5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Agency

Agency

Az agency jelentése: ügynökség. A polgári világban leggyakrabban marketing, PR, vagy szoftverfejlesztő ügynökségekre használják a kifejezést. Az első ügynökséget még 1786-ban Londonban alapította egy Willian Taylor nevű úriember. Egy másik híres ügynökség, a Reynell and Sons 1812-ben alakult meg George Reynell vezetése alatt – ez egyébként ma a TMP Reynell globális agency része.

Az első agency

Az első amerikai hirdetési ügynökség 1850-ben alakult meg Philadelphiában Volney B. Palmer vezetése alatt és más vállalkozásoknak intézett újsághirdetéseket. Az első full-service ügynökség ugyancsak Philadelphiához kötődik: az N.W. Ayner and Sons 1869-től egészen 2002-es széteséséig, azaz több, mint 130 éven át szolgálta ki ügyfeleit.

Az első nemzetközi ügynökség a McCann volt: az 1902-ben alapított ügynökség 1927-ben kezdte meg európai tevékenységét, majd 1935-ben Dél-Amerikában, illetve 1959-ben Ausztráliában is megnyitotta kapuit az ügyfelek előtt.

Ügynökségek napjainkban

A digitalizálódás jelentősen megváltoztatta az ügynökségek piacát: egyrészt gombamód nőttek ki a földből a kisebb hirdetési és kreatív ügynökségek, melyek folyamatosan terjeszkedtek az online agency státusz irányába. Az ügynökségi piac régi nagy játékosait és a hirdetési piacot a kreativitás oldaláról megközelítő kisebb ügynökségeket is elérte azonban a marketing technológiák elképesztően gyors felfutása:

Míg 2010 körül midössze százas nagyságrendben voltak online martech vállalatok, addig 2020-ra ez a szám bőven tízezer fölé nőtt. Az online hirdetési lehetőségek drágulásával párhuzamosan pedig az ügyfelek egyre inkább rászorulnak az adat-alapú marketingre és ezzel együtt az egyre komolyabb és drágább technológiai megoldások folyamatos bevezetésére, így a jó agency a növekedés elsődleges motorjává ált.

Az ügyfél-reláció változása

Az adatvezérelt marketing térnyerésével párhuzamosan nagyot változott az ügynökségek elfogadottsága és szerepe is. A kétezres éveket megelőzően az ügynökségi világ döntően a kreatív elmékre támaszkodott. Mivel a kampányok döntő többsége offline, a használt médiumok közül pedig a legkorszerűbb is a televízió volt, így az ügynökségek alapvetően a kreativitás és az árak tekintetében versenyeztek egymással.

Az ügyfél kénye-kedve szerint cserélhette az ügynökséget, hiszen az ügynökségi output megítélése teljesen szubjekív volt. Persze a vállalati marketingesek már ekkor is megpróbálták felméréséekkel, kérdőívekkel, kutatásokkal visszamérni a kampányok teljesítményét, ez azonban rendkívül nehéz, időigényes, drága és pontatlan volt.

A digitális marketing első lehetőségei is mindösszeannyit változtattak a helyzeten, hogy a marketing mérhető lett, csakhogy még mindig a régi reflexek alapján szervezett akvizíciós marketing volt. A valódi változást az adat-alapú megözelítés hozta, amvel az ügynökségeknél is áttolódott a hangsúly a kreativitásról az adatelemzésre és a technológiai implementációra. S mivel az adat nem állt meg a marketing részlet bejáratánál, mind a digitális marketing, mind az ügynökségi asset-ek egyre nagyobb hangsúlyt kaptak a vállalatok üzletfejlesztési törekvéseinek folyamatában.

A sikeres marketing ügynökségek ma a kreativitás, a technológiai tudás és az adatelemzés mezsgyéjén járva segítik ügyfeleiket egy folyamatosan gyorsuló technológiai versenyben.

A 7Digits Ügynökség

A 7Digits a hazai piac egyik vezető online marketing ügynöksége. Alkalmazott technológiák tekintetében abszolút piacvezető a több, mint száz, általa képviselt és ügyfeleinél alkalmazott szoftver-megoldással:

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...