Az LPO nem más, mint a landing page optimizálás (nincs köze a technikai SEO optimalizáláshoz), csak lusták vagyunk kimondani minden egyes alkalommal, amikor megkérdezik, hogy mivel is foglalkozunk még a PPC menedzsmenten és a CRO-n kívül. Annyira fontos, hogy külön fejezetet érdemelne minden online marketing szótár lapjai között! A landing page az az oldal, ahol a felhasználó landol jellemzően egy külső platformról és az oldalnak általában egy célja van (pl. feliratkozás, letöltés, vásárlás). A mi értelmezésünkben egy olyan oldal, aminek menüpontjai is vannak és külön aloldalakra visz, már nem tekinthető landing page-nek, ezt mi is (web)oldalnak becézzük.
A landing page optimalizáláshoz több minden szükséges, hogy egy igazán jól konvertáló oldal legyen a folyamat eredménye. Elsősorban minél több adat kell a felhasználók viselkedéséről az oldalon. Meddig mentek le, mit nyomtak meg, meddig maradtak, hányan hajtották végre azt, amit a CTA-n kértünk tőlük. Ezeket lehet mérni Analytics célokkal, “eseményekkel”, hőtérképpel és egyéb advance szoftverekkel.
A cél, hogy egy adott oldal részhez egy adott viselkedést tudjunk társítani, majd tesztelés útján kideríteni, hogy más (struktúra, szín, forma, betűméret, font, stb.) vajon jobban működik-e.
PRO tipp: A Google Optimize eszköze kíváló landing A/B tesztelésre. Pl. a 7blog.hu/a, 7blog.hu/b és 7blog.hu/c oldalakat szeretnéd tesztelni, akkor a főoldalra jövő forgalmat egyenlő arányban elharmadolja és megmutatja neked, hogy az egyes aloldalakon milyenek a számok és ha eléri a szignifikancia szintet a teszt, akkor nyertest hirdet.