5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

CLTV

CLTV

A “customer lifetime value” (hosszútávú ügyfélérték) arra az értékre vonatkozik, melyet egy ügyfél monetáris értelemben képvisel a vállaltod számára, amíg az ügyfeled marad. Vagyis ha átlagosan nálad egy ügyfél 120 ezer forintot hagy, mielőtt felhagyna a szolgáltatásoddal (van aki 100 ezret, de van olyan is, aki 140 ezret), akkor a cLTV 120 ezer forint lesz.

A cLTV-nek mind a marketing stratégiára, mind a pénzügyi stratégiára nézve óriási jelentősége van, különösen olyan esetekben, amikor az első vásárlás értéke nagy mértékben eltér a hosszútávú LTV értékétől.

Ha a cLTV (rövidítik még LTV-nek is) jóval magasabb, mint a CAC (Customer Acquisition Cost), akkor a marketing sikeres, hiszen sokkal olcsóbban képes ügyfeleket szerezni, mint amennyit ezek az ügyfelek hosszú távon majd termelnek a vállalatnak. mondjuk ebben az esetben 2 ezer forint, akkor ne sokat gondolkozz azon, hogy megéri-e abba a marketing csatornába önteni a pénzt, ami ezt a 2 ezres CAC-ot tudja hozni, mert még a végén bezárul az opportunity window.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...