Enhanced Conversion Tracking

Enhanced Conversion Tracking

A Google Enhanced Conversion Tracking (rövidítve ECT, magyarul: fejlett konverziókövetés) egy vadonatúj eszköz a Google Ads-ben, amely egy zseniális újítással segít a Google-nek pontosabban azonosítani az oldalon konvertáló vásárlók kilétét és ennek segítségével tovább-optimalizálni a hirdetéseid hatékonyságát a weboldaladon keletkező látogatói szignálok alapján.

Komoly hirdetés-optimalizálási lehetőséggel kecsegtet és nem kerül pénzbe sem – bár a méréstechnika feliratú gatyát azért fel kell kötni hozzá, mert nem könnyű a helyes beállításokat megkomponálni. Az alábbiakban részletesen elmagyarázom hogyan működik az Enhanced Conversion tracking, hol tudod beállítani és mire számíthatsz, miután beizzítottad, hamarosan pedig jön egy részletes technikai útmutató videó is a beállításhoz Udvarhelyi Ádám Kollégámtól.

Kezdjük a problémával – egy példán keresztül

Hősünket, Balambért a halálba idegesíti a bérházban kettővel alatta lakó és vasárnap reggelenként a Mária Rádiót bömböltető Teri néni, ezért egy méretes hifit keres hogy egyenlő esélyekkel vághasson vissza. Olyannyira beleélte magát, hogy kedvenc Ganxsta Zolee számaival fog odverni az idegein táncoló hétvégi ájtatosságnak, hogy a munkahelyén ebédszünetben is következő csapásmérő eszközével szemezget az általad rendületlenül hirdetett hifiokosba.hu webshopodon.

Talál is egy zúzós darabot, be is teszi a kosárba a webshopodban, de beszippantja a meló és csak este tudja nyélbe ütni az év „fegyverüzletét” – a telefonján, ahol a magán e-mail címével van bejelentkezve, nem pedig a cégessel.

A hagyományos analitika ezt a konverziót direkt forráshoz könyvelné, az Ads pedig nem látná konverziónak egyáltalán…

…mivel ugye nem hirdetésből jött!

Az Enhanced Conversion Tracking azonban felismeri, hogy a magán e-mail címhez megadott 2FA telefonszám ugyanaz, mint a munkahelyi e-mail cím esetében, ahol Balambér a hirdetésre kattintott. Össze is köti a kettőt szorgosan; így egyrészt pontosabban mutatja a hirdetés-teljesítményt, másrészt Balambérhoz hasonló szomszéd-problémás arcokból is többet tud majd később a webshopodba irányítani. Na, ki a fasza gyerek?

Mit nyersz vele, ha beállítod?

Az Enhanced Conversion Tracking a konverziók sokkal pontosabb mérését teszi lehetővé, így a Google képes tovább optimalizálni a hirdetéseid teljesítményét. Magyarul: ugyanannyi költésből több zsetonod jön vissza – méghozzá nem is akármennyivel több…

Search kampányokban 5%, YouTube hirdetéseknél 17% körüli konverzió javulásra számíthatsz

Mivel tök ingyen van és hónapról-hónapra több pénzt hoz, ezért felületes szemlélő számára némileg retardáltnak tűnhet nem használni… Alaposabb áttekintést követően pedig immár teljes bizonyossággal kijelenthetjük, hogy kifejezetten ostoba döntés az Enhanced Conversion Tracking mellőzése!

További előnye, hogy az Enhanced Conversion Tracking alkalmazásával a Google Ads és az Analytics historikusan külöböző adatai „összeérnek” és többé soha nem kell a kampánymenedzseredet a két érték különbségéért terrorizálnod (nem mintha eddig is tehetett volna a méréstechnika eme hiányosságáról bármelyik performance marketing szakember)… Na nézzük, hogy is működik a dolog a gépháztető alatt:

Hogyan működik az Enhanced Conversion Tracking?

A hagyományos konverziókövetés azt méri, hogy mennyi látogató kattint a hirdetésre és hajt végre meghatározott célokat a weboldaladon

…például megtekint egy adott landing oldalt, kitölt egy űrlapot, esetleg feliratkozik egy hírlevélre. Igen ám, de ehhez úgynevezett 3rd party cookie kell, ami már pont ugyanannyira kiment a divatból, mint a boszorkányégetés, így a legtöbb böngésző már sem ezt, sem azt nem támogatja.

Ezzel szemben az Enhanced Conversion Tracking úgynevezett 1st party sütivel dolgozik, ami társadalmilag ugyanolyan elfogadott, mint a szelektív hulladékgyűjtés, ráadásul azt is lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy további anonímra hash-elt adatokat (vásárlás összege, átlagos kosárérték, oldalak látogatási sorrendje, stb.) gyűjtsenek a felhasználók weboldalon végzett cselekedeteiről és ezeket az adatokat felhasználják a kampányteljesítmény javítására.

Bónusz, hogy ezeket az adatokat a kulcsszavak szintjén is eltárolják – tovább növelve ezzel a célzás és ezen keresztül a hirdetések teljesítményének hatékonyságát.

Az ECT úgy működik, hogy a hirdető által megjelölt űrlap mezőkbe kerülő adatokat (e-mail cím, telefonszám) kapja el, hash-eli, majd küldi anoním módon a Google-nek. A Google ezt összehasonlítja az általa tárolt, ugyancsak hash-elt felhasználói adatokkal, így ki tudja mutatni az egyezést a konkrét adat ismerete nélkül. E-commerce vállalkozások álma, de komolyan!

FRISSÍTÉS (2023 május)

Enhanced Conversion Tracking beállítása webshopoknál

Nemrég Kollégáim konzultáltak a Google egyik szakértőjével – kifejezetten az ECT e-commerce beállításait áttekintve. Amennyiben gtag-et (Google Tag) használsz, akkor a webshopodban az ECT beállítása lényegében automatikus.

Jó, és B2B-ben mi a helyzet?

Lead generálás szempontjából, ha lehet, még fontosabb ez az új mérési módszer, mert jellemzően az online formában beérkező lead-ek száma nem éri el egy webshop napi több száz vásárlójának nagysegrendjét, így már egy-egy mellément mérési pont is komoly stratégiai hibák elköveteését eredményezheti a döntéshozóknál. Az enhanced conversion tracking révén egy hirdetésből érkező, de aztán form kitöltés helyett mondjuk telefonon érdeklő lead is hozzáköthető a hirdetési teljesítményhez, míg korábban ehhez külön call tracking megoldásra és komoly egyedi drótozgatásra volt szükség.

B2B-ben jellemzően az ilyen offline, vagy bonyolultabb attribúció nyomán végbement tranzakciók mérhetősége – és ezen keresztül ugyancsak a jobb hirdetési teljesítmény – lesz az eredménye az enhanced conversion tracking beállításának.

Mi kell a beállításhoz?

Egy hozzáértő által setup-olt Ads fiók és ugyanannek a szakértőnek – vagy egy másiknak – némi szabadideje. A beállítást elvégezheted automatikusan (GTM és gtag.js is működik automatán), vagy manuálisan Google Tag Manager segítségével, ugyancsak manuálisan Google tag-gel, vagy Google Ads API segítségével. A manuális beállítás elég macerás, ennek érdemi méréstechnikai képzettség nélkül nem érdemes nekiállni, az automata viszont egy kis affinitással „házilag” is beállítható.

És a GCLID az smafu?

Korábban is létezett ugyan offline konverzió tracking a Google-nél, ugyanakkor ehhez egy URL paraméter, az úgynevezett GCLID-et kellett becsempészni a formjainkba, vagy épp a CRM rendszerünkbe. Az új méréstechnikai eszköz, az ECT ezt megspórolja nekünk, mert nem URL paraméterrel, hanem a már fent is említett 1st party sütikkel és az adatok anonimzálásával (hash-eléssel) dolgozik.

A beállítás korlátai

Az automata beállítás nem fog működni, ha

  • még nincs konverziós esemény a megadott URL-en, vagy
  • ha nem kérsz be személyes adatokat az űrlapon (ez ugye nem tipikus, de előfordul). Ugyanígy problémás lehet a beállítás,
  • ha több oldalon, különböző módon tárolt látogatói adatokat használsz (például több landing, több form, mindegyikben más-más adatokat kérve), vagy
  • ha iFrame-ben vannak az űrlapjaid (van workaround erre is, de az a hardcore kategória és nem untatnám vele itt a nagyérdeműt).

A beállítás módja

Mindenekelőtt be kell kapcsolnod az Enhanced conversion tracking-et a Google Ads-ben (itt a Google Tag-es megoldást mutatom):

A beállítás teljes mentéről hamarosan érkezik egy részletes videó a 7Blog-on, amennyiben a Belső Kör tagja vagy, el fogjuk küldeni neked, amennyiben nem, akkor fent a menüben a Trükkök menüpontot javaslom nyomogatásra.

Beállítás Tag Manager segítségével

A GTM (Google Tag Manager) WordPress plugin segítségével is be lehet állítani az ECT-t az oldaladon. Ehhez a Tag Manager WP plugin Integrációk menüpontjára kell kattintanod, ahol rögvest látni fogod a beállítási opciót. Ezután kövesd ezt a leírást és meg is van a beállítás.

Enhanced Conversion beállítás más plugin segítségével

A nagyon népszerű Pixelyoursite is támogatja az ECT beállítását – de sajnos csak a fizetős verzióban. Amennyiben ezt a plugint használod, nézd meg ezt a videót az Enhanced conversion tracking lépésről-lépésre beállításáról.

Pixelyoursite beállítás Enhanced Conversion Tracking

Beállítás lead-ekre tag managerrel

Ha Google Tag Manager-t használsz, ezen az útmutatón menj végig az Enhanced Conversion Tracking beállításához.

Összefoglalás

Amit meg kell érteni az Enhanced Conversion Tracking beállításával kapcsolatban, az az, hogy – főleg B2B-ben – nem lesz két egyforma oldal, így nem lesz két egyforma beállítás sem, mivel a konverziós útvonalak, a form-ok, az oldalon használt egyedi megoldások, de főleg a mérés logikája weboldalról weboldalra változik. Ha nem akarsz egyedül nekiállni, no worries, szakavatott PPC menedzser legtöbbször minimális fejlesztői segítséggel, vagy akár anélkül is be tudja állítani neked.

A hirdetések egyre drágábbak és túl sok az olyan döntéshozó, aki képtelen megérteni, hogy ugyanabból a havi 400 ezer forintos hirdetési büdzséből, amivel nyolc éve Ő volt a király, már nem lehet ugyanazt a mennyiségű árbevételt behozni, így minden optimalizálási lehetőséget ki kell használni. Az Enhanced Conversion Tracing javítja a mérést, többet is hoz a konyhára és ha nincs nagyon elbonyolítva az oldalad, akkor nem is atomfizika beállítani – nekem nem úgy hangzik, mintha túl sokat kellene rajta gondolkodni…

Ha találtál újdonságot a cikkben, vagy segítségedre lehettünk a beállításban, akkor kérlek, nyomd meg valamelyik megosztás gombot két jó szó kíséretében. Ha pedig már használod az enhanced conversion tracking méréstechnikáját, akkor kérlek, mondd el nekünk a tapasztalataidat a megújult komment szekcióban.

1200 628 Dr. Kádas Péter
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
2 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Magasan értékelt
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...