5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

RLSA

RLSA

Az RLSA jelentése Remarketing Lists for Search Ads. A Google által 2013-ban bevezetett hirdetési formátum komoly mérföldkő volt a Google AdWords (most már Google Ads) történetében. Az RLSA révén ugyanis a marketingesek és a hirdetők egy új eszközzel gazdagodtak, amellyel sokkal célzottabban érhetik el a potenciális vásárlóikat. Az RLSA lényege, hogy lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabott hirdetéseket jelenítsenek meg a Google keresőjében

azoknak, akik már korábban meglátogatták weboldalukat, DE nem vásároltak.

Az RLSA működése

Az RLSA-hoz az adatok közvetlenül a weboldalad látogatóitól származnak. Amikor valaki meglátogatja a weboldaladat, egy cookie (egy apró programkód) kerül elhelyezésre a böngészőjében, ami nyomon követi a tevékenységét. Ezekkel a sütikkel leszel képes utána remarketing listákat létrehozni és ezekkel a listákkal célozhatod meg a korábbi látogatókat. Amikor ezek a látogatók a Google keresőjében olyan kulcsszavakra keresnek, amelyek a te hirdetéseiddel kapcsolatosak, akkor megjelenik számukra a hirdetésed. Pont azok számára, akik már ismerik az oldaladat, látták a terméket, de nem vásárolták meg azt.

Az RLSA jelentése tehát egy rendkívül hatékony módszer arra, hogy újra elérjük azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. De miért is olyan nagy szám ez?

Azért, mert azok a felhasználók, akik már ismerik a brandedet, sokkal valószínűbb, hogy konvertálnak, mint azok, akik először találkoznak vele. Az RLSA segítségével tehát növelhetjük a konverziós rátát és csökkenthetjük a hirdetési költségeket, hiszen sokkal célzottabban hirdethetünk, mint ha csak a nagyvilágba kiabálnánk bele a hirdetéseinket minden célzást mellőzve.

Az RLSA költségei

Beszéljünk egy kicsit a költségekről is. Az RLSA kampányok költsége változó, és számos tényezőtől függ, többek között a versenytől, a célzott kulcsszavaktól, és persze attól, hogy mennyire szűkíted le a célközönséget. Általánosságban elmondható, hogy mivel ezek a felhasználók már ismerik a márkát, ezért olcsóbb őket újra elérni, mint teljesen új látogatókat megcélozni. Az RLSA lehetővé teszi, hogy kihasználd ezt az előnyt, így optimalizálhatod a hirdetési költésedet.

AZ RLSA előnyei

Az RLSA egyik legnagyobb előnye a testreszabhatóság. Például külön kampányokat hozhatsz létre azok számára, akik meglátogatták a weboldaladat, de nem vásároltak, vagy azoknak, akik bizonyos termékeket néztek meg, de nem adtak le rendelést. Ez lehetővé teszi, hogy pontosan szabályozd, milyen üzenetet (hirdetést) kapjanak ezek a visszatérő látogatók. Például, ha valaki hozzáadott egy terméket a kosarához, de nem fejezte be a vásárlást, speciális ajánlatokkal vagy emlékeztetőkkel térítheted őket vissza az adott termék oldalára.

Az RLSA tehát nem csak arról szól, hogy újra elérjük a weboldalunkon már járt embereket (ez csak sima remarketing lenne), hanem arról is, hogy a lehető legrelevánsabb módon szólítsuk meg őket; személyre és termékre szabott üzenettel, pont abban a pillanatban, amikor azt keresési szándékuk szerint ők maguk is akarják. Ez a perszonalizációs megközelítés növeli az esélyét annak, hogy a látogatók végül konvertálnak, ami értelemszerűen pozitívan befolyásolja a hirdetés ROI-ját (Return on Investment-jét, azaz megtérülését), így budgeting oldalról az RLSA jelentése nem más, mint magasabb ROAS és ROI.

RLSA a valóságban

Az igazság az, hogy az RLSA kampányok hatékonysága nagyban függ a remarketing listák minőségétől és a hirdetések relevanciájától. Fontos, hogy időt szánj arra, hogy alaposan megértsd a célközönségedet, és hogy pontosan mikor és hogyan érdemes őket újra megszólítani. Minél személyre szabottabb és relevánsabb a hirdetés, annál nagyobb valószínűséggel fog visszatérni a látogató, és ezúttal már egyel nagyobb valószínűséggel vásárolni is fog.

Egy másik fontos szempont az RLSA használatával kapcsolatban az adatvédelem. Mivel az RLSA cookie-kon alapuló technológiát használ a felhasználók nyomon követésére, fontos, hogy tiszteletben tartsuk a felhasználók adatvédelmi érdekeit, és megfeleljünk az olyan adatvédelmi törvényeknek, mint az EU Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR), vagy a tengerentúlon például a CCPA. Ez azt jelenti, hogy világosan kommunikálnunk kell a felhasználók felé, hogy hogyan használjuk fel adataikat, és biztosítanunk kell számukra a hozzájárulásuk visszavonásának, vagy módosításának lehetőségét.

Összefoglalva, az RLSA egy rendkívül hatékony eszköz a digitális hirdetők kezében, amely lehetővé teszi számukra, hogy személyre szabott és releváns hirdetéseket jelenítsenek meg a Google keresési hálózatán. A siker kulcsa a minőségi adatokon alapuló, jól megtervezett remarketing listák és a felhasználók adatvédelmének tiszteletben tartása. Az RLSA nem csupán arról szól, hogy újra elérjük a korábbi látogatókat, hanem arról is, hogy olyan értékes interakciókat hozzunk létre velük, amelyek végül konverzióhoz vezetnek. Ha helyesen használják, az RLSA lehet az a titkos fegyver, amely kiemeli a vállalkozásodat a versenyből, és hozzájárul a hosszú távú sikerhez.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...