5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Click rate

Click rate

A click rate jelentése: kattintási arány. Speciálisan az e-mail marketingben, egy adott cselekményre használt fogalom. A click rate jelentése révén írja ugyanis le az e-mail marketing szakma azt az arányt, amennyien az adott e-mail-t megkapó közönségből rákattintanak a levélben található termékre, gombra, linkre, vagy videóra. Általánosan 1,33% körül mozgó értéket szoktak hozzá társítani, de ez jelentős mértékben eltérhet a különböző iparágakat vizsgálva.

Egyre többen döbbennek rá, hogy mekkora potenciál rejlik az e-mail marketingben. Egy-egy jól megtervezett kampánnyal vagy automatizációval hatalmasat lendíthetsz a webshopod eladásain, vagy a B2B weboldalad lead generálási folyamatain. A 16-64 éves korosztályt vizsgálva a felhasználók majdnem 50%-a napi szinten ránéz az e-mailjeire. Éppen a benne rejlő lehetőségek miatt a verseny az e-mail marketing területén pedig egyre inkább fokozódik és a hangsúly a minél nagyobb, rossz minőségű listákról és a szegmentálatlan hírlevelekről egyre inkább áttevődik az átkattintás optimalizálására, hiszen a click rate jelentése üzletileg még több látogató.

Korábban, az egyen-hírlevelek korában a szakma főleg az open rate eredményekre helyezte a hangsúlyt, de ma már a click rate jelentése a fontosabb a marketingesek számára. Gondolj csak bele: nem az a fő cél, hogy elérd az ügyfelet, hanem az, hogy a kattintások által állandóan visszatereld őt a weboldaladra és vásárlóvá konvertáld. Ha a megnyitások aránya magas, de az átkattintás mégis alacsony, akkor valószínűleg az e-mail tartalmán, a gomb elhelyezésén, valamint megjelenésén vagy a kínált ajánlaton kell változtatni annak érdekében, hogy ez az arány is növekedjen.

A különbség a Click through rate és a click rate jelentése között

A click-through rate (CTR) is nagyon hasonló fogalom, ez átkattintási arányt jelent, de szélesebb körben használják; jelentheti például a hirdetési kampányok hatékonyságát százalékos formában, vagy egy landing oldal ajánlatkérési gombjának átkattintási arányát. A legtöbb e-mail marketing szakember a levelek megnyitási arányára az open rate, a levélben található kép, link, stb. kattintási arányára pedig a click rate mutatót használja.

Vannak azonban az online marketingben olyan e-mail marketing szakértők, akik a CTR kifejezést használják az open rate helyett (a click rate kifejezés ilyenkor is az e-mail-ben található link kattintási arányát jelenti). Amennyiben a kontextus egy e-mail kampány, akkor a CTR (vagy open rate) a megnyitási arányt, a click rate pedig az e-mail tartalmának kattintási arányát jelenti.

A click rate jelentése üzleti szempontból

A CR, azaz a click rate jelentése üzleti szempontból az e-mail marketing levél tartalmának minőségére és a célzás (szegmentáció) sikerességére utal. Kiértékelésekor a kijött arányszám válaszul szolgálhat pár igen hasznos kérdésre:

  • Mennyire érdeklődik a célközönség az általad képviselt vállalat, valamint azok termékei, szolgáltatásai iránt?
  • Megfelelő-e a használt stílus?
  • Elég figyelemfelkeltő-e a levél tartalma?
  • Megfelelő-e a szegmentáció, vagyis az e-mail tartalma releváns-e a címzettnek?
  • Megfelelően jelenik-e meg az e-mail tartalma minden e-mail kliensben, böngészőn és operációs rendszerben?

A CTR és a click rate jelentésének kiszámítása képletekkel

A click rate és a click through rate összeasonlítása

 

Így javíts a a click rate mutatón

A click rate jelentése tehát egy olyan mutató, ami tükrözi az ügyfelek elégedettségét a levél tartalmát illetően. A mutatón a következő fogásokkal lehet érdemben javítani:

Szegmentálj

Ha már eljutottál oda, hogy megfelelő az e-mailek megnyitási aránya (vagyis az open rate), de alig kattintgatnak a címzettek, akkor érdemes lehet újragondolni a szegmentálást. A feliratkozókat a feliratkozás helye szerint különböző listákra iratkoztathatod fel, ugyanakkor a listák mellett érdemes lehet dinamikus szegmenseket is alkalmaznod, hogy minden érdeklődő a számára legrelevánsabb tartalmat kapja.

Ha egy friss akciót indítasz, akkor például érdemes lehet kizárni az akcióból azokat, akik pár napja adták le a rendelésüket. Őket bizonyára bosszantaná, ha a tranzakciót követően kapnának egy e-mailt – benne egy kedvezményre jogosító kuponnal arra a termékre, amit éppen most vettek meg teljes áron. Még az is előfordulhat – főleg utánvét esetén – hogy a vásárló nem veszi át a terméket, inkább új rendelést ad le a kedvezményes áron…

Nyújts minőségi tartalmat

Legyen a levél szép, igényes, reszponzív, valamint sötét mód kompatibilis. A CTA-k legyenek figyelemfelkeltőek, ügyelj a kontrasztokra! Ha a kinézet megfelelő, akkor vizsgáld felül a tartalmat. Legyen releváns a mondanivaló és megfelelő a megfogalmazás stílusa. Ne feledd: a click rate jelentése a marketing leveled tartalmának minőségét mutatja.

Perszonalizálj

A perszonalizáció lehet az egyik kulcsa annak, hogy már a levél megnyitásakor megfogd az olvasót és nincs ez másként a clikc rate optimalizálásakor. Gondolj csak bele, Te is biztosan nagyobb valószínűséggel olvasod tovább azokat a leveleket, amelyek megszólítanak, esetleg további tartalmukban is a számodra valóban releváns és érdekes ajánlatokat és tartalmakat kínálják. Érzelmileg akkor fognak egyre többen kapcsolódni a vállalatodhoz, ha képes vagy személyre szabni a mondandódat.

A/B tesztelj

Annak érdekében, hogy az előbb említett subject line a lehető legjobb legyen, érdemes A/B teszteket futtatnod. Sőt, ha például Klaviyo rendszert használsz, akkor A/B/C/D, azaz multivariáns teszteket is futtathatsz. Ez a tesztelés azt jelenti, hogy a címzettjeid mondjuk 20%-nak elküldöd ugyanazt az e-mail-t más-más tartalommal és figyeled, hogy melyik szegmens teljesít a legjobban.

Tisztítsd a listákat

Azok a feliratkozók, akik soha egyetlen leveledet sem nyitják meg és az utóbbi fél évben feléd sem néztek, azokat nyugodtan töröld ki. Az így kitisztított lista egészen biztosan jobb click rate eredményt fog hozni. Amennyiben ilyen inaktív szegmensed van, ne fél törölni őket; a lista „egészsége”, ahogyan az e-mail marketing szakemberek nevezik, sokkal fontosabb, mint hogy hány feliratkozóval tudsz dicsekedni.

Teszteld megjelenésre

Minden e-mail valamennyire eltér attól függően, hogy gmail-ben, outlookban, vagy más egyéb e-mail klienssel nyitod meg. Tehát amellett, hogy ügyelsz a mobil és táblagép megjelenésre, valamint a sötét és világos módra, érdemes a lehető legtöbb e-mail szolgáltatóval tesztelni a leveleket. Az interneten számos e-mail tesztelésre kifejlesztett programot lehet találni, az egyik legjobb – és a 7Digits által minden nagy volumenű e-mail marketinget folytató ügyfélnél használt – rendszer a Litmus, ami több mint 100 e-mail kliens előnézetét teszi lehetővé egyetlen gombnyomásra. A program ezen felül még spam-ellenőrzést és olvashatósági ellenőrzést is végez. 

Senkit ne hanyagolj el, de ne is vidd túlzásba

Ha valaki feliratkozik az egyik e-mail listádra, akkor azt várja el, amit az űrlap kitöltésekor ígértél a számára. Alakíts ki egy tervet, hogy milyen gyakran küldesz kampányokat. Semmiképp ne vidd túlzásba, hiszen ezzel idegesítővé válhatsz, ami biztosan megnöveli majd a leiratkozások számát, illetve csökkenti a megnyitási és átkattintási arányt is.

 Használj figyelemfelkeltő gombot

Használhatsz ugyan linkeket az e-mailekben, de a fő célt, amivel át szeretnéd vezetni az érdeklődőket a weboldaladra, azt egy jól látható gombbal próbáld elérni. Kerüld a CTA-kon az olyan feliratokat, hogy “Tovább”, “Vásárolj most” “Tudj meg többet”. Helyettük írj valami egészen kreatív, a vállalkozásodhoz jól passzoló szöveget. Egy kurzusnál például jó lehet a: “Tanulni szeretnék →”

A click rate jelentése tehát rengeteg mindent elmond egy marketing szakember számára és számos optimalizációs lehetőség is adott a click rate felturbózására. Nem kérdés, hogy megéri a fáradtságot, az e-mail ugyanis még mindig egy ingyenes kommunikációs csatorna – márpedig ez manapság már nagyon ritka kincs!

150 150 Báthori Adrienn
Írd ide, amit keresel...