Facebook Hirdetés Típusok

Facebook Hirdetés Típusok

Facebook Hirdetés Típusok 1024 536 Udvarhelyi Ádám

A Facebook fejlesztéseivel néha még kampánymenedzserként is nagyon nehéz lépést tartani – hónapról hónapra jönnek ki az újabb és újabb facebook hirdetés típusok. Sokan ezt tartják a hirdetési rendszer egyik legnagyobb hibájának is, hogy túl sok újdonság érkezik és jobb híján a felhasználók tesztelik le e formátumok hatékonyságát. Rövid idő alatt eljutottunk a klasszikus hirdetési formátumoktól – képes hirdetés, videós hirdetés – a Canvas-ig, Slideshow-ig, Instant Experience-ig – és itt még nincs is vége.

Érdemes ezekkel foglalkozni? Mikor kell alkalmazni őket? Hol jelenhetnek meg? Alább elmagyarázunk minden részletet – de előtte tekintsük át a két nagy klasszikus formátum sajátosságait, mivel ezeknek is megvan a helye az online marketing mixben.

Klasszikus facebook hirdetés típusok

Akárki, aki az elmúlt 5 évben a Facebook felületétől nem menekült el hanyatt-homlok, az már találkozott képes vagy videós hirdetésekkel. Ezek azok a formátumok, amiket a hirdetők a leggyakrabban használnak és bizonyos célokra még mindig verhetetlen hatékonysággal bírnak. Forgalomterelésre például mind a mai napig a képes hirdetés az egyik leghatékonyabb formátum.

Képes hirdetés

A képes formátumú hirdetések már az ősidőktől kezdve rendelkezésünkre álltak a Facebookon. Ez a formátum egy hirdetési szövegből, egy képből, egy címsorból, egy leíró részből és egy CTA (Call to Action) gombból áll. Az, hogy ez a formátum a legrégebbi, nem jelenti azt, hogy nem lehet kifejezetten eredményes. Sőt, kutatások azt mutatják, hogy egy vállalkozás hirdetési hatékonyságához még mindig a képes hirdetések tesznek hozzá a legtöbbet.

2017-ben a Maria hurrikán Puerto Rico-i tombolása után a Mercy Corps adománygyűjtő Facebook kampányt indított, ahol egyszerű képes formátumot használtak. Az adománygyűjtés olyan jól sikerült, hogy 2.2x-es volt a hirdetési kiadások megtérülése (return of ad spent) és egy konverzió átlagos költsége 50%-kal alacsonyabb volt, mint más digitális media platformon.

A képes facebook hirdetés típusok további nagy előnye, hogy szinte minden Facebook elhelyezésen megjelenhet:

  • Facebook hírfolyam
  • Facebook jobb oldali oszlop
  • Facebook azonnali cikkek
  • Facebook piactér
  • Facebook sztorik
  • Instagram sztorik
  • Instagram hírfolyam
  • Audience Network
  • Szponzorált üzenet
  • Messenger
Mikor és hogyan használd?

Sima képes hirdetést érdemes használnod, ha kisebb a hirdetések kreatívjára szánt produkciós büdzséd és nem szeretnél videót vagy extrább képes formátumokat létrehozni. Ezen felül ha a cél a weboldalad forgalmának növelése, akkor valószínűleg ez lesz a leghatékonyabb hirdetési formátum! Pontos specifikációt a méretekről a következő linken találsz!

Videós hirdetés

A videós formátum legfontosabb előnye, hogy gyors kapcsolatot tudsz kialakítani a felhasználókkal. Az automatikus lejátszásnak és a mozgókép sokkal figyelemfelkeltőbb voltának köszönhetően még több felhasználót tudsz elérni a videós üzeneteddel.

Spanyolországban az Amstel videós hirdetésének köszönhetően a TV-s spotjuk 7%-os járulékos elérést szerzett. Ezen felül a Facebook és Instagram felületén elért felhasználók 47%-a olyan felhasználó volt, akik nem szoktak TV-t nézni, így az Amstel marketingesei egy teljesen új célcsoporthoz jutottak el. A TV-s reklámmal összehasonlítva 3,9-szer magasabb hirdetési bevételt realizált a cég a videós Facebook hirdetéseiből.

Természetesen a videós hirdetések 2019-ben már nem csak a nagy cégek játszóterei, így a KKV szektorban is egyre több ötletes videós hirdetéssel találkozni. Próbálj meg úgy videós spotokat készíteni, hogy előre eltervezed, hogy milyen célcsoportot fogsz célozni vele, majd próbáld meg kihangsúlyozni a célcsoport számára a legfontosabb termékelőnyöket – ha lehet, röviden. Egy-egy jó videós ötlet organikusan is óriási elétést tud produkálni.

A videós hirdetések esetében is kijelenthetjük, hogy majdnem minden Facebook elhelyezésen meg tudod jeleníteni:

  • Facebook hírfolyam
  • Facebook jobb oldal
  • Facebook azonnali cikkek
  • Facebook videók közben
  • Facebook piactér
  • Facebook sztorik
  • Instagram sztorik
  • Instagram hírfolyam
  • Messenger
  • Audience Network
Mikor és hogyan használd?

Magasabb produkciós költségkeret esetén lehet jó választás, vagy erős versenyt támasztó piacon. A Facebook az elmúlt években kifejezetten előnyben létesítette a videós formátumot az elérési mutatók tekintetében, így a csak képpel hirdető konkurenciát ezzel a hirdetési típussal tudod legyalulni. Ha ráadásul az elsődleges célod a márkaismertséged növelése – és nem az értékesítés volumenének emelése -, akkor végképp ez a te formátumod!

Pontos specifikációt a méretekről a következő linken találsz!

Kevésbé ismert Facebook hirdetés típusok

A Facebook hírfolyamod pörgetése közben tuti, hogy találkoztál már olyan hirdetési formátumokkal, amiket nem tudtál hova tenni… Nos, az elmúlt években a Facebook kifejezetten felhasználóbarát rendszert alakított ki az “extrább” hirdetési formátumok elkészítésére, úgyhogy vegyük is végig, hogy milyen extra formátumok közül válogathatsz:

Collection

Mi is a collection? Ha direkten akarunk fogalmazni, akkor egy mini webáruház a Facebook rendszerén belül. A collection segítségével akár 50 különböző terméket tudsz megmutatni egy felhasználói kattintás után. Tulajdonképpen kollekciók egy átmenetet képeznek az oldalad és a Facebook rendszere között. Ez a hirdetési formátum a hírfolyamban jelenik meg, mint egy kép vagy videó, alatta pedig betekintést nyerhetsz, milyen termékekkel találkozhatsz a kattintás után. Miután rákattintottál a hirdetésre máris a termékek között találod magad, ahol kiválaszthatod pontosan melyik érdekel.

A Hawkers, szemüvegeket árúsító spanyol márka a Collection formátumú hirdetésének köszönhetően 51%-kal növelte a hirdetésből származó bevételeit, 30%-kal kevesebb konverziós költség mellett. Emellett a felhasználói elköteleződésben (engagement) 86%-os növekedést tapasztaltak.

A kollekciók használatának egyetlen hátránya, hogy csak mobilon érhető el és mindössze csak a hírfolyamokban tudod használni:

  • Facebook hírfolyam
  • Instagram hírfolyam
Mikor és hogyan használd?

A facebook hirdetés típusok közül ez az egyik legjobb webshopok promóciójára.  A webshopod tartalmát egyel közelebb hozhatod a felhasználókhoz a Facebook rendszerén belül – méghozzá átkattintás nélkül.

A specifikációk ezen a linken érhetőek el. 

Carousel

A Carousel formátum sokak számára ismerős lehet: a hirdetési galéria 10 oldalra húzható képet tartalmaz. Minden egyes képhez egyedi link tartozik, ezért a carousel alkalmas több termék egy hirdetésben történő bemutatásra.

Az amerikai Oakland Raiders focicsapat karácsonyi sapka kiárúsító kampánya 19x-es hirdetési bevétel megtérülést hozott a carousel hirdetési formátumnak köszönhetően. A pulóverek esetében ez a megtérülés “csak” 10x-es volt.

A galéria típusú hirdetések nem csak mobilon, hanem asztali számítógépen is megjelennek, így több elhelyezési lehetőséged is van:

  • Facebook hírfolyam
  • Facebook jobb oldalt
  • Facebook azonnali cikkek
  • Facebook piactér
  • Facebook sztori
  • Instagram sztori
  • Instagram hírfolyam
  • Messenger
  • Audience Network
Mikor és hogyan használd?

Itt is kijelenthetjük, hogy ha sok termékes webshopod van, akkor mindenképp használd ki ennek a formátumnak az előnyeit. Ezen felül akár szolgáltatások promózására is alkalmas lehet – feltéve ha belecsempészel egy kis ötletességet. Meghoztuk a kedvedet a carousel hirdetések kipróbálására?

Pontos specifikációt a méretekről a következő linken találsz!

Slideshow

A Slideshow – vagy vetítés – tulajdonképp a képes és a videós facebook hirdetés típusok ötvözete. Képeket lehet megjeleníteni összevágva egy videóban. Egy hirdetésben 10 képet tudsz használni aláfestő zenével együtt.

A vetítés további előnye, hogy termékek és szolgáltatások vizualizálására egyaránt alkalmas. Jellegéből fakadóan ugyanazokon az elhelyezéseken megjelenhet, mint a videós hirdetés:

  • Facebook hírfolyam
  • Facebook jobb oldal
  • Facebook azonnali cikkek
  • Facebook videók közben
  • Facebook piactér
  • Facebook sztorik
  • Instagram sztorik
  • Instagram hírfolyam
  • Messenger
  • Audience Network
Mikor és hogyan használd?

Ezek a facebook hirdetés típusok azoknak valóak, akiknek nincs meg az erőforrásuk egy-egy videó elkészítésére, de terméküket vagy szolgáltatásukat több képen keresztül jobban be lehet mutatni.

A slideshow hirdetések pontos specifikációja elérhető ezen a linken.

Canvas, avagy az Instant experience

Ez a formátum a maga idejében forradalminak számított. A hirdetőnek nem volt szüksége weboldalra, úgy is át tudott adni információkat a felhasználónak egy “vászon” segítségével. Tulajdonképpen arról van szó, hogy ha a felhasználó rákattint a képes vagy videós hirdetésre egy tizedmásodpercek alatt betöltődő felület fogadja, ahol képeket, videókat, szövegeket és gombokat tud megjeleníteni a hirdető.

Az Instant experience segítségével a svéd Spotify 15 millió felhasználóhoz juttatott el egy zenei albumot, majd ennek hatására 13 millió felhasználó nézett végig egy élő streaming adást.

Ahogy a Collection formátum, úgy az Instant experience is csak mobilon elérhető, azon belül is csak a hírfolyamokban:

  • Facebook hírfolyam
  • Instagram hírfolyam
Mikor és hogyan használd?

Azoknak a hirdetőknek, akiknek nincs meggyőző weboldaluk, vagy kell még egy meggyőzést szolgáló “touchpoint” mielőtt az oldalra tereli a felhasználót.

Pontos specifikáció a Canvas formátumról ezen a linken.

Lead generation, avagy az űrlapok

A facebook hirdetés típusok közül a lead generation formátum kifejezetten B2B vállalatoknak való. Fő elve, hogy a felhasználó konverziós útvonalát rövidítsük le annyira, amennyire lehetséges és még a Facebook rendszerén belül kérjük el tőle a kívánt információkat. Természetesen hosszú távon ez a formátum nem megoldás, hiszen távol tartja a felhasználókat az oldaladtól, azonban rövid távon hasznos mentőöv lehet.

A Fiat Törökország a lead generation formátumnak köszönhetően 2.2x több űrlapkitöltést realizált, mint a régebbi kampányai esetében, illetve az online kampányokból érkező űrlapkitöltések 26%-a a lead generation hirdetéshez volt köthető. B2B-ben annyira fontos ennek a formátumnak a használata, hogy külön cikkben szedtük össze a rá vonatkozó Facebook hirdetés tippeket.

Mivel egy űrlap kitöltésénél fontos a meggyőzés, ezért ez a formátum csak a hírfolyamokban elérhető, ahol a legnagyobb méret áll rendelkezésre a képek/videók megjelenítésére, avagy a marketing üzenet átadására:

  • Facebook hírfolyam
  • Instagram hírfolyam
Mikor és hogyan használd?

Azoknak a hirdetőknek, akiknek nincs meggyőző weboldaluk vagy gyorsan szeretnének honlap fejlesztési feladatok nélkül leadeket szerezni.

A lead ad-ek méreteinek pontos specifikációt ezen a linken megtalálod!

Messenger-alapú facebook hirdetés típusok

A Messenger alapú hirdetéseket egyből két részre oszthatjuk, a Szponzorált üzenetekre (Sponsored message) és a Kattintás utáni üzenetekre (Click to Messenger).

Az előbbi – a szponzorált üzenetek – légyege, hogy a felhasználóknak egy előre megírt – linkkel és képpel ellátott – üzenetet tudunk küldeni, míg a Kattintás utáni üzenet nem más, mint egy sima képes vagy videós hirdetésformátum a Facebook hírfolyamban, aminek a CTA gombja a Messengerbe viszi a felhasználót, aki ezáltal azonnal tud írni egy üzenetet a hirdetőnek.

A Messenger-alapú facebook hirdetés típusok e két variánsa nagyban eltér egymástól, míg az egyikkel a hirdető direkt módon tud üzenni a célcsoportjának, addig a másikban a felhasználó veszi fel a kapcsolatot a hirdetővel, úgy hogy a hirdetés egyből egy közös beszélgetésbe viszi őket.

A Humane Society International nonprofit állatmentő szervezet egy kattintás utáni Messenger kampánya annyira sikeres lett, hogy a felhasználók 53%-a megadta az e-mail címét üzenetben, mikor azt kérték tőle. Ezen felül a Messenger beszélgetésben résztvevő felhasználók 30%-a felkereste a nonprofit szervezet petíciós oldalát. A kampány végül 1 dollár alatti költségen realizálta az új leadeket.

A szponzorált üzenetek természetesen csakis a Messenger alkalmazásban jelenhetnek meg, de a kattintás utáni üzenet – a képes és videós mivoltából – a következő felületeken:

  • Facebook hírfolyam
  • Facebook piactér
  • Instagram hírfolyam
  • Messenger
  • Audience Network
Mikor és hogyan használd?

A Messenger-alapú hirdetés azoknak a hirdetőknek ideális, akik dialógust szeretnének kezdeményezni a célcsoportjukkal. Olyankor lehet például hasznos formátum, amikor a felhasználóknak hosszú döntési folyamaton kell végimenniük a konverzióig, vagy edukálni kell a piacot a termék innovatív jellege miatt. Jellemzően nagyobb értékű termékeket áruló cégeknek (pl. autóipar, ékszerek, luxus termékek), egyedi szolgáltatásokat kínáló vállalkozásoknak, vagy akár non-profit szervezeteknek javasoljuk a használatát.

A formátum pontos specifikációit ezen a linken találod meg.

Facebook hirdetés típusok – Konklúzió

Igaz, hogy a hatékony Facebook hirdetés receptje nem csak a facebook hirdetés típusok kiválasztásából áll; kell még hozzá jó kreatív, megfelelő célzás, okos bidding stratégia és sok-sok tesztelés és optimalizálás – hogy a landing oldalakról már ne is beszéljünk.

A facebook hirdetés típusok áttekintése abban azonban sokat segít, hogy a saját vállalkozásod, terméked, vagy szolgáltatásod történetét koherens ügyfélélmény keretében tudd bemutatni a vásárlódinak, azaz megteremts egy jól fogyasztható sztorit, aminek a vége remélhetőleg egy olcsón konvertáló új ügyfél lesz.

Remélem sikerült egy mentőbólyát dobnom a Facebook hirdetési formátumainak zavaros tengerében, de ha esetleg mégis kérdésed lenne ne habozz – kommentben szívesen válaszolok, még több információt pedig a Facebook reklám alapjairól szóló cikkünben találsz. Ha hasznosnak találtad a cikket, a like és megosztás gomb pont rád vár. Ahogy mondani szokás, az vagy, amit megosztasz… (vagy valami ilyesmi 😉

Érdekel a véleményed:

A 7Blog a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmaz, melyet a honlap használatával Ön tudomásul vesz.
Bővebben