5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Facebook Pixel

Facebook Pixel

A Facebook Pixel (újabb nevén: Meta Pixel) egy egyszerű kódrészlet, amely lehetővé teszi, hogy a Facebook felületén hirdetéseket optimalizáljunk, célcsoportokat szabjunk testre és  konverziókat mérjünk. A Facebook Pixel elengedhetetlen része a profi Facebook marketingnek.

Facebook Pixel előélete

A digitális marketing fejlődésével egyre inkább megjelent az igény a weboldalak forgalmának mérésére. Ennek legnépszerűbb felülete napjainkban is a Google által fejlesztett analitikai program, a Google Analytics. A közösségi média széles körben való elterjedésével és népszerűségével viszont új meghatározó szereplő lépett a piacra, és ezzel új piaci igények is születtek.

A Google által felállított standardokhoz a Facebooknak is igazodnia kellett, így utóbbinak is fel kellett állítania egy olyan rendszert, amely képes minőségi mérési és remarketing megoldásokat kínálni a hirdetőknek.

Ezekből a piaci igényekből született a Facebook követőkódja, az úgynevezett Facebook Pixel, mely forradalmasította a közösségi média és ezzel együtt a Facebook hirdetési lehetőségeit. A Facebook Pixel segítségével a hirdetők követni tudják az oldalukat látogató felhasználókat. Sőt, a követőkód installálása a konverziók mérése által képes teljes képet adni a hirdetőknek a kampányok teljesítményéről. Fontos, hogy megismerkedj a konverzió pontos jelentésével:

Mire használható a Facebook Pixel?

  1. Egyedi konverziók beállítására

Saját magad által meghatározott konverziók beállítását teszi lehetővé a rendszer. Ez a konverzió lehet egy vásárlás, egy regisztráció, hírlevél-feliratkozás, oldalon való görgetés, gomkattintások stb. Ez azt jelenti, hogy majdnem bármit, ami a weboldaladon történik, összefüggésbe tudsz majd hozni a Facebook hirdetéseiddel és célközönségeiddel, és képes leszel mérni a konverziók teljesülését az egyes hirdetések vonatkozásában.

Ha például egy e-book-ot hirdetünk, akkor a könyvnek a megvásárlását is egy egyedi konverzióként fogjuk beállítani, így pontosan látható lesz, hogy melyik hirdetés és melyik célzás volt a leghatékonyabb.

  1. Események létrehozása, mérése

A rendszer lehetőséget kínál úgynevezett események mérésére.  Esemény lehet például egy-egy általad meghatározott művelet az oldalon: termékek kosárba helyezése, termék kívánságlistába helyezése, regisztráció, stb. A webshopod estében így pontosan láthatod, hogy melyik hirdetésből hány felhasználó tette kosárba az általad forgalmazott terméket, hányan adták meg a fizetési adatokat, így kiderül, hogy a konverziós tölcséred hogyan teljesít.

  1. Egyedi célközönségek létrehozása

Ez a Facebook Pixel egyik legizgalmasabb funkciója! Miután aktiváltad a Facebook Pixelt, lehetőséged lesz úgynevezett egyedi célközönségek létrehozására és célzására. Közönségeket tudsz létrehozni a weboldalad látogatóiból az alapján, hogy mit csináltak és mit nem csináltak az oldalon, majd egyszerűen vissza tudod célozni őket hirdetésekkel.

Sőt, a különböző viselkedési mintázatokat mutató közönségeket kombinálhatod is, mondjuk úgy, hogy “mindenki lássa a hirdetést, aki X-et csinálta, kivéve, aki Y-t is csinálta”. Ezt nevezzük remarketing hirdetésnek, amelyhez ugyancsak elengedhetetlen a Pixel használata. Például létre tudunk hozni egy célközönséget azokból a felhasználókból, akik átlagon felüli időt töltöttek el ennek az e-booknak a landing oldalán, és hirdetésekkel célozzuk őket (persze csak azokat, akik még nem vásárolták meg).

  1. Dinamikus hirdetési lehetőségek

A legfejlettebb és legnehezebben kivitelezhető hirdetési forma a dinamikus remarketing hirdetés. Ezt a hirdetési formátumot akkor tudod alkalmazni, ha webshopod van. A dinamikus remarketing ugyanis a “sima” remarketing hirdetésnél egy lépéssel több lehetőséget ad az e-kereskedelemmel foglalkozók kezébe. Olyan hirdetéseket jeleníthetsz meg a segítségével, amelyek olyan terméket vagy szolgáltatást tartalmaznak, melyet az oldaladon járt felhasználók korábban már megtekintettek a weboldaladon.

Ezen felül lehetőség van hideg célközönség dinamikus célzására is: itt az algoritmus a felhasználó böngészési adataiból és interakcióiból próbálja meghatározni, hogy melyik termék válthat ki elköteleződést az adott webshop kínálatából.

Ha belegondolsz, a hideg közönségek célzása ékes példája annak, amikor a Facebooktól kölcsönveszed az adatait. A hideg közönségről (azokat a leendő vásárlókat nevezzük így, akik még nem is jártak az oldaladon) alaphelyzetben semmit sem tudsz.

A Pixel segítségével azonban azt mondhatod a Facebooknak, hogy “Hé, mi lenne, ha csak olyanoknak mutatnád meg a hirdetésemet, akik végül vesznek is valamit?” A Facebook ilyenkor matat egy kicsit a világ talán legrészletesebb személyes adatbázisában, majd odairányítja ezeket az embereket az oldaladra.

Egynél több Meta Pixel beállítása

Amennyiben egynél több Meta (korábbi nevén: Facebook) Pixel kódot szeretnél használni, erre lehetőséget ad a Facebook, de ezt csak a Vállalkozáskezelőn (Business Manager) keresztül tudod megtenni. A Vállalkozáskezelő beállításának módját megtalálod ebben a videóban magyar nyelven: Facebook Business Manager beállítása

150 150 Udvarhelyi Ádám
Írd ide, amit keresel...