CAC

CAC

Az ügyfélszerzési költség (customer acquisition cost) hárombetűs angol megfelelője, mely az egyik legfontosabb mérőszám a digitális marketingben – és ez általános üzleti rövidítés, nem csak a growth hacking sajátja. Szokták még CPA (Cost per Acquisitin) rövidítéssel jelölni; a CAC és a CPA lényegében egy és ugyanaz. A számítása nem túl bonyolult művelet. Ha pl. egy hónapban 10 ezer dollárt költöttél marketingre és abból lett 3800 vásárlód, akkor a CAC 2,6 dollár.

A CAC esetében a legfontosabb kérdés, hogy a tevékenység megéri-e üzletileg. Mert ha minden vevő átlagosan elkölt 2 dollárt nálad, akkor annyira nem (az előző példánál maradva), ha viszont többet költ, mint a költséged + a profit marginod, akkor már annál inkább.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...
>