Amerikai SMB B2B startup
Hirdetési költségek felére csökkentése
Amerikai marketing esettanulmány
Az ügyfélről
Golfütőre és testre szerelhető érzékelők statisztikai visszajelzéssel a tökéletes golf lendítésért: Ezt kínálja a 4D Motion cég. A 7Digits-et azzal a feladattal kereste meg a vállalkozás, hogy segítsünk feltérképezni az amerikai piacot, és megszólítani a golfoktatókat, hogy azok vásárolják meg a szenzorokat és a hozzájuk tartozó szoftvert.
Felhasznált eszközök
Az ügyfél szemével
We appreciate 7 Digits’ dedication to our company’s success and we look forward to reaching our marketing goals together.
– Sue Kim, CEO
Tervezés
A 4DMotion korábban nem alkalmazott Adwords hirdetéseket. Célcsoportként a golfoktatókat jelölték meg, hiszen ők tudják leginkább kihasználni az egyszerűbb oktatás előnyeit. Ráadásul a magas ár befektetésként meg is térül, hiszen sok tanítvány fejlődését tudják pontos visszajelzéssel kísérni.
Mivel a kulcsszavak területén úgy tűnt, nem lehet különbséget tenni az oktatói és a játékosi keresések között, a „golf analízis” témában minden lehetséges kifejezést felkutattunk és megcéloztunk. Az első hetek tapasztalatai alapján ez a megközelítés még kevésnek bizonyult, így újabb kulcsszókutatást végeztünk, ezúttal a „golf oktatás eszközei” témára koncentrálva.
Kivitelezés
Mivel a konverziók elérésének szempontjából nagyon fontos, hogy milyen oldalra tereljük a forgalmat, a siker érdekében a landing oldal alapos megtervezése kulcsfontosságú. A 4D Motion régi oldalának alapos auditja után megterveztünk és lefejlesztettünk egy olyan landing oldalt, amely megfelel mind a B2B szektor elvárásainak, mind a marketingpszichológia alapvetéseinek.
Ügyfelünk kérése továbbra is az volt, hogy elsősorban az oktatók kattintásáért fizessünk. Mivel a kulcsszavak szintjén nem lehetett szűrni, a hirdetések szintjén kezdtük a specifikációt. Az első szövegek még óvatosabbak voltak, az „Improve your studen’t swing” kifejezéssel az oktatók nézőpontja felé tereltük a hangsúlyt.
Az oldal eredményei szerint azonban ennél többre volt szükség, így egy újabb kör hirdetést írtunk. Néhány példa az egyértelműbb szövegek közül: „Game Changer in Teaching Golf”, „HiTech Golf Training Device”, „Used by Top Instructors”. Az új hirdetésekben nagy hangsúlyt fektettünk az oktatók motivációjának, szükségleteinek és érzelmi hátterének feltárására, megszólítására. Így az új szövegek figyelemfelkeltőbbek és személyesebbek, amitől a CTR növekedését, a minőségi mutató emelkedését, és így a kattintások árának csökkenését várjuk.
Forgalomterelés
Az amerikai piacon egyedi lehetőség, hogy a földrajzi beállítások között a jövedelmi szinteket is meg tudjuk célozni. Információszerzés céljából ezeket a jövedelmi kategóriákat is megcéloztuk. A kísérlet végeredménye az lett, hogy a legtöbb keresést a top 10%-ba tartozók végezték, a konverziós költség pedig a top 20%-ban nagyjából kétszerese minden más jövedelmi kategóriának.
Demográfiai szempontból a keresések mindössze 6%-a származott nőktől, és egyetlen konverzió sem. A kor szerinti eloszlást is megfigyeltük. Nem meglepő módon a keresések 86%-a 45 év fölötti (vagy ismeretlen korú) keresőktől érkezett. Az ennél fiatalabbnál egy konverzió költsége is kétszer magasabb lett. Ezeket a különbségeket ajánlatmódosításokkal korrigáltuk.
Visszacsatoló ajánlatkezelés
Szerencsére hamar kiderült, hogy az aggodalmakkal ellentétben bőven van keresési forgalom a témában. Már csak ki kellett deríteni, hogy a felhasználók által végzett keresések közül mire érde-mes megjelenni, és mennyit érdemes egy kattintásra szánni. Erre egy visszacsatolásos rendszert használtunk: az ajánlatokat az eredményeknek megfelelően tartottuk erős kontroll alatt.
Amikor összegyűlt a megfelelő méretű remarketing lista, elkezdtük megcélozni azokat a látogató-kat, akik a landing oldalon jártak, de nem vásároltak. Pillanatok alatt ez a kampány lett a legjöve-delmezőbb mind közül. Az átlagosnál 45%-kal olcsóbban tudtunk konverziót hozni az oldalnak.
Konklúzió
Meglepően gyorsan, alig 2 hónap alatt sikerült elérni a 4D Motion számára az elvárt költést és konverziószámot. Teljesen új kampányok esetében ezt minimum 3 hónap alatt vállaljuk, de itt a vártnál hamarabb meglett az eredmény. Az első 10 hétben minden héten legalább 10-20%-os konverziószám emelkedést.
Az alapos kulcsszókutatással kombinált közönségtesztelések eredményeként megtudtuk, hogy az Egyesült Államokban a kereset alapján a TOP 10% kategóriájába esők végzik a legtöbb keresést, ezen belül is a 45 év fölötti férfiaktól származik. Egy visszacsatolásos rendszer segítségével erős kontroll alatt tudtuk tartani a hirdetéseket annak megfelelően, hogy az ügyfélnek mennyit ér egy konverzió.
Szeretnél hasonló eredményeket?
Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.
Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés
Eredmények
Csatlakozz egy illusztris társasághoz
FAQ
Amik esetleg felmerültek benned
Elköteleződés nélkül