5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

Exit-intent

Az exit-intent magyarul kilépési szándékot jelent. Ennek a folyamatnak a során a weboldal érzékeli a felhasználó egér-mutatójának mozgását és görgetési viselkedését, ezáltal azt is felismeri, ha valaki el szeretné hagyni az oldalt (az egérmutató a bal felső kvadráns felé halad). Az exit-intent az a felugró ablak, ami segíthet az oldalról elnavigálók számának csökkentésében; arról nem is beszélve, hogy milyen mértékben növelheted vele az e-mail listádra feliratkozóid számát. De erről majd egy kicsit később…

Felmerülhet benned ennek a technológiának mobil nézetben való megvalósíthatósága – és teljesen igazad van: Bár telefonon a görgetés sebessége valóban lehet a kilépési szándékot jelző viselkedési minta, ezt nagyon sok popup megoldás nem érzékeli megfelelően, így mobilon az exit-intent jelentősége a valóságban csekélyebb. Ha a látogató gyorsabban pörget felfelé, mint ahogy azt lefelé tette, akkor nagy valószínűséggel el szeretné hagyni az oldalt, csakhogy sokan a böngészősávból, vagy a kedvencekből navigálnak el – ilyenkor pedig az exit-intent popup nem működik.

Az exit-intent alkalmazási területei

A kilépés pillanatában felugró ablak rengeteg lehetőséget rejt magában. Kiválóan alkalmas például egy termék exkluzív bemutatására, letölthető, hasznos tartalmak felkínálására, kedvezmény kuponok osztogatására, de a kosárban felejtett termékekre is emlékeztethet. Természetesen a legtöbb szoftver, ami felugró ablakokkal dolgozik, az a kurzor mozgatásán túl még jópár tényező alapján képes szegmentálni a látogató közönséget. Ha elsajátítod e technológiák használatát és a marketing szempontjából is megtervezed a működést, akkor biztosan komoly sikereket fogsz elérni az exit-intent alkalmazásával. 

Ugyanakkor tartsd szem előtt, hogy sokan idegesítőnek tartják a felugró ablakokat. Biztosan te is találkoztál már igazi rossz példával, ahol a görgetés hatására vagy épp a kilépést megelőzően felugrott egy űrlap, ami semmi hasznosat nem kínált számodra, csak még több kognitív terhelést jelentett. Nagyon fontos, hogy ne kergesd a látogatót az őrületbe és precízen tervezd meg a felugró ablakok felhasználói élményét.

Az exit-intent ablak megjelenésének beállításait pedig alaposan gondold át. Talán a legfontosabb, hogy azoknak, akik már egyszer kitöltöttek egy adott űrlapot, vagy éppen becsukták, azoknak semmiképp se jelenítsd meg ugyanazt újra – legalábbis belátható idn belül ne. Ha valaki nem tölötte ki a formot, de már megtekintette, csak éppen bezárta, akkor csak pár nap elteltével jelenjen meg nála újból. Most pedig nézzük tartalmilag mit érdemes ajánlani a látogatóknak, milyen tartalom működik a legjobban az exit-intent ablakokban:

Tartalom ötletek

Bevált tartalom a kedvezmény kupon, aminek a mértékét javasoljuk A/B teszttel meghatározni – az olyan rendszerek, mint például a Klaviyo erre belső megoldást is kínálnak. Ha nincs jelentős eltérés például a 10 és a 20% kedvezmény között, akkor értelemszerűen nem kell a nagyobb kedvezményt kínálnod. Mielőtt pedig egyáltalán kedvezményt kínálnál, érdemes egy teszt kört erre vonatkozóan is elvégezned, hiszen megeshet, hogy csupán az értékes tartalmaid láttán is százával iratkoznak majd fel a látogatók és nincs is szükséged kedvezményre.

Ha a kilépés pillanatában “csak” hasznos tartalamkat ajánlasz, akkor ezt olyan körítéssel tedd, hogy mindenki úgy érezze, számára nélkülözhetetlen anyagot fog kapni. Tökéletes lehet egy letölthető e-book, egy kitöltendő kvíz és annak e-mailben küldött eredménye vagy egy checklista. 

Az exit-intent jelentéséhez társuló szoftverek

A legtöbb e-mail automatizációs platform elméletileg alkalmas különböző formok létrehozására. A gyakorlatban viszont nem mindegyik ugyanolyan fejlett, ezért olykor külső, külön erre a területre szakosodott szoftvereket kell alkalmazni. Ilyen esetekben az exit-intent jelentése kapcsán használhatod az Involve.me, a Typeform vagy a Convertful formjait.

A Klaviyo egy olyan marketing automatizációs platform, aminek a beépített űrlap szerkesztője is elképesztően fejlett. A popupok mellett, flyout, beágyazott és teljes oldalas formok készítéséhez is használhatod. A rendszer elég rugalmas ahhoz, hogy a te elképzelésed szerint valósítsd meg az űrlapokat. Megoldható például, hogy az is lásson exit-intent ablakokat, aki még nem regisztrált és az is, aki már igen, csak éppen teljesen más tartalommal.

Még modernebb megoldás, hogy a különböző listák szerint is szegmentálhatod a célközönséged. Így a feliratkozó az érdeklődési köre szerint csak a számára releváns ajánlatokat fogja látni. Jól hangzik, nemde? Vegyünk egy ruhákat értékesítő online shopot példának. Ebben az esetben az URL-ek szerinti célzás alkalmazásával meg tudod oldani, hogy különböző felugró ablakot jelenítsen meg a férfi és a női ruhákat nézegetők számára.

Exit-intent ötletek

A feliratkozási űrlapok szövegezésére mindig nagy hangsúlyt kell fektetni, hiszen nagyon nagy mértékben ezen múlik, hogy hányan fogják azt kitölteni. Amennyiben lehetséges, kerüld a hírlevél és a feliratkozás szavakat, sőt inkább tekintsd ezeket tiltottnak. Légy kreatív és győzz meg minél több látogatót. Minden űrlap tekintetében azt szoktuk javasolni, hogy törekedj a rövidségre, de ez az exit-intent popupoknál extrán igaz ez a tanács, hiszen itt olyan látogatókat szeretnél feliratkoztatni, akik éppen távozni készültek – tehát fejben már máshol járnak.

Nem tudhatod, hogy mi áll a döntésük hátterében, lehet, hogy sietniük kellett valahova, vagy más oldalt akarnak nézegetni. Ha így van, akkor egészen biztosan nincs sok idejük, ezért a formnak rövidnek kell lennie. Az e-mail címen túl a későbbi perszonalizálás miatt egy keresztnevet érdemes még azért elkérni, de további kérdéseket ne itt tegyél fel a látogatóknak.

Íme néhány exit-inteni popup példa:

exit-intent popup

exit-intern popup

exit-intent popup

Az exit-intent jelentése számokban

A marketing csatornák közül egyértelműen az e-mail marketingnek a legjobb a megtérülése. Összehasonlításképp a Google Ads átlagos ROI-ja 200% körül mozog, amíg az e-mail marketingé körülbelül 4400%. Ez azt jelenti, hogy minden elköltött forintod után 44 forintot keresel. Most, hogy már látod mekkora potenciál rejlik ebben a csatornában, valószínűleg már azt is érted, miért is olyan fontosak az e-mail listákra feliratkoztató formok.

Egy exit-intent popup nagyjából a látogatók 5%-át képes konvertálni. Ez azt jelenti, hogy ha naponta 1000 látogató érkezik az oldaladra, akkor közülük 50 feliratkozik a listádra, ez pedig havonta 1500 plusz kontaktot jelent. Az exit-intent jelentése kapcsán gondolkodj el az általad képviselt vállalatnál is alkalmazható megoldásokon és kezdd el tesztelni ezt a technolgiát; semmit nem veszíthetsz, a látogatóid enélkül ugyanis egészen biztosan elhagyják az oldaladat.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...