Marketing esettanulmány - Fejezetek digitális ütközeteinkből ⚔️
MKB Euroleasing
Duplázás 90 nap alatt - csak a Google Ads hirdetések optimalizálásával

Növekedés

+ 208% beérkező lead

Online marketing
Esettanulmány

Megközelítés és stratégia

Az MKB Euroleasing-től kapott megbízás alapján a 7Digits PPC csapatának a feladata a beérkező lead-ek duplázása volt – legfeljebb 90 nap alatt, kizárólag az AdWords fiók optimalizálásával. Nem kis munkával sikerült elérni a 208%-os növekedést, ehhez azonban a szakértelmen felül az ügyfél bölcsességére és türelmére is szükség volt.

Az adwords fiókot közelebbről megnézve látni lehetett, hogy a korábbi kezelő értette a dolgát, azonban már több, mint fél éve nem történt módosítás a fiókban, akkoriban kellett ugyanis egyéb okok miatt másra fókuszálnia – így az Euroleasing account gazda nélkül maradt. Az adwords fiók rutinszerű átvizsgálása után kiderült, hogy a hirdetés bővítmények, a hirdetések, a display kampányok célzásai mind-mind rendben vannak.

Első ránézésre tehát nem lehetett olyan pontot találni, aminek a változtatása többszörözéssel kecsegtetett. Az egyetlen érdekes, “nem szokványos” beállítás az volt, hogy a forgalom egy helyett négy oldalra lett terelve. Vajon milyen esély van egy alapvetően profi módon beállított AdWords accountnál számottevő eredmény elérésére?

Martech

Felhasznált eszközök

Google-ads-logo
Google-analytics-logo
Google-sheets-logo
databox
Az ügyfél szemével

Öröm volt megtapasztalni a stáb széles körű felkészültségét, és lelkes munkastílusát.

– Pintye János, Head of Digital

Részletek

Kivitelezés

Mivel a négy oldal alapvetően különböző tartalmú landing volt, ez felvetette a kérdést, hogy mi is számít lead-nek az Euroleasing szempontjából? Kiderült, hogy a négy landing oldalból mindössze kettőn keresztül érkezik olyan lead, ami az Euroleasing számára bevételt is termel.

A végletekig részletes kulcsszókutatással folytatódott a munka, ez azonban meglepő módon nem vezetett eredményre: a szóba jöhető kulcsszavak 95%-ára az Ügyfél már hirdetett.

A költést közelebbről megnézve azonban azt lehetett látni, hogy korábban a hirdetési költség harmadából a gyengébben konvertáló oldalra terelték a forgalmat. Így egyedül a budget reallokálásával nagyjából 30- 40%-os javulására nyílt lehetőség – csakhogy ez még kevés volt a cél eléréséhez.

A munka nagyja

Retrospektív elemzés

Ki kellett deríteni, hogy a rengeteg keresési kifejezés közül, amire az Ügyfél hirdetett, mi volt az, ami ténylegesen jól konvertált, és mi az, ami nem. Itt keresési kifejezésről van szó, nem kulcsszavakról! Analyticsben leszűrve ezeket az elmúlt egy évre egy több, mint 26.000 soros táblázat lett az eredmény.

Olyan kifejezések után kutattunk, melyek gyakoriak a keresésekben, majd erre leszűrve megnéztük, hogy ezek a kifejezések konvertáltak-e. Ha igen, akkor megtartottuk, ha nem, akkor átemeltük őket a negatív kulcsszavak közé. Kiderült például, hogy sokan keresnek a “kalkulátor” kulcsszóra.

Egy adatbányászati eszközzel az úgynevezett N-gramokhoz nyúltunk: megkerestük azokat a 2-gramokat, amik a konverziókban legalább háromszor előfordultak. 19 olyan kifejezést találtunk, melyben szerepelt a “lízing kalkulátor” és 16 olyat, amiben szerepelt az “autóhitel kalkulátor”.

Az optimalizálás hatalma

Adatvezérelt megközelítés

A fenti kifejezésekből a hirdetéscsoport beállítások és a negatív kulcsszavak is tisztázódtak – ideje volt precízebben beállítani a fiókot. Követtük a Broad Match Modified – Exact bontást, a jobban teljesítő városok pedig kaptak egy kis bid modifier-t. Külön kampányba emeltük továbbá a brand kifejezéseket, mert az “euroleasing” kifejezésre az első 2 organikus találat nem a legillusztrisabb, és ez a landing nem is konvertált jól. Picit több kampányunk lett, mint amennyi volt, de jobban átláttuk a struktúrát és célzottabb hirdetésekett tudtunk írni.

A remarketinget illetően még nagy reményeink voltak, azonban a Google idővel letiltotta ezeket a hirdetéseket, ugyanis a hiteltermékek promotálása szembemegy az irányelveivel. Bár más platformmal – például Facebook-kal megoldható lett volna, végül nem vontunk be új csatornát, mivel egyrészt lejárt a 90 napos határidőnk, másrészt enélkül is sikerült elérni az eredeti lead-ek számának 208 %-át.

Összefoglalás

Online marketng tanulság

Sokszor a részletekbe menő elemzés és az apró módosítások jobban működnek, mint azok a megoldások, amire “csípőből” fogadnánk. A tapasztalat fontos dolog, mely azonban az adatelemzést és az aprólékos munkát legfeljebb kiegészítheti, helyettesíteni azonban sosem fogja.

Szeretnél hasonló eredményeket?

Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.

Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés

Összefoglalás

Eredmények

Időtartam

30
Nap

Inbound lead

90
Növekedés

Hirdetési büdzsé

0
Többlet költség
Ahol még találkozhattál a 7Digits szakembereivel:

Csatlakozz egy illusztris társasághoz

Módszereink

A szövegírás egy digitális marketing ügynökség alapfeladata - toll és szöveg ikon

Pénzt termelő kreatívok

Több ezer hirdetést teszteltünk végig – tudjuk, milyen kreatívok és szövegek működnek az egyes piacokon

Online marketing stratégia fontosságát hangsúlyozó huszár sakkbábú ikonja

Bevált stratégiák

A legelső fenti marketing esettanulmány épp a Google Adwords hirdetésekkel elérhető forgalomnövekedésről szól

Közlekedési lámpa ikonja a zöld jelzéssel

Minőségi forgalom

Az adatelemzés révén tudjuk, milyen forgalom konvertál – a többire nem pazaroljuk az ügyfelek forrásait

A adatvezérelt online marketing célcsoportjainak fókuszát jelentő nagyító ikonja

Versenytárs elemzés

Számos eszközzel monitorozzuk ügyfeleink versenytársait – tanulunk tőlük, majd meghaladjuk őket

e-kereskedelem marketing tevékenységet jelképező bevásárlótáska dollár jellel

Megtérülésre fókuszálva

Ügyfeleink költésének megtérülését tekintjük első számú célunknak, ezért az első naptól erre fókuszálunk

online marketing ügynökség technológiai oldalát jelképező ikon manitorral és fogaskerékkel

Viselkedés pszichológia

A landing oldalak pszichológiai optimalizálása révén maximalizáljuk a konverziót

az adatvezérelt szemléletet jelképező kördiagram ikon - marketing eszközök logo online marketing ügynökség

Ötcsillagos méréstechnika

Amit nem tudsz mérni, azon nem tudsz javítani. Ügyfeleink oldalain a látogatók minden rezdülését mérjük

adatvezérelt marketing ügynökség stilizált ikonja monitorral

Adatvezérelt optimalizálás

Automata eszközeink elemzései révén minden hirdetéssel egyre jobb teljesítményre vagyunk képesek

Conversational marketing ikon - chat és szöveg jelképezte online kommunikáció

Email és chat marketing

Teljesen automatizált drip marketing engine-ekkel hozzuk vissza a vevőket újra és újra ügyfeleink oldalára

adatvezérelt marketing ügynökség növekedését szimbolizáló monitor ikon dollárjellel

VIDEÓK

Saját videóstúdió és állandó stáb – a profi mozgóképes tartalmak gyártása többé nem kihívás

Az idő pénz - adatvezérelt marketing ügynökség szlogenjét jelképező óra és stilizált dollár ikon

Heti reporting

Ügyfeleink minden héten megkapják a teljesítmény-riportunkat, melyből kiderül, mekkora hozamot termeltek a hirdetések

online marketing ügynökség - az ügyfelek biztonságát jelképező pajzs

Minden az Ügyfélnél

Nem ejtjük túszul Ügyfeleink hirdetési fiókjait és domainjeit – a teljesítményünk révén leszünk nélkülözhetetlenek

A 7Blog a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmaz, melyet a honlap használatával Ön tudomásul vesz.
Bővebben