Archives






5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y
Marketing automatizáció

Marketing automatizáció

Olyan fejlett, elsősorban viselkedési adatokra épülő kommunikációs logika, mely a felhasználó tevékenységéhez és a róla rendelkezésre álló információkhoz igazítja a kommunikáció csatornáit, módját és üzenetét. Legismertebb marketing automatizációt gyártó cégek…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Marketing fogalma

Marketing fogalma

A marketing fogalma az üzleti életben egy olyan kifejezés, amely a termékek, szolgáltatások és azok vevői közötti kapcsolatok kezelésével foglalkozik. A marketing egy olyan terület, amely általában az üzleti stratégia…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Marketing funnel

Marketing funnel

A marketing funnel jelentése: marketing tölcsér. Az eredetileg az értékesítés folyamatára kidolgozott séma több, mint 100 éves, még az 1800-as évek végén használták először. A marketing funnel (tölcsér) formája abból…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Marketing mix

Marketing mix

A marketing mix fogalma úgy írható le, mint marketing taktikák kombinációja, mely egy adott termék, vagy szolgáltatás marketing céljának elérését szolgálja. Eredete A marketing mix fogalma még az offline marketing…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Marketing pszichológia

Marketing pszichológia

A marketing pszichológia jelentése: a vásárlói magatartás tudatos befolyásolásának művészete pszichológiai technikák által. A marketing pszichológia története Az 1900-as évek elején a marketing pszichológiai vonatkozású elemzése az amerikai marketing guruk…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Martech

Martech

A martech jelentése: marketing technológiai eszköz. Általában olyan szoftver eszközök összefoglaló neve, melyek segítenek elérni egy adott marketing célt, vagy amelyek különböző marketing taktikák kivitelezését teszik lehetővé. Martech eszközök példál…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
MAU

MAU

A MAU jelentése magyarul a havi aktív felhasználókat jelenti, akik az utóbbi 30 nap alatt használtak (honlapok esetében: meglátogattak) egy adott applikációt. A fogalom pedig a Monthly Active Users angol…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Mérés-alapú

Mérés-alapú

Ha nem ABC-sorrendben mennék, ez lenne az első az online marketing szótár szócikkei között, mert ennek kellene lennie az alapnak, mikor bárminek is nekiállunk, ami marketing. Sajnos sok esetben ez…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Meta tag

Meta tag

A meta tag jelentése egy olyan HTML kód, amely információval szolgál a keresőmotoroknak és a böngészőknek az oldal tartalmáról. Ezek a magyar kifejezéssel meta címkéknek is nevezett kódrészletek nem befolyásolják…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Metric

Metric

A metric jelentése metrika, azaz méréstechnikai egység. Az online marketingben és általában üzleti kontextusban leggyakrabban a marketing és az értékesítés hatékonyságának mérésére használnak metrikákat, vagy KPI-okat (Key Performance Indicator); a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Mikro-elköteleződés

Mikro-elköteleződés

Olyan, kisebb-nagyobb interakciót igénylő UI elem a weboldalon, mely pszichológiailag egy nagyobb elköteleződés irányába viszi a látogatót. Írtunk róla egy egész cikket, hogy milyen 

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Mikro-szegmentálás

Mikro-szegmentálás

A mikro-szegmentálás egy online marketing taktika, mely geolokációs, korcsoportos, viselkedési és pszichológiai ismérvek metszetében alakít ki nagyon jól targetálható célcsoportokat. Lényegében egy rendkívül alapos és pontos célcsoport meghatározás – inkább hirdetési…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
MoFu

MoFu

A MoFu jelentése nem más mint, a sales tölcsér közepe, ami az angol middle of the funnel kifejezésből jött létre. Van még két hozzá hasonlóan csengő kifejezés, ami a ToFu…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
MVP

MVP

Az MVP jelentése: Minimum Viable Product, azaz ha minimálisan is, de már életképes termék. Jelentősége abban rejlik, hogy anélkül, hogy egy teljes termékfejlesztési ciklus költségét el kellene költeni, az MVP-vel…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
MVT

MVT

Az MVT jelentése: multi-variant testing és azt a tesztelési módot jelenti, amikor nem csupán 1 dolgot tesztelsz 2 hirdetésen (Merthogy ez az A/B teszt), hanem több mindent egyszerre. Ilyenkor jellemzően…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...