A dupla opt-in egy plusz lépést jelent az e-mail feliratkozási folyamatban, amely a felhasználót arra kéri, hogy az e-mail címét ellenőrizze és erősítse azt meg. Ennek a módszernek a célja, hogy valóban elkötelezett és érdeklődő feliratkozói kört építsen ki és ne lehessen mások e-mail címével regisztrálni mondjuk egy hírlevélre. Számos előnye mellett a marketing szakemberek rendszeresen vitatják, hogy mennyire hatásos ez a technika.
Dupla opt-in vagy single opt-in?
A dupla opt-in alkalmazása csökkenti a levelezőlistára feliratkozók számát azáltal, hogy egy extra lépést illeszt a folyamatba, ami kiszűri a passzív érdeklődőket, a rossz e-mail címeket, valamint a spam fiókokat. A Litmus szerint azonban a feliratkozók 20-40%-a a második opt-in során már nem erősíti meg az e-mail címét, így az egyszeri, azaz single opt-on-hoz képest jelentősen kevesebb feliratkozót lehet ennek alkalmazásával elérni. Ezek a számok nem csak az elgépelt és a spam címekről szólnak, hanem valóban érdeklődő emberekről is, akik feltehetően csalódottak lesznek, ha a nem tudják egy lépésben vágrehajtani, amit akarnak.
Pont ezért a dupla opt-in alkalmazása szakmai körökben is vitatott. Alapfeltevésünk szerint ugyanis az e-mail marketing elsődleges célja a lehető legtöbb érdeklődő megszerzése. –
Vagy ez mégsem így van?
Elég különbözőek a vélemények a singe opt-in és a dupla opt-in kérdésében. Számos tanulmány igazolja, hogy mindkét modell lehet sikeres. Ez azért is van így, mert számos más tényező is befolyásolja az eredményeket, mint például az e-mail tartalma, a subject line vagy maga a márka. Egy adott vállalkozásnál leginkább az éles próbák azok, amik segíthetnek eldönteni, hogy melyik opciót válaszd.
A dupla opt-in-t pártoló – a minőségre szavazó – marketing szakemberek szerint, a minőségi feliratkozók, akik valóban szívesen iratkoztak fel, azok sokkal előnyösebbek egy listán, mint akik esetlegesen később spam-nek jelölik az e-mailt. Egyértelműen kevesebben fognak a dupla opt-in opcióval feliratkozni, viszont a kutatások azt bizonyítják, hogy így hosszabb ideig maradnak, valamint kevesebb lesz a lemorzsolódás.
A single opt-in pártolói – a minőség helyett a mennyiséget szem előtt tartva – viszont sokkal fontosabbnak vélik, hogy ne essenek el egyetlen esetleges érdeklődőtől sem a plusz kör miatt, még akkor sem ha ez egy jelentősen rendezetlenebb, rosszabb minőségű listát eredményez.
A Te döntésed, de ezekre azért figyelj oda:
- Ha vállalkozásod nem engedheti meg magának, hogy rövid távú lead-ekről maradjon le, akkor a single opt-in a javasolt.
- Ha a hard bounce magas arányával harcolsz, akkor ennek csökkentésében a dupla opt-in jelenthet megoldást.
Dupla opt-in arány javítása
1.Ösztönözd a feliratkozókat
Az ösztönzés okot ad a látogatónak, hogy valóban végrehajtsa a második körös e-mail cím megerősítést is. Erre kiváló példa, ha kedvezményeket, friss tartalmakat vagy hűségprogramot kínálsz számukra.
Maga a dupla opt-in több lépcsőből áll, amik közé az alábbi oldalak sorolhatók:
- Űrlap elküldése
- Megerősítő e-mail
- Köszönő oldal
- Leiratkozási oldal
2.lépés: A űrlap optimalizálása
Érdemes az űrlapok optimalizálásával nekifogni a feladatnak. Erre célszerű egy teljesen testre szabható weboldalt létrehozni úgy, hogy a UX teljesen rendben legyen és pontosan mutassa a felhasználónak, hogy jelenleg a dupla opt-in melyik lépcsőfokán állnak.
Az űrlap kitöltése és elküldése után nagyon fontos, hogy megfelelően tájékoztasd a kitöltőt a további lépésekről. Ez a mi weboldalunkon így néz ki:
A Progress bar, azaz a megjelenő zöld vonal egyértelműen jelzi, hogy a folyamat végéig még valami hátra van. Ehhez pedig a további tennivalókat röviden és érthetően írjuk le.
3.A megerősítő e-mail
Kihagyhatatlan lépés, hogy maga a megerősítő e-mail is professzionálisan, az arculatba illően nézzen ki úgy, hogy közben közvetítse a márka filozófiáját is. A megerősítéshez pedig ajánlatos a gombok alkalmazása. Ezek sokkal barátságosabbak és letisztultabbak, mint a linkek, amik egyes embereknél zavaróak, sőt akár elrettentőek is lehetnek.
Végül pedig a subject line-ra is megfelelő hangsúlyt kell fektetni, hogy az kellően egyértelmű legyen és a feliratkozóknak ne okozzon gondot az e-mail postafiókon belüli megtalálása.
4.lépés: A köszönő oldal optimalizálása
Utolsó lépésként pedig optimalizáld az oldalt, ahova a megerősítés után érkezik a felhasználó. Tanácsos hasonló színvilágot és designt alkalmazni, mint a korábbi oldalaknál. Írd ki egyértelműen , hogy az e-mail cím megerősítése sikeres volt.
5.Az egész folyamat legyen személyes
A felhasználó figyelmének a felkeltése lebegjen a szemed előtt. Ennek érdekében használj profi fotókat, amennyiben tudod kerüld a stock fotók alkalmazását, hogy ezzel is növeld az oldalad egyediségét.
6.Erősíts az online jelenléted
Az emberek nagyobb hajlandóságot mutatnak az opt-in-re azoknál az oldalaknál, ahol erős online jelenléttel találkoznak. Használd ki a social media platformok nyújtotta lehetőségeket, hogy a potenciális feliratkozók tudjanak rólad különböző helyekről tájékozódni.
Az e-mail szolgáltatók folyamatosan azon vannak, hogyan kiszűrjék a spam üzeneteket, ám ezek száma így is folyamatosan növekszik. Az online átverések száma is egyre nő, emellett az emberek bizalma viszont napról-napra csökken. Az ilyenfajta támadások, csalások és megtévesztések miatt egyre rövidebb ideig gondolkodik el a címzett egy e-mail spam-nek jelölése kapcsán. Azaz, ha nem igazán emlékszik arra, hogy mikor és hol iratkozott fel az adott hírlevélre, akkor azt egyszerűen kéretlennek ítéli.
Szintén a dupla opt-in mellett szól, ha a feliratkozók nagyon alacsony százaléka nyitja csak meg az e-maileket, az egyértelműen csökkenteni fogja az IP cím hitelességét. Ezzel pedig a feladó azt is kockáztatja, hogy az e-mail szolgáltatók a spam mappába fogják a levelét helyezni.
Hosszú távon tehát a legtöbb esetben érdemes inkább a mennyiség helyett a minőségre koncentrálni.
- 2.1KMegosztás
- 2.1KFacebook
- Facebook Messenger