4DMotion

Amerikai SMB B2B startup

Hirdetési költségek felére csökkentése

Kampány időtartam

60 nap

Konverzió ára

– 45%

Amerikai marketing esettanulmány

Dióhéjban

Az ügyfélről

Golfütőre és testre szerelhető érzékelők statisztikai visszajelzéssel a tökéletes golf lendítésért: Ezt kínálja a 4D Motion cég. A 7Digits-et azzal a feladattal kereste meg a vállalkozás, hogy segítsünk feltérképezni az amerikai piacot, és megszólítani a golfoktatókat, hogy azok vásárolják meg a szenzorokat és a hozzájuk tartozó szoftvert.

Martech

Felhasznált eszközök

active_campaign
Google Ads logo
Facebook Ads logo
Google Analytics logo

Az ügyfél szemével

We appreciate 7 Digits’ dedication to our company’s success and we look forward to reaching our marketing goals together.

– Sue Kim, CEO

Alapos

Tervezés

A 4DMotion korábban nem alkalmazott Adwords hirdetéseket. Célcsoportként a golfoktatókat jelölték meg, hiszen ők tudják leginkább kihasználni az egyszerűbb oktatás előnyeit. Ráadásul a magas ár befektetésként meg is térül, hiszen sok tanítvány fejlődését tudják pontos visszajelzéssel kísérni.

Mivel a kulcsszavak területén úgy tűnt, nem lehet különbséget tenni az oktatói és a játékosi keresések között, a „golf analízis” témában minden lehetséges kifejezést felkutattunk és megcéloztunk. Az első hetek tapasztalatai alapján ez a megközelítés még kevésnek bizonyult, így újabb kulcsszókutatást végeztünk, ezúttal a „golf oktatás eszközei” témára koncentrálva.

Körültekintő

Kivitelezés

Mivel a konverziók elérésének szempontjából nagyon fontos, hogy milyen oldalra tereljük a forgalmat, a siker érdekében a landing oldal alapos megtervezése kulcsfontosságú. A 4D Motion régi oldalának alapos auditja után megterveztünk és lefejlesztettünk egy olyan landing oldalt, amely megfelel mind a B2B szektor elvárásainak, mind a marketingpszichológia alapvetéseinek.

Ügyfelünk kérése továbbra is az volt, hogy elsősorban az oktatók kattintásáért fizessünk. Mivel a kulcsszavak szintjén nem lehetett szűrni, a hirdetések szintjén kezdtük a specifikációt. Az első szövegek még óvatosabbak voltak, az „Improve your studen’t swing” kifejezéssel az oktatók nézőpontja felé tereltük a hangsúlyt.

Az oldal eredményei szerint azonban ennél többre volt szükség, így egy újabb kör hirdetést írtunk. Néhány példa az egyértelműbb szövegek közül: „Game Changer in Teaching Golf”, „HiTech Golf Training Device”, „Used by Top Instructors”. Az új hirdetésekben nagy hangsúlyt fektettünk az oktatók motivációjának, szükségleteinek és érzelmi hátterének feltárására, megszólítására. Így az új szövegek figyelemfelkeltőbbek és személyesebbek, amitől a CTR növekedését, a minőségi mutató emelkedését, és így a kattintások árának csökkenését várjuk.

amerikai marketing esettanulmány

3...2...1...

Forgalomterelés

Az amerikai piacon egyedi lehetőség, hogy a földrajzi beállítások között a jövedelmi szinteket is meg tudjuk célozni. Információszerzés céljából ezeket a jövedelmi kategóriákat is megcéloztuk. A kísérlet végeredménye az lett, hogy a legtöbb keresést a top 10%-ba tartozók végezték, a konverziós költség pedig a top 20%-ban nagyjából kétszerese minden más jövedelmi kategóriának.

Demográfiai szempontból a keresések mindössze 6%-a származott nőktől, és egyetlen konverzió sem. A kor szerinti eloszlást is megfigyeltük. Nem meglepő módon a keresések 86%-a 45 év fölötti (vagy ismeretlen korú) keresőktől érkezett. Az ennél fiatalabbnál egy konverzió költsége is kétszer magasabb lett. Ezeket a különbségeket ajánlatmódosításokkal korrigáltuk.

3...2...1...

Visszacsatoló ajánlatkezelés

Szerencsére hamar kiderült, hogy az aggodalmakkal ellentétben bőven van keresési forgalom a témában. Már csak ki kellett deríteni, hogy a felhasználók által végzett keresések közül mire érde-mes megjelenni, és mennyit érdemes egy kattintásra szánni. Erre egy visszacsatolásos rendszert használtunk: az ajánlatokat az eredményeknek megfelelően tartottuk erős kontroll alatt.

Amikor összegyűlt a megfelelő méretű remarketing lista, elkezdtük megcélozni azokat a látogató-kat, akik a landing oldalon jártak, de nem vásároltak. Pillanatok alatt ez a kampány lett a legjöve-delmezőbb mind közül. Az átlagosnál 45%-kal olcsóbban tudtunk konverziót hozni az oldalnak.

A siker kulcsa

Konklúzió

Meglepően gyorsan, alig 2 hónap alatt sikerült elérni a 4D Motion számára az elvárt költést és konverziószámot. Teljesen új kampányok esetében ezt minimum 3 hónap alatt vállaljuk, de itt a vártnál hamarabb meglett az eredmény. Az első 10 hétben minden héten legalább 10-20%-os konverziószám emelkedést.

Az alapos kulcsszókutatással kombinált közönségtesztelések eredményeként megtudtuk, hogy az Egyesült Államokban a kereset alapján a TOP 10% kategóriájába esők végzik a legtöbb keresést, ezen belül is a 45 év fölötti férfiaktól származik. Egy visszacsatolásos rendszer segítségével erős kontroll alatt tudtuk tartani a hirdetéseket annak megfelelően, hogy az ügyfélnek mennyit ér egy konverzió.

Szeretnél hasonló eredményeket?

Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.

Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés

Összefoglalás

Eredmények

Időtartam

3
Nap

Hazai inbound lead

1
Darab

Külföldi inbound lead

1
Darab

Űrlap konverziós arány

1
Százalék
Ahol még találkozhattál a 7Digits szakembereivel:


Csatlakozz egy illusztris társasághoz

FAQ

Gyakran Intézett Kérdések

Amik esetleg felmerültek benned

  • Nem a méret határozza me az ügyfelek kiválasztását, hanem a menedzsment felkészültsége, az elhivatottság és – mivel szeretnk nyerni – a szükséges források megléte. Amerikai piacon pedig különösen szívesen dolgozunk, mert egy-egy siker a kompetitívebb piacon nagyobbat szól.

  • Ahogyan azt a sokkal újabb Rotower esettanulmányunkban is írtuk, a landing + hirdetés + retargeting kombó bizonyos paraméterek együttállása esetén még működik. Ilyen paraméterek az alacsony ár, a rövid sales ciklus és a magas újdonság-faktor.

    Nincs két egyforma piac, cég, üzleti helyzet, így nem szabad egyetlen sikeres taktikát sem vakon ráhúzni egy másik szituációra. Meg kell vizsgálni a piacot, a versenytársakat, az attribúciós modellt, a helyettesítő termékeket és ezek alapján dönteni a taktikákról.

  • Az amerikai piacon minden kampány többszöröse az itthoni áraknak – ugyanolyan elérés mellett. Pontosan ezért van óriási jelentősége a kimunált landing oldalaknak, a profi kreatívoknak és a tűpontos célzásnak. A 4D Motion esetében is volt olyan kommunikációs fogás, ami nagyságrendekkel jobban teljesített, mint a többi.

  • Ahogy fentebb jeleztük, ez függ a piactól, az attribúciós modelltől, a versenytársak marketing aktivitásától és még rengeteg mindentől – a szórás pedig nagyon nagy. Egy 4DMotion esetében pár tízezer dollár elég volt. Egy kommersz termékkel, egy közepes versenyt mutató piacon, ahol a sales ciklus hosszabb, inkább néhány százezer dollárban kell gondolkodni.

  • Az, hogy milyen anyagi források állnak rendelkezésedre, nem változtatják meg az adott piac akvizíciós költségeit. Értjük, hogy a HiVentures, vagy bármelyik másik befektető „hatóságilag” ide lőtte be a befektetését, de amennyiben nagyvállalatoknak készülsz a tengerentúlon értékesíteni, akkor 60-80-100 millió forintból nem valószínű, hogy sikeres marketinget fogsz tudni folytatni.

    Ez egy egyszerűen kiszámolható összefüggés: megnézed a legfonosabb kulcsszavaid átlagos CPC-jét Google Ads-ben és felszorzod a funnel összes mérföldkövével. Ha 20 ügyfélre van szükséged és 50% a zárási aránya a sales-nek, akkor 40 lead (SQL) kell. 40 SQL-hez szükséged lesz – profi marketing mellett – 60 MQL-re, 60 MQL-hez kell nagyjából 1200 látogató. Amennyiben a CPC-d mondjuk 27 dollár, akkor 1200 x 27 = 32 400 dollárra lesz szükséged egyedül ehhez a kampányhoz. Ehhez jön hozzá a technológia, a honlap, a landing oldalak és a marketing automatizáció költsége, valamint a kampány menedzsment – ha nem házon belül csinálod.

    Ha vacak landing oldalt csináltál, és 1200 látogató helyett csak 2400-ból jön ki 60 MQL, akkor 32 ezer dollár helyett máris 64 ezret kell költened – szimpla középiskolai matematikai szöveges feladat az egész.

  • Olvasd el a Rotower esettanulmányunkat, az újabb és sokkal jobb vol az eredménye is.

  • Ez csapatmunka, így nehéz beletanulni 5-6 szakterületébe a marketingnek, de kezdd a CXL-en, vagy akár itt nálunk a 7Blogon.

Írd ide, amit keresel...