5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

BoFu

BoFu

A BoFu jelentése: Bottom of the funnel és jellemzően az online B2B marketingben használt kifejezés. Azon technikák, tartalmak és eszközök összefoglalására szolgál, melyek a marketing tölcsér alján működnek. BoFu tartalom például egy landing oldal, ami a korábban már felmelegített lead-eket hivatott konvertálni.

A marketing tölcsérben elfoglalt helyzetük alapján a modern digitális marketing általában három szintet különböztet meg, a funnel tetejét (Top of the funnel, rövidítve ToFu), a marketing tölcsér közepét (Middle of the funnel, vagy MoFu) és a funnel alját – ez a Bottom of the funnel, vagy rövidítve BoFu.

BoFu a valóságban

A legtöbb marketing tölcsér persze ennél jóval komplexebb és bonyolultabb – főleg B2B-ben, ugyanakkor ezek a kifejezések jól leírják azt, hogy hol van szükség egy digitális marketing tevékenység körében javításra, optimalizálásra.

Az a cég például, amelyik akár fizetett, akár organikus forgalom révén számottevő látogató mellett alig-alig lát bejövő lead-eket, az vagy a funnel közepén (MoFu), vagy az alján (BoFu) elégtelen marketinggel bír. Ilyen esetekben a funnel hiányzó, vagy alulteljesítő lépcsőinek optimalizálásával lehet több bejövő lead-re szert tenni.

BoFu marketing funnel sematikus ábrájaAz online B2B marketing területén a funnel alját sokszor azonosítják a pillanatnyi vásárlási érdek elmagyarázásának vevői igényével is. A mindennapokban a funnel legalja általában egy landing oldal, ami a vásárlást, mint hard konverzót szorgalmazza. A funnel legaljának kezelése marketing szempontból a legnagyobb kihívás, hiszen itt lényegében egyetlen kérdésre szűkül le a vásárlók döntési lehetősége:

Megvegyem most, vagy ne?

A BoFu online marketing eszközei

A BoFu a vásárlási folyamat utolsó szakasza, amelyben a vásárlók már (elvileg) készen állnak a vásárlásra. A BoFu legerősebb online marketing eszközei azok, amelyek segítenek a vásárlóknak az utolsó lépésekben, és elősegítik a vásárlások folyamatának befejezését. Léteznek olyan online marketing eszközök, melyek kifejezetten ebben a lépésben rendkívül hatékonyak:

  1. Retargeting hirdetések: A retargeting hirdetések lehetővé teszik, hogy az ügyfelek számára releváns hirdetéseket jelenítsenek meg az oldalukon, azokon a helyeken, ahol már jártak. A vásárlók emlékeztetése az elhagyott kosarára, ajánlatok, promóciók és más releváns információk megosztása segíthet a vásárlás befejezésében.
  2. E-mail marketing: Az automatikus e-mail sorozatok lehetővé teszik, hogy egy webshop automatikus e-mail sorozatokat küldjön a vásárlóknak a vásárlás (vagy éppen, hogy a nem-vásárlás) után. A megvalósult vásárlás által trigger-elt e-mail szekvenciák általában inkább az after-sales marketing ezsköztárához tartoznak, míg a nem-vásárlást megfordítani hivatott abandoned cart flow-k inkább a BoFu konverziós eszközei.
  3. Chatbotok: Az online chatbotok lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek a márka képviselőivel a vásárlási döntés pillanatában és segítséget kérjenek a vásárlási folyamat utolsó szakaszában, vagy egy-egy esetleges kritikus kérdés megválaszolásában. A vásárlók azonnali válaszokat kaphatnak a kérdéseikre, és segítséget kérhetnek a fizetési vagy szállítási információkban is.
  4. Kedvezmények: A személyre szabott – általában a kosárelhagyás által trigger-elt – promóciók lehetővé teszik, hogy a márka vonzóbbá tegye a termékeket és szolgáltatásokat, és elősegítse a vásárlások befejezését. Az ilyen típusú ajánlatok és promóciók lehetnek sima kedvezmények és a csomagajánlatok is.
150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...