Google Demand Gen kampányok

Google Demand Gen kampányok

A Google egy teszt-időszak után 2023 októberében az egész Világon elérhetővé tette a új, AI-támogatott kampány-formátumát, a Demand Gen kampányokat. Az idővel majd a régi Discovery kampányokat felváltani hivatott formátum sok újdonságot és az első tesztek alapján szignifikáns költségcsökkentést képes elérni…

de csak ha arra használod, amire való és tudod, hogy mit és hogyan kell beállítani.

Mire való a Demand Gen?

Ahogy a neve is utal rá, a Demand Gen (magyarul: kereslet generálás) olyan közönségek elérésére való, akik korábban még nem vásároltak nálad, azaz akik számára még ismeretlen terep a webshopod. Elődjénél, a Discovery kampánynál azonban jóval több kreativitást enged, aminek legfontosabb ismérve a videós kreatívok képbe kerülése.

Míg a Discovery csak képeket, carousel-eket és feed-eket engedett kreatívként használni, addig a Demand Gen hirdetéseknél már videókat is használhatsz – akár sima YouTube videókat, akár a YouTube Shorts formátumot.

De miért fontos ez?

Az online marketing térnyerése az utóbbi években számos, korábban nem létező érintkezési pontot teremtett a vállalkozások és a felhasználók között. A digitális környezetben a fogyasztók a weboldalakon, a közösségi média csatornákon és más egyéb online csatornákon is találkoznak a márkákkal, és bármikor döntést hozhatnak a vásárlásról, amit az online felülettel rendelkező kereskedők igyekeznek is egyre könnyebbé tenni.

Csakhogy nem minden érintkezési pontnál ugyanazt kell megugranod a vásárlók meggyőzéséhez…

Egy kis hirdetési történelem

A Google ugye 2019-ben vezette be a Discovery Ads-et, amely lehetővé tette a vállalkozások számára, hogy személyre szabott hirdetéseken keresztül érjék el a fogyasztókat, méghozzá a sales funnel korai szakaszában.

A Demand Gen a Discovery kampányok funkcióját megőrzive, néhány extra dologgal egészült ki, amely megkönnyíti a hirdetők dolgát, és eredményesebbé teszi a kampányokat. A Demand Gen kampányok az alábbi beállításokkal egészültek ki a Discovery-hez képest:

Véleményünk szerint az egyik legérdekesebb újítás a Discovery kampányokkal szemben a Lookalike közönség beemelésének lehetősége a hirdetési célcsoportba. A Facebook kampányoknál is elképesztően sikeresek tudnak lenni a hasonmás közönségek – már amennyiben megfelelő mennyiségű adat áll rendelkezésre a Pixelben; hasonló siker várható a Demand Gen esetében is a hasonmás közönségektől.

Minél nagyobb remarketing közönséggel rendelkezünk, annál jobban tudja a Lookalike közönséget összeállítani a rendszer. Ahogy a Facebook esetében, itt is van lehetőségünk szűkebb, de pontosabb, vagy tágabb de pontatlanabb egyezést megadni a célközönségnél.

De mire jó a Demand Gen?

A Demand Gen kampányok célja a közvetlen kapcsolatteremtés a korábban el nem ért fogyasztókkal és a kereslet serkentése a vásárlási folyamat legelső szakaszától kezdve – akár egészen a konverzióig (bár nem ez az elsődleges cél; mindjárt mutatjuk, miért). Ezek a kampányok tehát az ügyfelek, vagy lehetséges vásárlók figyelmének felkeltésére és megtartására összpontosítanak a digitális térben.

A Demand Gen kampányok 2023 októberében debütáltak, és az AI technológia erejét használják fel a kereslet generálásához a Google és YouTube platformokon. Az AI segítségével a kampányok célzottabbak és hatékonyabbak lehetnek a felhasználók elérése és figyelemfelkeltése szempontjából. Bár a 2023-ban széles körben elterjedt Performance Max kampányok is a konverzióra összpontosítanak…

…a Demand Gen kampányok az érdeklődő, de inaktív felhasználókat célozzák meg.

A Demand Gen kampányok fókuszában olyan vizuális és vonzó tartalmak állnak, amelyek a Google ökoszisztémájában található videó- és képanyagokra épülnek. Ezek a kampányok nem csak a Discovery Ads helyettesítésére szolgálnak, hanem új lehetőséget is nyújtanak a YouTube Ads tekintetében, hiszen a világ második legnagyobb keresőjének közönségét érheti el vele a hirdető.

A Demand Gen kampányok lényege, hogy megragadják a figyelmet és cselekvésre ösztönözzék a felhasználókat. A mozgóképes kreativitás révén olyan kampányokat lehetőségét teremtik meg, amelyek hatékonyan vonzzák be a felhasználókat és mielőbbi konverziókat generálnak – a korábbiaknál sokkal olcsóbban. A kampányok célja a weboldal-látogatások növelése, regisztrációk és kosárba helyezések elősegítése. Korábbi kutatások szerint a fogyasztók gyorsan reagálnak az oline platformokon felfedezett új termékekre és márkákra, a Demand Gen kampányok pedig pontosan ezt a potenciált használják ki a vásárlási döntés szempontjából kulcsfontosságúnak számító pillanatok megragadására.

Új bidding opció

A Demand Gen kampányok másik újítása a kattintás maximalizáló (maximize clicks) bidding opció. A Discovery kampányok ugye úgy működtek legjobban, ha a maximize clicks, vagy maximize conversion value kampánycéllal lettek felsetup-olva, kötelezően mindig enhanced conversion tracking-el. A Demand Gen-nél viszont új lehetőség a maximize clicks, ami elsősorban a bonyolultabb konverziós útvonallal bíró webshopoknak jöhet jól. (Zárójelben jegyzeném meg, egyre inkább ez, tehát a konverziós útvonalak bonyolódása jellemző a teljes e-commerce-re.)

Egy fontos tapasztalat

Végül, beszéljünk a új Demand Gen kampány talán egyetlen komoly hátulütőjéről is:  az eddigi tapasztalatok szerint a Demand Gen kampányok sikeres futtatásához minimum napi 75-100 font, azaz minimum 34 000 forintos büdzsé szükséges.

Ennél alacsonyabb költségvetés esetén a Demand gen egyszerűen nem tud „betanulni”, ami elsősorban a kis marketing költségvetéssel bíró store-ok számára lehet rossz hír. Bár a Google mindössze annyit mond, hogy minimum a napi target CTA bid 15-szörösét tedd rá a kampányra, a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez a kampányformátum tényleg nem működik 1-2 ezer forinttal.

Ha azonban a büdzsé nem akadály és remek videós kreatívokat szállít az ügynökséged, vagy amennyiben a korábbi lineáris konverziós útvonalak már kevésbé működnek, akkor  az őj kampányformátumnak mindenképpen érdemes adni egy esélyt!

Kell ez neked?

Hát, kell vagy nem, 2024 márciusáig a Discovery hirdetések mindenképpen Demand Genné alakulnak, úgyhogy jobb, ha hozzászoksz. 

Amúgy pedig tényleg több lehetőség van az új formátumban, a kérdés inkább az, hogy képes leszel-e jó minőségű videós hirdetési kreatívokat összehozni, mielőtt a versenytársaid megteszik. Már két éve is megírtuk, hogy a videómarketing lesz az elkövetkezendő évek egyik nagy dobása, így ha még nem álltál neki, akkor érdemes elgondolkodnod rajta, hogy hogyan lesznek profi videós kreatívjaid (A 7Digits ügyfeleknek jellemzően Styleshoots-al, de azért más opciók is léteznek). 

Várom a kérdéseket, tippeket, javaslatokat, tapasztalatokat kommentben és megköszönöm, ha megosztod, vagy elküldöd valakinek, akinek épp a Demand Gen kampányok hozhatják meg a várva várt felemelkedést.

1200 628 Haaz Róbert
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése
Írd ide, amit keresel...