Megközelítés és stratégia
Az MKB Euroleasing-től kapott megbízás alapján a 7Digits PPC csapatának a feladata a beérkező lead-ek duplázása volt – legfeljebb 90 nap alatt, kizárólag az AdWords fiók optimalizálásával.
A Pénzügyi marketing egy nehéz terület, a piac telített, a szolgáltatások dobozosnak tekinthetőek, az összehasonlítás könnyű. Nem kis munkával végül sikerült elérni a 208%-os növekedést, ehhez azonban a szakértelmen felül az ügyfél bölcsességére és türelmére is szükség volt.
Az Adwords (Azóta Google Ads) fiókot közelebbről megnézve látni lehetett, hogy a korábbi kezelő értette a dolgát, azonban már több, mint fél éve nem történt módosítás a fiókban (ami a pénzügyi marketing területén elég ritka), akkoriban kellett ugyanis egyéb okok miatt másra fókuszálnia – így az Euroleasing account gazda nélkül maradt.
Az adwords fiók rutinszerű átvizsgálása után kiderült, hogy a hirdetés bővítmények, a hirdetések, a display kampányok célzásai mind-mind rendben vannak.
Első ránézésre tehát nem lehetett olyan pontot találni, aminek a változtatása többszörözéssel kecsegtetett. Az egyetlen érdekes, “nem szokványos” beállítás az volt, hogy a forgalom egy helyett négy oldalra lett terelve. Vajon milyen esély van egy alapvetően profi módon beállított AdWords accountnál számottevő eredmény elérésére a pénzügyi marketing területén?
Felhasznált eszközök
Öröm volt megtapasztalni a stáb széles körű felkészültségét, és lelkes munkastílusát.
– Pintye János, Head of Digital
Kivitelezés
Mivel a négy oldal alapvetően különböző tartalmú landing volt, ez felvetette a kérdést, hogy mi is számít lead-nek az Euroleasing szempontjából? (Ugye, mennyit számít a stratégia még a pénzügyi marketing területén is?) Kiderült, hogy a négy landing oldalból mindössze kettőn keresztül érkezik olyan lead, ami az Euroleasing számára bevételt is termel.
A végletekig részletes kulcsszókutatással folytatódott a munka, ez azonban meglepő módon nem vezetett eredményre: a szóba jöhető kulcsszavak 95%-ára az Ügyfél már hirdetett.
A költést közelebbről megnézve azonban azt lehetett látni, hogy a korábban folytatott Pénzügyi marketing hirdetési költsége harmadából a gyengébben konvertáló oldalra terelték a forgalmat. Így egyedül a budget reallokálásával nagyjából 30- 40%-os javulására nyílt lehetőség – csakhogy ez még kevés volt a cél eléréséhez.
Retrospektív elemzés
Ki kellett deríteni, hogy a rengeteg keresési kifejezés közül, amire az Ügyfél hirdetett, mi volt az, ami ténylegesen jól konvertált, és mi az, ami nem? Itt keresési kifejezésről van szó, nem kulcsszavakról! Analyticsben leszűrve ezeket az elmúlt egy évre egy több, mint 26.000 soros táblázat lett az eredmény.
Olyan, a pénzügyi marketing területén nem szokványos kifejezések után kutattunk, melyek gyakoriak a keresésekben, majd erre leszűrve megnéztük, hogy ezek a kifejezések konvertáltak-e. Ha igen, akkor megtartottuk, ha nem, akkor átemeltük őket a negatív kulcsszavak közé. Kiderült például, hogy sokan keresnek a “kalkulátor” kulcsszóra.
Egy adatbányászati eszközzel az úgynevezett N-gramokhoz nyúltunk: megkerestük azokat a 2-gramokat, amik a konverziókban legalább háromszor előfordultak. 19 olyan kifejezést találtunk, melyben szerepelt a “lízing kalkulátor” és 16 olyat, amiben szerepelt az “autóhitel kalkulátor”.
Adatvezérelt megközelítés
A fenti kifejezésekből a hirdetéscsoport beállítások és a negatív kulcsszavak is tisztázódtak – ideje volt precízebben beállítani a pénzügyi marketing lelkét, a hirdetési fiókot. Követtük a Broad Match Modified – Exact bontást, a jobban teljesítő városok pedig kaptak egy kis bid modifier-t.
Külön kampányba emeltük továbbá a brand kifejezéseket, mert az “euroleasing” kifejezésre az első 2 organikus találat nem a legillusztrisabb, és ez a landing nem is konvertált jól. Picit több kampányunk lett, mint amennyi volt, de jobban átláttuk a struktúrát és célzottabb hirdetésekett tudtunk írni.
A remarketinget illetően még nagy reményeink voltak, azonban a Google idővel letiltotta ezeket a hirdetéseket, ugyanis a pénzügyi marketing számos termékének, így a hiteltermékeknek is a promotálása szembemegy az irányelveivel.
Bár más platformmal – például Facebook-kal megoldható lett volna, végül nem vontunk be új csatornát, mivel egyrészt lejárt a 90 napos határidőnk, másrészt enélkül is sikerült elérni az eredeti lead-ek számának 208 %-át. (2022 update: Ma már a Facebook is korlátozza a pénzügyi marketingben használt legtöbb kifejezést!)
Online marketng tanulság
Sokszor a részletekbe menő elemzés és az apró módosítások jobban működnek, mint azok a megoldások, amire “csípőből” fogadnánk. A piac ismerete, azaz a pénzügyi marketing tapasztalat fontos dolog, mely azonban az adatelemzést és az aprólékos munkát legfeljebb kiegészítheti, helyettesíteni azonban sosem fogja.
Szeretnél hasonló eredményeket?
Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.
Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés
Eredmények
Csatlakozz egy illusztris társasághoz
Módszereink
Elköteleződés nélkül