5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

GDN

GDN

A GDN jelentése: Google Display Network, mely egy több, mint 2 millió weboldalt tartalmazó hálózat, melyen keresztül a Világ internethasználóinak közel 90%-a elérhető hirdetésekkel. A Google Display hálózatán érdeklődési, geolokációs és demográfiai alapon célozhatjuk a piacunkat. A Display hirdetések átkattintási aránya jellemzően messze elmarad a sokkal relevánsabb keresőhirdetések átkattintási arányától, ezzel együtt azonban sokkal olcsóbbak és sokkal szélesebb közönségek is célozhatóak ezzel a hirdetéstípussal.

A Google Display Network ezért nem jobb, vagy rosszabb, mint a keresőhirdetések, hanem egyszerűen egy más típusú eszköz, melynek teljesen más helye van a marketing mix-ben, mint a pillanatnyi őrdeklődés előnye révén magasabb relevanciával – ugyanakkor magasabb áron – futtatható keresőhirdetéseknek:

GDN jelentése és a Google Search és Display hirdetések különbségei

A Google Display Network célzási lehetőségei

Affinity Audiences

Az affinitás-alapú célzás azt jelenti, hogy a GDN hirdetéseit körülbelül 80-féle érdeklődési kategóriára célozhatjuk, például „autók után érdeklődők”, vagy „gamerek”, vagy „lakberendezés után érdeklődők”. A Google a beállítást követően az adott érdeklődési kategóriával rendelkező embereket fogja megcélozni. A beállításokban egy, vagy több érdeklődési kategória is beállítható egyszerre.

Custom Affinity Audiences

A GDN felületén az érdeklődési kategóriáknál még szofisztikáltabb érdeklődési beállítások is lehetségesek – ezek azonban már csak kulcsszavak alapján; ezeket hívja a GDN Custom Affinity Audinece-nek. Ezzel a beállítással azt érhetjük el, hogy a hirdetést azoknak az embereknek mutatja meg a Google, akik olyan weboldalakat látogatnak, ahol a beállított kulcsszavak gyakran fordulnak elő. Az „online marketing”-re célzott affinity audience például az online marketing után érdeklődőket célozza meg.

Külön érdekesség, hogy megadhatunk külön URL-eket is, ahol a hirdetéseink megjelenhetnek.

In-Market Audiences

Az In-marketet audience beállításokkal olyan embereket célozhatunk, akik éppen akutálisan olyan termékeket keresnek, amilyen termékeink nekünk is vannak. A jellemzően webshopoknál használt beállítás olyan embereket fog célozni, akik már hozzáadtak a kosarukhoz egy adott terméket egy másik webshopban, vagy akik kellően sok időt töltöttek el releváns webshopok termékoldalain.

A display hirdetések előnyei

A Display hirdetéseknek mindössze egy komoly előnye van, ez pedig az ára. Az átlagos CPC ugyanis jóval alacsonyabb, mint a keresőhirdetések esetében, igaz, az átkattintási arány is csekély. Éppen ezért a GDN hirdetéseit nem feltétlenül kattintásra, hanem márkaépítésre, egy-egy üzenet, termék, vagy újdonság kommunikációjára célszerű használni, így a hirdető számára a GDN jelentése nem a konverzió, még csak nem is az érdeklődő kattintások forrása, hanem a márkaismertség megteremtése.

Míg az e-kereskedelemben a keresőhirdetések konverziós aránya 2.81%, addig ugyanez a mutató a Display hirdetésekre mindössze 0.59%. Igen ám, de atól, hogy nem kattintottak rá, még lát(hat)ták a hirdetést a GDN felületein, ami a fent említett célokra (a remarketinget kivéve) pontosan egybeesik a vágyott eredménnyel – a keresőhirdetéseknél sokkal olcsóbban.

Melyiket milyen céllal érdemes használni?

A keresőhirdetések – bár a marketing funnel teljes hosszában használhatóak – magas költségük miatt jellemzően inkább a tölcsér legalján teljesítnek jól, ilyenkor éri meg ugyanis kihasználni a pillanatnyi érdeklődés előnyét. Amikor nagy keresési számú, short tail kulcsszavakra célzol, jusson eszedbe, hogy itt az azonnali vásárlás előnye nem feltétlenül van meg, a CPC ugyanakkor magas.

A GDN jelentése ebben a kontextusban nem más, mint az óriásplakát digitális megfelelője. Ezeket a hirdetéseket elsősorban márkaépítésre és retargetingre használják, mert ilyenkor éri meg a pillantnyi érdeklődés szempontjából pontatlanabb célzás. Használatos még a Google Ads display hálózat újdonságok marketingjére, egy márka, vagy termék „top of the mind”-tartására  és nagyon erős versenyben – hiper-szegmentációval együtt – olcsó forgalomterelésre is.

Ha mondott újat a bejegyzés, kérlek küldd el valakinek, akinek hasznos lehet, vagy oszd meg a közösségi média felületeiden, mert az mindig jó karma!

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...