5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Vékony tartalom

Vékony tartalom

A vékony tartalom (thin content) egy online marketing kifejezés és olyan oldalakat jelöl, melyek nagyon kevés, vagy akár semmilyen értékkel nem bírnak a látogató számára. A Google ilyen tartalmaknak tekinti az úgynevezett doorway oldalakat, az alacsony minőségű társoldalakat, valamint azokat az oldalakat, amelyek nagyon kevés hasznos tartalommal rendelkeznek. Ez utóbbira példa lehet egy másolt oldal, amiben olyan kevés dolgot változtattak az eredetihez képest, hogy azt a Google plágiumnak érzékeli. Mára a Google egyre okosabb, megtanulta megkülönböztetni az értékes és a rossz minőségű tartalmakat; különösen a Google Panda 2011-es debütálása óta.

A Google Panda update jelentős változást hozott a keresési eredmények rangsorolását tekintve, előtte ugyanis az alacsony minőségű webhelyek is könnyen felugrottak a keresési eredmények tetejére – szimplán csak kulcsszavak használatával (ennek a black hat SEO technikának a neve egyébként keyword stuffing). A vállalat ennek az algoritmusnak a segítségével elérte, hogy a keresési eredmények egyre relevánsabbá váljanak, egyre jobb minőségű webhelyeket jelenítve meg a keresési eredmények között; a másolt és rossz minőségű tartalmakat hátrébb sorolva.

A vékony tartalmak jelentősen rontják a SEO teljesítményét is, ezért ezeket igyekezni kell mellőzni, ha pedig már jelen vannak az oldalon, akkor ki kell őket javítani, vagy egyszerűen csak el kell őket távolítani. Ez azért is kiemelten fontos, mert az algoritmus nem egyetlen oldalt céloz meg, hanem a teljes domain tartalmát értékeli. Egy oldal URL-jének keresőbaráttá formálása hónapok alatt megtöbbszörözheti az organikus keresések számát. A  Terakeet konkrét példáját tekintve egy webhely URL-jének 85%-át eltüntetve 425%-kal megnövekedett az organikus munkamenetek száma – mindössze 8 hónap alatt.

Mit tehetünk, hogy tartalmainkat ne vékony tartalomnak tekintse a Google?

A keresőmotorok vékony tartalomnak érzékelhetik egy weboldal tartalmát, ha egy fontos témát nagyon röviden, kevés szóval jár körbe. Különösen igaz ez pénz- és egészségügyi témákat tekintve, amik jellemzően körültekintőbb tájékoztatást igényelnek. Nem szükséges több ezer szavas cikket írni minden témáról, viszont ügyelni kell arra, hogy elég információt tudjon gyűjteni az olvasó és ne térjen vissza a keresőmotor további találataihoz (a találatok gyors egymásutánban történő meglátogatása vészjelzés a Google számára, hogy a tartalmak nem felelnek meg a keresési szándéknak). A Yoast szakemberei szerint 300 szónál kevesebb szót tartalmazó írások tekinthetők vékony tartalomnak.

  • Ha egy blogban számos olyan bejegyzés található, aminek mindegyike ugyanazt a kulcsszót célozza, akkor ezeket a keresőmotorok lényegében ugyanolyan tartalmaknak könyvelik el.
  • Ha egy oldal kiemelten nagy arányban tartalmaz hirdetést, különösképp az Above the fold részében, akkor az oldal könnyen vékony tartalomnak minősülhet.
  • Rendszeresen ellenőrizni kell a kategória oldalakat is. Sokkal hasznosabb például, ha néhány magas szintű kategória tele van tartalommal, mint az ha több száz ritkán használt címke van használatban.

A fentebb már említett doorway tartalmak olyan gyenge minőségű webhelyek,vagy oldalak, amelyeket kifejezetten a kulcsszavak szerinti rangsorolásra terveztek. Ezek azért lehetnek kifejezetten kártékonyak, mert átirányíthatják a felhasználókat számukra kevésbé hasznos tartalmakra – kijátszva így a Google algoritmusát.

Hat példa a vékony tartalom jelentésére

Eltávolítani vagy fejleszteni kell-e a vékony tartalmat?

Nos, a Google válasza szerint tanácsosabb fejleszteni az adott tartalmakat, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy ez legtöbbször nehezebb és időigényesebb, mint ahogy ez  elsőre hangzik. Ugyanakkor, érdemes erre energiát fordítani, hiszen ha vékony tartalomnak minősít a kereső egy adott oldalt, akkora annak a helyezése és ennek nyomán a látogatottsága is jelentősen csökkenni fog. 

A vékony tartalom egyáltalán nem egy ritka probléma a weben. Egyik oldalról a keresőmotorok célja, hogy a felhasználókat megfelelő eredményekkel lássák el, másrészről viszont sok webes szerkesztő törekszik folyamatosan arra, hogy minél több tartalommal jusson el minél több fogyasztóhoz.

Mit tehetünk a vékony tartalmak ellen?

Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:

  • Vannak olyan tartalmak, amelyek valójában nem is a márkához tartoznak, vagy irreleváns kulcsszavakat céloznak meg?
  • Vannak olyan bejegyzések, amelyekben nagyon alacsony a szavak száma (<300 szó)?
  • Vannak olyan bejegyzések, amelyek szinte egyáltalán nem érnek el látogatottságot vagy megjelenést?
  • Vannak-e olyan kategóriaoldalak, amelyeknek elenyésző, vagy egyáltalán nincs is tartalma?

Ha a felsoroltak bármelyikére igen a válasz, akkor nagy valószínűséggel thin content-el van dolgod. Ezen a ponton fontos megállni és átgondolni, hogy milyen módon küszöbölhetőek ki a problémák. Semmiképp nem szabad elkezdeni törölgetni a tartalmakat, hiszen azzal még nagyobb kár is okozható. Amennyiben a vékony tartalom nem javítható fel, abban az esetben átirányítás után célszerű törölni.

150 150 Báthori Adrienn
Írd ide, amit keresel...