5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

RARRA

Nemrégiben olvastam Papp Gábor mobil startupokról és az “AARRR” modellről (lásd: 4-es pont) szóló írását, melyben egy eddig új modellt mutat be részletesen. Csupán annyit csinált, hogy az eredeti sorrendet felcserélte és előre hozta a Retentiont, melyet követ az Activation, a Referral, a Revenue és ami eredetileg az első helyen volt, az most az utolsóra csúszott vissza, vagyis az Acquisition.

A cikkben hosszan ecseteli, hogy miért helytelen az a modell, melyet még pár éve Dave McClure vázolt fel. A fő pont az érvelésében az, hogy korábban rengeteg cég úgy eresztette rá a forgalmat a termékére/appjára, hogy annak nem volt kellő megtartó (retention) hatása, ezért úgy viselkedett sok termék, mint a szita. Ami pénzt beöntöttek az ügyfelek megszerzéséért, azt kettő fázissal odébb már le is húzták a wc-n.

A cikk továbbá azt írja, hogy egy kutatás szerint egy átlagos app elveszti az újonnan regisztrált júzereinek 77%-át 3 napon belül (!). De tovább megyek, 3 hónapon belül ez az arány már 95%. Vagyis Gábor felvetése igencsak fején találja a szöveg, hogy először a terméket kell úgy kidolgozni, hogy amikor ügyfélszerzésre kerül a sor, akkor ne olyanok legyenek az arányaink, mint az iparági átlag.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...