Vasbútor

Shopify Plus webshop

Webshop marketing esettanulmány

Kampány időtartam

17 hét

Árbevétel növekedés

Havi 34-ről havi 100 M Forintra

E-mail feliratkozók

Több, mint 100 fő naponta

Webshop esettanulmány

Dióhéjban

Az ügyfélről

A Vasbútor egy rendkívül dinamikusan növekvő webáruház, mely bútorokat és lakberendezési kiegészítőket kínál vásárlóinak. A Shopify Plus motoron futó bolt rendkívüli ár-érték arányával, kimagasló képi anyagával és kompromisszumoktól mentes technológiai stack-el áll a vásárlók rendelkezésére.

A Vasbútor és a 7Digits együttműködése olyan elképesztő növekedést eredményezett, ami még a prémium ügynökségi világban sem történik meg gyakran. Ez a webshop esettanulmány sokkal inkább szól a gyors növekedést lehetővé tévő munkaszervezés gyakorlatáról, mint konkrétan a hirdetések, vagy épp a UI csodaszámba menő bűvöléséről.

Csodák ugyanis nincsenek – immár az online marketing sem. A végletekig kifacsart fizetett forgalomterelés, vagy a vallásos konoksággal erőltetett keresőoptimalizálás ugyanis önmagában már hatástalan, vagy legjobb esetben is sírnivalóan alacsony hatékonyságú. A megfelelő technológiák és marketing fogások kombinációja ezzel szemben olyan eredményeket képes produkálni, amilyenek az alábbi webshop esettanulmány keretében is olvashatóak.

Martech

Felhasznált eszközök

Shopify plus logo
Klaviyo logo
Litmus logo
google_analytics
Google Ads logo
databox
slack

Az ügyfél szemével

Eredeti kínai nyelven, magyar felirattal

Kiindulási helyzet

Nem mindennapi ajándék

Ritkán fordul elő, hogy egy ügyféljelölt a csúcstechnológiának számító martech stack-el kopogtat be a 7Digits irodájába – sokkal jellemzőbb, hogy már magát a technológai környezetet is a 7Digits alakítja ki. Első körben ezért is volt nagyon kedves a szívünknek a Vasbútor, mert végre onnan kezdhettük a marketinget, ahonnan az valóban izgalmas.

A Vasbútorral 2022 július végén kezdtük meg a közös munkát és a közösen kialakított menetrendnek megfelelően elsőként az e-mail marketing automatizáció optimalizálásával kezdtünk. Azért ezzel, mert a visszatérő vásárlók aránya mindössze 1.7 %volt, ami nagyon alacsony – erre pedig az automatizáció a legjobb gyógyszer.

A setup tükörfényesre csiszolását követően a már meglévő Klaviyo fiókban egy 40 ezres importált kontakt lista tisztítását, úgynevezett data enrichment-jét és pár tehcnikai automatizáció hozzáadását végeztük el, miközben minden feliratkozási mezőt módosítottunk és a nagy volumenű forgalmat kihasználva egy tucat A/B tesztet lefuttatva optimalizáltunk. Meg is lett az eredménye; A benchmark 1%-nyi feliratkozási arány helyett töb, mint az ötszörösét, azaz 5% feletti feliratkozási arányt sikerült elérni:

Benchmark jelentése az e-mail marketingben egy Klaviyo feliratkozási űrlap adatai alapján - képernyőkép az 5%-os konverzióról egy webshop esettanulmány keretében

Az e-mail tekintetében az első hat hétben elsősorban a kampányok domináltak a bevétel tekintetében, ugyanakkor lassan, de biztosan elkezdett termelni három e-commerce automatizmusunk is. Év végére egyébként az automatizmusok már kétszer annyit hoztak a konyhára, mint a teljes kampány-tevékenység.

Időnyomás alatt

A megtervezett bezuhanás izgalma

A méréstechnika rendbetétele az e-mail marketinggel párhuzamosan zajlott, ugyanakkor előttünk állt még a Google smart shopping kampányainak átállítása az akkoriban vadonatújnak számító Performance Max hirdetés típusra, amiről előre tudtuk, hogy a korábban 5 körüli megtérülést egy időre a béka feneke alá fogja nyomni.

Mégis muszáj volt meglépni a váltást, hiszen az ünnepi szezonra már a hatékonyabb PMax hirdetésekkel akartunk készülni; így nagy levegő és léptünk – az eredményre pedig talán azt mondhatnánk, hogy tudtuk, csak nem sejtettük… 😭

A PMax átállás 5-ről 2-es alá nyomta le a ROAS (Return on Ad Spending) értékét, így havi sokmilliós költés mellett a teljes hirdetési tevékenység veszteségessé vált. A PMax akkoriban teljesen új formátum volt és még mi magunk sem ismertük a high-end Performance Max kampány trükköket. Naponta kétszer beszéltük át ugyanazt a Peformace marketing részleggel: lépjünk, vagy várjunk?

Végül mindig arra jutottunk, hogy várunk – és végül meg is lett a türelem jutalma…

Menedzsment és

Megkönnyebbülés és finomhangolás

Az egyetlen szerencsén az volt, hogy az e-mail automatizációból származó extra bevétel majdnem teljes egészében pótolta a hiányzó hirdetési megtérülést, miközben a PMax megtérülése lassan-lassan elkezdett feljebb menni. Hamarosan már 6,5-es ROAS volt a kampányok megtérülése – ekkor óvatosan elkezdtük emelni a büdzsét, de csak 10-15%-kal, nehogy újra tanuló fázisba forduljon a kampány.

A novemberi hónapot már a 100 milliós havi bevétel céljával kezdtük meg; az egyetlen problémánk az volt, hogy igazán komoly ütőkártya már nem maradt a kezünkben, így kénytelenek voltunk ráfordulni az aprólékos optimalizálásra.

Az e-mail-ek további finomításával sikerült háromszorozni a visszatérő vásárlók arányát, akikre a CAC ugye nullával egyenlő (ez egyébként 2023 márciusára már az 1.4%-os induláshoz képest 17% feletti értéknél tart). A Google büdzsét is emeltük tovább óvatosan és javasoltunk pár optimalizációs fogást magán az oldalon is.

Ugyancsak az e-mail teljesítmény javítására elkezdtük egy Litmus nevű eszközzel ellenőrizni a kampányokat, s bár az utolsó pár nap nagyon izgalmasra sikerült, végül meglett a 100 millió feletti árbevétel – és az ettől a céltól függővé tett webshop esettanulmány – november hónapban.

A siker kulcsa

Konklúzió

A 300%-os növekedés egy már eleve nagy forgalmú webshopnál egyetlen negyedév alatt még a 7Digits berkein belül sem mindennapi eredmény. Nagyon sokat elemeztük házon belül, hogy milyen körülmények tették mindezt lehetővé és végül 4 kritikus tényező együttállására jutottunk:

1. Kompromisszumok nélküli martech stack – a Shopify Plus és a Klaviyo kombója.

2. Erőltetett menetű fizetett forgalom – mind költés, mind optimalizálás szempontjából.

3. A menedzsment közel 24/7-es, azonnali, magas szintű és folyamatos támogatása, együttműködése és delegálási képessége.

4. Bölcs türelem – amikor épp arra volt szükség.

Érdemes elgondolkodni a fentieken, mert ezek a tényezők valóban ritkán állnak elő egy időben. Amennyiben kíváncsi vagy, hogy hogyan léptünk tovább innen és milyen technológiákkal folytattuk a Vasbútor építését, keress meg minket, vagy a Vasbútor menedzsmentjét és örömmel mesélünk róla; vagy olvasd el a Convoy webshop esettanulmányát, ami ugyan „csak” fél milliárdra tolta fel az árbevételt, de hasonlóan izgalmas feladat volt.

Szeretnél hasonló eredményeket?

Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.

Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés

Összefoglalás

Eredmények

Kampány időtartam

0
Hetes időtartam

Árbevétel

34
Forint havonta

E-mail feliratkozás

50
naponta
Ahol még találkozhattál a 7Digits szakembereivel:

Csatlakozz egy illusztris társasághoz

GYIK

Gyakran Intézett Kérdések

Amit a webshop esettanulmány részleteiről a leggyakrabban kérdeztetek

  • Mindenki ilyet szeretne, de az igazat megvallva ez még a legjobb ügynökségeknek is ritkán jön össze. Nagyon együtt kell állnia a csillagoknak, hogy ekkora volumenű növekedés és egy ilyen webshop esettanulmány összejöjjön.

  • Határozottan nem! A Shopify Plus havi 2,000 dolláros ára nem kicsiknek való és önmagában a Plus plan nem váltja meg a világot! Akkor érdemes Shopify Plus-ra váltani, amikor az Advanced Plan-hez képest a Plus előnyei kimutathatóan többet hoznak a konyhára – ehhez azonban forgalom kell, nem is akármilyen!

  • Ha kíváncsi vagy rá, hogy pontosan mik a Plus változat extrái, akkor olvasd végig ezt a Shopify Plus-ról szól cikkünket!

  • Igen, lehet! A Vasbútor esetében a kompromisszum-mentes technológiai stack egy talán még fontosabb adottsággal párban volt képes megalapozni a hatalmas növekedést; ez az adottság pedig az idő, mint asset rendkívül hatékony felhasználása.

    Az a nagyon gyakori magyar vezetői hozzáállás, hogy megpróbálod mindenből kifacsarni a lehető legtöbbet és nárcisztikus terrorral keménykedsz az alkalmazottaidtól kezdve az ügynökségeden keresztül a vásárlóidig mindenkivel, az egyszerűen fenntarthatatlan.

    Az ilyen mesebeli növekedéshez egy fenntartható, inspiráló és együttműködő helyzet kell, valamint az ügynökségi időd hatékony kihasználásának fehér izzásig hevített szintje. A Vasbútor tulajdonosa ezt az együttműködést értette mindenkinél jobban:

    Hagyott minket dolgozni és ott segített, ahol csak tudott!

  • A Vasbútorral rendszerint egyetlen heti meeting sem tartott 15-20 percnél tovább. Ugyanakkor a tulajdonos mindig jelen volt és képes volt gyorsan dönteni, amikor szükségünk volt rá. Nagyon kevés ilyen minőségű döntéshozót lehet találni Magyarországon.

    Türelmet, együttműködést és a legmagasabb szintű támogatást kaptuk az ügyféltől. Hagyott minket dolgozni, nem volt türelmetlen. Mivel magasan képzett a kereskedelem területén, soha nem kellett alapvető összefüggéseket magyarázni, sokkal inkább egy inspiráló brainstormingra hasonlítottak a megbeszéléseink.

  • Sok oka lehet: nem akarja az ügyfél, nem olyan mértékű a növekedés, vagy nem olyan érdekes maga az eset, hogy megérje egy külön videós webshop esettanulmány elkészítésével járó befektetést. Egy átlagos webshop évi 40-50%-os növekedéssel is kiemelkedően teljesít, de ilyen sok van – ezért nem szoktunk ezekből külön esettanulmányokat írni.

  • Ez egy kiváló kérdés, így egy sima Igen-nél logikusabban fogjuk megválaszolni: bármely ügynökségi ügyfél – legyen kicsi, vagy nagy, szerződjön órakeretre, vagy fix projekt díjra – a nap végén vége mennyiségű időt kap az ügynökségtől, ami – főleg, ha sikeres – még 35 másik ügyfélnek is dolgozik.

    Ezt a véges mennyiségű időt úgy lehet a legjobban kiaknázni, ha nem a legalapvetőbb összefüggések magyarázgatására és az ügyfél kénye-kedve szerinti felesleges dolgokra megy el, hanem valódi értékteremtő munkára.

    Egy jó ügynökségnél profik dolgoznak, akik értik a dolgukat. A reménytelen ügyfeleket el sem vállalják, akit pedig elvállalnak, azoknak a sikeressé tételére már rég kész forgatókönyvük van. A legeredményesebb ügyfelekben az a közös, hogy nem megakasztani, vagy befolyásolni akarják ezt a forgatókönyvet, hanem segíteni a megvalósulását. Igen, ennyire sokat számít, ha az ügyfél együttműködő!

  • Talán egy régi kedves ügyfelünk nagy technológiai átállása, ami a webáruház mérete és az alkalmazott technológia ritkaságszámba menő kuriózuma miatt egy nagyon érdekes webshop esettanulmány lehetne. 😉

Írd ide, amit keresel...