5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Sales-qualified lead

Sales-qualified lead

Az, hogy ki mit tart a vállalkozás szempontjából lényeges, remélhetőleg egyszer majd profitot termelő lehetőségnek, azt elég gyakran máshogy látja az ügyfélszerzésben érdekelt marketing és a bevétel-generálásban érdekelt értékesítő. A hagyományos marketinget sokszor azon mérték a B2B vállalatoknál, hogy hány érdeklődőt képes felmutatni – az értékesítők azonban abban voltak érdekeltek, hogy minőségi ügyfél-jelöltekkel töltsék az idejüket.

Ezért a komoly vállalatok mérik, hogy hány lead érkezett be a sales szerint és hány a marketing szerint, ez az SQL / MQL arány. Ha ez az arány nagyon alacsony, akkor a merketing lead-nek tekint olyanokat is, akik valójában nem azok. Ilyenkor a menedzsmentnek meg kell viszgálnia, hogy mi a probléma: a marketing túl laza, az értékesítők túl bénák, vagy egyszerűen csak nem dolgoznak együtt?

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...