Befektetés előtt álló startup
75 inbound lead 18 nap alatt
Startup marketing esettanulmány
Az ügyfélről
A Rotower kifejlesztője a Green Drops Farm, mely hidropóniával forradalmasítja a növénytermesztést. Ígérete, hogy használatával föld nélkül lehet teljesen organikus növényeket nevelni, méghozzá kiemelkedő megtérüléssel – akár ipari méretekben is.
A kis helyigényű, egyszerűen telepíthető és használható eszközök ideálisak éttermek, nagyobb kertek, vagy akár ipari méretben gazdálkodó vállalkozások számára is.
Felhasznált eszközök
Az ügyfél szemével
Ismerd meg első kézből, hogy milyen volt a közös munka a 7Digits Ügynökség csapatával
Tervezés
A Green Drops Farm vadonatúj fejlesztésű eszköze, a növényeket folyamatosan forgató Rotower torony piacralépésében segédkezett a 7Digits. Az időzítés több szempontból is kényes volt, ugyanis nem csak a legnagyobb iparági kiállítás esett egybe a kampánnyal, hanem az eredmények – mind pozitív, mind negatív irányban – a vállalkozás a befektetési folyamatára is komoly hatással lehettek.
A megvalósítás természetesen több hónapos tervezéssel kezdődött. A 7Digits startégái már a középtávú forgalomterelési célokat szem előtt tartva tervezték meg a tartalomstratégiát, azonban üzletileg nem volt kérdéses, hogy az első kampány indulása sorsdöntő lehet a vállalkozás számára. A piac, a versenytársak és a várható attribúciós modellek eredője nyomán a 7Digits egy egyszerű, ugyanakkor technológiailag és pszichológiailag igen szofisztikált landing oldal és fizetett forgalomterelés mellett döntött.
Kivitelezés
Egy landing oldal és némi hirdetés nem tűnik épp az online marketing feladatok legnehezebbikének, a termék újdonsága és a piaci fogadtatás bizonytalansága, valamint a 4 piac egyidejű célzása miatt azonban még egy ilyen egyszerű attribúciós modellt is a legapróbb részletekig meg kellett tervezni.
A landing szövegezésénél és wireframe-jénél a konverziós pszichológia minden apró trükkjét bevetette a 7Digits csapata, ahogy a konverzió elősegítése érdekében különös hangsúlyt fektetett a lead generáló űrlap optimlizálására is.
Technológiailag tulajdonképpen akár egy Instapage-jellegű landing megoldásban is gondolkodhattunk volna, azonban – amennyiben a kampány sikeres – onnan úgyis egy teljes weboldal felé kellett volna továbblépni, ezért úgy döntöttünk, semmilyen „technológiai hitelt” nem veszünk fel, ellenkező esetben óhatatlanul megtörik majd a lendület.
Forgalomterelés
A forgalomterelés négy különböző piacra – a V4-ek országaira – indult. A 3 külföldi célzás angolul történt; így is sikeresek voltak, értelemszerűen, ha az anyanyelvükön íródott volna a hirdetés, akkor valószínűleg még több eredményt hoztak volna a kampányok. Minden kampányban 5 hirdetéscsoport futott az érdeklődési körök alapján:
- Mezőgazdasági érdeklődési kör
- Hidropónia iránt érdeklődők
- Kutatás és fejlesztés érdeklődési kör
- Fenntarthatósághoz kapcsolódó érdeklődési körök
- Étterem tulajdonosok
Az 5 hirdetéscsoport közül minden országban az étterem tulajdonosok csoportja teljesített a legrosszabbul, ez hozta a legdrágábban a kattintásokat, mivel nagyon nehéz beállítani, hogy ne olyanok szerepeljenek benne akik szimplán csak szeretik az éttermeket, hanem olyanok akiknek a tulajdonukban is van egy…
A hirdetések dinamikus módon lettek beállítva (tehát a Facebook rotálta a megadott szöveges és képi kreatívokat az alapján, hogy melyek teljesített a legjobban. Minden csoportban 4 db különböző kép, 3 db primary text és 4 headline szerepelt, a célközönséghez illő szöveggel.
A szövegek és a képek pszichológiai vonatkozásaira rendkívüli hangsúlyt fektetett a 7Digits csapata, ennek részletezése azonban messze meghaladja egy ehhez hasonló startup marketing esettanulmány kereteit.
A kampányok 18 napon át futottak 330 000 Forintos kerettel és összesen 75 db lead érkezett be – ebből 50 az első 10 napban. Az egy lead-re eső költség így mindössze 4 500 forintra jött ki, ami hideg közönséghez képest rendkívül alacsonynak mondható. A kampány lezárásakor 59 releváns hazai lead és 16 nemzetközi volt a Green Drops Farm tarsolyában. 3.236 embert sikerült az oldalra terelnünk, a konverziós ráta pedig 2.3%-os volt.
Bár ez elsőre nem tűnik kiemelkedőnek, nem szabad elfelejteni, hogy ez egy ismeretlen márka hideg közönségének egyetlen érintkezési pontos konverziós aránya egy új termékre – ebben a kontextusban a 2.3% már nem is olyan rossz, különösen, ha külön nézzük a többlépcsős űrlap konverziós arányát, ami a maga 69.5%-ával kivételes érték.
Konklúzió
Egy tőkével alig rendelkező startup vállalkozásnak sokszor egyetlen esély adatik meg a sikerre. Amint ez a startup marketing esettanulmány is bizonyítja, a Rotower sikere azon múlt, hogy egy szakmailag és üzletileg is felkészült csapat nagyon komolyan vette ezt az egy lehetőséget és pénzt, időt és energiát nem kímélve hónapokon keresztül egyetlen csatornára és az azon keresztül történő tökéletes piacralépésre fókuszált és ehhez a Rotower alapítói is hozzájárultak temérdek munkával.
A sikerhez elengedhetetlen volt a megfelelő attribúciós modell alkalmazása, a kivitelezés több hónapos előkészítése, a tulajdonosok beletett energiája, a drága – sokszor a pillanatnyi szükségleteknél jóval drágább – martech eszközök alkalmazása, a konverziós pszichológia alkalmazása és a performnce marketing csapat fókusza a kampány teljes időtartama alatt.
A pillanatnyi siker azonban nem minden – amennyiben a Green Drops Farm Rotower terméke ugyanezzel a martech stack-el, ugyanezen a csatornán próbálná meg folytatni az üzletszerzést, az egészen biztosan kimerülne egy idő után és az értékesítés újra komoly problémákkal nézne szembe. Nem minden induló cég első kampányából születik startup marketing esettanulmány, ugyanakkor egyetlen kampány még nem az üdvösség kapuja!
Kulcskérdés, hogy a kezdeti sikert, a lendületet a megfelelő módon használja a cég a további növekedéshez: mind a tartalomfejlesztés, mind a sales, mind az új online marketing technikák területén megvan a terv a következő 12-18 hónap marketing tevékenységére – őszintén reméljük, hogy hasonló fókusszal az is sikerülni fog és nem ez volt az utolsó startup marketing esettanulmány, ami a Rotowerről készült!
Szeretnél hasonló eredményeket?
Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.
Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés
Eredmények
Csatlakozz egy illusztris társasághoz
FAQ
Amik esetleg felmerültek benned
Elköteleződés nélkül