5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Hashtag

Hashtag

A „hashtag” a metaadat* egyik formája, amely egy szóból vagy kifejezésből és egy számjelből ( #, a hash-ből vagy kettős keresztből ) áll. A metaadat az tulajdonképpen nem más, mint adat az adatról, így a hashtag jelentése nem más, mint az adatról szóló adat. A metaadattal összekötött tartalmat pedig tartalomcsomagnak nevezzük. Az internet végtelen információ tengerében különösen fontos szerepet tölt be, ugyanis neki köszönhetően található meg gyorsan és egyszerűen a kereső számára releváns tudnivaló. 

A hashtageket jellemzően a közösségi médiában használjuk azzal a céllal, hogy beazonosítsuk és kategorizáljuk az érdeklődési köröket, azaz a topikokat, illetve a hashtagek egyúttal megkönnyítik a kulcsszavak szerinti kutatást.

A hashtag használata

A hashtag a közösségi médiában a 2010-es évek közepén vált népszerűvé. Bár ma már a hashtag jelentése főleg az Instagrammal kötődik össze, valójában a Twitterről indult az őrület és Chris Messina találta fel és használta először a 2007-ben a fentebb említett kategorizálási céllal.

A számjel/hash/kettős kereszttel (#) bármely egyszerű szó kulcsszóvá tehető. Például:  #utazas

Ha egy bejegyzésedet vagy képedet az #utazas hashtaggel jelölöd meg, akkor ez böngészhetővé válik, és amikor valaki az #utazas hashtagra keres rá, akkor a keresett tartalmak között valahol megjelenik a te posztod is. A hashtageket leggyakrabban a Twitteren, az Instagramon és a TikTokon használjuk, de más online platformokon is előfordulnak.

Milyen platformokon jön képbe a hashtag jelentése?

A hashtagek használata kiemelten fontos az elérés, a tartalomfelfedezés és az interakciók szempontjából, ezért elsősorban az alábbi platformokon találkozhatsz velük:

  • Instagram: ezen a platformon a hashtagek kulcsszerepet játszanak. A felhasználók rendszeresen keresnek hashtag alapján tartalmakat, így a segítségükkel könnyebben megtalálható lesz a posztod, valamint az Instagram algoritmusai is figyelembe veszik a hashtageket a tartalmak promotálásánál.
  • Twitter: eredetileg ezen a felületen használták először a hashtaget, és azóta is kulcsszerepet tölt be a platformon. A Twitteren a hashtagek segítenek abban, hogy a tweetek könnyebben megtalálhatóak legyenek.
  • Facebook: habár a Facebook nem kezeli a hashtageket olyan hangsúlyosan, mint az Instagram vagy a Twitter, mégis hasznos lehet ezen a platformon is használni őket. Ezáltal a posztjaid könnyen elérhetővé válnak azok számára, akik az adott témára vagy kulcsszavakra keresnek.
  • LinkedIn: ez a felület is lehetővé teszi a hashtagek használatát, és segítségükkel a tartalmad nagyobb közönséghez juthat el, különösen ha szakmai vagy iparági témákról van szó.
  • TikTok: az utóbbi időben nagy népszerűségnek örvendő TikTokon a hashtagek nagyon fontosak a tartalomfelfedezés szempontjából. A megfelelő hashtagek használatával a videóid nagyobb eséllyel jelennek meg a releváns keresésekben.

Bár a legtöbb közösségimédia-felületen használható a hashtag, azt nem szabad elfelejtened,  hogy minden platformnak megvan a sajátos hashtaghasználati szokása és kultúrája, ezért ezt minden esetben érdemes figyelembe venned, és ajánlott az adott platformon népszerű vagy releváns hashtageket választanod a legjobb eredmény elérése érdekében.

A hashtag jelentése marketing szempontból – 5 előny

A hashtag, azaz a „#” jellel kezdődő kulcsszó vagy kifejezés az online kommunikáció és tartalommegosztás elengedhetetlen eszköze, és olyan előnyökkel rendelkezik, amely rendkívül fontos a tartalomkészítők, a márkák és az átlagos felhasználók számára is.

  1. A hashtaghasználat növeli a tartalmad láthatóságát, a releváns hashtagek használatával a posztok elérhetőek lesznek mindenkinek, akik az adott témában keresgélnek.
  2. A hashtagek növelik a posztod elérését, és ha a poszt elég érdekes, a követők számát is. A jól megválasztott hashtagek segíthetnek abban, hogy több emberhez jusson el a tartalmad, hiszen a felhasználók gyakran böngésznek hashtagek alapján, így új emberek találhatják meg és követhetik a profilodat vagy márkádat.
  3. A hashtagek segítségével az azonos érdeklődésű felhasználók könnyedén kapcsolatba kerülhetnek egymással. Ha valaki ugyanarra a hashtagra reagál, vagy ugyanazt használja, játszva létrejöhet egy virtuális közösség; így a hashtaghasználat támogatja az online kapcsolatok létrejöttét.
  4. Egy hashtag támogathat kampányokat/promóciókat/eseményeket. Például ha egy promóciót tervezel, és ehhez egy egyedi hashtaget választasz, a felhasználók ezt használva vehetnek részt az adott kezdeményezésben.
  5. A hashtagek lehetővé teszik az adatok elemzését és nyomon követését a közösségi média platformokon. Azáltal, hogy figyeled, hogy mely hashtagek hozzák a legtöbb interakciót és elérést, jobban megértheted a közönséged érdeklődési körét és viselkedését.

Ezen előnyök révén a hashtaggel ellátott posztok jelentős hozzáadott értéket képviselnek az online kommunikációban és a közösségimédia-marketingben.

Hogyan használjuk helyesen a hashtageket?

Az első és legfontosabb szabály az az, hogy olyan hashtageket használj, amelyek relevánsak a tartalmad számára. Figyelmesen válaszd ki azokat a kulcsszavakat vagy kifejezéseket, amelyek tükrözik a posztod témáját, tartalmát vagy célját. Ha ezt finomhangolni szeretnéd, akkor keresd meg azokat a hashtageket, amelyek relevánsak a kommunikációd szempontjából, és amelyeket más felhasználók is gyakran használnak. Ez növelheti a posztok felfedezhetőségét és elérését.

Ugyanakkor ne ess túlzásba, ne használj túl sok hashtaget egy posztban, mert ez zavaró lehet, és csökkentheti a posztok olvashatóságát. Bár ez a szám platformokként változhat, általában 2-5 hashtaget ajánlott használni egy-egy posztban.

Ha brandet építenél, használj egyedi vagy specifikus hashtageket, amelyek segítenek a márkád azonosításában. A hastag jelentése a branding szempontjából például saját márkahashtag létrehozásával kezdődik, hogy a követőid könnyebben megtalálják és követni tudják a márkádat.

A nagyobb elérés érdekében kapcsolódj aktuális eseményekhez vagy trendekhez. Ha egy aktuális trendhez, vagy kihíváshoz kapcsolódsz a posztoddal, akkor az adott trendi hashtag növelheti a posztod elérését és az interakciókat.

A fenti tippek követésével hatékonyabban használhatod a hashtageket, és ezáltal növelheted az online jelenléted a közösségi felületeken.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...