5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Kulcsszó

A kulcsszó jelentése az online marketingben egy olyan szó, vagy kifejezés, melyre rákeresve adott oldalakat szeretnénk megjeleníteni – akár fizetett forgalom formájában, keresőhirdetésekkel, akár organikus forgalom formájában, vagyis a keresők nem fizetett találatai között.

A kulcszó az online marketingben leggyakrabban a keresésőmarketing területén kerül elő, hiszen a keresési szándék a kulcsszavakkal kiválóan azonosítható. Amikor valaki rákeres egy adott szóra, vagy kifejezésre, akkor ráadásul a pillanatnyi érdeklődés előnyét is élvezi az, aki releváns információt képes megjeleníteni a kereső személy számára – akár az organikus találatok között, akár hirdetéseken keresztül.

A kulcszó képezi a keresőmarketing és a keresőoptimalizálás alapjait is, így a legtöbb online marketing tevékenységben a kulcszszókutatás az egyik első lépés, amit az online marketing szakemberek elvégeznek.

Kulcsszó, mint csirkecsont

Egy adott kulcsszó keresési paraméterei mind a Google Ads, mind a számos SEO eszköz bármelyikének segítségével könnyen megismerhetőek, amikből az online marketing szakemberek úgy jósolnak, mint sámán a csirkecsontokból. A legfontosabb paraméterek a havi keresési volumen, a kulcszó – organikus és hirdetési – nehézsége, a kulcsszó úgynevezett LSI kulcsszavai [1] és az éppen aktuális SERP, azaz a keresésre adott találati lista.

Long tail és short tail kulcsszó jelentése

Minél rövidebb egy kulcsszó, annál bizonytalanabb, hogy a kereső személy milyen találatokat szeretne látni – ezeket a nem túl specifikus kulcsszavakat hívjuk short tail kulcsszavaknak. Általában magas a keresési számuk, marketing szempontból mégis kevésbé értékesek, mint a hosszabb keresőkifejezések. A „futócipő” kulcsszóból például sem a hirdető, sem a SEO-technikákkal operáló marketinges nem igazán tudja eldönteni, hogy a kereső személy mire kíváncsi:

Úgy általában szeretné összehasonlítani a különböző márkájú futócipőket? Ha vásárolni szeretne, akkor vajon női, vagy férfi modellek érdeklik? Télre, vagy nyárra keres futócipőt és milyen szín érdekelné? Ez egy tipikus short-tail, azaz rövid kulcsszó. Ezzel szemben a „Nike Revolution 6 ár” keresőkifejezés esetén pontosan  be lehet azonosítani, hogy az illető melyik márka melyik termékét keresi, és azt is, hogy a funnel végén jár, azaz már a vásárlást fontolgatja; a kulcsszó jelentése egy marketinges számára ilyenkor sokkal több információt hordoz. Éppen ezért a long-tail, azaz hosszú kulcsszavak keresési volumene alacsonyabb, ugyanakkor ezek a kulcsszavak többet is érnek, mert specifikusabban lehet rájuk célozni:

long-tail kulcsszó találati eredménye

[1] – Az LSI kulcsszó jelentése: Latent Semantic Indexing, azaz egy adott kulcszóhoz jelentésben legközelebb álló, vagy logikailag kapcsolódó kifejezések listája.

 

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...