Bounce rate

Bounce rate

A bounce rate jelentése: visszafordulási arány. Százalékban kifejezett viszonyszám és azt a százalékát jelenti egy oldal látogatóinak, akik odakerülnek egy oldalra, majd interakció nélkül elnavigálnak az oldalról, vagyis otthagyják az adott oldalt.

Másképpen fogalmazva a bounce rate jelentése az egy oldalas látogatások (single page session-ök) aránya az oldalmegtekintések között. Jön, szétnéz, továbbáll. Az értékét a Google Analytics-ben oldalakra lebontva megtalálod az alábbi menüpontban:

bounce rate Google Analytics menupont

Jelentősége az online világban

A felületes, vagy kezdő marketingesek a bounce rate-et általában rossz dolognak tartják, pedig – ahogyan a legtöbb online marketing mutató – leginkább kontextusban értelmezhető mutatóról van szó. Az nyilván nem egy kívánatos esemény, ha elnavigálnak az oldalunkról, ugyanakkor nem minden szituációban feltétlenül káros:

Első példa

Magas visszafordulási arány magas time on page értékkel például lehet jellemzője egy sikeres blognak is. A látogató odatéved egy számára releváns cikkre, elolvassa, majd elnavigál – ez az akció sorozat pont az, amit a tartalommarketingesek top funnel próbálnak elérni.

Második példa

Ugyancsak nem jelent semmi negatívat a magas bounce rate mondjuk egy lead mágnes oldalán, ha double opt-in van beálítva a lead mágnes e-mail kapujára. Mi is történik ilyenkor? Látogató megérkezik, kitölti az e-mail kapu űrlapját, majd kap egy megerősítő e-mail-t, benne a lead mágnes linkjével. Mivel az e-mail új böngészőablakot nyit, az eredeti odlalt a látogtó – sokszor órákkal, vagy napokkal később – bezárja.

Mit jelez a magas bounce rate?

Amennyiben a bounce rate alacsony oldalon töltött idő mellett magas, vagy csak egy-egy csatornára kiugróan magas, akkor érdemes megvizsgálni az adott csatorna forgalmának célzottságát és relevanciáját. Amennyiben más magyarázat nincs az alacsony oldalon töltött idő melletti magas visszafordulási arányra, akkor a bounce rate jelentése az, hogy nem releváns, vagy a látogatók számára nem jó minőségű a tartalom; ilyenkor érdemes a tartalom minőségén csiszolni. A fentiek miatt célszerű a visszafordulási arányt nem önmagában, hanem más metrikákkal együtt, kontextusában vizsgálni.

Az átlagos bounce rate körülbelül 50%.

Merő véletlen, de már született egy remek cikk a bounce rate-ről is, melyben leírjuk, hogy mikor para és mikor nem baj, ha ez magas.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...
>