5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y

CTA jelentése

CTA jelentése

A CTA jelentése: Call-to-action, vagyis olyan elem, vagy üzenet a weboldalon, mely valamilyen cselekvésre, tevékenységre próbál ösztönözni. Ez lehet bármilyen online, vagy offline felületen. A leggyakoribb előfordulása a weboldalakon és appokban lévő gombokon van, melyek megnyomása után a kívánt cél teljesül és általában egy következő lépésre visz.

CTA jelentése az online marketingben

A CTA-k rendkívül fontos szerepet játszanak az online marketingben, mivel ezen elemek révén történnek a vásárlási – vagy B2B-ben kapcsolatfelvételi – események, szaknyelven: konverziók. Az online marketing épp ezért rendkívüli hangsúlyt fektet a CTA-k optimalizálására a UI deisgn és a pszichológia minden elképzelhető eszközét bevetve a CTA-k optimalizálására.

A hatékony CTA-k megfogalmazása és elhelyezése kulcsfontosságú a sikeres online marketing stratégiához. Íme néhány tipp, amelyek segíthetnek abban, hogy hatékony CTA-kat hozzunk létre a weboldalunkon:

  1. Legyen világos és érthető: A CTA-nak egyszerű és világosnak kell lennie, hogy a látogatók azonnal megértsék, hogy mit kell tenniük.
  2. Legyen vonzó: A CTA-nak olyan nyelvezettel kell rendelkeznie, amely vonzóvá teszi a látogatók számára az ajánlatot.
  3. Használjon akcióra ösztönző szavakat: Az akcióra ösztönző szavak, mint például „Vásárolj most” vagy „Iratkozz fel most”, segítenek arra ösztönözni a látogatókat, hogy azonnal cselekedjenek.
  4. Helyezd el a megfelelő helyre: A CTA-nak jól láthatónak kell lennie, és a weboldal legfontosabb területeire kell helyezni őket, például az oldal tetejére, a szöveg közepére vagy az oldal aljára.
  5. Törekedj az egyszerűségre: A CTA-nak egyszerűnek kell lennie, és csak egyféle cselekvést kell kérnie a látogatóktól. Lehet például egy landing oldalon máshogy megfogalmazva a CTA felirata, de lényegileg ezek a megfogalmazások ne különbözzenek egymástól.

A/B tesztelés

A CTA-k hatékonyságának növelése érdekében fontos, hogy teszteljük azokat olyan eszközökkel, mint az Unbounce, a HotJar, vagy a VWO. A tesztelés lehetővé teszi számunkra, hogy meghatározzuk, hogy mely CTA-k működnek a legjobban a látogatóinkkal, és ezáltal növeljük a konverziókat és az eladásokat. Az átlagos CTA-konverziós arányok ugyan változóak lehetnek az iparágtól és a weboldalak típusától függően, azonban

egy átlagos CTA-konverziós arány gyanánt 1-3% közötti konverziót illik elérni.

A 7Blogon már született egy cikk, amiben részletesen elmagyarázzuk, hogy a vásárlói út kontextusában hogyan alakítható optimálisan a CTA jelentése és hogy mik azok a bizonyított call-to-action trükkök, melyek a legtöbb esetben működnek. Hozzáteszem, a marketing pszichológia itt is nagy szerepet játszik.

150 150 Dr. Kádas Péter
Írd ide, amit keresel...