5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

DOOH

DOOH

A DOOH jelentése: Digital Out Of Home hirdetés, ami talán a digitális házonkívüli hirdetés-ként lenne a legjobban magyarrra fordítható. A megoldás lényegében olyan közösségi terekben és közterületen elhelyzett digitális hirdetési felületeket és azok szoftver-menedzsmentjét jelenti, melyeken a hagyományos display hirdetés működési modelljében lehet hirdetéseket elhelyezni.

Aki járt már Londonban, vagy New York-ban, az millió számra látott ilyen hirdetési felületeket:

DOOH példa NY-i utcaképpel és rengeteg digitális hirdetési felülettel

A DOOH és a display hirdetések közötti leglényegesebb eltérés a méréstechnika: míg display hirdetések esetén a mérés nagyon könnyű, viszonylag pontos és sokrétű, addig a DOOH esetén csak közvetett, becsült impression-alapú mérésre van lehetőség. Amennyiben a DOOH felület interaktív, ott az interakciók mérhetőek ugyan, de mivel nem férnek oda 30-an egyszerre egy interaktív digitális táblához, ezért ez a szám sem mérvadó.

Plakát okosabban?

Lényegében igen, mivel a házonkívüli hirdetések hordozója az óriásplakátoktól, hirdetőtábláktól és beltéri molinóktól eltérően egy digitális felület, amin a hirdetéseket mindig az adott közönséghez, alkalomhoz, napszakhoz, vagy épp – ha ahirdető úgy kívánja – az időjáráshoz lehet rendelni.

A DOOH a megfelelő pozícionálással hatákony eszköz lehet márkaépítésre, új termékek bevezetésére, vagy épp lokális marketingre és – elsősorban Amerikában – nagyon szépen fejlődik is ez a szegmens. Időnként és pár baleset után ugyan az autópályák melletti óriásplakátokon letiltja a helyhatóság a mozgó reklámokat, de például beltérben, benzinkutakon, vagy sétálóutcák épületforntjain ezeknek a digitális kijelzőkön futó hirdetéseknek igenis megvan a helyük.

A digitális out of home piac

Meglepő módon kivételesen nem az USA vezeti a házonkívüli digitális hirdetések piacát, hanem az Egyesült Királyság, de az USA is ott van a másdik helyen. Az Egyesült Királyságban élők mintegy 66 %-át érik el házonkívüli digitáis hirdetések és a vásárlásnál mintegy 6%-ot dobnak ezek a hirdetések a márkaválasztás valószínűségén. A világpiac a digital out of home tekintetében mintegy 17.54 Milliárd dollár, ami a teljes digitális marketingnek ugan csak egy elenyésző része, az évi 7.5%-os növekedési potenciáljával azonban konstansan növekvő piaci szegmensről van szó.

Mire használható a DOOH?

A digitális out-of-home hirdetések elsőroban a lokális marketingben és a márkaépításben játszanak fontos szerepet. Minél bonyolultabb és célzottabb egy attribúciós modell, annál kevésbé van a rosszul, vagy egyáltalán nem mérhető DOOH hirdetéseknek szerepe a marketing mixben. Lokálisan azonban a Google lokális hirdetései mellett az egyik leghatékonyabb eszköznek számítanak, ahogy márkaépítésben is kiválóan használhatóak a hagyományos display inventory kiegészítésére.

Amennyiben média buyer-ként érdekelnek a digital out of home hirdetések, ezt a vásárlói kézikönyvet ajánljuk figyelmedbe.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...