Az RLSA jelentése Remarketing Lists for Search Ads. A Google által 2013-ban bevezetett hirdetési formátum komoly mérföldkő volt a Google AdWords (most már Google Ads) történetében. Az RLSA révén ugyanis a marketingesek és a hirdetők egy új eszközzel gazdagodtak, amellyel sokkal célzottabban érhetik el a potenciális vásárlóikat. Az RLSA lényege, hogy lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabott hirdetéseket jelenítsenek meg a Google keresőjében
azoknak, akik már korábban meglátogatták weboldalukat, DE nem vásároltak.
Az RLSA működése
Az RLSA-hoz az adatok közvetlenül a weboldalad látogatóitól származnak. Amikor valaki meglátogatja a weboldaladat, egy cookie (egy apró programkód) kerül elhelyezésre a böngészőjében, ami nyomon követi a tevékenységét. Ezekkel a sütikkel leszel képes utána remarketing listákat létrehozni és ezekkel a listákkal célozhatod meg a korábbi látogatókat. Amikor ezek a látogatók a Google keresőjében olyan kulcsszavakra keresnek, amelyek a te hirdetéseiddel kapcsolatosak, akkor megjelenik számukra a hirdetésed. Pont azok számára, akik már ismerik az oldaladat, látták a terméket, de nem vásárolták meg azt.
Az RLSA jelentése tehát egy rendkívül hatékony módszer arra, hogy újra elérjük azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. De miért is olyan nagy szám ez?
Azért, mert azok a felhasználók, akik már ismerik a brandedet, sokkal valószínűbb, hogy konvertálnak, mint azok, akik először találkoznak vele. Az RLSA segítségével tehát növelhetjük a konverziós rátát és csökkenthetjük a hirdetési költségeket, hiszen sokkal célzottabban hirdethetünk, mint ha csak a nagyvilágba kiabálnánk bele a hirdetéseinket minden célzást mellőzve.
Az RLSA költségei
Beszéljünk egy kicsit a költségekről is. Az RLSA kampányok költsége változó, és számos tényezőtől függ, többek között a versenytől, a célzott kulcsszavaktól, és persze attól, hogy mennyire szűkíted le a célközönséget. Általánosságban elmondható, hogy mivel ezek a felhasználók már ismerik a márkát, ezért olcsóbb őket újra elérni, mint teljesen új látogatókat megcélozni. Az RLSA lehetővé teszi, hogy kihasználd ezt az előnyt, így optimalizálhatod a hirdetési költésedet.