500-as hiba
500-as hiba jelentést kapni az online világban egyáltalán nem szokatlan. Ez a hibajelentés arra utal, hogy a szerver valami miatt nem tudja teljesíteni az adott kérését. Alapvetően az 5xx hibák…
500-as hiba jelentést kapni az online világban egyáltalán nem szokatlan. Ez a hibajelentés arra utal, hogy a szerver valami miatt nem tudja teljesíteni az adott kérését. Alapvetően az 5xx hibák…
Egy weboldal azon része, melyet a látogató görgetés nélkül át tud tekinteni. A megkülönböztetés oka, hogy minden weboldal esetében ez a rész a látogató értelmezési képességét meghatározó legfontosabb terület. Amennyiben…
Olyan – rendszerint alacsony hatékonyságú – marketing megközelítés, mely csak az ügyfeleknek a saját oldalra irányításával foglalkozik, azzal már nem, hogy a látogatóból ügyfél is legyen. Rendszerint akkor látni ilyen megközelítést,…
Az értékesítést követő marketing tevékenység, mely magában foglalhat sok mindent, kezdve az ügyfél-elégedettség mérésétől egészen a termék-használat módjának oktatásáig, a lehetőségek promóciójáig. Egy vásárló ugyanis sokszor csak akkor fog visszatérni, ha képes használni…
Az agency jelentése: ügynökség. A polgári világban leggyakrabban marketing, PR, vagy szoftverfejlesztő ügynökségekre használják a kifejezést. Az első ügynökséget még 1786-ban Londonban alapította egy Willian Taylor nevű úriember. Egy másik…
Artificial intelligence, vagyis mesterséges intelligencia. Az online marketing számos eszközében használt megoldás, mely az adatok gyors elemzésére, kiértékelésére építi gépi tanulási képességét, melynek eredményeképpen egy különböző akciókra képes mesterséges tudat…
Egy olyan mikrokonverzió a weboldaladon, melyet a Google Analytics-ban mérünk. Például az első részénél az oldaladnak rányom a felhasználó a “Tovább” gombra, mely lenavigálja őt a második részhez. Ez egy “esemény”, mely…
A B2B jelentése: Business to business, azaz olyan vállalatok, melyek más vállalatoknak értékesítenek termékeket, vagy szolgáltatásokat, A B2B szektor sok szempontból különbözik a végfelhasználóknak értékesítő B2C (Business to consumer) entitásoktól.…
A BoFu jelentése: Bottom of the funnel és jellemzően az online B2B marketingben használt kifejezés. Azon technikák, tartalmak és eszközök összefoglalására szolgál, melyek a marketing tölcsér alján működnek. BoFu tartalom…
Valószínűleg a visszapattanási arány jut elsőként eszébe a legtöbbünknek, ha megkérdezik, hogy mondj egy Google Analytics mérőszámot. Ez méri, hogy 100 emberből hányan navigálnak el az oldaladról, anélkül, hogy bármilyen interakcióba lépnének…
A burn rate egy korai fázisú, általában bevétellel alig, vagy egyáltalán nem rendelkező vállalkozás készpénzállományának és havonta jelentkező költségeinek hányadosa. Azt mutatja meg, hogy az adott vállalkozásnak - amennyiben semmilyen…
Az ügyfélszerzési költség (customer acquisition cost) hárombetűs angol megfelelője, mely az egyik legfontosabb mérőszám a digitális marketingben – és ez általános üzleti rövidítés, nem csak a growth hacking sajátja. Szokták még CPA (Cost per…
A CEO jelentése Chief Executive Officer, ami hagyományosan a legmagasabb operatív vezető pozíció egy cégnél. Magyarországon és a balti államokban ebből a vezetők általában a Chief-et, azaz a Főnököt hallják…
Lemorzsolódás, user vesztés. Jellemzően olyan helyeken fordul elő egy oldalon, vagy appban, ahol érdeklődést veszíthetnek a userek és elhagyják az általad gondosan felépített felületet. A legismertebb “churn” a visszapattanási arány…
A “customer lifetime value” (hosszútávú ügyfélérték) arra az értékre vonatkozik, melyet egy ügyfél monetáris értelemben képvisel a vállaltod számára, amíg az ügyfeled marad. Vagyis ha átlagosan nálad egy ügyfél 120 ezer forintot hagy,…
A CMO jelentése: Chief Marketing Officer, azaz Marketing Igazgató. Hívják még Head of marketing-nek és Head of growth-nak is, mindegyik elnevezés a marketingért felelős C-szintű vezetőre utal. Érdekesség, hogy a…
Tartalom-optimalizálás, egy weboldal tartalmainak (cikkeinek, képeinek, videóinak) rendszerint apróbb technikai jellegű változtatása egy adott cél elérése érdekében. Például jobb keresési találati hely elérése, vásárlók jobb konvertálása, stb.
A cornerstone (magyarul: sarokkő) tartalom egy, a tartalommarketingben használatos formátum és egyben keresőoptimalizálási technika. A technika pontos leírását megtalálod alább, vagy részletesebben a egyik kutatására épülő szá, tehát egyáltalán nem légből kapott.…
A konverzióoptimalizálás egy rendkívül összetett folyamat, melynek az alapja a mérhetőség megteremtése. Konverziót csakis akkor tudunk mérni, ha a megfelelő konverziós pixelek és kódrészletek a megfelelő helyen vannak a landing oldalon és…
Call-to-action, vagyis olyan üzenet, mely valamilyen cselekvésre, tevékenységre próbál rávenni. Ez lehet bármilyen online, vagy offline felületen. A leggyakoribb előfordulása a weboldalakon és appokban lévő gombokon van, melyek megnyomása után a…
A CTR jelentése Click-through Rate, azaz átkattintási arány. Az online hirdetések egyik legfontosabb paramétere, mely egyfajta minőségi összefoglalóként is értelmezhető. Minél magasabb a CTR, annál biztosabb, hogy mind hirdetés célzási…
“A vásárlói élmény útjának” lehetne fordítani, de nincs rá igazán jó magyar kifejezés – itt van még
Ez nem más, mint az automatizált email kampány, csak mi így becézzük az online marketing szótárban. A email marketing kifejezést. Nyilván több olyan szoftver is van, mely ezt tudja, például az Active Campaign.…
Az e-commerce jelentése e-kereskedelem. Azokat a vállalatokat szokták az e-commerce alá sorolni, melyek bevételük jelentős részére az online térben tesznek szert egy webáruházon keresztül. Az e-commerce legnagyob szereplői az Amazon,…
Az e-kereskedelmi funkció segítségével a Google Analytics-ben pontosan tudni fogod, hogy a webáruházadban miből mennyit vásárolnak, milyen értékben. Ezt a “Konverziók”/”Elektronikus kereskedelem” almenüpont alatt találod az Analytics fiókban, melynek bekötéséhez némi fejlesztői know-how…
Interakció egy oldalon, vagy közösségi csatornán – komment írása, egy gomb megnyomása, termék kosárba tétele, b2b-ben kalkulátorok használata, vagy egy esettanulmány letöltése.
Ez teszi lehetővé azt, hogy ha 10 hirdetést tesztelsz mondjuk Facebookon, akkor az Analytics-ban lásd, melyik hozza a konverziókat. Van a Google-nek egy saját URL építője, melyet
Az exit jelentése kiszállás. Leggyakrabban egy cég eladását jelenti, amikor a korábbi tulajdonosok kiszállnak, azaz eladják a részesedésüket. Egy cég tőzsdére vitele is exitnek számít, ami ugyancsak gazdaggá teheti az…
A FLoC jelentése: Federated Learning of Cohorts. A FLoC a Google által létrehozott webes követési technológia, mely az érdeklődés-alapú hirdetések megjelenítését tette volna lehetővé a First-party Cookie-k kivezetését követően -…
A Napjainkban már azt tapasztalom, hogy kezd lecsapódni a kifejezésnek a valódi üzenete az üzleti életben és elfoglalta méltó helyét a marketing világában is. A growth hacking értelmét elsősorban a szemléletben érdemes keresni,…
Ez a módszer egy igen hatékony és gyors módja annak, hogy rátalálj a céged/weboldalad/eladásaid növekedésének a motorjára. Ez is Sean Ellis nevéhez köthető, aki 2013-ban indította a growthhackers.com-ot, de az első…
A Hubspot nevű vállalat által bevezetett fogalom, egy olyan marketing metódusra utal, ahol az ügyfelek problémáira adott válaszokon keresztül szerez egy brand hitelességet és adja el a termékeit (például egy grillsütőket forgalmazó…
Az inbound marketing ellentéte. Minden olyan platform marketing eszközei (hirdetések, popupok), mely platformokra a júzerek más célból érkeznek, nem azért, hogy a hirdetők hirdetéseit fogyasszák. Pl. Facebook hirdetés, a barátaid posztjai…
Az online marketingben konverziónak hívjuk az elköteleződés egyik fokáról történő előrelépést egy másik elköteleződési fázisba. Tbb fajta konverzió létezik, ezeket gyakran a miből-mivé kiegészítésekkel különböztetjük meg, például látogató/lead konverzió. Amikor…
A KPI jelentése: Key Performance Indicator, azaz kulcsfontosságú teljesítmény mutató. Az online marketingben rengeteg adat keletkezik, ugyanakkor nem minden adat lényeges egy adott üzleti kérdés megválaszolásához. Ami különösen fontos egy…
A kulcsszó jelentése az online marketingben egy olyan szó, vagy kifejezés, melyre rákeresve adott oldalakat szeretnénk megjeleníteni – akár fizetett forgalom formájában, keresőhirdetésekkel, akár organikus forgalom formájában, vagyis a keresők…
A lead jelentése: potenciális vásárló a vállalat számára. A lead kifejezés legtöbbször B2B vállalkozásoknál használatos, amennyiben kvalifikációja mind a marketing, mind a sales részéről megtörténik, úgy egy új potenciális ügyfelet…
Az LMS jelentése Learning Management System, azaz tanulásmenedzsment rendszer. Olyan mid-funnel tartalmak kezelésére való speciális szoftver, mellyel egy egész kis online akadémiát nyithatsz fillérekből. Kezeli a marketinget, sales-et, fizetési kaput,…
Long-tail keyword definíció: A long-tail, azaz „hosszú farok” kulcsszavak olyan keresőkifejezések, amelyek jellemzően több szóból állnak és kifejezetten konkrét kereséseket feltételeznek. Long-tail kulcsszavakat általában azok a felhasználók használnak, akik közelebb…
Az LPO nem más, mint a landing page optimizálás (nincs köze a technikai SEO optimalizáláshoz), csak lusták vagyunk kimondani minden egyes alkalommal, amikor megkérdezik, hogy mivel is foglalkozunk még a PPC menedzsmenten…
Olyan fejlett, elsősorban viselkedési adatokra épülő kommunikációs logika, mely a felhasználó tevékenységéhez és a róla rendelkezésre álló információkhoz igazítja a kommunikáció csatornáit, módját és üzenetét. Legismertebb marketing automatizációt gyártó cégek…
ez is régi kifejezés, nem online marketing specialitás. Nyilván a szóösszetételt mindenki érti, csupán a mögöttes jelentése az, amihez érdemes még 1-2 gondolatot fűzni. Egy jó online marketinges sok esetben…
A marketing mix fogalma úgy írható le, mint marketing taktikák kombinációja, mely egy adott termék, vagy szolgáltatás marketing céljának elérését szolgálja. Eredete A marketing mix fogalma még az offline marketing…
Csodálatos tudomány, az egyszer biztos. A vásárlói magatartás befolyásolásának művészete ősi tudomány, melyről manapság rendkívül
Ha nem ABC-sorrendben mennék, ez lenne az első az online marketing szótár szócikkei között, mert ennek kellene lennie az alapnak, mikor bárminek is nekiállunk, ami marketing. Sajnos sok esetben ez…
Olyan, kisebb-nagyobb interakciót igénylő UI elem a weboldalon, mely pszichológiailag egy nagyobb elköteleződés irányába viszi a látogatót. Írtunk róla egy egész cikket, hogy milyen
Ez polgári nevén a rendkívül pontos célcsoport meghatározás – inkább hirdetési módszer, mint growth hacking okosság. Manapság a milliós nagyságú célcsoportok ideje leáldozott (kivéve, ha te vagy a Coca-Cola és globális brand awareness…
Az MVP jelentése: Minimum Viable Product, azaz ha minimálisan is, de már életképes termék. Jelentősége abban rejlik, hogy anélkül, hogy egy teljes termékfejlesztési ciklus költségét el kellene költeni, az MVP-vel…
A multi-variant testing azt a tesztelési módot jelenti, amikor nem csupán 1 dolgot tesztelsz 2 hirdetésen (Merthogy ez az A/B teszt), hanem több mindent egyszerre. Ilyenkor jellemzően sok képet összeeresztünk számos főcímmel…
A niche jelentése: szűk szegmens. Niche piac például a fogathajtó ostorok piaca, mivel a teljes népesség relatíve kis részének van manapság szüksége fogathajtó ostorra. A niche piacok azért speciálisak az…
A nofollow link jelentése az, hogy egy webes hyperlink, ami X oldalról az Y-ra mutat, kapott egy úgynevezett nofollow cimkét, ami a keresőrobotok számára azt üzeni, hogy ne kövesse tovább…
A perszóna jelentése személyiség, vagy megszemélyesített vásárlói csoport. Annak érdekében, hogy jobban el tudják képzelni a célcsoport viselkedését, a marketingesek gyakran megszemélyesítik a célcsoportot, azaz egy olyan képzelt személyt építenek…
Ez az, amikor szignifikáns adatokkal alá tudod támasztani, hogy kell a cuccod az embereknek, ha nagyon egyszerűen akarom leírni. Szerencsére már szinte csak olyan ügyfeleink vannak, akik ezt pontosan értik és…
A PPC jelentése Pay per Click, azaz kattintásonkénti fizetés. Lényegében egy hirdetésekre jellemző üzleti modell összefoglaló elnevezése azon hirdetési termékekre, ahol a hirdető a kattintások (nem pedig a megjelenések) után…
A pro rata jelentése “részesedés szerint”. A latin eredetű kifejezés, melyet leggyakrabban az üzleti finanszírozás területén használnak, azt jelenti, hogy mindenkinek a részesedése szerint jár valami. Ha például egy céget…
Ez az az ideális állapot, amikor a terméked által adott megoldások találkoznak egy piaci szegmens közönségével és szerelembe esnek. Viszont fontos tudni, hogy a szerelem múlandó és hamar ez a…
Nemrégiben olvastam Papp Gábor ügyfélszerzésre kerül a sor, akkor ne olyanok legyenek az arányaink, mint az iparági átlag.
A reszponzivitás azt jelenti, hogy egy weboldal kinézete alkalmazkodik ahhoz az eszközhöz, amiről éppen böngészik, azaz ugyanolyan jól néz kiés ugyanolyan könnyen használható asztali gépeken, mobiltelefonon és táblagépeken is. Bármilyen…
Olyan hirdetési célzás, ahol azokat célozzuk a fizetett online hirdetéseinkkel, akik már jártak az oldalunkon, láttak egy bizonyos terméket, stb. Az “újra-célzás” elnevezés találó, hiszen ezek az emberek már jártak az…
Újabb angolul maradt szó az online marketing szótár szócikkei között: az ügyfelek aktivitásának megőrzésére utal. Például retention mérőszámok a MAU és a DAU, melyek a “monthly active users” és a “daily active users” kifejezéseket hivatottak rövidíteni. Ha…
Értékesítő amerikai megnevezése, a sales representative rövidítése. Nem tartozik ugyan szorosan az online marketing szótár lapjai közé, de ha már szleng, akkor ide tettem.
Az, hogy ki mit tart a vállalkozás szempontjából lényeges, remélhetőleg egyszer majd profitot termelő lehetőségnek, azt elég gyakran máshogy látja az ügyfélszerzésben érdekelt marketing és a bevétel-generálásban érdekelt értékesítő. A hagyományos…
A tracking jelentése: követés. Összefoglaló kifejezése azon online marketing szoftverek által alkalmazott technikai megoldásoknak, melyek valamilyen módon követik a látogatókat és – leggyakrabban anonim – adatokat szolgáltatnak azok viselkedéséről. A…
A UGC jelentése User Generated Content, azaz felhasználók által létrehozott tartalom. Azokat a - leggyakrabban vizuális - tartalmakat hívják így az online marketingben, melyeket a vásárlók maguk hoznak létre és…
Olyan vásárló azonosítására használják az értékesítők ezt a fogalmat, aki már vásárolt valamit, de van rá esély, hogy az eredeti terméket meghaladó megoldásra lesz szüksége, vagyis többet fog költeni. A marketing…
Felhasználói élmény (user experience) és felhasználói interfész (user interface). Ahogy nekem a UX-es barátaim szokták magyarázni, a UX egy appnak, vagy weboldalnak a struktúrája, mely egyértelművé teszi számodra, hogy mit hol találsz. A…
A WP a WordPress szó szakmai körökben elterjedt rövidítése. A WordPress egy ingyenes tartalomkezelő rendszer (úgynevezett CMS, vagy Content Management System), mely a legelterjedtebb ilyen szoftver a világon. Mintegy 455…