Emporium

Évizedek óta működő divatipari vállalat

230%-ra egy év alatt

Időtartam

12 hónap

Árbevétel

230%

Tranzakciós látogatások

+72 %

Fashion marketing esettanulmány

Dióhéjban

Az ügyfélről

Az 1989-ben alapított családi vállalkozás 5 budpaesti helyszínen és folyamatosan fejlesztett webshopján keresztül szolgálja ki magyar tervezésű, kis szériás, egyedi ruhadarabokra fogékony közönségét.

Martech

Felhasznált eszközök

woocommerce
active_campaign
Facebook Ads logo
seoprofiler
Google Analytics logo
databox
Asana logo
slack

Az ügyfél szemével

Ismerd meg első kézből, hogy milyen volt a közös munka a 7Digits Ügynökség csapatával

Kiindulási helyzet

Tervezés és stratégia

Az Emporiummal közös munka még 2021 legelején kezdődött a webshop teljes újragondolásával. A webshop méréstechnikája hibásan lett bekötve, az oldalon nehézkes volt a rendelés, valamint a technikai hiányosságokon túl a forgalom analízise során több olyan vásárlói viselkedési mintát sikerült feltárni, melyek jelentős veszteségeket okoztak a webhsopnak. Bár a látogatók több, mint fele (56%) mobilról kereste fel a webshopot, a reszponzív élmény több kívánnivalót hagyott maga után, néhány termékoldalon pedig egyszerűen lehetetlen volt vásárolni.

A konverziós ráta rendkívül alacsony volt a webshopban és szinte csak a régi vásárlók használták a webes felületet, így a technikai megvalósításon túl az üzleti folyamatokat is újra kellett gondolni; akvizíciótól a konverzióig. Míg a cég fizikai üzleteinek értékesítési teljesítménye bíztató, a vásárlói kör pedig kiemelkedően hűséges volt, a webshop mintha csak vegetált volna; ami a koronavírus járvány berobbanásával nem tűnt épp jó ómennek…

A legnagyobb kihívást azonban a webes felületre korábban amolyan nice-to-have opcióként tekintő menedzsment fókuszának kellő empátiával történő lassú, de kitartó újra-pozícionálása jelentette.

Körültekintő

Kivitelezés után óvatos indulás

A webshop teljes áttervezése és az alapoktól történő átalakítása során még egy idejétmúlt vállalatirányítási rendszerrel is meg kellett küzdeni, melynek teljes cseréje végképp meghaladta volna a rendelkezésre álló forrásokat.

Az indulást követően pedig azzal kellett szembesülnie a 7Digits performance marketing csapatának, hogy

a menedzsment ugyanazon konzervatív önfegyelme, ami évtizedeken keresztül a legnehezebb helyzetekben is életben tartotta a családi vállalkozást, a fizetett forgalomterelésre csakis a lehetetlent súroló óvatossággal tudott tekinteni.

3...2...1...

Forgalomterelés

Az Emporium esetében korábban fizetett hirdetések alig futottak, mert a webshop szerepe a cég üzleti felfogásában amolyan outlet-jellegű felület volt, nem pedig elsődleges értékesítési hely. Az eredényeket kizárólag Facebook hirdetések futtatásával sikerült elérni. A kezdeti nagyon szerény büdzsét több körben – a megtérülésre fókuszáló eredmények hatására – sikerült bővíteni és eljutni egy szabad szemmel is látható hirdetési büdzséhez.

Az eredmények összességében azonban még így is szerények voltak, ráadásul a valódi profittermelési potenciált jelentő ügyfélérték növelés csak marketing automatizációval lett volna megvalósítható, ami újabb beruházást igényelt – amit a menedzsment végül meg is lépett.

Tudatosan felépített

Gólhelyzet

A WooCommerce alapú webshophoz nagyjából 8 hónap után, 2021 őszén élesítettük az ActiveCampaign rendszerét, melyet immár mind alkalmi kampányok kiküldésére, mind marketing automatizációra felhasznál az Emporium. Az email gyűjtéshez több mid-funnel tartalmat hozott létre közösen az Emporium és a 7Digits – főleg ennek köszönhető, hogy az email címek száma jelenleg is havi 3-400 új feliratkozóval bővül.

Nem volt meglepetés, hogy az email automatizáció elképesztő árbevétel-növekedést generált a webshop számára, bár érdekesség, hogy a várakozásokkal ellentétben nem a kosárelhagyás jól bevált, szakszerű kezelése, hanem a személyre szabott időszakos kampányok hozták (és hozzák folyamatosan) az árbevétel jelentős részét.

A siker kulcsa

Konklúzió

Az Emporium online sikere épp a fentiek miatt sokkal kevésbé mesél stratégiáról, taktikákról és online marketing eszközökről; a siker valódi kulcsa annak köszönhető, hogy a menedzsment a vezetői készségek egy olyan skáláját volt képes felvonultatni, ami egy harcedzett nagyvállalati CEO-nak is becsületére válna. Mikromenedzsment helyett delegálás, kapkodás helyett tudatos tervezés, csodavárás helyett állandó rendelkezésre állás és minőségi munka, de legfőképpen a hajlandóság a vásárlók igényeinek legmélyebb megismerésére az adatokon keresztül.

Nincs két egyforma vállalat és nincs két teljesen egyformán gondolkodó döntéshozó sem. Ugyanaz a rutin, ami a sokat látott online marketing szakemberek számára kiszámítható evidencia, az állandó kétségek közt száguldó hullámvasút lehet egy olyan vállalkozó számára, aki egész életében minden forint árbevételért keményen megküzdött. A fenti fashion marketing esettanulmány nem az online marketing, hanem a menedzsment önzetlenségének és kitartásának története. A 230%-ra növelt árbevétel pedig nem a happy end; ez csak a kezdete egy ennél is sokkal látványosabb növekedésnek…

Szeretnél hasonló eredményeket?

Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.

Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés

Összefoglalás

Eredmények

Időtartam

3
Hónap

Árbevétel

100
Százalék

Tranzakciós arány

1
Százalék

Organikus email címek

150
Havonta
Ahol még találkozhattál a 7Digits szakembereivel:

Csatlakozz egy illusztris társasághoz

GYIK

Gyakran Intézett Kérdések

Kérdések, amik felmerülhettek benned

  • Valóban elsősorban az online B2B marketingről ismeri a piac a 7Digits ügynökséget, de mint a fenti fashion marketing esettanulmány is mutatja, bőven van e-commerce ügyfél is a tarsolyban. Igaz, itt is inkább a mid-market szegmens a jellemző.

  • A fenti fashion marketing esettanulmány legtöbb megállapítása más cégeknél is ugyanígy alkalmazható, de eddig sem azzal volt baj, hogy a marketingesek nem voltak tisztában mondjuk az e-mail marketing jelentőségével a retail e-kereskedelemben, hanem azzzal, hogy nagyon kevsen csinálják igazán jól.

  • A fenti fashion marketing esettanulmány részletei között titoktartási kötelezettségünk miatt ezt pontosan nem közölhetjük, de az ökölszabály az, hogy a technológiai létesítés időszakában (azaz az első 6-12 hónapban) nagyjából plusz nullára lehet kihozni egy ilyen tevékenységet, utána viszont a 3-4-5-szörös profit lérése is lehetséges.

    Máshogyan megfogalmazva: érdemes az elvárt árbevétel növekedésből kiindulni és ahhoz kalkulálni a büdzsét.

  • Jönni mindenképp jöhetsz, de azt meg kell vizsgálnunk, hogy nincs-e egy már meglévő ügyféllel conflict of interest. Ugyanazon piac ugyanazon szegmensében hasonló termékkel csak egyetlen ügyfélnek dolgozunk, tehát nem lehet egyszerre például két telekom cég az ügyfelünk, ha mindegyik mobil előfizetést akar eladni…

    A fashion-ben is sok-sok részpiac van, de amelyiken az Emporium aktív, ott – mindaddig, amíg a 7Digits aktív ügyfele – elsőbbsége van.

  • Ezen az oldalon találsz néhányat – bár elsősorban az amerikai piacra vonatkozóan.

  • Gyakori igény ez a tulajdonosok részéről – és nagyon nem jó ötlet. Egy fashion vállalat azért sikeres, mert a döntéshozói / tulajdonosai / vezetői kiemelkedően jó tevezők, kereskedők, vagy épp logisztikai szakemberek.

    Nyilván bele lehet tanulni az online marketingbe is de nem véletlen, hogy még a legnagyobb márkák is ügynökségekkel dolgoznak; belső erőforrásokkal egy ilyen erős versenybe kényszerítő piacon nagyon kis eséllyel lehet érvényesülni.

    Amennyiben mégis szeretnél részt venni az online marketingben, javaslom, hogy a tartalomfejlesztésre fókuszáld az energiádat. A tartalom a legdrágább része a marketingnek, ugyanakkor ehhez kell a legkevesebb technikai tudás. Amennyiben jó minőségű tartalommal tudod támogatni az ügynökségi munkát, jobb esély van rá, hogy a következő fashion marketing esettanulmány rólad íródik majd…

A 7Digits és az Emporium közös e-kereskedelmi sikere - Esettanulmány

Takács Eszter, az Emporium - egy női ruhákat értékesítő, kitűen menedzselt és rengeteg törődéssel dédelgetett családi vállalkozás - online üzletfejlesztéséről mesél a 7Digits online marketing ügynökséggel közös munka szakmai részleteit feltárva. Online marketing automatizáció, új weboldal, kérlelhetetlen adatelemzés és a fizetett forgalom, valamint a konverzió folyamatos optimalizálása összesen mintegy 230%-os növekedéshez segítette az Emporiumot mindössze egyetlen év alatt, ráadásul a közös munka során rengeteg olyan technológiai és üzletfejlesztési tapasztalattal is bővült az Emporium eszköztára, melyet egy évtizedeken keresztül építgetett vállalkozás már nem nélkülözhet a további növekedéshez. A videóban Eszter elmeséli, hogy milyen online marketing eszközökkel és milyen üzletfejlesztési attitűddel gazdagodott a vállalkozás a 7Digits online marketing ügynökséggel végzett közös munka eredményeképpen.

Írd ide, amit keresel...