5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y
Te Tr

Teljeskörű online marketing

Teljeskörű online marketing

A teljeskörű (szaknyelven: full-stack) online marketing fogalma a marketing technológiák robbanásszerű elterjedésével párhuzamosan született. Olyan ügynökségekre használják a full-stack megjelölést, akiknek kellően széles kompetencájuk van, hogy az online marketing bármely rétegében képesek legyenek megoldásokkal szolgálni.

A teljeskörű marketinget nevezik full-stack marketingnek, vagy 360 fokos marketingnek is.

Ettől jó a teljeskörű online marketinges 

Az ilyen fajta ügynökségeknek számtalan előnye van a kisebb, egy-egy területre specializálódott cégekkel szemben, mivel nem kényszerülnek rá, hogy ráerőltessék saját szűk kompetenciájukat az ügyfeleikre – ellenkezőleg: azt a szolgáltatást ajánlhatják, amire az ügyfélnek éppen szüksége van. A full-stack marketing nagyobb csapatot, több senior tudású szakembert és sokkal több gyakorlati üzleti tapasztalatot igényel.

Létezik full-stack marketinges egy személyben?

Vannak a nemzetközi marketing szcénában olyan sztárok, akik az online marketing szinte teljes területén képesek működni, tévedés azonban azt gondolni, hogy „Na, akkor nekem ilyen kell!”…

Ezek a harcedzett, nagy tudású marketingesek a legtöbbször vagy ügynökségeken keresztül dolgoznak, vagy nagyvállalatoknak nyújtanak stratégiai tanácsadási szolgáltatásokat – leginkább a sztárügyvédeket is megszégyenítő óradíjakon.

Larry Kim, Neil Patel, Brian Dean és az online marketing többi nemzetközi sztárja és az a néhány hazai szakember, aki valóban egyszemélyes hadseregként képes beindítani a növekedést, még véletlenül sem egy vállalati CMO pozícióról álmodik és nem is nagyon érné meg ezeket az embereket röghöz kötni – elsősorban a szó szerint horror kategóriába tartozó díjazásuk miatt.

A full-stack online marketing szolgáltatást így jellemzően közepes, vagy nagy ügynökségektől lehet igénybe venni, ha egy CMO nem kíván több ügynökség összehangolásával szenvedni.

Az biztos, hogy a teljeskörű marketinggel foglalkozók nem átlagos marketing szakemberek. Ők olyan jól képzett tapasztalt marketingesek, akik a marketing szinte minden területén rendelkeznek számottevő tapasztalattal.

Gondoljcsak bele, hány ember van, aki egy személyben a keresőoptimalizálás, a PPC, a social media, az e-mail marketing, a marketing pszichológia, a UI/UX terület és a conversational marketing mestere – jelentős fejlesztői tudással… és e területeken szerzett elméleti tudásukat valóban tapasztalatra is váltották is a mindennapokban.

A teljeskörű online marketing fogalma így sokkal inkább ügynökségi kompetenciákat takar, azaz olyan ügynökséget, ahol az összes online marketing területnek megvannak a mesterei.

Példák a teljeskörű online marketing területeireNem csoda, hogy a teljeskörű marketinggel foglalkozók és az ilyen ügynökségek az iparág csúcsára emelkedtek és borzasztóan keresettek a Világ minden területén.

Mikor éri meg a teljeskörű online marketing?

Jellemzően akkor éri meg egy vállalatnak full-stack marketingben gondolkodnia, ha

  • egynél több területet szeretne kiszervezni a cégen kívülre,
  • gyors növekedés, vagy külpiacra lépés előtt áll
  • gyors tempójú, nagy versenyt támasztó iparágban van.

Ha például a PPC (performance marketing) feladatköreit képtelen a cég a vállalaton belül megoldani és ezért ezeket egy marketing ügynökségre bízzák, az még nem indokolja egy teljeskörű marketing ügynökség igénybevételét – ezt simán ellátja egy jóval olcsóbb PPC ügynökség is.

Ha ugyanakkor a fejlesztés, a UI, a social media, vagy épp az e-mail marketing is kiszervezés alá kerül, akkor a feladatok egy azon helyen történő kezelése mégis harmonikusabban tud működni ha nem kétfelé kell figyelnie egy CMO-nak.

Teljeskörű marketing szolgáltatások

A teljeskörű online marketing fogalma nem az összes marketing terület gyüjtőfogalma. Ahogy már fentebb említettük több területet foglal magába, de ha egy-egy területet nem fed le attól még nevezhető full-stack-nek. Ettől függetlenül biztos lehetsz benne, hogy a digitális marketinget alkoztó összes alapvető stratégiát biztosítani tudják egy full-stack ügynökségnél.

Szolgáltatások, amelyben a teljeskörű marketing ügynökségek segítenek

  1. Keresőoptimalizálás – SEO

A keresőoptimalizálás a marketing egy olyan ága, amely elsősorban az organikus forgalomra összpontosít azzal a céllal, hogy online tartalmaidat a Google a releváns találatai közé sorolja és előkelő helyen jelenítse meg a keresési találatok oldalain. 

  1. Pay-per-click (PPC) hirdetés

Az úgynevezett PPC, vagy performance marketing hirdetés az egyik olyan szolgáltatás, amely minden teljeskörű marketing ügynökség palettáján biztosan szerepel a kínálatban. Ez pedig a fizetett hirdetéseknek köszönhetően, az organikus keresésekkel szemben sokkal gyorsabban, jobban célozhatóan és skálázhatóbban eredményez látogatókat.

  1. E-mail marketing automatizáció

Az e-mail marketing (ma már inkább marketing automatizáció) pontosan azt jelenti, aminek hangzik – azaz e-mailen keresztül végzett marketinget. Jóval többről van szó, mint hírlevélről: az e-mail marketing automatizáció a perszonalizáción keresztül ér el elképesztő eredményeket.

Az e-mail marketing alkalmazásával számos olyan automatizáció létesíthető, aminek a segítségével újabb és újabb felhasználókat érhetsz el. Ha például valaki már megadta az e-mail címét, sőt még a kosárig is eljutott, aztán valamiért félbeszakította a vásárlást, akkor pár órán belül a rendszer küldhet neki egy személyre szabott kosár emlékeztetőt – és ez csak a kezdet a marketing automatizáció világában.

  1. UI és webfejlesztés

A mai világban elképzelhetetlen a siker elérése egy jól működő weboldal nélkül. Ez az a hely, ahova a többi alkalmazott marketing tevékenység vezet, ezért a weboldalnak mindenképp minőséginek, gyorsnak, könnyen „fogyaszthatónak”, attraktívnak és úgy általában lenyűgözőnek kell lennie – ez pedig elképzelhetetlen megfelelő front-end fejlesztőcsapat nélkül.

A teljeskörű online marketing fogalmához  szorosan kapcsolódik a weboldalak tervezése, illetve fejlesztése. S míg a fejlesztő cégek – bár ugyancsak segítenek megvalósítani az elképzeléseidet – elsősorban a látványban érdekeltek, addig egy full-stack ügynökség maga alatt vágja a fát, ha a weboldal nem termel elég pénzt az ügyfeleinek.

  1. Tartalommarketing

A teljeskörű online marketing fogalma kapcsán a tartalommarketing is egyértelműen egy olyan szolgáltatás, amely leginkább a full-stack ügynökségek sajátja. Az online hirdetésekkel és az e-mail marketinggel egyaránt a weboldalra irányítahtjuk a felhasználókat – csakhogy nem mindegy, milyen tartalmat találnak azon a weboldalon.

Olyan mondanivalóval kell találkozniuk a felhasználóknak, amelyeket hasznosnak és érdekesnek tartanak. Ilyen fajta tartalom lehet egy blogbejegyzés, de akár egy letölthető e-book, egy kvíz, vagy videó is. A jól megírt, illetve igényesen összerakott tartalmak fogják ösztönözni őket ugyanis a konverzióra.

A létrehozott tartalmakat ráadásul egy full-satck ügynökség a SEO céljainak elérésére is felhasználja majd.

  1. Social media és influencer marketing

A közösségi média platformok népszerűségéből adódóan egyáltalán nem meglepő, hogy a full-stack ügynökségeknél általában social média menedzsereket is foglalkoztatnak.

Ha teljeskörű online marketing járna a fejedben

Bár a teljeskörű online marketing képessége sok vállalat vágyálma és az ilyen szolgáltatást kínáló ügynökségek valóban kényelmes és hatékony megoldást jelentenek az üzletfejlesztési problémák azonnali megoldására, azt is érdemes tudni, hogy ezek az ügynökségek egyrészt drágábbak, másrészt nagyon megválogatják az ügyfél-portfóliójukat.

Egy full-stack ügynökség sokszor csak valóban full-stack ügyfeleket fogad, hiszen – ellentétben a csak egy-két területre specializálódott ügynökségekkel – nem nagyon mutogathat másra, ha nem megy a bolt. Épp ezért egy tejeskörű online marketing ügynökség azt is mérlegeli egy új ügyfél kiválasztásakor, hogy az ügyfél mennyire érett a gyors növekedésre, mennyire felkészült szervezetileg, a production és a menedzsment területén.

Tehát igaz, hogy full-stack ügynökségekkel gyorsabban és hatékonyabban lehet sikereket elérni, ennek azonban ára van – nem csak pénzben, hanem rugalmasság és fegyelmezettség tekintetében is.

150 150 Báthori Adrienn
Írd ide, amit keresel...