5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Shopify

Shopify

A „Mi az a Shopify” kérdésre a válasz valahogy így hangzik: A Shopify a világ egyik legnépszerűbb és legfejlettebb e-kereskedelmi rendszere, amely lehetővé teszi az e-kereskedők számára, hogy saját online boltot hozzanak létre, és termékeiket az interneten keresztül értékesítsék a lehető legmagasabb vásárlói élményt gyorsan és könnyedén elérve.

A Shopify rendszere rendkívül rugalmas, használata könnyen elsajátítható, így bármilyen méretű és típusú vállalkozás számára ideális megoldást jelenthet.

Hogy mi az a Shopify? Az e-kereskedelem technológiai csúcsa!

A Shopify abban különbözik a többi webshop motortól, hogy a növekedésre (szakszóval: skálázhatóságra) helyezi a hangsúlyt. Nagyon komoly funkionalitást biztosít már az induló csomagjában is, a magasabb csomagok pedig egyenesen elképesztő dolgokat tudnak. Gombnyomásra bekpacsolhatóak például az olyan alternatív értékesítési csatornák, mint a Facebook, az EBay, az Amazon, vagy az Etsy – anélkül, hogy a webshop tulajdonosának a logisztika kihívásait meg kellene oldania.

A komplett webáruház, logisztikai rendszer és pénzügyi megoldás minden Shopify tulajdonos rendelkezésére áll és ha ez ne lenne elég, a Shopify App Store-ban még több, mint 8500 kiegészítő applikáció áll rendelkezésre.

Design és layout

A Shopify rendszer további előnye, hogy számos testreszabható sablon és dizájn áll rendelkezésre, amelyekkel a webshopok tulajdonosai saját stílusukban és márkaidentitásuknak megfelelően alakíthatják ki az online boltjukat. A platform egyéb funkciói közé tartoznak az integrált marketing eszközök (például automatizációs rendszerek, loyalty-megoldások, referreal megoldások, visszaküldések logisztikai kezelése, személyre szabott termékek kezelése, a SEO optimalizáció lehetőségei, valamint az analitikai adatok elemzése a bolt teljesítményének figyelemmel kíséréséhez.

A Shopify története

A piaci kapitalizáció alapján a legértékesebb kanadai cégnek számító vállalatot Tobias Lütke és Scott Lake alapította 2004-ben. Lütke, egy kanadai fejlesztő, aki egy saját online boltot akart létrehozni, hogy hódeszkákkal kereskedjen. Az akkoriban elérhető opciók azonban nem voltak megfelelőek számára, ezért úgy döntött, hogy saját webáruház platformot hoz létre. Lütke Ruby on Rails-ben programozta le az akkor még Snowdevil-nek nevezett terméket – mindössze két hónap alatt.

Lütke együttműködésbe lépett Scott Lake-vel és Daniel Weinanddal, hogy létrehozzák a Shopify-t, amelynek már az volt a célja, hogy könnyen használható és hatékony platformot biztosítson az online boltok létrehozásához és kezeléséhez. Az első verzió a Rails keretrendszerre épült, és alig néhány hónappal később, 2006-ban már több száz bolt használta. A Shopify azóta saját programozási nyelvén, a Liquid-en fut.

Az első években a Shopify főként a kis- és közepes méretű vállalkozások számára kínált online bolt megoldásokat, de az évek során folyamatosan bővítette a szolgáltatásait. Az eredeti platform több komoly változáson is átesett az idők során, mire elérte mai formáját és a Világ megtanulta, mi az a Shopify.

A Shopify piaci pozíciója

Azóta a Shopify egy elképesztően népszerű és sikeres platformmá vált, amelyet világszerte több mint 1,7 millió online bolt használ, akik évente több milliárd dollár értékben forgalmaznak termékeket és szolgáltatásokat (igen, ezt is tudja) a platformon keresztül.

A Shopify ma már nem csak a boltok létrehozását és kezelését biztosítja, hanem számos egyéb olyan szolgáltatást is kínál, amivel egyszerűbbé teszi a kereskedők életét; például: fizetési és szállítási rendszerek integrációja, online marketing eszközök integrációja, ügyfélkapcsolati megoldások, SEO megoldások, automatizált hirdetések, fizikai boltok logisztikai és pénzügyi integrációja, stb. Nehéz meghatározni, mi az a Shopify funkció, ami a legtöbbet éri, mert mindenkinek másra van szüksége – de akármire is van szükséged, a Shopify világában megkapod!

Képességek

Sok webshop motor kínál egy halom funkciót, mégis minden Shopify tulajdonos pontosan tudja, hogy mi az a Shopify előny, amiért semmi pénzért nem váltaná le ezt az elképesztően fejlett motort. A teljesség igény enélkül néhány különlegesség, ami csak a Shopify-ra jellemző (ezek csomagtól függően változhatnak):

Széles körű fizetési módok: A Shopify több mint 100 különböző fizetési lehetőséget kínál, beleértve a hitelkártyákat, PayPal-t és Apple Pay-t, valamint olyan speciális lehetőségeket is, mint az Amazon Pay vagy a Coinbase Commerce. Amennyiben érdekel, hogy Magyarországon milyen fizetési lehetőségekből választhatsz és ezeknek milyen hatása lesz a konverzióra, akkor olvasd el a Shopify fizetési lehetőségek című összefoglalónkat!

Integrált szállítási lehetőségek: A Shopify integrálva van számos szállítási lehetőséggel, többek között a GLS-el, DPD-vel, UPS-szel, a FedEx-del és a DHL-lel, és lehetővé teszi a bolt tulajdonosainak, hogy a legjobb árakat kínálják a vásárlóknak a szállítás tekintetében is.

Rugalmas sablonok: A Shopify lehetővé teszi a bolt tulajdonosainak, hogy termékeiket egy sok száz sablonból választható és azt követően még rendkívül kreatívan testre szabható felületen értékesítsék. A Shopify sablonok (más néven témák) lehetővé teszik a könnyű testreszabást, ugyanakkor megkötik a kereskedők kezét a webshop design oly veszélyes vizein, mint például a checkout oldal – nagyrészt „hülyebiztossá” téve a rendszert.

Kiterjedt alkalmazási piac: A Shopify nagyon kiterjedt applikációs piactérrel rendelkezik, amely több mint 8 500 alkalmazást tartalmaz a bolt tulajdonosok számára, amelyek segítenek abban, hogy bővítsék és testreszabják webáruházaik funkcióit.

Mesebeli ügyfélszolgálat: A Shopify rendkívül magas színvonalú ügyfélszolgálatot kínál, amely segíti a Shopify wesbhop tulajdonosokat a boltjuk elindításában, üzemeltetésében és optimalizálásában. Az elmúlt években magyar környezetben is egyre több kereskedő tapasztalja meg, hogy mi az a Shopify, amikor ügyfélszolgálati támogatásról van szó.

SEO megfontolások: A Google és a Shopify országos barátok. Számos Shopify plugin támogatja a kulcsszókutatást, a meta leírásokat, az URL-ek testreszabását és az automatikus SEO jelentések generálását. Amennyiben a Shopify mellett döntesz, gyakorlatilag megspórolhatod a technikai SEO-ra szánt büdzsét, mert a Shopify SEO számos eleme elő van huzalozva a rendszerben.

A magyar piacon

A Shopify nem csak stratégiailag kitűnő választás, hanem a legtöbb hazai piacon – ha jól csinálják – behozhatatlan versenyelőny is egyben. Egy Shopify-Klaviyo kombó némi marketingre szánt pénzzel és sok-sok odafigyeléssel a legtöbb versenytársat elég keservesen megtanítja rá, hogy mi az a Shopify és milyen dolgokra képes.

Egyszerűen a többi webshop motor képtelen azzal versenyezni, hogy míg egy hazai hosztolt, nyílt forráskódú, vagy egyedi webshopban akár egy több hetes procedúra is lehet mondjuk egy Facebook-os értékesítés beállítása, addig egy Shopify tulajdonos egy gombnyomással megkezdi az értékesítést Facebook-on – valahogy így:

Mi az a Shopify? Értékesítési csatornák bekapcoslása egy Shopify webshopban.

Kinek jó választás és kinek nem?

A Shopify leginkább utánozhatatlannak bizonyult erősségei a skálázhatóság és a robusztus működés. A skálázhatóség révén képes a Shopify a legkisebb ügyfeleinek is nyújtani azokat a szolgáltatásokat, amik révén úgy üzemeltethetnek egy webáruházat, hogy közben nem kell a hoszting, a SEO, a logisztika és a marketing miatt aggódniuk.

Ahogy nőnek, úgy nő velük Shopify webhopjuk is, azaz bármikor egyetlen gombnyomással válthatnak még komolyabb szolgáltatásokat, vagy még több admin fiókot biztosító csomagra, és szinte bármit meg tudnak csinálni a saját webáruházukban minimális fejlesztői segítséggel, vagy akár anélkül is. Nehéz meghatározni, hogy mi az a Shopify funkcionalitás, ami egyedivé teszi ezt a motort, de ha valami, akkor a – maga a vállalat által is kommunikált – villámgyors skálázhatóság mindenképpen az egyik ilyen egyedi versenyelőny!

A robusztus működés garantálja, hogy a Shopify tulajdonosoknak nem kell olyan technikai dolgokkal foglalkozniuk, ami legtöbbször nem az ő asztaluk – ugyanakkor nem is kell erre folyamatosan fejlesztőmérnököket fizetni. A Shopify egyszerűen csak működik: biztosítja a magas rendelkezésre állású hosztingot, a jó organikus helyezéseket a Google találati oldalain, a legelképesztőbb frontend látványt a több száz elérhető téma révén és a mindig működő, hibátlan backend-et a Shopify admin panel révén.

Akinek megéri

A Shopify magyar környezetben is a legjobb választás azoknak, akik valóban eladni akarnak és gyorsan akarják felskálázni webre épülő kereskedelmi tevékenységüket. A legkisebb, egy termékes kereskedőtől a legnagyobb, több országban és több nyelven működő webáruházakig kínál a Shopify megoldást az online kereskedelmi igényekre.

…és akinek nem a legjobb választás

Bár az elmúlt években a magyar piac is megtanulta, mi az a Shopify, mindazonáltal a 7Digits a magyar piaci környezetben három olyan esetet azonosított, ahol nem javasolja a Shopify használatát:

Az egyik ilyen eset, ha a kereskedő angol nyelvtudása tényleg zéró – a Shopify backend-je ugyanis csak angolul érhető el.

A másik ilyen eset a Shopify árazásából következik, ugyanis a webshop óriás alapdíjat és tranzakciónkénti díjat is felszámol; abban az esetben, ha az árrés nagyon csekély minden eladott terméken, akkor célszerű más webshop motort választani.

Végül, a harmadik eset, amikor nem a Shopify a legjobb választás az az, ha nagyon mélyen beágyazott, egyedi rendszerekkel történő integráció az igény és a vállalat nem szándékozik nemzetközi piacra lépni. Például: kőbe vésett ERP, aminek a Shopify-al nincs meglévő applikációja.

Summa summarum

Hogy mi az a Shopify? Olyan üzletfejlesztési alternatíva az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozóknak, amiről más webshop motort használva még csak nem is álmodhatnak. Való igaz, hogy egyetlen webshop motor – így a Shopify – sem tesz jobb kereskedővé. Azt viszont a kanadai óriás lehetővé teszi, hogy a kereskedelemre és az üzletre koncentrálhass és ne a webshopod állandó toldozgatásával teljen el az életed.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...