5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y
On Op Or

Open rate

Open rate

Az open rate jelentése nem más, mint a megnyitási arányt. Ez egy olyan e-mail marketing mérőszám, amely az e-mailek megnyitásának százalékos arányát méri. Az open rate egy bevett mutató a subject line hatékonyságának mérésére, ugyanakkor mégis félrevezető számot adhat az online marketingesek számára.

Mi számít jó open rate aránynak?

Az e-mailek átlagos megnyitási aránya egy engaged listánál körülbelül 20-30%. A CTR-nek pedig 3-5%-nak kell lennie minden egyes e-mail esetében. A Mailerlite oldala szerint minden iparágat együttesen vizsgálva az átlagos megnyitási arány 2021-ben 27,91%, a kattintási arány pedig 3.75% volt.

A megnyitási arány kiszámítása

Az open rate nem más, mint az e-mailt megnyitó személyek számának és az e-mailt megkapók számának a hányadosa. Ennek a kiszámítását a legtöbb e-mail szolgáltató, illetve e-mail marketing platform elvégzi. Ugyanakkor, az átlagos megnyitási arány jellemzően iparáganként, illetve az e-mailek típusától függően változhat. Tehát magából az arányból azt nem tudjuk biztosra megmondani, hogy jó vagy rossz munkát végeztünk.

Mi a különbség a kattintási arány és a megnyitási arány között?

A kattintási arány (CTR) jelentése más és más konverziós pontokon mindig eltérő, számítása majdnem mindig ugyanarra a képletre épül, aminek általános formája:

Kattintott / látta

 Az e-mail megnyitási aránya:

Megnyitó / elküldött 

Az átlagos open és click through arányok közönségtől, iparágtól, vállalat mérettől és még számos egyéb tényezőtől függően eltérhetnek. Nem létezik kőbevésett százalékérték, ami felett jó, illetve ami alatt rossznak mondhatóak ezek az arányok. Érdemes lehet azonban benchmark-okat nézegetni, amelyekből hasonló cégek eredményeivel hasonlítható össze az általad képviselt.

Érdemes időt szánni ezeknek a mutatóknak a kiértékelésére. Ha valami az átlagtól jobb vagy rosszabb eredményeket ért el, akkor végig kell venni, mik azok a tényezők, amelyek befolyásolhatják a végeredményt.

Az open rate jelentése a gyakorlatban

Végső soron nem ezzel a mutatóval mérjük a sikert. Hiszen nem az számít, hogy hányan olvasták el a vállalat e-mail-jét hanem, hogy hányan mentek keresztül a sales funnel-en és hányan váltak fizető vásárlóvá. Az is elképzelhető, hogy egy levelet sokan megnyitnak, ám a tartalommal nem igazán azonosulnak, illetve az is előfordul, hogy jóval alacsonyabb open rate-et elérő e-mailek mutatnak jóval magasabb konverziós arányt.

Ezekből adódóan az open rate tökéletesen használható egy kiegészítő mérőszámként, főként az e-mail kampányokon belül a subject line A/B tesztelésekor. Emellett a a márka hírnevének időbeli mutatója is lehet. Ha a megnyitási arány folyamatosan növekszik, az jelentheti a fogyasztói bizalom növekedését is.

Ha a megnyitási arány magas, az általában azt jelenti, hogy a subject line passzol a közönség érdeklőséséhez. Ha pedig a CTR számai jók, akkor az üzenet tartalma az, ami releváns a kampányt megnyitók számára.

Így javíts a megnyitási arányon

Gyakori, hogy az alacsony open rate-et a felsoroltak valamelyike okozza:

  • A subject line nem elég releváns vagy éppen nem elég érdekes az olvasóközönségnek
  • A célközönség elég vegyesnek mondható
  • Túl sok vagy éppen túl kevés kampányt küldesz

Teszteld a subject line-t

Egy jól megfogalmazott subject line egyértelműen leírja, hogy miről szól az adott kampány tartalma. Próbálj ki különböző variációkat, írd meg a tárgyat különböző stílusokban, hogy érezd mi az, ami után a legtöbb feliratkozó érdeklődést mutat. Az eltérő opciókkal futtass le egy A/B tesztet, hogy a lehető legjobb eredményt érd el. 

Szegmentáld a közönséged

Érdemes végig gondolni, hogy az olvasók egy-egy csoportja számára, mik a leghasznosabb tartalmak. Szegmentálhatsz a feliratkozás helye, az érdeklődési kör vagy éppen munkakörök szerint, ezáltal erősebb kampányokat hozhatsz létre amellett, hogy a fogyasztók bizalma is egyre inkább növekedni fog.

Ha nem jön a várt eredmény, változtass a küldés gyakoriságán

Ha annak ellenére, hogy alkalmazod az A/B tesztelést és a közönséged is szegmentált az open rate viszont még mindig az iparági referencia érték alatt van, akkor érdemes lehet elgondolkodni a küldött e-mailek gyakoriságán. Erre nincs semmilyen szabály, az adott célkitűzéstől függően küldhetsz kampányokat naponta többször vagy akár csak negyedévente. Általánosan azonban igaz, hogy a nagyobb számú e-mail negatívan hat az egy elküldött kampányra jutó elköteleződési szintre.

Tartsd tisztán az e-mail listáid

A hard bounce címek mesterségesen csökkenthetik a megnyitási arányt, ezért ezeket a fiókokat le kell törölni a listádról.

Legyen az e-mail reszponzív

Napjainkan sokunk kizárólag a mobilján nézi az e-mail-jeit, éppen ezért is elengedhetetlen, hogy a különböző eszközök nézetei kivétel nélkül felhasználóbarát formát öltsenek.

Pozitív ösztönző és negatív ösztönző

Érdemes a subject line-ban és a preview text-ben ellentétes érzelmeket kiváltani az olvasóból.

egy jó példa:

Open rate jelentéseés egy kevésbé jó:

Open rate jelentéseHasználj emoji-kat

Emojik használatával a tárgy sokkal nagyobb valószínűséggel megragadja a címzettek figyelmét, mint nélkülük. Ezeknek a kis ikonoknak a segítségével nagyobb valószínűséggel tűnhetsz ki a címzettek zsúfolt postaládájában.

Emoji használat előnyei:

Egy-egy emoji egész szavakat tud helyettesíteni, aminek köszönhetően helyet takaríthatsz meg és még több hasznos információt jeleníthetsz meg a tárgy sorában, arról nem is beszélve, hogy így több jelentést és érzelmet társíthatsz a mondanivalódhoz.

Tanulmányokban mutatták ki, hogy hangsúlyozásra és pozitív tartalmak kifejezésére való alkalmazásukkal növelhető az ügyfelek elköteleződése. Ilyen módon való használatukkal könnyen egy barátságos vállalat képét alakíthatod ki az olvasókban.

Az emojik megfelelő használatának előnyei vitathatatlanok, a Nielsen által készített kutatás azonban ennek ellenkezőjére, a kártékony hatására hívta fel a figyelmet. Ha rosszul választasz ikonokat, akkor egészen egyszerűen a címzettek negatív hangulatot fognak társítani a vállalat képéhez.

Ügyelj emelett arra is, hogy ne az egész tárgy szövegét akard emojikkal helyettesíteni. Egy íratlan szabály szerint háromnál többet semmiképp nem érdemes használni, mert úgy már csak belezavarodik az olvasó.

Az Omnisend szerint az alábbi emojik  a legnépszerűbbek és legfigyelemfelkeltőbbek a subject line-ban való használatkor:

open rate jelentése

 

150 150 Báthori Adrienn
Írd ide, amit keresel...