Lead

Lead

A lead jelentése: potenciális vásárló a vállalat számára. A lead kifejezés legtöbbször B2B vállalkozásoknál használatos, amennyiben kvalifikációja mind a marketing, mind a sales részéről megtörténik, úgy egy új potenciális ügyfelet jelent. A lead-eket általában az alapján azonosítjuk, hogy

  1. releváns-e számára a termék, vagy szolgáltatás,
  2. van-e döntési kompetenciája
  3. diszponál-e elégséges forrás felett
  4. van-e aktuális vásárlási szándéka

Amennyiben e feltételekből akár egy is hiányzik, csak prospect-ről beszélhetünk, nem lead-ről. A marketingben beszélünk hideg és forró lead-ekről, a lead-ek hőfoka lényegében az értékesítési folyamatban (tölcsérben) elfoglalt helyzetét jelenti az adott lead-nek. A hideg lead-ről alig van információnk, és épp csak érdeklődik, a forró lead-ről (remélhetőleg) sok információval rendelkezünk és konkrét vásárlási (beszerzési) szándékkal bír.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...
>