Mikro-szegmentálás

Mikro-szegmentálás

A mikro-szegmentálás egy online marketing taktika, mely geolokációs, korcsoportos, viselkedési és pszichológiai ismérvek metszetében alakít ki nagyon jól targetálható célcsoportokat. Lényegében egy rendkívül alapos és pontos célcsoport meghatározás – inkább hirdetési módszer, mint growth hacking okosság.

A mikor-szegmentáció történeti oldala

A mikor-szegmentáció technikáját a marketing nagymértékű dráulása hívta életre. Régebben elég volt számolatlanul költeni a pénzt újsághirdetésekre, óriásplakátokra, rendezvény szponzorációkra, de ahogy egyre több és több vállalat ismerte fel a kisebb célcsoportok egyenkénti célzásában rejlő költségcsökkentési lehetőséget, úgy terjedt el a mikro-szegmentálás technikája és kényszerítette fejlődésre még a legnagyobb hirdetőket is.

Manapság a milliós nagyságú célcsoportok ideje leáldozott (kivéve, ha te vagy a Coca-Cola és globális brand awareness kampányt tolsz.) és a “new sexy” a sokkal pontosabban célzott hirdetés, melyet, ha a felhasználó meglát, akkor szinte tudja, miért jelentél meg neki.

Amenniyben a vásárló magáénak érzi az üzenetet, amit közvetítesz felé, sokkal nagyobb valószínűséggel konvertál, vagy legalábbis mozdul el a vásárlás felé a marketing tölcséren. A régi sörétes puska pontosságú célzásokhoz képest a mikro-szegmentáció egy mesterlövész puska: használata során a nagyfokú relevancia és személyes üzenet miatt garantáltan a csillagos egekben lesz a konverzió.

Jelentősége a marketingben

A mikro-szegmentáció 5-8-szoros ROI emelkedést biztosít a hagyományos persona-alapú célzásokhoz képest. A régi 3P, 4P, akárhány P modellek helyett a 3D modellt alkalmazza:

  1. Data discovery (adatgyűjtés)
  2. Decision making (Döntéshozatal)
  3. Distribution of content (Tartalom disztribúció)

A három D alkalmazásának feltétele az adatok szabad áramlása az adattulajdonostól a döntéshozóig, majd vissza a marketing alá tartozó tartalom disztribúcióig. A mikro-szegmentálás során ugyanis a marketing szakemberek adatok elemzésével lövik be az egyes mikro-célcsoportok számára releváns üzeneteket, majd a döntéseknek megfelelően kezdik meg a személyre szabott tartalom disztribúciót; jellemzően hirdetések, közösségi média kampányok, e-mail és sms-marketing, valamint weboldal perszonalizáció révén.

Nem csak választás kérdése

A mikro-szegmentálás implementálása egyáltalán nem csupán egy egyszerű vezetői döntés kérdése. Szükséges hozzá egy kifogástalan méréstechnika, rengeteg martech eszköz, az alapvetően az agilitás koncepciójára épülő módszertannak megfelelő szervezet kultúra, professzionális hirdetési szakemberek és rengeteg értékes, naprakészen tartott tartalom.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...
>