BoFu

BoFu

A BoFu jelentése: Bottom of the funnel és jellemzően az online B2B marketingben használt kifejezés. Azon technikák, tartalmak és eszközök összefoglalására szolgál, melyek a marketing tölcsér alján működnek. BoFu tartalom például egy landing oldal, ami a korábban már felmelegített lead-eket hivatott konvertálni. A marketing tölcsérben elfoglalt helyzetük alapján a modern digitális marketing általában három szintet különböztet meg, a funnel tetejét (Top of the funnel, rövidítve ToFu), a marketing tölcsér közepét (Middle of the funnel, vagy MoFu) és a funnel alját – ez a Bottom of the funnel, vagy rövidítve BoFu.

BoFu a valóságban

A legtöbb marketing tölcsér persze ennél jóval komplexebb és bonyolultabb – főleg B2B-ben, ugyanakkor ezek a kifejezések jól leírják azt, hogy hol van szükség egy digitális marketing tevékenység körében javításra, optimalizálásra. Az a cég például, amelyik akár fizetett, akár organikus forgalom révén számottevő látogató mellett alig-alig lát bejövő lead-eket, az vagy a funnel közepén (MoFu), vagy az alján (BoFu) elégtelen marketinggel bír. Ilyen esetekben a funnel hiányzó, vagy alulteljesítő lépcsőinek optimalizálásával lehet több bejövő lead-re szert tenni.

BoFu marketing funnel sematikus ábrájaAz online B2B marketing területén a funnel alját sokszor azonosítják a pillanatnyi vásárlási érdek elmagyarázásának vevői igényével is. A mindennapokban a funnel legalja általában egy landing oldal, ami a vásárlást, mint hard konverzót szorgalmazza. A funnel legaljának kezelése marketing szempontból a legnagyobb kihívás, hiszen itt lényegében egyetlen kérdésre szűkül le a vásárlók döntési lehetősége:

Megvegyem most, vagy ne?

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...
>