Mathias Corvinus Collegium

Innovatív oktatási intézmény

Saját akadémia 3 hét alatt

Rendszer bevezetés

3 hét

Tananyagfejlesztés

9 HÓNAP

Oktató videók

54 DARAB

Online oktatás esettanulmány

Dióhéjban

Az ügyfélről

Az 1996-ban alapított Mathias Corvinus Collegium a Kárpát-medence legjelentősebb tehetséggondozó intézménye, mely a hagyományos közoktatást és felsőfokú oktatást kiegészítő, innovatív képzést nyújt interdiszciplináris jelleggel. Az MCC tudásközpontként is működik: képzései mellett mobilitási és ösztöndíj programokat működtet, nemzetközi és hazai konferenciákat, vitafórumokat szervez, a kulturált közéleti viták elérésének szándékával az összmagyarság boldogulását szem előtt tartva.

Martech

Felhasznált eszközök

Thinkific logo
active_campaign
google_analytics
databox
Asana logo
slack
userback
vimeo

Az ügyfél szemével

Ismerd meg első kézből, hogy milyen volt a közös munka a 7Digits Ügynökség csapatával

Kiindulási helyzet

Online oktatás LMS rendszerrel

A Mathias Corvinus Collegium rendkívül szerteágazó oktatási és továbbképzési tevékenységének online oktatás formájában történő támogatása a koronavírus járvány jelentette bizonytalanságok közepette kezdődött. Az MCC nemzetközi oktatók által is látogatott és elismert Vezetőképző Akadémiája vállalta magára az úttörő szerepet a hagyományosan inkább tantermi oktatási programjairól és minőségi rendezvényeiről ismert MCC berkein belül.

Az online oktatás bevezetése bármely intézmény, vagy vállalat életében nagy lépés és alapvetően három elemből tevődik össze: magából az online oktatás formájában közvetített tartalmakból, a tanulást és a számokérést lehetővé tevő LMS (Learning management System) rendszerből, illetve az oktatási tevékenység szervezési és kommunikációs feladataiból.

Időnyomás alatt

Kivitelezés

Mivel a Mathias Corvinus Collegium Vezetőképző Akadémiája számára a mozgóképes oktatási tartalmak gyártását már korábban megkezdte a 7Digits, a valódi kihívást egy LMS rendszer nagyon szűk határidővel történő bevezetése jelentette. Egy LMS rendszer mind az oktatási anyagok disztribúcióját, mind a hallgatók és az oktatók kommunikációját kiszolgálja, ehhez azonban létre kell hozni azokat a folyamatokat, ami a rnedszer működését szabályozza.

Az MCC esetében az oktatási anyagok nagy része már készen állt, az LMS rendszer nulláról történő felépítésére rendelkezésre álló extrém rövid határidő azonban jelentős kihívást jelentett mindkét fél számára. A gordiuszi csomót egy teljesen újszerű projekt megközelítéssel sikerült átvágni: a 7Digits kérésére az MCC egyáltalán nem szólt bele a wireframe és a design kérdéseibe – ezt ugyanis egy online marketing ügynökség senior UI csapata amúgy is jobban tudja.

Ugyanakkor mind a projekt indításához hagyományosan szükséges arculati elemek, szöveges tartalmak, mind a szükséges döntési pontok tekintetében elképesztő – startup vállalkozásokat is meghazudtló – rugalmassággal álltak rendelkezésre. A sikerkritériumok világos kommunikációját követően a Vezetőképző Akadémia munkatársai gyakorlatilag átadták a design, a tervezés és a megvalósítás menedzsmentjének teljes feladatkörét a 7Digits szakembereinek, ami azt eredményezte, hogy 3 iterációs körben letesztelve, jóváhagyva készen állt az online oktatás felülete az MCC számára.

Menedzsment és

Finomhangolás

A rendszer éles indítása után megfordult a rendelkezésre állás iránya, mivel jól tudtuk, hogy lesznek apró módosítási igények, és a Vezetőképző Akadémia munkatársait is menet közben kellett betanítani a rendszer használatára, amiben a 7Digits számos online eszköze (Userback, Vimeo, stb.) óriási segítséget jelentett.

Kevés olyan projekt létezik, melynek mind a megrendelője, mind a kivitelezője, mind a projekt fókuszában álló felhasználói maximálisan elégedettek a végén – főleg, ha a határidők extrém szorításában kénytelenek a dolgozni a stakeholder-ek. Az MCC Vezetőképző LMS rendszere és tartalmai tekintetében a siker kulcsa az extrém alkalmazkodási képesség volt, ami lehetővé tette hogy a projekt menedzsmentjének módszereit egyedül a hatékonyságot szem előtt tartva hajlítsák a résztvevők a siker érdekében szinte bármerre.

A siker kulcsa

Konklúzió

Egy LMS rendszer bevezetése, sok-sok órányi minőségi videós tananyag elkészítése, készre vágása, animálása, valamint a rendszer letesztelése és back-endjének oktatása rendkívül nagy ívű, sok száz munkaórát igénylő projekt. Egy ilyen komplex feladat esetében a rugalmas hozzáállás, a modern kommunikációs eszközök használatának befogadása (Slack, Userback, Asana) és a lean-szemléletű projektvezetés a siker valódi záloga. Azaz nem a technológia, még csak nem is a rendelkezésre álló erőforrások, hanem az emberi tényező az, ami a legfontosabb egy ennyire bonyolult online projekt esetében.

Szeretnél hasonló eredményeket?

Ha eszedbe jutott, hogy vajon az általad képviselt vállalatnál mire lennénk képesek, akkor keress meg minket és tudd meg, milyen növekedést tartana lehetségesnek egy veterán online ügynökség.

Ingyenes fiók audit és versenytárs elemzés

Összefoglalás

Eredmények

Rendszer bevezetés

0
Hét

Tananyagfejlesztés

0
Hónap

Oktató videók

23
Darab
Ahol még találkozhattál a 7Digits szakembereivel:

Csatlakozz egy illusztris társasághoz

GYIK

Gyakran Intézett Kérdések

Kérdések, amik felmerülhettek benned

  • Technológiai fókuszú online kommunikációs ügynökség vagyunk és mivel egyrészt az LMS rendszerek marketing célokat is szolgálnak, másrészt saját stúdióval rendelkezünk, így egy online oktatási projekt nem idegen tőlünk. A KPI-ok ugyan nem üzletiek, tehát nem kell például a megtérülésre, vagy az LTV számokra fókuszálni, de attól még ugyanazokkal a szoftvereszközökkel folyik a mérés, az optimalizálás, az oktatás-szervezés és a riporting is.

  • Az online oktatás hatékony eszköz lehet, amikor

    a) edukálni kell a piacot a termékről pre-sales fázisban (jellemzően újdonságok esetén),

    b) oktatni kell a termék használatát after-sales fázisban, hogy javuljon az ügyfél-élmény (például 3D nyomtatók)

    c) az attribúció számottevő mid-funnel tartalmat igényel (lásd példul a 7Academy tartalmait)

    d) nagy mennyiségű, rendszeres, vagy gyakran ismétlődő belső oktatásra van szükség.

  • Nagyon sok mindentől függ, de a havi licensz 39 és 400 dollár között mozog a Thinkific esetében. Az igazán nagy költség a tananyag fejlesztése – főleg, ha animált videós formátum mellett dönt az ember.

  • Egy jó LMS képes szöveges tartalmakat, hangfájlokat, PDF-eket, prezentációkat, Brillium-vizsgákat, videókat, sőt LIVE közvetítéseket is kezelni. A legolcsóbb formátum a szöveges, de nagyon sok oktatási platform ezeket kombinálja és mondjuk egy döntően szöveges oktatási anyagban is alkalmaz videókat, prezentáciükat, vagy hanganyagot – minden a céltól függ, az online oktatás élményét kell szem előtt tartani és annak megfelelően felépíteni az anyagot.

  • Egyrészt azért, mert nagyobb a piac és jobban megéri automatikus oktatást csinálni, másrészt pedig nagyobb a verseny is; egy vacak élményt nyújtó rendszerben tálalt oktatási anyagra senki nem kíváncsi.

    A marketing felhasználás pedig azért nem jellemző Magyarországon, mert nagyon kevesen tudnak hosszú távon gondolkodni, márpedig az online oktatás egy hosszú távú stratégiai elem az online marketingben.

  • Ez millió dologtól függ és jellemzően online marketing stratégák tudnak választ adni rá. Az online oktatás egy taktika, akkor és úgy kell alkalmazni, ahogyan azt a marketing stratégia meghatározza. Jellemzően azoknak éri meg, akik szolgáltatással (is) foglalkoznak, nagyon komplex termékeik vannak, javítani akarják az after-sales élményt, vagy ahol a belső oktatás komoly fókuszt kap.

    Van egyetlen olyan területe az online marketingnek, ahol az online oktatás és ezzel együtt egy jó LMS szinte kötelező: ez pedig a B2B marketing partner enablement területe.

Írd ide, amit keresel...