5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Content optimization

Content optimization

Tartalom-optimalizálás (angolul: content optimization), egy weboldal tartalmainak (cikkeinek, képeinek, videóinak) rendszerint apróbb technikai jellegű változtatása egy adott cél elérése érdekében. Például jobb keresési találati hely elérése, vásárlók jobb konvertálása, stb. A tartalom optimalizálás során a tartalommarketing valódi mélységeit értő marketing szakember igyekszik a tartalmat üzleti kontextusba helyezni és ennek a kontextusnak megfelelően optimalizálni.

Külső optimalizálás

A content optimization lehet külső és belső. A külső optimalizálás egy adott tartalomnak a forgalom forrásaira koncentrál. Egy landing oldal például nem feltétlenül működik hideg forgalomra, azaz olyan látogatókra, akik korábban nem találkoztak a márkával. Ilyenkor az optimalizálás során segíthet az adott oldal konverziós számain, amennyiben sikerül olyan forgalmi forrást találni, aminek az elköteleződése már magasabb.

A példában említett landing oldal esetén például egy a landing oldal tartalmával releváns blogcikkre helyezett exit-intent felugró ablakból sokkal relevánsabb forgalom érkezhet az adott landing oldalra, hiszen a blogcciket olvasóknak már volt alkalmuk megismerkedni az adott márkával, így már nem tekinthetőek „hideg” forgalomnak.

Belső content optimization

A tartalmak belsős optimalizálása elsősorban a tartalom fogyaszthatóságára koncentrál. Blogcikkeknél a tagoltságra, a fókuszra és egyéb tartalommarketing best practice-ekre. Landing oldalak esetén elsősorban a UI-ra, a sebességre és a konverzió optimalizálásra.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...