Évizedek óta működő divatipari vállalat
230%-ra egy év alatt
Fashion marketing esettanulmány
Az ügyfélről
Az 1989-ben alapított családi vállalkozás 5 budpaesti helyszínen és folyamatosan fejlesztett webshopján keresztül szolgálja ki magyar tervezésű, kis szériás, egyedi ruhadarabokra fogékony közönségét.
Felhasznált eszközök
Az ügyfél szemével
Ismerd meg első kézből, hogy milyen volt a közös munka a 7Digits Ügynökség csapatával
Tervezés és stratégia
Az Emporiummal közös munka még 2021 legelején kezdődött a webshop teljes újragondolásával. A webshop méréstechnikája hibásan lett bekötve, az oldalon nehézkes volt a rendelés, valamint a technikai hiányosságokon túl a forgalom analízise során több olyan vásárlói viselkedési mintát sikerült feltárni, melyek jelentős veszteségeket okoztak a webhsopnak. Bár a látogatók több, mint fele (56%) mobilról kereste fel a webshopot, a reszponzív élmény több kívánnivalót hagyott maga után, néhány termékoldalon pedig egyszerűen lehetetlen volt vásárolni.
A konverziós ráta rendkívül alacsony volt a webshopban és szinte csak a régi vásárlók használták a webes felületet, így a technikai megvalósításon túl az üzleti folyamatokat is újra kellett gondolni; akvizíciótól a konverzióig. Míg a cég fizikai üzleteinek értékesítési teljesítménye bíztató, a vásárlói kör pedig kiemelkedően hűséges volt, a webshop mintha csak vegetált volna; ami a koronavírus járvány berobbanásával nem tűnt épp jó ómennek…
A legnagyobb kihívást azonban a webes felületre korábban amolyan nice-to-have opcióként tekintő menedzsment fókuszának kellő empátiával történő lassú, de kitartó újra-pozícionálása jelentette.
Kivitelezés után óvatos indulás
A webshop teljes áttervezése és az alapoktól történő átalakítása során még egy idejétmúlt vállalatirányítási rendszerrel is meg kellett küzdeni, melynek teljes cseréje végképp meghaladta volna a rendelkezésre álló forrásokat.
Az indulást követően pedig azzal kellett szembesülnie a 7Digits performance marketing csapatának, hogy
a menedzsment ugyanazon konzervatív önfegyelme, ami évtizedeken keresztül a legnehezebb helyzetekben is életben tartotta a családi vállalkozást, a fizetett forgalomterelésre csakis a lehetetlent súroló óvatossággal tudott tekinteni.
Forgalomterelés
Az Emporium esetében korábban fizetett hirdetések alig futottak, mert a webshop szerepe a cég üzleti felfogásában amolyan outlet-jellegű felület volt, nem pedig elsődleges értékesítési hely. Az eredényeket kizárólag Facebook hirdetések futtatásával sikerült elérni. A kezdeti nagyon szerény büdzsét több körben – a megtérülésre fókuszáló eredmények hatására – sikerült bővíteni és eljutni egy szabad szemmel is látható hirdetési büdzséhez.
Az eredmények összességében azonban még így is szerények voltak, ráadásul a valódi profittermelési potenciált jelentő ügyfélérték növelés csak marketing automatizációval lett volna megvalósítható, ami újabb beruházást igényelt – amit a menedzsment végül meg is lépett.
Gólhelyzet
A WooCommerce alapú webshophoz nagyjából 8 hónap után, 2021 őszén élesítettük az ActiveCampaign rendszerét, melyet immár mind alkalmi kampányok kiküldésére, mind marketing automatizációra felhasznál az Emporium. Az email gyűjtéshez több mid-funnel tartalmat hozott létre közösen az Emporium és a 7Digits – főleg ennek köszönhető, hogy az email címek száma jelenleg is havi 3-400 új feliratkozóval bővül.
Nem volt meglepetés, hogy az email automatizáció elképesztő árbevétel-növekedést generált a webshop számára, bár érdekesség, hogy a várakozásokkal ellentétben nem a kosárelhagyás jól bevált, szakszerű kezelése, hanem a személyre szabott időszakos kampányok hozták (és hozzák folyamatosan) az árbevétel jelentős részét.
Konklúzió
Az Emporium online sikere épp a fentiek miatt sokkal kevésbé mesél stratégiáról, taktikákról és online marketing eszközökről; a siker valódi kulcsa annak köszönhető, hogy a menedzsment a vezetői készségek egy olyan skáláját volt képes felvonultatni, ami egy harcedzett nagyvállalati CEO-nak is becsületére válna. Mikromenedzsment helyett delegálás, kapkodás helyett tudatos tervezés, csodavárás helyett állandó rendelkezésre állás és minőségi munka, de legfőképpen a hajlandóság a vásárlók igényeinek legmélyebb megismerésére az adatokon keresztül.
Nincs két egyforma vállalat és nincs két teljesen egyformán gondolkodó döntéshozó sem. Ugyanaz a rutin, ami a sokat látott online marketing szakemberek számára kiszámítható evidencia, az állandó kétségek közt száguldó hullámvasút lehet egy olyan vállalkozó számára, aki egész életében minden forint árbevételért keményen megküzdött. A fenti fashion marketing esettanulmány nem az online marketing, hanem a menedzsment önzetlenségének és kitartásának története. A 230%-ra növelt árbevétel pedig nem a happy end; ez csak a kezdete egy ennél is sokkal látványosabb növekedésnek…
Szeretnél hasonló eredményeket?
Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.
Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés
Eredmények
Csatlakozz egy illusztris társasághoz
GYIK
Kérdések, amik felmerülhettek benned
A 7Digits és az Emporium közös e-kereskedelmi sikere - Esettanulmány
Takács Eszter, az Emporium - egy női ruhákat értékesítő, kitűen menedzselt és rengeteg törődéssel dédelgetett családi vállalkozás - online üzletfejlesztéséről mesél a 7Digits online marketing ügynökséggel közös munka szakmai részleteit feltárva. Online marketing automatizáció, új weboldal, kérlelhetetlen adatelemzés és a fizetett forgalom, valamint a konverzió folyamatos optimalizálása összesen mintegy 230%-os növekedéshez segítette az Emporiumot mindössze egyetlen év alatt, ráadásul a közös munka során rengeteg olyan technológiai és üzletfejlesztési tapasztalattal is bővült az Emporium eszköztára, melyet egy évtizedeken keresztül építgetett vállalkozás már nem nélkülözhet a további növekedéshez. A videóban Eszter elmeséli, hogy milyen online marketing eszközökkel és milyen üzletfejlesztési attitűddel gazdagodott a vállalkozás a 7Digits online marketing ügynökséggel végzett közös munka eredményeképpen.
Elköteleződés nélkül