5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Lead mágnes

A lead mágnes jelentése: olyan, általában nagyobb ívű, értékesebb tartalom, mely a látogató számára annyira értékes, hogy akár az e-mail címét is hajlandó megadni érte.

lead mágnes egy olyan ingyenes, e-mail regisztrációs kapuval allátott nagyobb ívű tartalom, vagy online szolgáltatás, mely a látogató szempontjából különös relevanciával bír; a lead mágnesek az online B2B marketing fontos elemei a marketing tölcsér (angolul: funnel) közepén. A lead mágneseket hívják még MoFu azaz Middle of the Funnel, vagyis funnel-közepi tartalmaknak is és nélkülük az inbound-típusú lead generálás gyakorlatilag lehetetlen.

A leggyakoribb lead mágnesek, az e-könyvek, iparági riportok, white paper-ök, e-mail kurzusok, letölthető checklisták, kvízek és tartalom upgrade-ek. A lead mágnesek online marketing jelentősége abban rejlik, hogy egyrészt az e-mail regisztráció növeli a látogató elköteleződését, másrészt a tartalomért cserébe kapott email cím a későbbiekben ingyenes és remekül célozható és perszonalizálható kapcsolatfelvételi lehetőséget jelent a lehetséges vevőkkel.

Lead mágnes jelentése az e-kereskedelemben

Az e-kereskedelemben is léteznek lead mágnesek és a B2B világhoz hasonlóan használják: alapvetően tartalmakon keresztüli értékteremtésre, márkaépítésre és e-mail címek megszerzésére. Termékcsoportoktól függően más és más lead mágnes működik jól, de általában a termékek használatával kapcsolatos oktatási anyagok, letölthető tippek, a fashion iparágban pedig a style guide-ok azok, amik sikeresek.

A különbség annyi, hogy míg az online B2B marketing gyakorlatilag működésképtelen lead mágnesek nélkül, addig az e-kersekedelemben a lead mágnes jelenése üzleti szempontból általában csak a hosszútávú ügyfélérték (Customer Lifetime Value, vagy LTV) emelésének igényénél kerül előtérbe. Egy webshop számára hasznos és kifizetődő lehet ugyan egy lead mágnes hazsnálata, létkérdsnek azonban semmiképpen sem tekinthetőek.

Evolúció

A lead mágnes jelentése időben sem állandó, ugyanis ahogy egyre több és több tartalom érhető el a világhálón, úgy kopnak ki különböző formátumok az e-mail megadását megérő tartalmak közül. Ugyanígy elmondható, hogy különböző niche piacokon is más és más a lead mágnes jelentése: Magyarországon például remekül működik egy blogbejegyzésnél a tartalom upgarde, míg az Egyesült Államokban ez a fajta lead mágnes már sokkal kevésbé képes e-mail címeket termelni.

A mágnesek használata

Sok lehetőség adódik a lead mágnesek felhasználására és ezek közül azt érdemes használni, amelyik a legjobb konverziós számokat hozza. Egy kalkulátort, vagy kvízt példál akár top-funnel is használhatsz, azaz hirdetheted őket közvetlenül. A lead mágnesek két leggyakoribb alkalmazása az inline és a marketing automatizálás útján történő használat:

Inline

Ebben az esetben a lead mágnest egyszerűen beilleszted abba a blogbejegyzésbe, amihez kapcsolódik. Aki kész előbbre lépni az elköteleződés ösvényén, az megadja az e-mail címét és letölti.

Marketing automatizációval

Ez a szofisztikáltabb megoldás, mert perzsonalizáltan csak azoknak küldöd el a lead mágnesről szóló értesítést, akik az elköteleződés egyéb jeleit is mutatják a weboldaladon (például gyakoribb látogatás, kapcsolat oldal megtekintése, stb.)

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...