5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Konverzió

Az online marketingben a konverzió jelentése az elköteleződés egyik fokáról történő előrelépés egy másik elköteleződési fázisba. Több fajta konverzió létezik, ezeket gyakran a miből-mivé kiegészítésekkel különböztetjük meg, például látogató/lead konverzió. Amikor csak simán konverziót, vagy “konvertálást” emlegetnek a marketingesek, akkor leggyakrabban az üzleti szempontból már értékelhető fázisra történő előrelépést értik rajta, vagyis

Az e-kerskedelemben a vásárlást,

B2B-ben pedig a kapcsolatfelvételt (telefonon, vagy online űrlapon keresztül)

Ugyanakkor a szövegkörnyezet is meghatározhatja, hogy a konverzió jelentése melyik lépcsőből melyik lépcsőbe történő átlépést jelenti. A konverzió jelentése a hirdetéseknél például a hirdetésre kattintás, hiszen az egész hirdetési tevékenységnek ez a fő teljesítmény-mutatója.

Konverziós arány

Mivel a konverzió definíció szerint két elköteleződési állapot közötti viszony vizsgálatára irányul, a leggyakrabban egy százalékos arányszámmal fejezzük ki az értékét – ez a konverziós arány. Ha például egy landing oldal konverziós aránya 3%, az azt jelenti, hogy 100 emberből hárman töltik ki a landing oldalon található űrlapot.

A konverzió mérése

Majd’ minden online marketing eszköz, mely rendelkezik bármilyen analitikai funkcióval, igyekszik a konverziós arányt mérni, hiszen amit nem tudunk mérni, azon nem tudunk javítani sem. A konverzió mérésének legegyszerűbb eszköze a Google Analytics, ahol egy marketing tölcsér minden egyes lépcsőjére vonatkoztatott konverziós arány pontosan követhető, de ugyanígy komoly analitikai megoldással rendelkezik a Facebook (és általában a nagy hirdetési platformok mindegyike), a marketing automatizációs rendszerek és a CRM-ek (Customer Relationship Management rendszerek) is.

Konverzió optimalizálása

Az online marketingben számos olyan taktika és pszichológiai fogás létezik, mely a konverzió optimalizálását célozza.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...