5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y
On Op Or

Opt-in

Opt-in

A marketing területén az opt-in jelentése: beleegyezés, feliratkozás; általában az e-mail cím megadásávl járó interakciókra használják a szakkifejezést. A definíció szerint az opt-in alkalmával az ügyfelek, vagy vásárlók a beleegyezésüket adják ahhoz, hogy a márka e-mail-ben (vagy akár sms-ben is) kommunkálhasson velük.

Érdemes szem előtt tartani, hogy a közhasználatban már teljesen elcsépelt és minőségi értelemben elhasznált „hírlevél” és „feliratkozás” szavakat célszerű mellőzni, amennyiben hatékony opt-in arányszámokat akarunk látni. A sima hírlevél helyett ajánljunk inkább hasznos tartalmakat, aktuális ajánlatokról tájékoztatást, esetleg némi kiváltságot azoknak, akik az oldalon járnak. Ezzel az apró trükkel többen iratkoznak majd fel a listára, hiszen mindenki hasznos tudásra, egyedi ajánlatokra, nem pedig egy mindenkivel megosztott egyen-hírkötegre vágyik.

A „feliratkozás” szó a másik, amit szintén ajánlunk messziről elkerülni!

Helyette használd kreativitásod és írj egyedi kifejezéseket a call-to-actionre. Mi sem használjuk itt a 7blogon, inkább az elérhető előnyök hangsúlyozásával igyekszünk megszerezni a látogatók bizalmát:

opt-in

A feliratkozás helye

Nem ritka, hogy felugró űrlapok, úgynevezett popupok-on keresztül gyűjt egy cég feliratkozókat. Itt tanácsos az e-mail címen kívül legalább egy keresztnevet is elkérni a kitöltőtől, hogy a későbbiekben már a kapcsolatfelvételkor meg is tudjuk szólítani. Ezen kívül első körben nem tanácsos sokkal több információval zaklatni senkit. A gyakorlatban, ugyanis az működik igazán jól, amikor egyszerű és gyors a form kitöltése.

Hasonló módon történhet ezenkívül a feliratkozás a weboldalon megjelenített űrlapon keresztül. Az email marketing szolgáltatók nagy többségének van olyan űrlapja, amit csak be kell illesztened az oldaladba, és már gyűjtheted is a feliratkozókat. Persze vannak még profibb, kifejezetten formok gyártására szakosodott alkalmazások is, mint például a Paperform, a Typeform vagy éppen az Involve.me

A kitöltendő űrlap elhelyezése is jelentősen befolyásolhatja a kitöltési arányt. Bizonyára nem ismeretlen számodra sem az idegesítően, a második pillanatban felugró űrlap. Ez a megoldás egyrészt nem túl szerencsés hiszen még ismerkedni sem volt ideje a böngésző látogatónak a weboldallal máris feliratkoztatnák valahova – ráadásul megszakítva abban, amit épp csinálni szeretne.

Másrészt ezt a fajta erőszakos opt-in megoldást a Google hirdetési policy-ja is tiltja, ahogy a Facebook szabályzata is!

A megoldás amúgy a legtöbb látogatót ma már annyira elrettenti, hogy még az oldalt is egyből otthagyják. Van, hogy bizonyos idő elteltével, vagy a legörgetés hatására ugrik fel egy hasonló ablak. Így – különösen ha még valami kihagyhatatlan ajánlattal is kecsegtet a felugró ablak – akkor már sokkal nagyobb arányban érheti el célját. A formokat helyezheted az oldalsávba (feltéve ha még használsz ilyet), a szövegbe, footer részbe és még számos más helyre.

Ahhoz pedig, hogy szép számban legyenek feliratkozóid ajánlj nekik szóló értéket, kínálj különleges ajánlatokat, kedvezményeket a Belső Körhöz csatlakozóknak.

A listádat különböző, úgynevezett lead mágnesekkel is bővítheted. Magának a fogalomnak nem az e-mail címek megszerzése a fő célja, sokkal inkább, hogy továbbmozdítsa a B2B vevőket az elköteleződési funnelen. Maga az e-mail cím megadása már az elköteleződés egyik jele. Ilyen lead mágnesnek tekinthető például egy:

  • Kvíz
  • Kalkulátor
  • Ebook
  • Email kurzus
  • Check list
  • Animáció
  • Videó
  • Webinár
  • Tutorial
  • Próbaverzió
  • Esettanulmány
  • Ingyenes tanácsadás
  • Iparági riport
  • Sablon
  • Mintatermék
  • Facebook csoport hozzáférés

Érdemes ezután az itt megszerzett e-mail címeket egy-egy automatizációba belevezetni, hogy a kapcsolat ápolt maradjon és végül minél többen válajan fizető vásárlókká. A lead mágneseket ezenkívül hirdetni is kell, mégpedig a marketing funnelben elfoglalt helyük szerint.

Amire oda kell figyelni

Fontos, hogy az egyszerűség és a gyorsan kitölthetőség mellett, azért megfelelően tájékoztasd a form bevezető részében az ügyfeleket arról, hogy körülbelül milyen tartalmakkal, milyen időközönként számíthatnak a megkeresésre.

A GDPR fogalmával mára már szinte minden interneten böngésző találkozott. Az Opt-in fogalmával pedig ez a négy betűs mozaikszó nagyon szoros kapcsolatban áll. A folyamatosan szigorodó szabályozás miatt, pedig érdemes megfontolni, hogy nem egy hanem két külön jelölőnégyzetet helyezel a formokba. Az első bepipálásával a feliratkozó tudomásul veszi, hogy a jövőben tartalmakat fog kapni a vállalattól, a másikban pedig elfogadja az adatvédelmi szabályzatot és a szolgáltatási feltételeket.

Az Opt-in jelentése mellett ne felejtsd el, hogy Opt-out lehetőséget is köteles vagy biztosítani minden feliratkozott számára. Ez nem jelent mást, minthogy lehetőséget nyújtasz az ügyfelek számára, hogy leiratkozzanak, ha már nem szeretnének további tartalmakat kapni az általad képviselt vállalattól.

A minőség Opt-in előnyei

1.Könnyen és gyorsan építheted vele az e-mail listákat

Az opt-in elengedhetetlen egy értéket képviselő lista létrehozásához. Egy frappáns bevezető szöveggel sokkal több embert vehetsz rá a feliratkozásra, mint a már ki sem mondott, tiltott  h-betűs szó (hírlevél) alkalmazásával.

2.Növekvő open-rate

A feliratkozók – ha valóban azt kapják, mint amire a feliratkozás során ígéretet kaptak -, akkor ez a megnyitási arányon is meg fog mutatkozni, hiszen a tartalmak iránt érdeklődve várni is fogják a leveleidet.

3.Az organikus megkeresések száma is növekedni fog

A fent említett két pont eredménye együttesen azt eredményezi, hogy az elégedett és a márkád által elkötelezett fogyasztók egy stabil vásárlói bázist fognak kialakítani. Ők minden bizonnyal hangot fognak adni pozitív tapasztalataiknak, ami által a márkád megítélése is egyre jobb lesz. Egyre többen fognak konkrétan a cég honlapjára keresni.

4.Marketingstratégia finomhangolása

Az opt-in vásárlókról részletes adatokat is megtudhatsz, így például demográfiai adataikat, szokásaikat elemezve olyan módszereket és tartalmakat alkalmazhatsz, amelyekkel növelheted a konverziók számát. A szegmentálással pedig mindent olyan módon alakíthatsz, hogy az a fogyasztók tetszését elnyerje.

Single vs dupla opt-in jelentése

Kétféle opt-int különböztetünk meg aszerint, hogy elvárjuk-e a feliratkozótól az e-mail cím megerősítését, vagy elhisszük neki „bemondásra”. Ha elég csupán annyi, hogy valaki a formon keresztül elfogadja az adatkezelési szabályzatot, akkor azt single opt-innak nevezzük – ebben az esetben nem kérünk megerősítést.

A másik változat a double vagy magyarosan a dupla opt-in, aminél a form kitöltése után, egy e-mailben kapott linken keresztül még egyszer meg kell erősíteni az adott listára történő jelentkezést. Ez utóbbival várhatóan kevesebb feliratkozást gyűjtesz majd be, viszont a listád annál tisztább, azaz jobb minőségű lesz. Jellemzően ezt a módszert alkalmazva kisebb lesz a leiratkozók aránya is, hiszen olyan emberek lesznek csak rajta, akik valóban érdeklődnek az általad kívánt mondanivaló után plusz a dupla opt-in megoldással elkerülheted az egyszer használatos e-mail címmel operáló látogatókat is.

Miért éri meg?

A szakma hozzáértői nagyra értékelik az e-mail marketinget a leadek bevonzása, vásárlókká konvertálása és ezzel egy időben a forgalom növelése szempontjából egyaránt. Az e-mail terület akár 4400%-os ROI-t képes eredményezni, amit úgy fordíthatunk, hogy minden e-mail marketingre fordított dollár 44 dollárt hoz vissza, így a hathatós opt-in megoldások középtávon hatalmas versenyelőnyt jelentenek minden online vállalkozásnak.

A benne lévő potenciál miatt a verseny elég kemény ezen a területen. Ha csak magunkból indulunk is ki, tudjuk, hogy egyre ritkábban adjuk ki saját adatainkat a különböző vállalatoknak, egyre nagyobb értéket váruk azért az e-mail címért cserébe és bizony egyre könnyebben nyomunk rá a leiratkozás gombra is, ha nem azt kapjuk, amit meggíértek nekünk.

Ez cseppet sem véletlen, egy ember ugyanis napi szinten 121 e-mailt kap átlagosan. Persze ennyit senki sem nyit meg, mindannyian a subject line-ok, preheader text részek és a levél küldőjének megítélése szerint döntünk a megynyitásról.

Az opt-in tehát az e-mail marketing szempontjából egy elengedhetetlen és kritikus jelentőségű eleme az online marketingnek, ugyanakkor az érdeklődők feliratkozása még mindig vajmi kevés a sikerhez; a nagy feladat ugyanis nem ott végződik, hogy megkaptuk azt az e-mail címet, hanem ott kezdődik

150 150 Báthori Adrienn
Írd ide, amit keresel...