5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

GCLID

GCLID

A GCLID jelentése: Google Click ID, azaz a Google Kattintási azonosítója. Ez egy URL paraméter (ne ijedj meg a csúnya névtől, tök egyszerű dolgoról van szó). A Google Ads, vagyis a keresőóriás hirdetési platformja a böngésző sávjában található URL-hez biggyeszt egy azonosítót a ” / ” jel után rakott ” ? ” mögé – ennyi az egész.

A GCLID jelentése üzleti szemszögből

A Google Click Identifier akkor jön jól, amikor szeretnéd lekövetni a Google Ads kampányaidat. A GCLID egy egyedi követőparaméter, amit a Google Ads használ a Google Ads fiókod és a Google Analytics fiókod közötti információ átvitelre.

Ahogyan a bevezetőbe is jeleztem, a GCLID egy rövid kódrészlet, amit minden alkalommal automatikusan generál a Google Ads, amikor valaki rákattint az hirdetésedre és a fizetős landing oldaladra kerül – immár a kóddal az URL-ben. Ez segít az Analytics-nek abban, hogy jobban megértse a látogatók forrását a fizetős kampányaidra vonatkozóan.

Egy GCLID URL például így nézhet ki: 7blog.hu/?gclid-123

Ami az URL-ben a kérdőjel után következik, az nem befolyásolja az oldalt, ahová érkezel, csak plusz infó, amit az URL-ben ad át egyik oldal a másiknak.

Hol található a GCLID beállítása?

A Google Ads felületén találod meg az Account setting alatt – és persze még véletlenül sem ez a neve, hanem az, hogy auto-tagging:

GCLID jelentése és auto-tagging beállítása a Google Ads felületén

Ebből a kampány kódból amúgy az Analytics egy csomó információt ki tud olvasni, olyanokat, mint:

  • Forrás (pl. keresőmotor, weboldal, stb.)
  • Kampány
  • Hirdetéscsoport
  • Kulcsszó vagy kulcsszavak
  • Keresési lekérdezés
  • Kulcsszó pozíció

Márpedig ezek az információk alapvetőek ahhoz, hogy megértsük, mely hirdetések és kulcsszavak működnek, és melyek nem.

Nem elég az UTM paraméterezés?

De, az is egy opció: használhatsz UTM paramétereket is a fizetett kampányaid azonosítására, amelyekhez manuálisan hozzáadhatod a címkéidet a teljesítmény lekövetéséhez. Azonban légy tudatában néhány fontos különbségnek az UTM paraméterezés és az automata címkézés (GCLID, auto-tagging) között:

Az automata címkézés automatikus (eh, ki gondolta volna, ugye?), így megspórolhatod a paraméterek manuális hozzáadásának idejét a kampányaidhoz, és egyúttal csökkentheted a hibázás esélyét is. A manuális címkézés ugyanakkor univerzális, míg a GCLID csak a Google Analytics és a Google Ads közötti kommunikációra használható. Ezzel együtt a GCLID sokkal szélesebb körű adatokat szolgáltat, olyanokat mint például:

  • Hogyan illeszkedett a kulcsszavad a keresési lekérdezéshez
  • Hirdetéscsoport
  • Végleges URL
  • Hirdetési formátum
  • Terjesztési hálózat
  • Google Ads ügyfélazonosító

Ha rám hallgatsz, nem vesződsz UTM paraméterekkel a hirdetések és az analitika összefésülésekor, mert egyetlen kapcsolóval jobb minőségű és bombabiztos adatokat kapsz – az UTM paramétereket hagyd meg egyéb célokra.

Amikor beállítottad az auto-tagging-et, akkor még egy dolog van hátra: le kell ellenőrizni, hogy működik-e. Mi sem egyszerűbb, hiszen a hirdetésedre kattintv az URL-ben látod, hogy hozzáadta-e az Ads a GCLID-et. Ha valamiért mégsem, akkor ezen a tájékoztatón végigszaladva tudni fogod, hogy mit tegyél.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...