Startup marketing esettanulmány niche B2B-ben - Rotower
Greendrops Farm

Befektetés előtt álló startup

75 inbound lead 18 nap alatt

Kampány időtartam

Mindössze 18 nap

Hazai inbound lead

+59 darab

Külföldi inbound lead

+ 16 darab

Greendrops Farm

Befektetés előtt álló startup

50 inbound lead 10 nap alatt

Kampány időtartam

Mindössze 18 nap

Hazai inbound lead

+ 59 darab

Külföldi inbound lead

+ 16 darab

Startup marketing esettanulmány

Dióhéjban

Az ügyfélről

A Rotower kifejlesztője a Green Drops Farm, mely hidropóniával forradalmasítja a növénytermesztést. Ígérete, hogy használatával föld nélkül lehet teljesen organikus növényeket nevelni, méghozzá kiemelkedő megtérüléssel – akár ipari méretekben is.

A kis helyigényű, egyszerűen telepíthető és használható eszközök ideálisak éttermek, nagyobb kertek, vagy akár ipari méretben gazdálkodó vállalkozások számára is.

Martech

Felhasznált eszközök

paperform
active_campaign
Google-ads-logo
Facebook-Ads-logo
databox
Google-analytics-logo
asana_szürke TPA
slack

Az ügyfél szemével

Ismerd meg első kézből, hogy milyen volt a közös munka a 7Digits Ügynökség csapatával

Körültekintő

Tervezés

A Green Drops Farm vadonatúj fejlesztésű eszköze, a növényeket folyamatosan forgató Rotower torony piacralépésében segédkezett a 7Digits. Az időzítés több szempontból is kényes volt, ugyanis nem csak a legnagyobb iparági kiállítás esett egybe a kampánnyal, hanem az eredmények – mind pozitív, mind negatív irányban – a vállalkozás a befektetési folyamatára is komoly hatással lehettek.

A megvalósítás természetesen több hónapos tervezéssel kezdődött. A 7Digits startégái már a középtávú forgalomterelési célokat szem előtt tartva tervezték meg a tartalomstratégiát, azonban üzletileg nem volt kérdéses, hogy az első kampány indulása sorsdöntő lehet a vállalkozás számára. A piac, a versenytársak és a várható attribúciós modellek eredője nyomán a 7Digits egy egyszerű, ugyanakkor technológiailag és pszichológiailag igen szofisztikált landing oldal és fizetett forgalomterelés mellett döntött.

Körültekintő

Kivitelezés

Egy landing oldal és némi hirdetés nem tűnik épp az online marketing feladatok legnehezebbikének, a termék újdonsága és a piaci fogadtatás bizonytalansága, valamint a 4 piac egyidejű célzása miatt azonban még egy ilyen egyszerű attribúciós modellt is a legapróbb részletekig meg kellett tervezni.

A landing szövegezésénél és wireframe-jénél a konverziós pszichológia minden apró trükkjét bevetette a 7Digits csapata, ahogy a konverzió elősegítése érdekében különös hangsúlyt fektetett a lead generáló űrlap optimlizálására is.

Technológiailag tulajdonképpen akár egy Instapage-jellegű landing megoldásban is gondolkodhattunk volna, azonban – amennyiben a kampány sikeres – onnan úgyis egy teljes weboldal felé kellett volna továbblépni, ezért úgy döntöttünk, semmilyen “technológiai hitelt” nem veszünk fel, ellenkező esetben óhatatlanul megtörik majd a lendület.

3...2...1...

Forgalomterelés

A forgalomterelés négy különböző piacra – a V4-ek országaira – indult. A 3 külföldi célzás angolul történt; így is sikeresek voltak, értelemszerűen, ha az anyanyelvükön íródott volna a hirdetés, akkor valószínűleg még több eredményt hoztak volna a kampányok. Minden kampányban 5 hirdetéscsoport futott az érdeklődési körök alapján:

  • Mezőgazdasági érdeklődési kör
  • Hidropónia iránt érdeklődők
  • Kutatás és fejlesztés érdeklődési kör
  • Fenntarthatósághoz kapcsolódó érdeklődési körök
  • Étterem tulajdonosok

Az 5 hirdetéscsoport közül minden országban az étterem tulajdonosok csoportja teljesített a legrosszabbul, ez hozta a legdrágábban a kattintásokat, mivel nagyon nehéz beállítani, hogy ne olyanok szerepeljenek benne akik szimplán csak szeretik az éttermeket, hanem olyanok akiknek a tulajdonukban is van egy…

A hirdetések dinamikus módon lettek beállítva (tehát a Facebook rotálta a megadott szöveges és képi kreatívokat az alapján, hogy melyek teljesített a legjobban. Minden csoportban 4 db különböző kép, 3 db primary text és 4 headline szerepelt, a célközönséghez illő szöveggel.

A szövegek és a képek pszichológiai vonatkozásaira rendkívüli hangsúlyt fektetett a 7Digits csapata, ennek részletezése azonban messze meghaladja egy ehhez hasonló startup marketing esettanulmány kereteit.

A kampányok 18 napon át futottak 330 000 Forintos kerettel és összesen 75 db lead érkezett be – ebből 50 az első 10 napban. Az egy lead-re eső költség így mindössze 4 500 forintra jött ki, ami hideg közönséghez képest rendkívül alacsonynak mondható. A kampány lezárásakor 59 releváns hazai lead és 16 nemzetközi volt a Green Drops Farm tarsolyában. 3.236 embert sikerült az oldalra terelnünk, a konverziós ráta pedig 2.3%-os volt.

Bár ez elsőre nem tűnik kiemelkedőnek, nem szabad elfelejteni, hogy ez egy ismeretlen márka hideg közönségének egyetlen érintkezési pontos konverziós aránya egy új termékre – ebben a kontextusban a 2.3% már nem is olyan rossz, különösen, ha külön nézzük a többlépcsős űrlap konverziós arányát, ami a maga 69.5%-ával kivételes érték.

A siker kulcsa

Konklúzió

Egy tőkével alig rendelkező startup vállalkozásnak sokszor egyetlen esély adatik meg a sikerre. Amint ez a startup marketing esettanulmány is bizonyítja, a Rotower sikere azon múlt, hogy egy szakmailag és üzletileg is felkészült csapat nagyon komolyan vette ezt az egy lehetőséget és pénzt, időt és energiát nem kímélve hónapokon keresztül egyetlen csatornára és az azon keresztül történő tökéletes piacralépésre fókuszált és ehhez a Rotower alapítói is hozzájárultak temérdek munkával.

A sikerhez elengedhetetlen volt a megfelelő attribúciós modell alkalmazása, a kivitelezés több hónapos előkészítése, a tulajdonosok beletett energiája, a drága – sokszor a pillanatnyi szükségleteknél jóval drágább – martech eszközök alkalmazása, a konverziós pszichológia alkalmazása és a performnce marketing csapat fókusza a kampány teljes időtartama alatt.

A pillanatnyi siker azonban nem minden – amennyiben a Green Drops Farm Rotower terméke ugyanezzel a martech stack-el, ugyanezen a csatornán próbálná meg folytatni az üzletszerzést, az egészen biztosan kimerülne egy idő után és az értékesítés újra komoly problémákkal nézne szembe. Nem minden induló cég első kampányából születik startup marketing esettanulmány, ugyanakkor egyetlen kampány még nem az üdvösség kapuja!

Kulcskérdés, hogy a kezdeti sikert, a lendületet a megfelelő módon használja a cég a további növekedéshez: mind a tartalomfejlesztés, mind a sales, mind az új online marketing technikák területén megvan a terv a következő 12-18 hónap marketing tevékenységére – őszintén reméljük, hogy hasonló fókusszal az is sikerülni fog és nem ez volt az utolsó startup marketing esettanulmány, ami a Rotowerről készült!

Szeretnél hasonló eredményeket?

Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.

Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés

Összefoglalás

Eredmények

Időtartam

3
Nap

Hazai inbound lead

1
Darab

Külföldi inbound lead

1
Darab

Űrlap konverziós arány

1
Százalék
Ahol még találkozhattál a 7Digits szakembereivel:

Csatlakozz egy illusztris társasághoz

FAQ

Gyakran Intézett Kérdések

Amik esetleg felmerültek benned

A leggyakrabban valóban mid-market ügyfelek keresnek meg, mert egyrészt nekik vannak komplexebb online marketing problémáik, másrészt ezek a vállalatok tudnak megfizetni egy senior-only online marketing ügynökséget.

Ugyanakkor nem a tárcájuk alapján választjuk az ügyfeleinket, hanem a feladat, az elhivatottság és közös munka várható sikere alapján. Ahogy a fenti startup marketing esettanulmány mutatja, nem állnak tőlünk távol sem a startupok, sem a nagyvállalatok, sőt, kormányzati ügyfelünk is van – igaz, ők tényleg csak elvétve képesek megfelelni a fizetési feltételeknek.

Igen, alkalmazható. Ugyanakkor nincs két egyforma cég és elsősorban az attribúciós modell kitalálásához és finomhangolásához ezüsthátú szintű szenioritás és tapasztalat kell. Ugyanez a módszer egy másik niche B2B startup marketing törekvéseinél teljes mértékben haszontalan is lehet.

A laikus csak azt látja, hogy landing + hirdetés + szerencse. Egy online marketing szakember képes csak észrevenni azokat az apró részleteket, ami miatt ez a kampány működött.

Erre a kérdésre csak akkor lehet választ adni, ha pontosan látjuk, hogy mi a cél, mi az időhorizont, a piac, mit tudnak a versenytársak. Elég ritka, hogy egyetlen landing oldallal ilyen mértékű lead generálást sikerül elérni, de a fenti startup marketing esettanulmány üzenete nem is az, hogy a pillanatnyi siker a lényeg, hanem az, hogy innen hogyan tovább.

Magyarországon, ahol az üzleti élet számos szereplője a földesurasdin szocializálódott, túlságosan is a rövid távú sikerek egó-simogató hatására van kiéhezve a szereplők túl nagy hányada. A ma sikere azonban a holnap kihívása, így érdemes inkább erre koncentrálni: lead kezelésre, zárási arányra, CRM bevezetésre, az értékesítők képzésére, a lead nurturing folyamatára, új csatornák bemelésére a marketing mixbe és így tovább.

Több országra allokált hirdetési büdzsével együtt 25 ezer dollár körül. De ahogyan mindig is mondtuk, nem számít a marketing költsége – a megtérülése számít. 50 lead akár 25%-os zárási aránnyal is bőven profitábilissá teszi ezt a projektet, márpedig a zárási arány ennyire még egy startupnál sem lehet rossz.

Az attól függ, hogy milyen szándékkal jössz. Gondolj ránk úgy, mint egy ügyvédi irodára: örömmel elmondjuk, hogy mit kellene csinálnod, azt is, hogy az milyen költségekkel jár, de nem vagyunk hajlandóak a szakmai véleményünket senkinek a pénztárcájához sem igazítani, mert azon középtávon mi csak veszítünk.

Amennyiben nagyon kompetitív piacon szállsz versenybe, külföldre készülsz, vagy nagyon komplex attribúciós modelled van, akkor egy kisebb ügynökség úgysem fog tudni kiszolgálni, belsős marketingre pedig még gondolnod is veszteséges, így előbb-utóbb úgyis találkozunk! 😉

Viccet félretéve: pár ezer dollárral is lehet jó marketinget csinálni, legfeljebb melósabb és lassabb lesz, úgyhogy ha szeretnél beszélni velünk, keress meg minket nyugodtan, a legrosszabb esetben is legfeljebb annyi történhet, hogy ellátunk pár hasznos tanáccsal! Amint a fenti startup marketing esettanulmány is mutatja, dolgozunk együtt kisebb vállalkozásokkal is!

Sok-sok remek oktatás létezik, de ha már itt vagy a 7Blogon, akkor hadd javasoljam az online B2B marketing kategóriánkat, ahol rengeteg anyagot találsz, ha pedig e-kereskedelemben utazol, akkor az e-commerce kategóriát. És nézz vissza hozzánk gyakrabban, mert még több startup marketing esettanulmány várható a jövőben a 7Blog oldalain.

A 7Blog a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmaz, melyet a honlap használatával Ön tudomásul vesz.
Bővebben