5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Lookalike közönség

Lookalike közönség

A Facebook hirdetéskezelő fiókjában a lookalike célközönség igen erős és hatékony Facebook hirdetési eszköz, amit mi is bátran tudunk ajánlani mindenkinek. És mire is jó ez a lehetőség? Olyan új Facebook felhasználókat érhetünk el vele, akik hasonlóak egy másik – általunk már használt és fontosnak vélt célközönséghez. Manapság ez egy nagyon sikeres célzási lehetőség a Facebookon, méghozzá azért, mert a Facebook rengeteg adattal bír minden felhasználójáról, így könnyen be tudja azonosítani a hasonlóan gondolkodó, vagy hasonló érdeklődési mintázatokat mutató felhasználóit.

Definíció

A Lookalike közönség (magyarul szokták még hasonmás közönségnek is hívni) a Facebook hirdetési rendszerén belül egy olyan lehetőség, aminek használatával a rendszer olyan felhasználókat gyűjt össze számodra, akik viselkedésben, életkorban , konverziós mintázatban hasonlítanak arra a célközönségre, amit te már korábban létrehoztál.

Egy példán keresztül

A Facebook hirdetési funkcióit megfelelően kihasználva létrehoztad a következő remarketing listákat:

  • elmúlt 7 napon a weboldalon járt felhasználók
  • elmúlt 30 nap weboldal járt felhasználók
  • elmúlt 7 nap kosárba rakott valamit
  • elmúlt 30 nap valamelyik kategória oldalt meglátogatta

Ezeket a célcsoportokat különböző formátumú hirdetésekkel bombázod, azonban azt veszed észre, hogy egyre kevésbé teljesítenek jól ezek a célcsoportok.

Ennek a fő oka a következő lehet:

Kevés új felhasználó jut az oldaladra, így mindig ugyanazokat a felhasználókat célzod vissza, ezáltal „elfárad” a célcsoportod. Egyszerűen fogalmazva, akik akartak azok már vásároltak tőled

Ilyenkor az oldalra érkező felhasználóknak a számát kell bővíteni, aminek az egyik hatékony módja a lookalike célközönségek használata lehet. A rendszernek megadod például, hogy a remarketing listáidból készítsen egy hasonmás közönséget. Ha a 7 napos remarketing listát vesszük, akkor a rendszer megnézi, hogy az elmúlt 7 nap alatt hány felhasználó járt az oldalon. Ez a szám legyen pl. 2000 felhasználó. Ezek után ennek a 2000 felhasználónak a viselkedési mintázatát feltérképezi a rendszer és létrehoz belőle egy vagy több lookalike célközönségeket, amelyek tagjai ugyanazokkal a mintázatokkal fognak rendelkezni – így a konverzió esélye nagyobb lesz.

A lookalike célközönségeket Magyarországon a rendszer körülbelül 77.000 felhasználónként engedi bővíteni

…tehát 77.000, majd 144.000, azután 220.000 és így tovább. Minél magasabb létszámú lookalike célközönséget választunk ki, annál nagyobb lesz a szórás, tehát annál nagyobb a valószínűsége, hogy olyan felhasználók is bele fognak kerülni a célközönségbe, amelyek kevésbé hasonlítanak a hasonmás listához felhasznált célközönséghez. Ezért a lookalike céközönségek használatával óvatosan kell bánni, mivel ha túlzottan széles körű célcsoportot választunk ki, akkor nem biztos, hogy pontosan azokat az embereket fogjuk elérni, akiket szeretnénk. Ezért érdemes körültekintően választani a célcsoportot, és törekedni arra, hogy minél pontosabban megcélozzuk azokat az embereket, akiket valójában szeretnénk elérni.

Ha a példánknál maradva létrehoztad a 7 napos remarketing listából a lookalike célközönséget és beállítod a hirdetéseidet, akkor újra biztosítani tudod a weboldal hideg (cold) forgalmát, amely relevánsabb felhasználókat fog tartalmazni, mintha csak érdeklődési kategóriák mentén alakítanál ki célzásokat és hideg (cold) céközönségeket.

Tehát a hasonmás célközönségek használatával nagyobb pontossággal és hatékonysággal érhetjük el a célcsoportunkat, mint a hagyományos érdeklődés alapú célzásokkal.

Technikai háttere:

A lookalike célközönségek beállításához mindenképpen szükséged van Facebook Pixelre, amely el van helyezve a weboldaladon. A Facebook Pixel a Facebook követőkódja, amely minden egyes oldal látogatás esetében lefut a weboldalon. Így minden látogatásról/látogatóról információt tud tárolni, amely elengedhetetlen a célközönségek létrehozásához. Ha ez nincs beállítva, úgy a lookalike célközönségek beállításától is búcsút inthetsz, hiszen nem tudsz a hasonmás közönségnek forrás célközönséget megadni.

Step-by-step beállítás

Nézzük meg, hol és hogyan tudod a célközönségeket létrehozni:

  • A Business Manager menüjéből válaszd ki az > Audiences (Célközönségek) menüpontot

  • Az új célközönség létrehozásához kattints a > Create Audience gombra. Négy lehetőséged van egyedi célközönség létrehozásánál:

    • > Custom Audience (egyedi célközönség)

    • > Lookalike Audience (hasonmás célközönség)

    • >Special Ad Audience (speciális célközönség – politikai hirdetésekhez)

    • > Saved Audience (mentett célközönség)

 

  • Ezekből a Lookalike Audience (hasonmás célközönség) menüpontot válaszd ki

 

lookalike célközönség létrehozása

 

  • Itt három különböző beállítási lehetőség közül választhatsz:
    • Select your lookalike source: melyik legyen az a célközönség, amely a forrása lesz a hasonmás célközönségednek
    • Select your audience location: melyik földrajzi helyszín szolgáljon alapot a hasonmás célközönségednek
    • Select your audience size: mekkora legyen a mérete a közönségnek (az adott ország Facebook felhasználóinak %-os arányában, ez Magyarországon %-onként 77.000 embert jelent)

 

  • Első körben adjuk meg a Source (forrás célköznönséget), amely legyen például a feliratkozók száma:

 

forrás célközönség megadása

  • Ezek után válasszuk ki azt az Audience locationt (országot), amelynek felhasználóiból elő szeretnénk állítani a lookalike célközönséget

célország beállítása

 

  • Majd a csúszkán válasszuk ki, az Audience size-ot, azaz, hogy mekkorára szeretnéd duzzasztani a célközönséget

 

  • Van lehetőséged több célközönség méretet is beállítani (Number of lookalike audiences) – a képen például 3 darab célközönség készül, amelyek 155-155-155.000 felhasználót tartalmaznak:
    • Az első célközönség a forrás listához legjobban hasonlító 155.000 felhasználót tartalmazza
    • A második célközönség az ezt követő 155.000 felhasználót tartalmazza
    • A harmadik célcsoport pedig az ez után következő 155.000 felhasználót

célközönség méretezése

  • Fontos, hogy a célcsoportok között nincs átfedés, a 0-2%, 2-4% és 4-6% közötti célközönségek relevancia szerint gyűjt felhasználókat, tehát a 0-2% a legrelevásabb felhasználókat fogja magában foglalni, a 4-6% már kevésbé relevánsakat
  • Ha ezzel megvagyunk, akkor egyszerűen kattintsunk a Create Audience (célcsoport létrehozása) mentsük le a célközönséget

Hirdetési vonatkozások

A Facebook hirdetési rendszerében Ad Set (hirdetéssorozat) szinten és az Audience (célközönség) beállításain belül tudjuk kiválasztani a lookalike célközönségeket. A célközönség szekcióban a Custom Audiences-et (egyedi célközönségek) kell keresni, ahol a rendszer listázza a rendelkezésre álló hasonmás közönségeket.

lookalike célközönség beállítása a hirdetési felületen

Célszerű egy hirdetéssorozatba egy lookalike célközönséget beállítani, méghozzá két okból:

  • Átfedés a célközönségek között: például egy összes látogató lookalike célközönsége és egy xy cikk olvasók célközönsége között biztosan lesz átfedés (ezt egyébként le tudjuk ellenőrizni a Business Managerben (Vállalkozáskezelő) az Audiences (célközönség) menüpontban az Audience overlap funkcióval)
  • Eredmények kiértékelése: nem tudjuk megállapítani, hogy melyik célközönség működött jól. Ha két hasonmás célközönség be van állítva, úgy lehet, hogy az A sokkal jobban teljesített a B-nél, de ez nem derül ki, hiszen Ad Set szinten kapjuk az eredményeket.
150 150 Udvarhelyi Ádám
Írd ide, amit keresel...