Archives






5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y
CAC

CAC

A CAC jelentése Customer Acquisition Cost, azaz ügyfélszerzési költség, mely az egyik legfontosabb mérőszám a digitális marketingben és úgy általában a vállalati pénzügyek területén is. Szokták még CPA (Cost per Acquisition)…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CEO

CEO

A CEO jelentése Chief Executive Officer, ami hagyományosan a legmagasabb operatív vezető pozíció egy cégnél. Magyarországon és a balti államokban ebből a vezetők általában a Chief-et, azaz a Főnököt hallják…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Churn

Churn

A churn jelentése lemorzsolódás (user, látogató, vagy vásárló-vesztés). Egy webhsop, vagy applikáció elköteleződési tölcsérének minden lépésében előfordul és teljesen természetes jelenség - már amennyiben a mértéke nem haladja meg az…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Click rate

Click rate

A click rate jelentése: kattintási arány. Speciálisan az e-mail marketingben, egy adott cselekményre használt fogalom. A click rate jelentése révén írja ugyanis le az e-mail marketing szakma azt az arányt,…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
Clickbait

Clickbait

A clickbait jelentése magyarul: kattintásvadász cím. A clickbait (ejtsd: klik·bayt) szó az angol click (kattintás) és bait (csali) kifejezések összeolvadásából ered. Mi az a clickbait? A kifejezést olyan, jellemzően szenzációhajhász…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CLTV

CLTV

A “customer lifetime value” (hosszútávú ügyfélérték) arra az értékre vonatkozik, melyet egy ügyfél monetáris értelemben képvisel a vállaltod számára, amíg az ügyfeled marad. Vagyis ha átlagosan nálad egy ügyfél 120 ezer forintot hagy,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CMO

CMO

A CMO jelentése: Chief Marketing Officer, azaz Marketing Igazgató. Hívják még Head of marketing-nek és Head of growth-nak is, mindegyik elnevezés a marketingért felelős C-szintű vezetőre utal. A CMO bármely…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CMS jelentése

CMS jelentése

A CMS jelentése: Content Management System, azaz Webes tartalomkezelő rendszer. Ezek a rendszerek olyan szoftverek, amelyek lehetővé teszik egy weboldal tulajdonos számára, hogy könnyen és hatékonyan kezelje és frissítse a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Content

Content

A content jelentése: tartalom. A modern, inbound online marketingnek ez az alappilére, mely magában foglalja az írott, a képes és a mozgóképes tartalmakat egyaránt; sőt, az olyan interaktív tartalmakat is,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Content optimization

Content optimization

Tartalom-optimalizálás (angolul: content optimization), egy weboldal tartalmainak (cikkeinek, képeinek, videóinak) rendszerint apróbb technikai jellegű változtatása egy adott cél elérése érdekében. Például jobb keresési találati hely elérése, vásárlók jobb konvertálása, stb.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Cookie (Süti)

Cookie (Süti)

A cookie jelentése: süti, azaz egy olyan HTTP kód az online marketingben, amit közvetlenül a webszerver hoz létre a böngésző segítségével a felhasználó számítógépén. A süti a későbbi böngészési események…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Cornerstone technika

Cornerstone technika

A cornerstone (magyarul: sarokkő) tartalom egy, a tartalommarketingben használatos formátum és egyben keresőoptimalizálási technika. A technika pontos leírását megtalálod alább, vagy részletesebben a egyik kutatására épülő szá, tehát egyáltalán nem légből kapott.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CPL

CPL

A CPL jelentése a digitális marketingben Cost per Lead és az egy beérkező inbound lead-re vonatkoztatott megszerzési költséget jelenti. Kizárólag B2B marketingben használatos fogalom. A CPL kiszámítása Az összes marketingre költött…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CPM

CPM

A CPM jelentése: cost per mille (cost per thousand impression), azaz ezer megjelenésre vonatkozó hirdetési költség. CPM Értelmezése A 2$-os CPM azt jelenti, hogy ezer megjelenésenként 2 dollárt fizetsz a…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám
CRM

CRM

A CRM jelentése az angol Customer Relationship Management rövidítésből származik. Egy CRM szoftver segítségével könnyedén kezelhetjük ügyfélkapcsolatainkat, hiszen az alkalmazás elmenti és folyamatosan nyilvántartja az ügyfeleink és SalesFrorce a legjobb…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn
CRO

CRO

A konverzióoptimalizálás egy rendkívül összetett folyamat, melynek az alapja a mérhetőség megteremtése. Konverziót csakis akkor tudunk mérni, ha a megfelelő konverziós pixelek és kódrészletek a megfelelő helyen vannak a landing oldalon és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Cross-selling

Cross-selling

A cross-selling jelentése: keresztértékesítés. Az értékesítésben használt terminológia arra a helyzetre utal, amikor az eredetileg megvásárolni szándékozott termék mellé az értékesítő a vásárlás apropóján képes más, kiegészítő, vagy kapcsolódó terméket…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CTA jelentése

CTA jelentése

A CTA jelentése: Call-to-action, vagyis olyan elem, vagy üzenet a weboldalon, mely valamilyen cselekvésre, tevékenységre próbál ösztönözni. Ez lehet bármilyen online, vagy offline felületen. A leggyakoribb előfordulása a weboldalakon és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
CTR

CTR

A CTR jelentése: Click-through Rate, azaz átkattintási arány. Az online konverziós pontok egyik legfontosabb paramétere, mely egyfajta minőségi összefoglalóként is értelmezhető. Minél magasabb a CTR, annál biztosabb, hogy az adott…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Customer journey

Customer journey

“A vásárlói élmény útjának” lehetne fordítani, de nincs rá igazán jó magyar kifejezés – itt van még 

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...