A Facebook Pixel (újabb nevén: Meta Pixel) egy egyszerű kódrészlet, amely lehetővé teszi, hogy a Facebook felületén hirdetéseket optimalizáljunk, célcsoportokat szabjunk testre és konverziókat mérjünk. A Facebook Pixel elengedhetetlen része a profi Facebook marketingnek.
Facebook Pixel előélete
A digitális marketing fejlődésével egyre inkább megjelent az igény a weboldalak forgalmának mérésére. Ennek legnépszerűbb felülete napjainkban is a Google által fejlesztett analitikai program, a Google Analytics. A közösségi média széles körben való elterjedésével és népszerűségével viszont új meghatározó szereplő lépett a piacra, és ezzel új piaci igények is születtek.
A Google által felállított standardokhoz a Facebooknak is igazodnia kellett, így utóbbinak is fel kellett állítania egy olyan rendszert, amely képes minőségi mérési és remarketing megoldásokat kínálni a hirdetőknek.
Ezekből a piaci igényekből született a Facebook követőkódja, az úgynevezett Facebook Pixel, mely forradalmasította a közösségi média és ezzel együtt a Facebook hirdetési lehetőségeit. A Facebook Pixel segítségével a hirdetők követni tudják az oldalukat látogató felhasználókat. Sőt, a követőkód installálása a konverziók mérése által képes teljes képet adni a hirdetőknek a kampányok teljesítményéről. Fontos, hogy megismerkedj a konverzió pontos jelentésével:
Mire használható a Facebook Pixel?
-
Egyedi konverziók beállítására
Saját magad által meghatározott konverziók beállítását teszi lehetővé a rendszer. Ez a konverzió lehet egy vásárlás, egy regisztráció, hírlevél-feliratkozás, oldalon való görgetés, gomkattintások stb. Ez azt jelenti, hogy majdnem bármit, ami a weboldaladon történik, összefüggésbe tudsz majd hozni a Facebook hirdetéseiddel és célközönségeiddel, és képes leszel mérni a konverziók teljesülését az egyes hirdetések vonatkozásában.
Ha például egy e-book-ot hirdetünk, akkor a könyvnek a megvásárlását is egy egyedi konverzióként fogjuk beállítani, így pontosan látható lesz, hogy melyik hirdetés és melyik célzás volt a leghatékonyabb.
-
Események létrehozása, mérése
A rendszer lehetőséget kínál úgynevezett események mérésére. Esemény lehet például egy-egy általad meghatározott művelet az oldalon: termékek kosárba helyezése, termék kívánságlistába helyezése, regisztráció, stb. A webshopod estében így pontosan láthatod, hogy melyik hirdetésből hány felhasználó tette kosárba az általad forgalmazott terméket, hányan adták meg a fizetési adatokat, így kiderül, hogy a konverziós tölcséred hogyan teljesít.
-
Egyedi célközönségek létrehozása
Ez a Facebook Pixel egyik legizgalmasabb funkciója! Miután aktiváltad a Facebook Pixelt, lehetőséged lesz úgynevezett egyedi célközönségek létrehozására és célzására. Közönségeket tudsz létrehozni a weboldalad látogatóiból az alapján, hogy mit csináltak és mit nem csináltak az oldalon, majd egyszerűen vissza tudod célozni őket hirdetésekkel.
Sőt, a különböző viselkedési mintázatokat mutató közönségeket kombinálhatod is, mondjuk úgy, hogy “mindenki lássa a hirdetést, aki X-et csinálta, kivéve, aki Y-t is csinálta”. Ezt nevezzük remarketing hirdetésnek, amelyhez ugyancsak elengedhetetlen a Pixel használata. Például létre tudunk hozni egy célközönséget azokból a felhasználókból, akik átlagon felüli időt töltöttek el ennek az e-booknak a landing oldalán, és hirdetésekkel célozzuk őket (persze csak azokat, akik még nem vásárolták meg).
-
Dinamikus hirdetési lehetőségek
A legfejlettebb és legnehezebben kivitelezhető hirdetési forma a dinamikus remarketing hirdetés. Ezt a hirdetési formátumot akkor tudod alkalmazni, ha webshopod van. A dinamikus remarketing ugyanis a “sima” remarketing hirdetésnél egy lépéssel több lehetőséget ad az e-kereskedelemmel foglalkozók kezébe. Olyan hirdetéseket jeleníthetsz meg a segítségével, amelyek olyan terméket vagy szolgáltatást tartalmaznak, melyet az oldaladon járt felhasználók korábban már megtekintettek a weboldaladon.
Ezen felül lehetőség van hideg célközönség dinamikus célzására is: itt az algoritmus a felhasználó böngészési adataiból és interakcióiból próbálja meghatározni, hogy melyik termék válthat ki elköteleződést az adott webshop kínálatából.
Ha belegondolsz, a hideg közönségek célzása ékes példája annak, amikor a Facebooktól kölcsönveszed az adatait. A hideg közönségről (azokat a leendő vásárlókat nevezzük így, akik még nem is jártak az oldaladon) alaphelyzetben semmit sem tudsz.
A Pixel segítségével azonban azt mondhatod a Facebooknak, hogy “Hé, mi lenne, ha csak olyanoknak mutatnád meg a hirdetésemet, akik végül vesznek is valamit?” A Facebook ilyenkor matat egy kicsit a világ talán legrészletesebb személyes adatbázisában, majd odairányítja ezeket az embereket az oldaladra.
Egynél több Meta Pixel beállítása
Amennyiben egynél több Meta (korábbi nevén: Facebook) Pixel kódot szeretnél használni, erre lehetőséget ad a Facebook, de ezt csak a Vállalkozáskezelőn (Business Manager) keresztül tudod megtenni. A Vállalkozáskezelő beállításának módját megtalálod ebben a videóban magyar nyelven: Facebook Business Manager beállítása