5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

MVT

Az MVT jelentése: multi-variant testing és azt a tesztelési módot jelenti, amikor nem csupán 1 dolgot tesztelsz 2 hirdetésen (Merthogy ez az A/B teszt), hanem több mindent egyszerre. Ilyenkor jellemzően sok képet összeeresztünk számos főcímmel és szöveggel, majd megmérjük, hogy melyik variáns a nyerő.

Példa a multi-variant tesztelésre

A multi-variant testing alkalmazására az egyik legjobb példa az Amazon; az oldalukon található „Add to Cart” gomb tesztelése komoly konverzió növekedést eredményezett. Az Amazon felismerte, hogy az „Add to Cart” gomb színének, méretének és elhelyezkedésének módosítása befolyásolhatja az ügyfelek vásárlási döntését. Ezért az Amazon több különböző verzióját tesztelte az „Add to Cart” gombnak, hogy meghatározza, melyik verzió a legjobb.

Az Amazon multi-variant tesztelésének eredményeként megállapították, hogy a zöld színű „Add to Cart” gomb a legjobb, mivel a legmagasabb konverziós arányt eredményezte. Az Amazon értelemszerűen továbbra is teszteli az oldalait, és alkalmazza a multi-variant tesztelési módszereket a felhasználói élmény további javítása érdekében.

Az MVT jelentése az online hirdetéseknél

Tesztelni természetesen nem csak színeket lehet, hirdetési kreatívokban például szövegeket és képi elemeket is gyakran ilyen többvariációs tesztnek vetnek alá annak érdekében, hogy még többet hozzanak ki a hirdetési büdzséből.

Az MVT jelentése a Google és a Facebook felületein ma már olyannyira magától értetődő, hogy ezek a tesztelő eszközök be is vannak építve a hirdetéskezelőkbe és – főleg az AI-alapú hirdetési formátumoknál – a rendszer már automatikusan elvégzi a tesztelést és összepárosítja a legjobb kreatív elemeket a konverziós mutatók alapján. Ilyen például a Google Performance Max és a Demand Gen hirdetési formátuma is.

Az MVT jelentés így az elmúlt években némileg változott és egy aktív, ember által végzett tevékenység helyett ma már jórészt gépi algoritmusok végzik ezt a munkát.

Az MVT eszközei

A multi-variant testingre számos eszköz létezik, amelyek segítségével a vállalkozások online felületeik különböző változatait tesztelhetik, és meghatározhatják, melyik változat a leghatékonyabb a felhasználók számára – amennyiben mégis kézzel szeretnék elvégezni ezeket a teszteket, illetve olyankor, amikor bonyolultabb tesztekre kerül sor. Néhány gyakran használt eszköz a következő:

  1. Google Optimize: Ez egy ingyenes, egyszerűen használható eszköz, amely lehetővé teszi a felhasználói élmény tesztelését és optimalizálását. A Google Optimize több változatot tesztelhet, és segít az üzleti eredmények javításában.
  2. Optimizely: Az Optimizely egy nagyon hatékony eszköz, amely lehetővé teszi a felhasználói élmény több változatának tesztelését, és pontos méréseket nyújt a konverziók javulásáról.
  3. VWO (Visual Website Optimizer): Az VWO egy rugalmas és könnyen használható eszköz, amely lehetővé teszi az A/B tesztek és a többváltozós tesztek elvégzését, valamint részletes elemzéseket és jelentéseket is kínál.
  4. Crazy Egg: A Crazy Egg egy heatmap és felhasználói viselkedési elemző eszköz, amely lehetővé teszi a felhasználói élmény optimalizálását a felhasználók viselkedési mintáinak és preferenciáinak figyelembevételével.

Az MVT alternatív (nem marketinghez tartozó) jelentései

A MVT betűszó az orvosi szaknyelvben Mélyvénás Trombózist jelent, míg a jogi szaknyelvben a munkavédelemről szóló 1993.évi XCIII. törvényre hivatkoznak az MVT rövidítéssel. A matematikában az MVT jelentése a Lagrange teória (Mean Value Theorem), az iparban pedig a sótalanítás egyik formája, a Mechanical Vapor Transfer-nek az MVT jelentése.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...