5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

EDM

EDM

Az EDM jelentése: elektronikus direkt üzenet, ami az angol electronic direct mail szavak  rövidítéséből jött létre. Az EDM a digitális marketing egyik fontos eszköze,  ami lehetőséget teremt a cégek számára az ügyfelekkel folytatott közvetlen kapcsolattartásban. A fogalom lényege, hogy az üzenet közvetlenül, elektronikus úton jut el az ügyfélhez.

Ahhoz, hogy az EDM jelentéséhez sikereket társíthass, alaposan meg kell tervezni a küldeni kívánt tartalmakat. A küldemény szövege pedig épp olyan fontos mint, annak formázása. A fogyasztók számára értéket kell, hogy képviseljen. Az EDM nem az e-mail kampányok másik elnevezése, annál többről szól. Az EDM marketingstratégia a média különböző kommunikációs formáit alkalmazza a kampányüzenetek továbbítására.

Az üzenet közlése éppen ezért történhet remarketing hirdetés, PPC-kampány, közösségi média tartalom, offline hirdetés, e-mail kampány, chat felület vagy SMS üzenet formájában egyaránt. Bármelyik formát is választod a cél ugyanaz, a márkahűség kiépítése és minél több érdeklődő vásárlóvá konvertálása.

Az EDM jelentésében tehát elég sokoldalú és rugalmas ahhoz, hogy szinte bármilyen vállalkozás számára működőképes lehetőségeket rejtsen magában. Legyen szó egy webshopról, egy szolgáltatás alapú vagy B2B vállalkozásról, esetleg nonprofit szervezetről, az EDM marketing minden területen különböző lehetőségeket tartogat a konverziók és az e-mail listák kontaktjainak növelése szempontjából.

EDM jelentése és az e-mail marketing közötti különbség

Mivel az EDM marketing is használ e-mail marketinget listaépítés céljából ezért könnyű őket szinonimaként értelmezni, ám ez így egy téves elgondolás. Egy e-mail kampányt abban a reményben szokás kiküldeni,  hogy minél több ügyfelet sikerül majd konvertálni hatására. Az EDM viszont ennél összetettebb. Első lépése lehet maga az e-mail kampánynak a kiküldése, majd egy retargeting kampány a levelet megnyitók körében. Ezekkel egyidőben viszont alkalmazhatsz még közösségi média kampányokat és nyomtatott hirdetéseket különböző magazinokban vagy óriásplakátokon. Sőt tanácsos is minél több területen futtatni egy-egy kampányt a siker érdekében.

Nagyon ritka az olyan eset, amikor valaki találkozik valamilyen formában egy márkával és ezt követően egyből fogyasztójává is válik. A marketing “hetes szabálya” kimondja, hogy egy potenciális ügyfélnek legalább hét alkalommal  kell látnia vagy hallania egy cég marketing üzenetét, mielőtt a vásárlás mezejére lépne. EDM kampány alkotással egy átfogó marketing stratégia jön létre, ami ahogy már kitértünk rá, magába foglalja az e-mail marketing területét is.

E-mail marketing és az EDM jelentésének összehasonlítása

EDM jelentéséhez társuló előnyök

Bár az EDM marketinghez kapcsolódó előnyök hasonlóak az e-mail marketingéhez, a fő különbség, hogy a több csatornán is futó célzott kampányok jellemzően jobb eredményeket mutatnak.

1. Költséghatékonyság

Az EDM és az e-mail marketing egyaránt költséghatékony módszerek. Egy használható e-mail lista birtokában már alacsony kiadások mellett küldhetsz e-maileket a meghatározott ütemterved szerint a látogatóidnak – tovább növelve ezzel az elköteleződésüket.

2. Az eDM jelentése a bizalom oldaláról

Azzal, hogy képes vagy közvetlenül és perszonalizáltan a fogyasztókhoz szólni folyamatosan építheted a márkád megítélését. Az e-mail marketing ennek az egyik legjobb módszere, hiszen olyan szinten perszonalizálható a tartalom, hogy az olvasó úgy érezheti, hogy a levelet személy szerint neki írták. A bizalom pedig egy kiemelten fontos dolog a vállalatok hosszú távú megítélésének tekintetében.

Beszédes adat, hogy a fogyasztók 62% hűen ragaszkodik az olyan márkákhoz, melyekben megbízik.

3. Szegmentáció

Az EDM jelentése lehetőséget ad arra, hogy a közönséged megfelelő módon szegmentáld, annak érdekében, hogy mindenkit a számára legrelevánsabb tartalmakkal érj el. Ezáltal leszel hiteles az érdeklődők szemében. Gondolj csak bele, egy multinacionális vállalat sem értesít minden fogyasztót mindenről, hiszen a különböző ajánlataik, akcióik, áraik, de sokszor még a kommunikáció nyelve is területenként eltérő.

A szegmentáció és a személyre szabás fontosságát viszont nem emiatt hangsúlyozzák olyan sokszor a marketing szakemberek; ez ennél jóval többet jelent. A különböző e-mail marketinghez használt szoftverek legtöbbje számos paraméter alapján segít téged a szegmentálásban. 

Életkor, nem, érdeklődési körök, lokáció és még számos, sajtát magad által meghatározott paraméter alapján is csoportosíthatod a listád kontaktjait. Például külön kezelheted azokat, akik 2 hónapon belül X összeget költöttek a webshopodban és azokat, akik ugyan nézelődnek az oldaladon, de még mindig nem vettek tőled semmit. Ezt követően pedig olyan e-mail marketing automatizációkat hozhatsz létre, amelyek automatikusan küldik a releváns e-maileket a különböző szempontok szerint szegmentált érdeklődőknek és vásárlóknak.

A hagyományos e-mail marketing a leadek, vagy vásárlók összegyűjtésére és a velük való egyen-kapcsolattartásra törekszik, míg…

…az EDM marketing ez előtt jár egy lépéssel azzal, hogy megpróbálja a már összegyűjtött információkat személyre szabottan felhasználni az üzleti siker érdekében. 

4. Személyre szabható tartalom

A személyre szabás jelentősen függ az ügyfelek által generált adatoktól. Minél több adatot tudsz a vállalatod, vagy webshopod iránt érdeklődőkről, annál inkább személyre szabható számukra az üzenet tartalma. A legtöbb e-mail marketing szoftverrel megoldható például, hogy csak egy e-mailt kelljen kiküldeni, viszont a tartalma a különböző feltételek szerint mást és mást mutasson bizonyos paraméterek szerint. Így megoldható, hogy érdeklődése szerint más blogcikkek vagy éppen termékek jelenjenek meg a felhasználóknak ugyanabban az e-mail-ben.

Tippek egy “egészséges” e-mail listához

Egy e-mail lista felépítése időt vesz igénybe, de mi még így sem tanácsoljuk, hogy a könnyebb megoldás, azaz az e-mail lista vásárlása mellett dönts. Ezzel a lépéssel ugyanis valószínűleg több kárt generálnálsz, mint hasznot. A mai világban az adatvédelmi törvények alól kibújni hatalmas baklövés lenne a vállalatod jövőjét illetően, a szabályok be nem tartásával a domained jó hírnevét rövid idő alatt a kukába dobhatod. Az eDM jelentése határozottan nem egy szürkén vásárolt lista megbombázása idegesítő egyen e-mail-ekkel, hanem alázatos munka és türelmes finomítgatások végtele sorozata.

Azt tanácsoljuk folyamatosan tisztítsd a listádat, töröld az inaktív kontaktokat. Aki 90 napja meg sem nyitotta egyik e-mailedet sem, sőt még az oldaladon sem járt, azt jobb ha eltávolítod, hiszen csak rontja a megnyitási arányt és foglalja a helyet a drágán bérelt automatizációs rendszeredben.

150 150 Báthori Adrienn
Írd ide, amit keresel...