Facebook Hirdetés Célzása Egy Mesterlövész Pontosságával

Facebook Hirdetés Célzása Egy Mesterlövész Pontosságával

Facebook Hirdetés Célzása Egy Mesterlövész Pontosságával 1024 536 Farkas Zsolt

A Facebook kampánycélokról és az engagement növelésről már volt szó, de most egy olyan szeletébe ássuk bele magunkat a Facebook hirdetés tudományának, mely az egésznek a lelke. A Facebook mesterlövész tanfolyamban arról olvashatsz, hogy hogyan történik egy Facebook hirdetés célzása retargeting, valamint direkt célzási technikákkal.

Facebook hirdetés alapok

Akik Facebook marketingre adják a fejüket, vagy erre keresnek embert, azok nagy átlagban a tartalom menedzselését értik ez alatt az első időkben. Az amúgy igencsak szegényes organikus elérési arányt felpörgetik némi zsetonnal, mely a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kínkeservek árán megszerzett lájkolóknak csak súlyos forintok árán tudunk újra és újra kommunikálni posztjainkkal. Mert hát “a Facebook is pénzből él”, ahogy ezt egy kedves Facebook-nál dolgozó ismerősöm mondta szarkasztikusan, amikor pl. kiderült, hogy kb. 100 lájk felett nem igen tudsz meghívni ismerősöket manuálisan, hogy lájkolják az oldaladat, mert a Facebook (hivatalosan meg nem erősített információk alapján) lekorlátoz. Vagyis ott ahol ezt meg tudnád tenni, csak pörög a homokóra – persze nem hivatalosan.

A legegyszerűbb hirdetési forma, a post boost során a Facebook oldalad felületén tudsz célozni alap érdeklődési körökre, demográfiai és geográfiai adatokra, valamint a lájkolók ismerőseire.

Retargeting Facebook hirdetés

PRO infó: Mielőtt valaki azt gondolná, hogy félreolvasta, nem, nem remarketinget akartam írni, mivel az különbözik a retargeting kifejezéstől. Kevesen tudják, de 2010 nyarán vezette be a Google a “remarketing” kifejezést a Google Display Network-ön való retargeting elnevezésére. Tehát a retargeting a szemlélet, amit akár használhatsz Facebookon is, viszont a remarketinget eredetileg a Google GDN kampányokra értjük, melyek olyan usereket céloznak, akik már jártak az oldalunkon. Erről szól egy elég részletes cikk a MOZ blogján.

Nézzünk pár példát az engagement alapú retargeting célzásokra. Ezt a közönségek menüpontban éred el, a “custom audience” kiválasztásánál legalul. (Nem magyarul használom az Ads Managert, nézzétek el nekem, plíz.) 

(Az egyéni közönségek létrehozásának opciói)

Az engagement alapú Facebook hirdetés célzása során 6 féle megoldást tudsz alkalmazni attól függően, hogy korábban milyen kampányaid futottak. Lehetőséged van videós hirdetés, “lead” hirdetés, canvas (Instant Experience), Instagram profil, események és a Facebook oldalon történő aktivitás alapján visszacélozni a felhasználókra.

A cikknek nem az a célja, hogy leírja az egyes lehetőségeket hogyan és miképp kell beállítani, mert arra magadtól is rá fogsz jönni, ha kellő szorgalommal huzogatod a kis “i” ikonokra az egeredet a Facebook dashboard-on. Sokkal fontosabb ennél az összefüggések megértése:

Ahhoz, hogy engagement alapon tudj hirdetni felhasználókra, korábban már hirdetned kellett a fent látott hirdetéstípusok egyikével. A lényeg, hogy itt azokat tervezed újra megszólítani, akik ugyan nem siklottak teljesen át a hirdetésed felett, de nem is hajtották végre azt, amit te szerettél volna. (Pl. a lead hirdetésnél a feliratkozást, a canvas hirdetésnél pedig a tovább kattintást.)

Facebook hirdetés célzása – Példa

Tételezzük fel, hogy volt már egy weboldal kattintásra optimalizált kampányod, melynek hatására 1000 felhasználót a weboldaladra tudtál csábítani, de ott csupán 100 adta meg az email címét. 10%-os konverziós arány még nem a világ vége, de azért kibírjuk ünneplés nélkül is. A kérdés, hogy a maradék 900 emberből hogyan lehetne minél nagyobb arányban kiimádkozni az elérhetőségét és utána egy konzisztens módon összerakott automatizált email kampánnyal békében megpuhítani annyira, hogy végül pénzt is hozzon az egész hajcihő a konyhára.

Az első amit én tennék, hogy erre a 900 emberre retargeting hirdetést állítanék be canvas típusú Facebook hirdetéssel. Mégpedig azért, mert úgy látszik, elsőre a landing oldaladon nem sikerült kellően meggyőzni őket. Operatívan tehát visszacélzol a remarketing listára, melyből kizárod a már konvertálók email cím listáját.

Azért canvas hirdetést használunk, mert ez egyfajta mini landing oldalként funkcionál, melybe bármilyen sorrendben tehetünk be képet, videót, szöveget, gombokat és kontakt formot. Tehát építesz egy landinget, csak a lehetőségeid korlátosabbak, mint mondjuk egy WordPress, vagy Unbounce oldalnál – ugyanakkor infód már van, és sokkal gyorsabban is megvagy vele.

PRO tipp: Ilyenkor más struktúrával és értékajánlattal érdemes próbálkoznod, mint korábban. Ne ugyanazzal az üzenettel találkozzon a felhasználó és ne ugyan oda vidd!

A canvasnak a nagy előnye, hogy itt a látogató már meg tudja adni az email címét, így nem kell kinavigálni egy külső oldalra. Feltehetőleg itt egy újabb adag elérhetőséget tudunk gyűjteni, persze nem mindenkiét…

Még egy csavar

Utolsó csavarként ugyancsak engagement alapú célzással próbálkoznék, de ez esetben a canvas hirdetésünkkel interakcióba lépő usereket céloznám, akik nem töltötték ki a kontakt formot. Eszközül pedig egy “lead” hirdetést hívnék segítségül. Azt biztosan tudjuk már róluk, hogy legalább kétszer találkoztak az üzeneteinkkel, így tudják miről van szó. Most én egy egyedi ajánlattal próbálkoznék, mely lehet százalékos kedvezmény, ajándék, vagy egy speciális deal. A lényeg, hogy más legyen, mint a korábban látott üzenet és vessünk be valami motivációs faktort. Itt már nem kell magyarázni, hogy kik vagyunk, csupán a lead kártya tetején leírni a neki szóló egyedi ajánlatunkat, az alján meg bezsebelni az elérhetőségüket.

Ha valaki ezután sem törik meg, azt hagyni kell, menjen Isten hírével, örökre elveszítve a lehetőséget, hogy termékünk/szolgáltatásunk segítségével egy teljesebb, boldogabb és tartalmasabb életet éljen.

Facebook hirdetés célzása direkt módon

Bevallom férfiasan, hogy én inkább a direkt célzásokban lelem az örömömet.  Lássunk néhány példát ilyen esetekre.

1. Facebook hirdetés célzása banki dolgozókra

Pontosan rá lehet szűrni azokra a Facebook hirdetéskezelőjében, akik valamely bankot adták meg, mint munkahely. Gyakorlatilag annyi a dolgod, hogy egyesével beviszed azoknak a bankoknak a nevét, melyek alkalmazottaira szeretnél célzottan hirdetni. Tegyük fel, hogy hátkímélő ülőpárnát árulsz és tudod, hogy szegény alkalmazottak egész nap ülő munkát végeznek, így abban reménykedsz, hogy hasznos lesz a terméked és dőlni fog a lé.

facebook célzás demográfiai adatok alapján (A demográfia kategóriában a “work” és az “employers” alatt megadhatod a bankok neveit.)

PRO tipp: Mindenképpen tesztelj több kreatívot. Példának okáért válassz ki 3 jó képet, 2 szöveget és 2 főcímet, mixeld őket össze és teszteld le mind a 12 db. hirdetést a célcsoporton. Várj legalább 500 elérésig hirdetésenként, ugyanis akkor írja ki a Facebook a relevancia értéket. Ha 5 alatti, akkor porszem van a gépezetben, vagyis nem elég relevánsak a hirdetéseid a célcsoportnak.

2. Facebook hirdetés célzása német turistákra Magyarországon

Ha olyan embereket szeretnél célozni, akik nem itt élnek, de jelenleg itt tartózkodnak, akkor két alapvető beállítást kell végrehajtanod. Egyrészt be kell állítani a nyelvet, amit beszélnek, másrészt pedig olyan emberekre kell célozni, akik legalább 200 km-rrel odébb jelölték meg az állandó lakcímüket és csak átmenetileg vannak Magyarországon.

azok akik Magyarországra utaznak

(A lokáció választásnál a ” People traveling in this location” opciót kell választanod a 4 opció közül.)

3. Friss házasok Budapesten

Ez azért egy izgalmas célcsoport, mivel egy házasság után számos ponton változás áll be 2 ember életében. Ez új élethelyzeteket, új viselkedési formákat és új használati eszközöket jelent a legtöbb esetben. És mit jelent ez egy leleményes marketinges számára? Lehetőséget. Mivel ezek az új dolgok feltehetőleg nem kevés költéssel is fognak párosulni. Vagyis ez a célcsoport érdekes lehet a költöztető cégeknek (új otthon), a bankoknak (nagyobb lakás hitelből), a biztosítóknak (új életbiztosítások) és még számos iparágban dolgozó cégnek. És a jóhír, hogy manapság egyre többen állítják át a státuszukat a Facebookon pillanatnyi kapcsolati állapotuk alapján, melyet a Facebook szorgosan figyel és nekünk, digitális mesterlövészeknek elad adat formájában – ettől lehet a Facebook hirdetés célzása pontos a mi kezünkben.

facebook életesemények célzás

(Ezt a célzást a “Life events” kategóriában találod, melyben pl. a friss jegyesekre is tudsz célozni.)

Ezek az életesemények tehát számos lehetőséggel kecsegtetnek nekünk, csak tudni kell őket jól használni. Nézzünk még további szűrési feltételeket a célzás pontosításához, mivel önmagában, ha valaki friss házas, nem jelenti azt, hogy érdekli bármi, amit az orra alá dugsz.

További szűkítési lehetőség

Szűkítsük tovább a célcsoportot egy még speciálisabb szegmensre, a várandós kismamákra. Tudjuk jól, hogy a várandós anyukák sok pénzt kifizetnek azért, hogy minden rendben legyen a gyerek körül és egészséges legyen a születésnél. Ilyenkor eljárnak kismama tornára, rendszeres kontroll vizsgálatokra és elkezdik feltölteni a kisbaba leendő ruhatárát és játék készleteit. Mindjárt találtunk 3-4 olyan termék-és szolgáltatáskategóriát, melyekre tudnánk hirdetést feladni.

facebook célzás

(A friss házasokat tovább szűkítjük olyan érdeklődési körökkel, melyek a legjellemzőbbek a várandós anyukáknál.)

És mi van, ha például egy baba kiegészítőket gyártó cég még tovább szeretné szegmentálni a célcsoportot? Akkor érdemes tematikus termékeket kínálni és a tematika tartalmát még betenni szűkítésként a Facebook hirdetés beállításánál.

facebook szűkített célzás

(Ebben a célcsoportban olyan 24 és 50 közötti házas nők vannak, akik feltehetőleg várandósak és szeretik Tibi atyát.)

Ha tehát Tibi atyás cumisüveget szeretnél eladni a Facebookon, akkor én így próbálkoznék első körben. Mivel a célcsoport elég kicsi, ezért hamar el fogod érni a teljes sokaságot viszonylag kevés pénzből, utána pedig lehet törni a fejedet, hogy milyen retargeting megoldásokkal tudod a hölgyeket vásárlásra késztetni.

Összegzés

A Facebook rengeteg opciót kínál nekünk a megfelelő célcsoport megtalálásában és a pénzünk hatékony elköltésében. A kérdés csupán az, hogy van e türelmünk, időnk és főleg pénzünk ezeknek a megtalálására és folyamatos optimalizálására. És mindezt addig, amíg ki nem tudunk építeni magunknak egy olyan automata pénzcsináló gépezetet, melybe beöntünk X-et és pár nap múlva kidob nekünk 10x-et. A 7 Digits-nél mi ezt fejlesztjük folyamatosan mind ügyfeleinknél, mind pedig saját magunk számára.

Érdekel a véleményed:

RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
A LEGFRISSEBB GROWTH HACKING TRÜKKÖK A POSTLÁDÁDBA HETENTE EGYSZER - HOGY NE MARADJ LE A VERSENYTÁRSAK MÖGÖTT!
Munkanapokon 9.00 és 18.00 óra között elérsz bennünket az alábbi telefonszámon:
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
RAVASZ TRÜKKÖK HETENTE
Az online marketing és a befolyásolás pszichológiájának legújabb technikái heti egy emailben.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
Online B2B marketing kurzus
Ingyenes
Öt napos email kurzus az online B2B marketing rejtelmeiről. Hirdetésektől a tartalommarketingig, méréstechnikától az automatizációig.
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
Facebook Hirdetési Trükkök
Ingyenes
Haladó szintű B2C és B2B hirdetési technikák azoknak, akiknek nem játék a Facebook hirdetéseik teljesítménye...
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
25 Haladó hirdetési technika
Szeretnék elsőként értesülni a 7Blog legújabb cikkeiről.
Esettanulmány
Online marketing
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
MKB Eurolízing
Kérlek add meg, hová küldhetjük az esettanulmányt:
Fellebbezési minta
Törölt Facebook hirdetési fiók
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.
100% Ingyenes letöltés
Kérlek add meg, hová küldhetjük el a fellebbezési mintát:
Online szövegírás kurzus
Ingyenes
7 napos e-mail-kurzus a szövegírás rejtelmeiről. Szlogenektől a cikkírásig, helyesírástól a vázlatkészítésig, és tovább...
Az adataidat SOHA nem adjuk át harmadik félnek, mert az Ördögtől való dolog lenne!
Elolvastam és megértettem az ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ rendelkezéseit.