5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Long-tail kulcsszó

Long-tail kulcsszó

A long-tail, azaz „hosszú farok” kulcsszavak olyan keresőkifejezések, amelyek jellemzően több szóból állnak és kifejezetten konkrét kereséseket feltételeznek. Long-tail kulcsszavakat általában azok a felhasználók használnak, akik közelebb állnak a konverziós műveletekhez pl. a vásárláshoz.

Kulcsszó típusok

Jellemzően a keresési kulcsszavakat három nagyobb egységre bontjuk:

  • short-tail kulcsszavak
  • medium-tail kulcsszavak
  • long-tail kulcsszavak

A short tail kulcsszavak jellemzően általános kereséseket fednek le, ezáltal nagy keresési volumen társul hozzájuk. Annak ellenére, hogy nagy keresési volumennel rendelkeznek, mivel általánosak ezért kisebb az esély a konverzióra. Például a „laptop” egy tipikus short tail keyword.

A medium-tail kulcsszavak már konkrétabb keresőkifejezések, jellemzően két szóból állnak. Ezekre a kulcsszavakra már sokkal alacsonyabb a keresési volumen, de a konverzió esélye magasabb, mivel konkrétabb a keresés. Példáus a laptop vásárlás egy médium tail keyword.

A long-tail kulcsszavak – ahogy fentebb is írtuk – több szóból állnak és konkrét kereséseket fednek le, ezért a konverzió esélye is nagyobb. A fenti példánál maradva az „Asus Rog G17 laptop vásárlás” egy long-tail keyword. Itt a konverziós (vásárlás) esélye sokkal nagyobb, mint a fenti két példánál, csak kevés felhasználó hajt végre ennyire specifikus keresést.

long-tail keyword páldákkal

Az ábrán a horitontális tengelyen a konverziós rátát látjuk (konverzió esélye) a vertiális tengelyen pedig a keresési volumen mértékét. Itt is tökéletesen látható, hogy minél nagyobb keresés van egy kulcsszóra annál kisebb az esélye a konverziónak. Ha pedig kifejezetten specifikus kulcsszavakat vizsgálunk (long-tail keyword) akkor a konverzió esélye nő, viszont a kerésési volumenek korlátozottak.

Long-tail keyword a SEO-ban

A SEO-ban (Search Engine Optimisation) kifejezetten fontos szerepe van a kulcsszóra optimalizált aloldalaknak és tartalmaknak. A cornerstone SEO technika egyik alappillére a long-medium-short tail kulcsszavak megfelelő használata. Különböző típusú kulcsszóra különböző formátumú és típusú tartalmat érdemes készíteni.

Mivel short tail kulcsszóra jellemzően magas a kersési volumen, ezért erre egy átfogóbb tartalmat érdemes írni, ami tartalmában hosszabb, több aspektust vizsgál. Ezért cornerstone-nak mindig short tail kulcsszót érdemes választani, hiszen az a cél, hogy minél több felhasználó elolvassa. Támogató tartalmak esetében pedig a medium-tail vagy short-tail keyword-öket érdemes választani. A keresési volumentől és a relevanciától függően érdemes a long tail kulcsszavak használata, mint támogató tartalom.

Long-tail keyword hirdetési vonatkozásai

A long tail kulcsszavak hatékonyan használhatóak a PPC (kattintás alapú) kampányokban is. Ezekkel a kifejezésekkel célzott, specifikusabb látogatókat vonzzunk a webhelyünkre, akik nagyobb valószínűséggel fognak konvertálni. A short tail kulcsszavakkal szemben a long-tail kulcsszavak átkattintási aránya nagyobb éskonverziós költsége kisebb. Mivel specifikus kersésekről van szó, ezért a long tail kulcsszavakat érdemes a hirdetések első címsorába beilleszteni, hogy a felhasználók relevánsnak ítéljék azt.

A long tail kulcsszó használatának előnyei

– Specifikus, érdeklődő látogatókat vonz a webhelyre

– Növeli az átkattintási arányt

– Csökkenti a konverziós költségeket

– SEO szempontból specifikus forgalmat hoz a weboldalra

– Segít megtalálni azokat az ügyfeleket, akik közel állnak a vásárláshoz

Hogyan találjuk meg a megfelelő long-tail keyword-öt?

Egy kampány vagy SEO aktivitás első lépése mindig a kulcsszókutatás. A Google kulcsszótervezőjével meg tudjuk találni azokat a kulcsszavakat, amelyek fontosak a vállalkozásunk szempontjából. Ha megvannak a megfelelő kulcsszavak, akkor érdemes keresési volumen és piaci verseny alapján sorba rendezni őket. Ha keresési volumen alapján rendezzük a kulcsszavakat, akkor érdemes figyelni, hogy hol van az a pont, ahol még megfelelő keresési mennyiség van a kulcsszóra, de már kellően specifikus. Piaci verseny szempontjából és érdemes megtalálni azokat a niche long-tail kulcsszavakat, aminek a várható kattintási költsége alacsony, kellően specifikus, de havonta 50-nél többen keresik átlagosan.

Példák long-tail kulcsszavakra

laptopAsus Rog G17 gamer laptop, Asus Rog laptop vásárlás, Dell 14 laptop ár
AdidasAdidas superstar vásárlás, adidas superstar ár, adidas superstar 38.5 ár
B2B marketingB2B marketing ügynökség ár, B2B marketing ügynökség ajánlás
költöztetőbudapesti költöztető cég ár, költöztető cég székesfehérvár, gyors költöztetés budapesten belül
lakás bérléslakás bérlés 13. kerületben, lakás bérlés 11. kerület ár

 

150 150 Udvarhelyi Ádám
Írd ide, amit keresel...