5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Soft bounce

Soft bounce

A soft bounce az átmenetileg nem kézbesíthető e-maileket jelenti. Ilyen esetekben a fennakadást okozó probléma általában a címzett oldalán merül fel. 

Az e-mail marketing kampányok során ezek az e-mail címek a hard bounce-al ellentétben még használhatóak, hiszen csak időszakosan nem érhetőek el. Éppen ezért ezek eltávolítására nincs szükség. Magát a magas visszapattanási arányt sok minden kiválthatja, mint például a régi, nem frissített levelezési lista vagy a pontatlan és hamis címek.

Néhány soft bounce e-emailt kiváltó ok

  • Megtelt a címzett postaládája
  • Az e-mail szerver éppen offline állapotban van
  • Maga az e-mail túl nagy az adott szerver számára

Levelezési szervertől függően a visszapattanó e-mailekről vagy kap a címzett részletes leírást a hibáról, vagy csupán azt látja, hogy sikertelen volt a kézbesítés soft bounce miatt. Amennyiben részletezik a hiba típusát, úgy egy kódot küldenek. Ezeknek a beazonosítását jó lehet ismerni.

Az Active Campaign a következő formában jeleníti meg az adott kampányok visszapattanásait:

A soft bounce jelentésére konkrét 7 blogos példaEllentétben a hard bounce emailekkel, amiknél ugye kifejezetten rossz, ha azt a címzettnek újra küldöd a levelet, a soft bounce-nál érdemes ismételten próbálkozni remélve, hogy a fennakadás időközben megoldódott. Vannak olyan e-mail marketing szolgáltatók, amelyek automatikusan újra küldik a soft bounce kategóriájú leveleket, ám egy bizonyos próbálkozási sorozat után feladják és a címzettet hard bounce-nak minősítik.

A soft bounce hibát mindig a fogadó levelezőrendszerében kell keresni és ott is kell kijavítani. Amiért ezen problémák felszámolása némi időbe telhet ezért érdemes inkább 1-2 napot várni, az e-mail újraküldésével.

Ne feledd tehát, hogy a kemény visszapattanással szemben ezek az e-mailek nem feketelisták vagy spam szűrők eredményeként nem kerültek kézbesítésre. A soft bounce esetekre nincs egységes megoldás, de összegyűjtöttük az esetleges kiváltó okokat. Ezek orvolásával sokkal letisztultabbá és használhatóbbá teheted a listáidat.

A leghatásosabb tippek a soft bounce e-mailek ellen

  • Rendszeresen vizsgáld meg a levelező listán szereplő címeket. Azokat, amelyek biztosan el vannak írva, például hiányzik belőlük a pont, vagy egyértelműen helytelen domain utótaggal vannak beírva, azokat feltétlen távolítsd el.
  • Abban a pillanatban, amikor valaki elsőként iratkozik fel egy listára, akkor ne felejts el cselekvésre késztető megerősítő e-mailt küldeni számára. Ez az úgynevezett dupla opt-in módszer, ennek alkalmazásával kiszűrhetőek az elgépelt, vagy szándékosan félreírt címek.
  • Tesztelj! Azaz az összes fontosabb e-mail szerveren teszteld le a levelet, mielőtt az adott lista összes címzettjének elküldöd. Ez a módszer nagyon fontos, hiszen így fény derülhet különböző problémákra. A tesztelés során például megmutatkozhat, hogy az e-mail tartalma bizonyos szervereknek túlságosan nagy.
  • Az e-mail címeinket bizonyos időközönként különböző indokok kapcsán változtatjuk. Éppen ezért is nagyon fontos, hogy adj lehetőséget a feliratkozóknak, hogy a személyes adatokon tudjanak módosítani. Ez a te szempontodból az e-mail cím frissítése kapcsán kiemelten fontos.
  • Ahhoz, hogy egyáltalán e-mail-eket tudj küldeni, először is kapcsolatokra lesz szükséged. Ennek több módja is van. Mi azt javasoljuk, hogy inkább kerüld a levelezőlisták vásárlását. Sokkal inkább tanácsoljuk, hogy készíts egy feliratkozási űrlapot, amiben a kitöltés során a címzettek megadhatják a szükséges adataikat.
  • A leiratkozás gombot se felejtsd ki! Ennek kötelező módon szerepelnie kell az e-mailekben.
  • Kerülj minden olyan dolgot, ami spam gyanús lehet! Éppen ezért felejtsd el a csupa nagybetűk használatát, a csatolmányokat, a beágyazott képeket, valamint a nevezetes spam szavakat.

Soft bounce-nak minősülhet egy elküldött e-mailed, ha sok spam bejelentést kaptál, korábban sok hard bounce e-mail-ed született vagy ha egyszerűen túl gyakran küldtél ki e-maileket.

Az e-mail marketing továbbra is egy nagyon sikeres stratégia a webhelyek forgalmának növelésére. A soft bounce és hard bounce pedig általánosságban jó mérőszámoknak tekinthetők a levelezőlisták minőségének megítélésekor.

Az e-mail marketingen belül tehát nagyon fontos figyelmet fordítani a pozitív mérőszámok (open rate, CTR) mellett a negatív mérőszámokra is. Komolyan kell venni az e-mail visszapattanásokat, hiszen ha nem vagyunk elég alaposak, akár az egész domain feketelistára kerülhet, a levelek pedig egyenesen a spam mappákba.

A visszapattanási arány kiszámítása

A visszapattanási arányokat az email kampány jelentésben találod meg. Az e-mail szolgáltatód (ESP) százalékos formában jeleníti meg ezeket. Pontosan mik is ezek a százalákok?

Kiszámításánál a visszapattanó e-mailek számát osztják el az elküldött levelek teljes számával, majd azt 100-zal megszorozzák.

Ha például 20 000 e-mailt küldtél ki összesen, amiből 40 visszapattant, akkor 

(40 ÷ 20 000) x 100 = 0,20%-os visszapattanási arány

Rendeben, de mégis honnan tudjuk, hogy ez most jó vagy rossz?

Nem kell aggódni, ha nem sikerül 100%-os kézbesítési arányt elérni, mert ez a valóságban szinte lehetetlen. Ugyanakkor mindig a lehető legalacsonyabb visszapattanási arányra törekedj.

Az email marketingben széles körben elfogadott a 2%-os visszapattanási arány. Ha ennél magasabb számot látsz, akkor a fent említett praktikák segítségével érdemes lehet időt és energiát fektetni ennek javításába. Szinte biztos, hogy egy bizonyos idő után a visszapattanások aránya növekedésnek fog indulni, hiszen a listád is “öregszik”, aminek hatására egyes címek elavulttá válnak. Éppen ezért nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a listák tisztántartása.

Ha 2% feletti az általad képviselt vállalat e-mailjeinek a visszapattanási aránya, még akkor sem kell nagyon pánikba esni. Mivel az átlagos e-mail visszapattanási arány iparáganként különböző. Ez pedig az egyes iparágak eltérő demográfiai jellemzőinek tudható be legfőképp.

150 150 Báthori Adrienn
Írd ide, amit keresel...