CAC
A CAC jelentése Customer Acquisition Cost, azaz ügyfélszerzési költség, mely az egyik legfontosabb mérőszám a digitális marketingben és úgy általában a vállalati pénzügyek területén is. Szokták még CPA (Cost per Acquisition)…
A CAC jelentése Customer Acquisition Cost, azaz ügyfélszerzési költség, mely az egyik legfontosabb mérőszám a digitális marketingben és úgy általában a vállalati pénzügyek területén is. Szokták még CPA (Cost per Acquisition)…
A CEO jelentése Chief Executive Officer, ami hagyományosan a legmagasabb operatív vezető pozíció egy cégnél. Magyarországon és a balti államokban ebből a vezetők általában a Chief-et, azaz a Főnököt hallják…
A churn jelentése lemorzsolódás (user, látogató, vagy vásárló-vesztés). Egy webhsop, vagy applikáció elköteleződési tölcsérének minden lépésében előfordul és teljesen természetes jelenség - már amennyiben a mértéke nem haladja meg az…
A click rate jelentése: kattintási arány. Speciálisan az e-mail marketingben, egy adott cselekményre használt fogalom. A click rate jelentése révén írja ugyanis le az e-mail marketing szakma azt az arányt,…
A clickbait jelentése magyarul: kattintásvadász cím. A clickbait (ejtsd: klik·bayt) szó az angol click (kattintás) és bait (csali) kifejezések összeolvadásából ered. Mi az a clickbait? A kifejezést olyan, jellemzően szenzációhajhász…
A “customer lifetime value” (hosszútávú ügyfélérték) arra az értékre vonatkozik, melyet egy ügyfél monetáris értelemben képvisel a vállaltod számára, amíg az ügyfeled marad. Vagyis ha átlagosan nálad egy ügyfél 120 ezer forintot hagy,…
A CMO jelentése: Chief Marketing Officer, azaz Marketing Igazgató. Hívják még Head of marketing-nek és Head of growth-nak is, mindegyik elnevezés a marketingért felelős C-szintű vezetőre utal. A CMO bármely…
A CMS jelentése: Content Management System, azaz Webes tartalomkezelő rendszer. Ezek a rendszerek olyan szoftverek, amelyek lehetővé teszik egy weboldal tulajdonos számára, hogy könnyen és hatékonyan kezelje és frissítse a…
A content jelentése: tartalom. A modern, inbound online marketingnek ez az alappilére, mely magában foglalja az írott, a képes és a mozgóképes tartalmakat egyaránt; sőt, az olyan interaktív tartalmakat is,…
Tartalom-optimalizálás (angolul: content optimization), egy weboldal tartalmainak (cikkeinek, képeinek, videóinak) rendszerint apróbb technikai jellegű változtatása egy adott cél elérése érdekében. Például jobb keresési találati hely elérése, vásárlók jobb konvertálása, stb.…
A cookie jelentése: süti, azaz egy olyan HTTP kód az online marketingben, amit közvetlenül a webszerver hoz létre a böngésző segítségével a felhasználó számítógépén. A süti a későbbi böngészési események…
A cornerstone (magyarul: sarokkő) tartalom egy, a tartalommarketingben használatos formátum és egyben keresőoptimalizálási technika. A technika pontos leírását megtalálod alább, vagy részletesebben a egyik kutatására épülő szá, tehát egyáltalán nem légből kapott.…
A CPL jelentése a digitális marketingben Cost per Lead és az egy beérkező inbound lead-re vonatkoztatott megszerzési költséget jelenti. Kizárólag B2B marketingben használatos fogalom. A CPL kiszámítása Az összes marketingre költött…
A CPM jelentése: cost per mille (cost per thousand impression), azaz ezer megjelenésre vonatkozó hirdetési költség. CPM Értelmezése A 2$-os CPM azt jelenti, hogy ezer megjelenésenként 2 dollárt fizetsz a…
A CRM jelentése az angol Customer Relationship Management rövidítésből származik. Egy CRM szoftver segítségével könnyedén kezelhetjük ügyfélkapcsolatainkat, hiszen az alkalmazás elmenti és folyamatosan nyilvántartja az ügyfeleink és SalesFrorce a legjobb…
A konverzióoptimalizálás egy rendkívül összetett folyamat, melynek az alapja a mérhetőség megteremtése. Konverziót csakis akkor tudunk mérni, ha a megfelelő konverziós pixelek és kódrészletek a megfelelő helyen vannak a landing oldalon és…
A cross-selling jelentése: keresztértékesítés. Az értékesítésben használt terminológia arra a helyzetre utal, amikor az eredetileg megvásárolni szándékozott termék mellé az értékesítő a vásárlás apropóján képes más, kiegészítő, vagy kapcsolódó terméket…
A CTA jelentése: Call-to-action, vagyis olyan elem, vagy üzenet a weboldalon, mely valamilyen cselekvésre, tevékenységre próbál ösztönözni. Ez lehet bármilyen online, vagy offline felületen. A leggyakoribb előfordulása a weboldalakon és…
A CTR jelentése: Click-through Rate, azaz átkattintási arány. Az online konverziós pontok egyik legfontosabb paramétere, mely egyfajta minőségi összefoglalóként is értelmezhető. Minél magasabb a CTR, annál biztosabb, hogy az adott…
“A vásárlói élmény útjának” lehetne fordítani, de nincs rá igazán jó magyar kifejezés – itt van még