Archives

Above the fold

Above the fold

Egy weboldal azon része, melyet a látogató görgetés nélkül át tud tekinteni. A megkülönböztetés oka, hogy minden weboldal esetében ez a rész a látogató értelmezési képességét meghatározó legfontosabb terület. Amennyiben…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Acquisition-heavy marketing

Acquisition-heavy marketing

Az acquisition-heavy marketing olyan – rendszerint alacsony hatékonyságú – marketing megközelítés, mely csak az ügyfeleknek a saját oldalra irányításával foglalkozik, azzal már nem, hogy a látogatóból ügyfél is legyen. Rendszerint…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Ads

Ads

Az ads jelentése szó szerint: hirdetések. Az online marketingben leginkább a A kezdetben tisztán szöveges hirdetések számos kiegészítővel bővültek, ilyen volt például az azóta már beszüntetett expnaded text, mely 23%-kal…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
After-sales marketing

After-sales marketing

Az after-sales marketing, magyarul az értékesítést követő marketing tevékenység, mely magában foglalhat sok mindent, kezdve az ügyfél-elégedettség mérésétől egészen a termék-használat módjának oktatásáig, a lehetőségek promóciójáig. Egy vásárló ugyanis sokszor csak akkor…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Agency

Agency

Az agency jelentése: ügynökség. A polgári világban leggyakrabban marketing, PR, vagy szoftverfejlesztő ügynökségekre használják a kifejezést. Az első ügynökséget még 1786-ban Londonban alapította egy Willian Taylor nevű úriember. Egy másik…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
AI

AI

Artificial intelligence, vagyis mesterséges intelligencia. Az online marketing számos eszközében használt megoldás, mely az adatok gyors elemzésére, kiértékelésére építi gépi tanulási képességét, melynek eredményeképpen egy különböző akciókra képes mesterséges tudat…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Akvizíció

Akvizíció

Az akvizíció jelentése: megszerzés, beszerzés. Azt a cselekményt, vagy módszert takarja, melynek során szert teszünk bizonyos (általában gazdasági értelemben vett) javakra. Az üzleti életben jellemzően az online marketingben és a…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Analytics esemény

Analytics esemény

Az analytics esemény jelentése: olyan mikrokonverzió a weboldaladon, melyet a Google Analytics felületén új oldalbetöltődés nélkül képesek vagyunk mérni. Az Analytics események a laikusok által gyakran elhanyagolt méréstechnikai lehetőségek, melyek…

Tovább →
150 150 Haaz Róbert
AOV

AOV

Az AOV jelentése: Average Order Value, azaz átlagos rendelési érték (a magyar szaknyelvben nagyon gyakran: Átlagos Kosárérték). A fogalmat hasznáják mind B2B-ben, mind e-kereskedelemben. Azt az átlagos összeget jelenti, amennyiért…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Attribúció

Attribúció

Az attribúció annak a vásárlói útnak az egyes lépéseit jelöli ki, aminek bejárásával a vevők eljutnak a végső konverzióig. Míg a performance marketing az attribúciós útvonal ismeretében általában az egyes…

Tovább →
150 150 Udvarhelyi Ádám
Awareness

Awareness

Az awareness jelentése: ismertség - a marketingben leggyakrabban a márkaismertség (angolul: brand awareness) azonosítására használják. A célcsoport azon tulajdonságát írja le, hogy a potenciális vevőnek van-e egyáltalán tudomása az adott…

Tovább →
150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...