Mid-market kereskedő cég
Megközelítés és stratégia
A legtöbb online marketing sikert végtelen mennyiségű teszteléssel és aprólékos optimalizálással érjük el. Néha azonban egy-egy jól eltalált stratégia vagy következetesen alkalmazott taktika révén kivételesen gyorsan jön a látványos siker – ilyen történetekről olvasható ezen az oldalon néhány online marketing esettanulmány.
Felhasznált eszközök
Ismerd meg első kézből, hogy milyen volt a közös munka a 7Digits csapatával
Kivitelezés
A Convoy már ismerős ügyfél volt a 7Digits-nél 2021 elején, bár főleg backend technológiai segítségnyújtásban vett részt az ügynökség. Fokozatosan sikerült egyre több területen belemerülni az online marketingbe és az évet néhány technikai kihívás rendbetétele után alapvető konverzió optimalizálással és a performance marketing stratégia újragondolásával kezdte az ügynökség.
A Convoy részéről mindig is konstruktív együttgondolkodás és nyugatias nyitottság, ugyanakkor komoly teljesítménykényszer is jellemezte az együttműködést – ez egy ügynökség számára több, mint ideális hozzáállás, ahogyan a Convoy szinte egyeduralkodó piaci helyzete is az volt.
Az év elején még 9-10-szeres ROAS értékkel futó Google Ads kampányok gyorsan megvilágították a PPC költések emelésének lehetőségét. Miután a magasabb költéssel is bőven az elvárt megtérüléssel futottak a kampányok, kézenfekvő volt behozni a Facebook-ot, mint fizetett forgalomterelésre alkalmazott csatornát.
Korábban csak Google kampányokban gondolkodott az ügyfél, ugyanakkor az egyre növekvő fizetett forgalom miatt már lehetőség nyílt a Facebook hirdetési rendszerében több olyan kísérletet elindítani, amivel a hirdetések teljesítményét hónapról hónapra lehetséges volt még tovább javítani.
Az áttörés
A hónapról hónapra fokozatosan javuló értékesítési számok és az egyre több adat lehetőséget adott mindkét hirdetési platform lehetőségeinek teljes kiaknázására: Facebookon hirdetési kreatívok tesztjeinek tucatjai mellett nagyon sok lookalike közönség tesztjére is lehetőséget adott az egyre növekvő látogatószám; a nagy mennyiségű adat gyorsabb és pontosabb optimalizálásra ad lehetőséget a PPC menedzsereknek, így a magas látogatói forgalom egy lehetőség volt, amivel muszáj volt élni.
A Google rendszere is egyre több adatot tudott értelmezni, így a Shopping kampányok teljesítménye is hónapról-hónapra javult.
A Google Ads-ből származó árbevétel 346%-kal, a Facebook hirdetéseknek tulajdonítható árbevétel pedig 603 %-kal nőtt…
…de szinte minden más csatorna konverziós aránya és árbevételi száma is növekedett.
A sokkal erősebb fizetett forgalom enyhén javított az organikusan érkező látogatók számán, ugyanakkor brutális mértékben erősített a direkt forgalom is. A top konverziós útvonalak között 4. helyen végzett a 2xDirect és hetedik helyen a 3xDirect attribúciós modell – beszédes az is, hogy 50 ezer új látogató érkezett az oldalra csak direct forrásból.
A legfontosabb döntés
Az uborkaszezont kivéve egyre szebb és szebb árbevételt eredményező hónapok után ősszel indítottuk el a marketing automatizációt az e-kereskedelem egyik martech sztárjának számító Klaviyo segítségével – nem épp zökkenőmentesen…
Amikor nagy forgalom és több, egyedi megoldásokkal bőven telerakott rendszer találkozik, akkor előfordulnak malőrök. A Klaviyo kezdeti perszonalizált emailjeit tekintve is előfordultak hibák, amiket a 7Digits igyekezett szinte 24/7 rendelkezésre állással megoldani, ugyanis a marketing automatizáció szinte az első naptól brutális megtérülést produkált, így tisztában voltunk vele, hogy az LTV gyors és könnyű növelésének lehetősége addig tart, amíg a hibák még nem veszélyeztetik a Convoy márkaértékét.
Az első automatizáció hibáinak kiküszöbölése után év végére beindult egy magas fokon perszonalizált, a vásárlók igényeire szabott 6 részes email kampány is, ami fél milliárd fölé emelte az árbevételt – ezt sem az ügyfél, sem az ügynökség nem remélte még 2021 november elején sem.
Konklúzió - Go big, or go home!
A Convoy elképesztő növekedése nem egyetlen csodatévő martech eszköz, technika, growth hack, vagy csatorna eredménye, hanem a számoké. Amikor egy jól működő e-commerce technológiai alapra komoly hirdetési büdzsével engedik rá a profi kampánymenedzserek által folyamatosan optimalizált hirdetéseket, akkor ott növekedés lesz és már érik is a sztoriból egy e-kereskedelmi esettanulmány…
A látogatók számának növekedése lehetőséget pedig ad olyan konverzió optimalizálásra is, ami a mennyiség nélkül nem, vagy csak nagyon hosszú idő alatt volna elképzelhető. Amikor sok a látogató, akkor egy új email automatizációs layer arányosan többet termel, miközben ugyanannyiba, vagy – a kezelt e-mail címekkel növekvő licensz költséggel számolva is – közel ugyanannyiba kerül.
A Convoy-ról készített e-kereskedelmi esettanulmány mottója az lehetne, hogy „technológia, adatok és optimalizáció” – ugyanis az adatvezérelt marketing is csak egy módszer, nem pedig csodaszer. Hiába van meg egy ügynökségnél az adat és a szakértelem is, ezek kombinációja is csupán annyit ér, amennyit a döntéshozók megértenek belőle. A Convoy-nál a döntést előkészítők átlátták a lehetőséget, a döntéshozók pedig hittek a számoknak – mindösse ennyi kell ahhoz, hogy egy ötszörös növekedést elmesélő e-kereskedelmi esettanulmány születhessen alig több, mint egy év alatt. Örömmel mondanánk, hogy 7Digits mágia – de nem az. Sok-sok munka és adatokkal megalapozott döntések – talán épp azért oly nehéz sokaknak, mert túl triviálisnak hangzik…
Szeretnél hasonló eredményeket?
Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.
Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés
Eredmények
Csatlakozz egy illusztris társasághoz
Módszereink
Elköteleződés nélkül