…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Nurturing

Nurturing

A lead nurturing jelentése az a folyamat, ami a potenciális érdeklődőket az értékesítési tölcsér teljes hosszában olyan tartalmakkal látja el, hogy a lead-ek elköteleződésének "hőfoka" emelkedjen és végül fizető ügyfelekké,…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
On-page SEO

On-page SEO

Az on-page SEO kifejezést magyarul tartalmi keresőoptimalizálásnak lehetne fordítani. A keresőoptimalizálást (Search Engine Optimization, vagy rövidítve SEO) ugyanis három nagy alegységre szokták bontani: on-page (vagyis tartalmi) SEO off-page SEO, azaz…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Online marketing fogalma

Online marketing fogalma

Az online marketing fogalma magában foglalja az internet különböző csatornáinak felhasználását piaci terjeszkedés és üzletfejlesztés céljával. Az online marketing alkalmazásával egy vállalat a márkájáról, termékeiről és szolgáltatásairól terjeszt információt a…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Open rate

Open rate

Az open rate jelentése nem más, mint a megnyitási arányt. Ez egy olyan engaged listánál körülbelül 20-30%. A konverziós arányt. Ezekből adódóan az open rate tökéletesen használható egy kiegészítő mérőszámként,…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Opt-in

Opt-in

A marketing területén az opt-in jelentése: beleegyezés, feliratkozás; általában az e-mail cím megadásávl járó interakciókra használják a szakkifejezést. A definíció szerint az opt-in alkalmával az ügyfelek, vagy vásárlók a beleegyezésüket…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Page Rank

Page Rank

A Page Rank jelentése olyan automatikus rangsorolási rendszer, amely szerint a Google az oldalakat a rájuk mutató linkek mennyisége és minősége szerint rangsorolja. Maga a Page Rank jelentése egy algoritmus…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
PAS framework

PAS framework

A PAS (Problem-Agitate-Solve) keretrendszer egy olyan marketing technika, amelynek célja, hogy hatékonyan kommunikáljon az ügyfelekkel az értékesítési embereknek, a copywriter-eknek vagy a marketing szakembereknek. A PAS modell három egyszerű lépésből…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Performance

Performance

A performance jelentése magyarul teljesítmény. Egy nagyon széles körben hazsnált fogalomról van szó, lényegében az angol kifejezés egy az egyben meghonosodott a magyar üzleti világban is - létezik azonban az…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Perszóna

Perszóna

A perszóna jelentése személyiség, vagy megszemélyesített vásárlói csoport. Annak érdekében, hogy jobban el tudják képzelni a célcsoport viselkedését, a marketingesek gyakran megszemélyesítik a célcsoportot, azaz egy olyan képzelt személyt építenek…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Piaci validáció

Piaci validáció

Ez az, amikor szignifikáns adatokkal alá tudod támasztani, hogy kell a cuccod az embereknek, ha nagyon egyszerűen akarom leírni. Szerencsére már szinte csak olyan ügyfeleink vannak, akik ezt pontosan értik és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
PPC

PPC

A PPC jelentése: Pay-Per-Click, vagyis az online marketing eszköztáron belül a kattintás alapú hirdetési megoldásokat jelenti. A PPC hirdetések lehetővé teszik az ügyfeleknek, hogy hirdetéseiket elhelyezzék a keresőmotorokban és  különböző…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám
PPC hirdetés

PPC hirdetés

A PPC hirdetés jelentése Pay-per-Click, azaz kattintásonkénti fizetés; egy olyan online hirdetési forma, amelynek során a hirdető csak akkor fizet, ha valaki rákattint a hirdetésre. A hirdetési platformok általában egy…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
PPC kampány

PPC kampány

A PPC kampány jelentése: Pay-per-Click, azaz kattintás-alapú kampány. Az online marketingben a kattintás-alapú hirdetési megoldások képezik a gyors és pontos forgalomterelés elsőnek választandó alternatíváját. A PPC hirdetések lehetővé teszik a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Pro rata

Pro rata

A pro rata jelentése “részesedés szerint”. A latin eredetű kifejezés, melyet leggyakrabban az üzleti finanszírozás területén használnak, azt jelenti, hogy mindenkinek a részesedése szerint jár valami. Ha például egy céget…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Product/market fit

Product/market fit

Ez az az ideális állapot, amikor a terméked által adott megoldások találkoznak egy piaci szegmens közönségével és szerelembe esnek. Viszont fontos tudni, hogy a szerelem múlandó és hamar ez a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Quality Score (Google Ads)

Quality Score (Google Ads)

A Quality Score jelentése egy 1-10-es skálán mért minőségi mutató a Google hirdetéskezelőjében, mely azt mutatja meg, hogy mennyire releváns egy adott kulcsszó a hirdetési kreatív és a hirdetés egyéb…

Tovább →
150 150 Haaz Róbert
RARRA

RARRA

Nemrégiben olvastam Papp Gábor ügyfélszerzésre kerül a sor, akkor ne olyanok legyenek az arányaink, mint az iparági átlag.

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Reszponzív

Reszponzív

A reszponzivitás azt jelenti, hogy egy weboldal kinézete alkalmazkodik ahhoz az eszközhöz, amiről éppen böngészik, azaz ugyanolyan jól néz kiés ugyanolyan könnyen használható asztali gépeken, mobiltelefonon és táblagépeken is. Bármilyen…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Retargeting

Retargeting

Olyan hirdetési célzás, ahol azokat célozzuk a fizetett online hirdetéseinkkel, akik már jártak az oldalunkon, láttak egy bizonyos terméket, stb. Az “újra-célzás” elnevezés találó, hiszen ezek az emberek már jártak az…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Retention

Retention

Újabb  angolul maradt szó az online marketing szótár szócikkei között: az ügyfelek aktivitásának megőrzésére utal. Például retention mérőszámok a MAU és a DAU, melyek a “monthly active users” és a “daily active users” kifejezéseket hivatottak rövidíteni. Ha…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
ROAS

ROAS

A ROAS jelentése: a hirdetéseken realizált megtérülsé (Return on Ad Spend). Fontos fogalom a digitális marketing területén, amelyet a hirdetők használnak annak értékelésére, hogy a hirdetéseik mennyire hatékonyak a konverziók…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Sales manager

Sales manager

A sales manager jelentése: értékesítési vezető. Egy sales manager fő feladata az értékesítési stratégia kidolgozása, elfogadtatása és végrehajtása, valamint az értékesítési csapat vezetése az adott cég értékesítési folyamataiban. Az alábbiakban felsorolunk…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Sales rep

Sales rep

A sales representative jelentése: értékesítő. A Sales Rep ennek a kifejezésnek a rövidítése és az értékesítés területén dolgozó személyt jelenti. A Sales Rep általában egy vállalat, termék vagy szolgáltatás értékesítéséért felelős…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Sales-qualified lead

Sales-qualified lead

Az, hogy ki mit tart a vállalkozás szempontjából lényeges, remélhetőleg egyszer majd profitot termelő lehetőségnek, azt elég gyakran máshogy látja az ügyfélszerzésben érdekelt marketing és a bevétel-generálásban érdekelt értékesítő. A hagyományos…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
SERP

SERP

A SERP egy mozaikszó, amely az angol Search Engine Results Page szavakból származik. Jelentését tekintve a keresőmotor által adott találatok listáját jelenti. A világháló több millió oldala közül a digitális…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Shopify

Shopify

A "Mi az a Shopify" kérdésre a válasz valahogy így hangzik: A sablon és dizájn áll rendelkezésre, amelyekkel a webshopok tulajdonosai saját stílusukban és márkaidentitásuknak megfelelően alakíthatják ki az online boltjukat.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Soft bounce

Soft bounce

A soft bounce az átmenetileg nem kézbesíthető e-maileket jelenti. Ilyen esetekben a fennakadást okozó probléma általában a címzett oldalán merül fel.  Az e-mail marketing kampányok során ezek az e-mail címek…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Technikai SEO

Technikai SEO

A technikai SEO egy weboldal és az azt kiszolgáló szerver működésének optimalizálását jelenti annak érdekében, hogy a keresőmotorok előnyben részesítsék az adott weboldal tartalmait. A gyakorlatban minden weboldal kisebb-nagyobb mértékben…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Teljeskörű online marketing

Teljeskörű online marketing

A teljeskörű (szaknyelven: full-stack) online marketing fogalma a marketing technológiák robbanásszerű elterjedésével párhuzamosan született. Olyan ügynökségekre használják a full-stack megjelölést, akiknek kellően széles kompetencájuk van, hogy az online marketing bármely…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Tracking

Tracking

A tracking jelentése: követés. Összefoglaló kifejezése azon online marketing szoftverek által alkalmazott technikai megoldásoknak, melyek valamilyen módon követik a látogatókat és – leggyakrabban anonim – adatokat szolgáltatnak azok viselkedéséről. A…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
UGC

UGC

A UGC jelentése User Generated Content, azaz felhasználók által létrehozott tartalom. Azokat a - leggyakrabban vizuális - tartalmakat hívják így az online marketingben, melyeket a vásárlók maguk hoznak létre és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Upsell lead

Upsell lead

Olyan vásárló azonosítására használják az értékesítők ezt a fogalmat, aki már vásárolt valamit, de van rá esély, hogy az eredeti terméket meghaladó megoldásra lesz szüksége, vagyis többet fog költeni. A marketing…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
UTM paraméter

UTM paraméter

Az UTM paraméter az angol Urchin Tracking Module szavak kezdőbetűinek összeolvasásából jött létre.  UTM és URL Minden weboldalnak, illetve linknek van egy URL link része. Ezek végéhez ajánlott hozzáadni az…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
UX/UI

UX/UI

Felhasználói élmény (user experience) és felhasználói interfész (user interface). Ahogy nekem a UX-es barátaim szokták magyarázni, a UX egy appnak, vagy weboldalnak a struktúrája, mely egyértelművé teszi számodra, hogy mit hol találsz. A…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Vékony tartalom

Vékony tartalom

A vékony tartalom (thin content) egy online marketing kifejezés és olyan oldalakat jelöl, melyek nagyon kevés, vagy akár semmilyen értékkel nem bírnak a látogató számára. A Google ilyen tartalmaknak tekinti…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
WP

WP

A WP a WordPress szó szakmai körökben elterjedt rövidítése. A WordPress egy ingyenes tartalomkezelő rendszer (úgynevezett CMS, vagy Content Management System), mely a legelterjedtebb ilyen szoftver a világon. Mintegy 455…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...