Archives

500-as hiba

500-as hiba jelentést kapni az online világban egyáltalán nem szokatlan. Ez a hibajelentés arra utal, hogy a szerver valami miatt nem tudja teljesíteni az adott kérését. Alapvetően az 5xx hibák…

Tovább →
150 150 KissP

Above the fold

Egy weboldal azon része, melyet a látogató görgetés nélkül át tud tekinteni. A megkülönböztetés oka, hogy minden weboldal esetében ez a rész a látogató értelmezési képességét meghatározó legfontosabb terület. Amennyiben…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Acquisition-heavy marketing

Olyan – rendszerint alacsony hatékonyságú – marketing megközelítés, mely csak az ügyfeleknek a saját oldalra irányításával foglalkozik, azzal már nem, hogy a látogatóból ügyfél is legyen. Rendszerint akkor látni ilyen megközelítést,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Ads

Az ads jelentése szó szerint: hirdetések. Az online marketingben leginkább a A kezdetben tisztán szöveges hirdetések számos kiegészítővel bővültek, ilyen volt például az azóta már beszüntetett expnaded text, mely 23%-kal…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

After-sales marketing

Az értékesítést követő marketing tevékenység, mely magában foglalhat sok mindent, kezdve az ügyfél-elégedettség mérésétől egészen a termék-használat módjának oktatásáig, a lehetőségek promóciójáig. Egy vásárló ugyanis sokszor csak akkor fog visszatérni, ha képes használni…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Agency

Az agency jelentése: ügynökség. A polgári világban leggyakrabban marketing, PR, vagy szoftverfejlesztő ügynökségekre használják a kifejezést. Az első ügynökséget még 1786-ban Londonban alapította egy Willian Taylor nevű úriember. Egy másik…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

AI

Artificial intelligence, vagyis mesterséges intelligencia. Az online marketing számos eszközében használt megoldás, mely az adatok gyors elemzésére, kiértékelésére építi gépi tanulási képességét, melynek eredményeképpen egy különböző akciókra képes mesterséges tudat…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Analytics esemény

Egy olyan mikrokonverzió a weboldaladon, melyet a Google Analytics-ban mérünk. Például az első részénél az oldaladnak rányom a felhasználó a “Tovább” gombra, mely lenavigálja őt a második részhez. Ez egy “esemény”, mely…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Attribúció

Az attribúció annak a vásárlói útnak az egyes lépéseit jelöli ki, aminek bejárásával a vevők eljutnak a végső konverzióig. Míg a performance marketing az attribúciós útvonal ismeretében általában az egyes…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám

Awareness

Az awareness jelentése: ismertség - a marketingben leggyakrabban a márkaismertség (angolul: brand awareness) azonosítására használják. A célcsoport azon tulajdonságát írja le, hogy a potenciális vevőnek van-e egyáltalán tudomása az adott…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

B2B

A B2B jelentése: Business to business, azaz olyan vállalatok, melyek más vállalatoknak értékesítenek termékeket, vagy szolgáltatásokat, A B2B szektor sok szempontból különbözik a végfelhasználóknak értékesítő B2C (Business to consumer) entitásoktól.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Backlink

A backlink definíciója A backlink jelentése visszahivatkozás egy másik weboldalról a te honlapod egyik oldalára. Ahol a linket elhelyezik, az a backlink forrás oldala, ahová vezet, az pedig a céloldala.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

BoFu

A BoFu jelentése: Bottom of the funnel és jellemzően az online B2B marketingben használt kifejezés. Azon technikák, tartalmak és eszközök összefoglalására szolgál, melyek a marketing tölcsér alján működnek. BoFu tartalom…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Bounce rate

Valószínűleg a visszapattanási arány jut elsőként eszébe a legtöbbünknek, ha megkérdezik, hogy mondj egy Google Analytics mérőszámot. Ez méri, hogy 100 emberből hányan navigálnak el az oldaladról, anélkül, hogy bármilyen interakcióba lépnének…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Burn rate

A burn rate egy korai fázisú, általában bevétellel alig, vagy egyáltalán nem rendelkező vállalkozás készpénzállományának és havonta jelentkező költségeinek hányadosa. Azt mutatja meg, hogy az adott vállalkozásnak - amennyiben semmilyen…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

CAC

Az ügyfélszerzési költség (customer acquisition cost) hárombetűs angol megfelelője, mely az egyik legfontosabb mérőszám a digitális marketingben – és ez általános üzleti rövidítés, nem csak a growth hacking sajátja. Szokták még CPA (Cost per…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

CEO

A CEO jelentése Chief Executive Officer, ami hagyományosan a legmagasabb operatív vezető pozíció egy cégnél. Magyarországon és a balti államokban ebből a vezetők általában a Chief-et, azaz a Főnököt hallják…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Churn

Lemorzsolódás, user vesztés. Jellemzően olyan helyeken fordul elő egy oldalon, vagy appban, ahol érdeklődést veszíthetnek a userek és elhagyják az általad gondosan felépített felületet. A legismertebb “churn” a visszapattanási arány…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

CLTV

A “customer lifetime value” (hosszútávú ügyfélérték) arra az értékre vonatkozik, melyet egy ügyfél monetáris értelemben képvisel a vállaltod számára, amíg az ügyfeled marad. Vagyis ha átlagosan nálad egy ügyfél 120 ezer forintot hagy,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

CMO

A CMO jelentése: Chief Marketing Officer, azaz Marketing Igazgató. Hívják még Head of marketing-nek és Head of growth-nak is, mindegyik elnevezés a marketingért felelős C-szintű vezetőre utal. A CMO bármely…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Content optimization

Tartalom-optimalizálás, egy weboldal tartalmainak (cikkeinek, képeinek, videóinak) rendszerint apróbb technikai jellegű változtatása egy adott cél elérése érdekében. Például jobb keresési találati hely elérése, vásárlók jobb konvertálása, stb.

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Cornerstone technika

A cornerstone (magyarul: sarokkő) tartalom egy, a tartalommarketingben használatos formátum és egyben keresőoptimalizálási technika. A technika pontos leírását megtalálod alább, vagy részletesebben a egyik kutatására épülő szá, tehát egyáltalán nem légből kapott.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

CRO

A konverzióoptimalizálás egy rendkívül összetett folyamat, melynek az alapja a mérhetőség megteremtése. Konverziót csakis akkor tudunk mérni, ha a megfelelő konverziós pixelek és kódrészletek a megfelelő helyen vannak a landing oldalon és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

CTA

Call-to-action, vagyis olyan üzenet, mely valamilyen cselekvésre, tevékenységre próbál rávenni. Ez lehet bármilyen online, vagy offline felületen. A leggyakoribb előfordulása a weboldalakon és appokban lévő gombokon van, melyek megnyomása után a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

CTR

A CTR jelentése: Click-through Rate, azaz átkattintási arány. Az online konverziós pontok egyik legfontosabb paramétere, mely egyfajta minőségi összefoglalóként is értelmezhető. Minél magasabb a CTR, annál biztosabb, hogy az adott…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Customer journey

“A vásárlói élmény útjának” lehetne fordítani, de nincs rá igazán jó magyar kifejezés – itt van még 

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

DA (Domain Authority)

A domain autoritás (DA, vagy domain authority) egy olyan 1-100-ig terjedő skála, mely egy weboldal relevanciáját írja le egy adott tématika vonatkozásában. A Link Explorer, ami megmutatja, hogy milyen domain…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

DKIM

A DKIM, az angol Domain Keys Identified Mail szavak rövidítése. Ez egy hitelesítési technika, amely során a címzett ellenőrizni tudja, hogy az e-mailt valóban az adott domain tulajdonosától kapta vagy…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn

Drip kampány

Ez nem más, mint az automatizált email kampány, csak mi így becézzük az online marketing szótárban. A email marketing kifejezést. Nyilván több olyan szoftver is van, mely ezt tudja, például az Active Campaign.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

E-commerce

Az e-commerce jelentése e-kereskedelem. Azokat a vállalatokat szokták az e-commerce alá sorolni, melyek bevételük jelentős részére az online térben tesznek szert egy, vagy több webáruházon keresztül. Az e-kereskedelem legnagyob szereplői…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

E-commerce bekötés

Az e-kereskedelmi funkció segítségével a Google Analytics-ben pontosan tudni fogod, hogy a webáruházadban miből mennyit vásárolnak, milyen értékben. Ezt a “Konverziók”/”Elektronikus kereskedelem” almenüpont alatt találod az Analytics fiókban, melynek bekötéséhez némi fejlesztői know-how…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Engagement

Interakció egy oldalon, vagy közösségi csatornán – komment írása, egy gomb megnyomása, termék kosárba tétele, b2b-ben kalkulátorok használata, vagy egy esettanulmány letöltése.

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Épített URL (Metatag-gelt URL)

Ez teszi lehetővé azt, hogy ha 10 hirdetést tesztelsz mondjuk Facebookon, akkor az Analytics-ban lásd, melyik hozza a konverziókat. Van a Google-nek egy saját URL építője, melyet 

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Exit

Az exit jelentése kiszállás. Leggyakrabban egy cég eladását jelenti, amikor a korábbi tulajdonosok kiszállnak, azaz eladják a részesedésüket. Egy cég tőzsdére vitele is exitnek számít, ami ugyancsak gazdaggá teheti az…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

First name

A first name jelentése: keresztnév. Angolul hívják még given name-nek és surname-nek is. Az angol nyelvben a név sorrendisége az úgynevezett Nyugati sorrendet követi, vagyis a név első tagja a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

FLoC

A FLoC jelentése: Federated Learning of Cohorts. A FLoC a Google által létrehozott webes követési technológia, mely az érdeklődés-alapú hirdetések megjelenítését tette volna lehetővé a First-party Cookie-k kivezetését követően -…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Funnel

A funnel jelentése: marketing tölcsér. A vásárlóknak az ismeretlenségtől a vásárlásig tartó elköteleződési fázisait szemléltei és majd' egy évszázada fogalmazta meg purchase funnel). Az azóta eltelt több, mint 120 évben…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Growth Hacking

A  Napjainkban már azt tapasztalom, hogy kezd lecsapódni a kifejezésnek a valódi üzenete az üzleti életben és elfoglalta méltó helyét a marketing világában is. A growth hacking értelmét elsősorban a szemléletben érdemes keresni,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Hard bounce

A hard bounce az a jelenség az e-mail marketingben, amikor valamilyen tartósan fennálló hiba folytán (leggyakrabban érvénytelen e-mail cím miatt) egy e-mail nem jutott el a címzetthez - helyette visszakerült…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn

High-tempo testing

A high tempo testing jelentése: gyors tempójú tesztelés. Egy adatvezérelt online marketing módszertanról van szó, mely eslősorban a nagy forgalmú oldalak és applikációk optimalizálására szolgál. A módszer egy igen hatékony…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Inbound marketing

Az inbound marketing jelentése: bevonódásra, bevonzásra, bejövő forgalomra építő marketing. A Hubspot nevű vállalat által bevezetett fogalom, egy olyan marketing metódusra utal, ahol az ügyfelek problémáira adott válaszokon keresztül szerez…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Increase

Az increase jelentése: növekedés. A 14. század óta használt angol kifejezést használják minőségi értelemben, azaz például a hatékonyság növelésére, de konkrét fizikai dimenziók, mint például méret, vagy a súly növekedésének…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Interruption marketing

Az inbound marketing ellentéte. Minden olyan platform marketing eszközei (hirdetések, popupok), mely platformokra a júzerek más célból érkeznek, nem azért, hogy a hirdetők hirdetéseit fogyasszák. Pl. Facebook hirdetés, a barátaid posztjai…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Konverzió

Az online marketingben a konverzió jelentése az elköteleződés egyik fokáról történő előrelépés egy másik elköteleződési fázisba. Több fajta konverzió létezik, ezeket gyakran a miből-mivé kiegészítésekkel különböztetjük meg, például látogató/lead konverzió.…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

KPI

A KPI jelentése: Key Performance Indicator, azaz kulcsfontosságú teljesítmény mutató. Az online marketingben rengeteg adat keletkezik, ugyanakkor nem minden adat lényeges egy adott üzleti kérdés megválaszolásához. Ami különösen fontos egy…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Kulcsszó

A kulcsszó jelentése az online marketingben egy olyan szó, vagy kifejezés, melyre rákeresve adott oldalakat szeretnénk megjeleníteni – akár fizetett forgalom formájában, keresőhirdetésekkel, akár organikus forgalom formájában, vagyis a keresők…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Lead

A lead jelentése: potenciális vásárló a vállalat számára. A lead kifejezés legtöbbször B2B vállalkozásoknál használatos, amennyiben kvalifikációja mind a marketing, mind a sales részéről megtörténik, úgy egy új potenciális ügyfelet…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Lead mágnes

A lead mágnes jelentése: olyan, általában nagyobb ívű, értékesebb tartalom, mely a látogató számára annyira értékes, hogy akár az e-mail címét is hajlandó megadni érte. A B2B marketing fontos elemei a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Lead scoring jelentése

A lead scoring jelentése tulajdonképpen nem más, mint az érdeklődők egy előre meghatározott  pontozási rendszer segítségével történő különböző kategóriákba sorolása. Ez a módszer segítséget nyújt a sales és a marketing…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn

Lead time

A lead time jelentése az az időszak, ami egy folyamat elejétől a folyamat eredményének leszállításáig tart. A fogalom a Toyota termelési know-how-jából ered, eredetileg a gyártás kontextusában használták, ma már…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

LMS

Az LMS jelentése Learning  Management System, azaz tanulásmenedzsment rendszer. Olyan mid-funnel tartalmak kezelésére való speciális szoftver, mellyel egy egész kis online akadémiát nyithatsz fillérekből. Kezeli a marketinget, sales-et, fizetési kaput,…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Long-tail kulcsszó

A long-tail, azaz „hosszú farok” kulcsszavak olyan keresőkifejezések, amelyek jellemzően több szóból állnak és kifejezetten konkrét kereséseket feltételeznek. Long-tail kulcsszavakat általában azok a felhasználók használnak, akik közelebb állnak a konverziós…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám

Lookalike közönség

A Facebook hirdetéskezelő fiókjában a lookalike célközönség igen erős és hatékony Az új célközönség létrehozásához kattints a > Create Audience gombra. Négy lehetőséged van egyedi célközönség létrehozásánál: > Custom Audience (egyedi célközönség) >…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám

LPO

Az LPO nem más, mint a landing page optimizálás (nincs köze a technikai SEO optimalizáláshoz), csak lusták vagyunk kimondani minden egyes alkalommal, amikor megkérdezik, hogy mivel is foglalkozunk még a PPC menedzsmenten…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

LSI kulcsszó

A LSI kulcsszó az angol “Latent Semantic Indexing” szavak rövidítéséből jött létre. Jelentését tekintve olyan kulcsszavak és formailag összefüggő kifejezések, amelyeket a keresőmotorok a weboldalak tartalmának mélyebb megértésére használnak. Ezek…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn

LTCR

Az LTCR jelentése: Lead-to-close Ratio (az angol szaknyelvben hívják még Average Close Rate-nek is, magyarul gyakran: Zárási arány). Azt jelöli, hogy a beérkező lead-ek hány százalékát zárja sikerrel a sales…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Marketing automatizáció

Olyan fejlett, elsősorban viselkedési adatokra épülő kommunikációs logika, mely a felhasználó tevékenységéhez és a róla rendelkezésre álló információkhoz igazítja a kommunikáció csatornáit, módját és üzenetét. Legismertebb marketing automatizációt gyártó cégek…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Marketing funnel

A marketing funnel jelentése: marketing tölcsér. Az eredetileg az értékesítés folyamatára kidolgozott séma több, mint 100 éves, még az 1800-as évek végén használták először. A marketing funnel (tölcsér) formája abból…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Marketing mix

A marketing mix fogalma úgy írható le, mint marketing taktikák kombinációja, mely egy adott termék, vagy szolgáltatás marketing céljának elérését szolgálja. Eredete A marketing mix fogalma még az offline marketing…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Marketing pszichológia

Csodálatos tudomány, az egyszer biztos. A vásárlói magatartás befolyásolásának művészete ősi tudomány, melyről manapság rendkívül 

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Martech

A martech jelentése: marketing technológiai eszköz. Általában olyan szoftver eszközök összefoglaló neve, melyek segítenek elérni egy adott marketing célt, vagy amelyek különböző marketing taktikák kivitelezését teszik lehetővé. Martech eszközök példál…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Mérés-alapú

Ha nem ABC-sorrendben mennék, ez lenne az első az online marketing szótár szócikkei között, mert ennek kellene lennie az alapnak, mikor bárminek is nekiállunk, ami marketing. Sajnos sok esetben ez…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Mikro-elköteleződés

Olyan, kisebb-nagyobb interakciót igénylő UI elem a weboldalon, mely pszichológiailag egy nagyobb elköteleződés irányába viszi a látogatót. Írtunk róla egy egész cikket, hogy milyen 

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Mikro-szegmentálás

A mikro-szegmentálás egy online marketing taktika, mely geolokációs, korcsoportos, viselkedési és pszichológiai ismérvek metszetében alakít ki nagyon jól targetálható célcsoportokat. Lényegében egy rendkívül alapos és pontos célcsoport meghatározás – inkább hirdetési…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

MVP

Az MVP jelentése: Minimum Viable Product, azaz ha minimálisan is, de már életképes termék. Jelentősége abban rejlik, hogy anélkül, hogy egy teljes termékfejlesztési ciklus költségét el kellene költeni, az MVP-vel…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

MVT

A multi-variant testing azt a tesztelési módot jelenti, amikor nem csupán 1 dolgot tesztelsz 2 hirdetésen (Merthogy ez az A/B teszt), hanem több mindent egyszerre. Ilyenkor jellemzően sok képet összeeresztünk számos főcímmel…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Niche

A niche jelentése A niche jelentése: szűk, speciális tulajdonságok alapján megkülönböztethető piaci szegmens. Niche piac például a fogathajtó ostorok piaca, mivel a teljes népesség relatíve kis részének van manapság szüksége…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Nofollow

A nofollow link jelentése az, hogy egy webes hyperlink, ami X oldalról az Y-ra mutat, kapott egy úgynevezett nofollow cimkét, ami a keresőrobotok számára azt üzeni, hogy ne kövesse tovább…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

On-page SEO

Az on-page SEO kifejezést magyarul tartalmi keresőoptimalizálásnak lehetne fordítani. A keresőoptimalizálást (Search Engine Optimization, vagy rövidítve SEO) ugyanis három nagy alegységre szokták bontani: on-page (vagyis tartalmi) SEO off-page SEO, azaz…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Open rate

Az open rate jelentése nem más, mint a megnyitási arányt. Ez egy olyan engaged listánál körülbelül 20-30%. A konverziós arányt. Ezekből adódóan az open rate tökéletesen használható egy kiegészítő mérőszámként,…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn

Perszóna

A perszóna jelentése személyiség, vagy megszemélyesített vásárlói csoport. Annak érdekében, hogy jobban el tudják képzelni a célcsoport viselkedését, a marketingesek gyakran megszemélyesítik a célcsoportot, azaz egy olyan képzelt személyt építenek…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Piaci validáció

Ez az, amikor szignifikáns adatokkal alá tudod támasztani, hogy kell a cuccod az embereknek, ha nagyon egyszerűen akarom leírni. Szerencsére már szinte csak olyan ügyfeleink vannak, akik ezt pontosan értik és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

PPC

A PPC jelentése Pay per Click, azaz kattintásonkénti fizetés. Lényegében egy online hirdetésekre jellemző üzleti modell összefoglaló elnevezése azon hirdetési termékekre, ahol a hirdető a kattintások (nem pedig a megjelenések)…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám

Pro rata

A pro rata jelentése “részesedés szerint”. A latin eredetű kifejezés, melyet leggyakrabban az üzleti finanszírozás területén használnak, azt jelenti, hogy mindenkinek a részesedése szerint jár valami. Ha például egy céget…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Product/market fit

Ez az az ideális állapot, amikor a terméked által adott megoldások találkoznak egy piaci szegmens közönségével és szerelembe esnek. Viszont fontos tudni, hogy a szerelem múlandó és hamar ez a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

RARRA

Nemrégiben olvastam Papp Gábor ügyfélszerzésre kerül a sor, akkor ne olyanok legyenek az arányaink, mint az iparági átlag.

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Reszponzív

A reszponzivitás azt jelenti, hogy egy weboldal kinézete alkalmazkodik ahhoz az eszközhöz, amiről éppen böngészik, azaz ugyanolyan jól néz kiés ugyanolyan könnyen használható asztali gépeken, mobiltelefonon és táblagépeken is. Bármilyen…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Retargeting

Olyan hirdetési célzás, ahol azokat célozzuk a fizetett online hirdetéseinkkel, akik már jártak az oldalunkon, láttak egy bizonyos terméket, stb. Az “újra-célzás” elnevezés találó, hiszen ezek az emberek már jártak az…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Retention

Újabb  angolul maradt szó az online marketing szótár szócikkei között: az ügyfelek aktivitásának megőrzésére utal. Például retention mérőszámok a MAU és a DAU, melyek a “monthly active users” és a “daily active users” kifejezéseket hivatottak rövidíteni. Ha…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Sales rep

Értékesítő amerikai megnevezése, a sales representative rövidítése. Nem tartozik ugyan szorosan az online marketing szótár lapjai közé, de ha már szleng, akkor ide tettem.

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Sales-qualified lead

Az, hogy ki mit tart a vállalkozás szempontjából lényeges, remélhetőleg egyszer majd profitot termelő lehetőségnek, azt elég gyakran máshogy látja az ügyfélszerzésben érdekelt marketing és a bevétel-generálásban érdekelt értékesítő. A hagyományos…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

SERP

A SERP egy mozaikszó, amely az angol Search Engine Results Page szavakból származik. Jelentését tekintve a keresőmotor által adott találatok listáját jelenti. A világháló több millió oldala közül a digitális…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn

Technikai SEO

A technikai SEO egy weboldal és az azt kiszolgáló szerver működésének optimalizálását jelenti annak érdekében, hogy a keresőmotorok előnyben részesítsék az adott weboldal tartalmait. A gyakorlatban minden weboldal kisebb-nagyobb mértékben…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Tracking

A tracking jelentése: követés. Összefoglaló kifejezése azon online marketing szoftverek által alkalmazott technikai megoldásoknak, melyek valamilyen módon követik a látogatókat és – leggyakrabban anonim – adatokat szolgáltatnak azok viselkedéséről. A…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

UGC

A UGC jelentése User Generated Content, azaz felhasználók által létrehozott tartalom. Azokat a - leggyakrabban vizuális - tartalmakat hívják így az online marketingben, melyeket a vásárlók maguk hoznak létre és…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Upsell lead

Olyan vásárló azonosítására használják az értékesítők ezt a fogalmat, aki már vásárolt valamit, de van rá esély, hogy az eredeti terméket meghaladó megoldásra lesz szüksége, vagyis többet fog költeni. A marketing…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

UTM paraméter

Az UTM paraméter az angol Urchin Tracking Module szavak kezdőbetűinek összeolvasásából jött létre.  UTM és URL Minden weboldalnak, illetve linknek van egy URL link része. Ezek végéhez ajánlott hozzáadni az…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn

UX/UI

Felhasználói élmény (user experience) és felhasználói interfész (user interface). Ahogy nekem a UX-es barátaim szokták magyarázni, a UX egy appnak, vagy weboldalnak a struktúrája, mely egyértelművé teszi számodra, hogy mit hol találsz. A…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter

Vékony tartalom

A vékony tartalom (thin content) egy online marketing kifejezés és olyan oldalakat jelöl, melyek nagyon kevés, vagy akár semmilyen értékkel nem bírnak a látogató számára. A Google ilyen tartalmaknak tekinti…

Tovább →
150 150 Báthori Adrienn

WP

A WP a WordPress szó szakmai körökben elterjedt rövidítése. A WordPress egy ingyenes tartalomkezelő rendszer (úgynevezett CMS, vagy Content Management System), mely a legelterjedtebb ilyen szoftver a világon. Mintegy 455…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...
>